█▓▒░ خبـرهای کوتـاه از تیم ملـی فوتبـال ایـران █▓▒░

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ░▒▓█ خبرهای کوتاه از تیم ملی فوتبال ایران █▓▒░

u.goal.com_252300_252355hp2.jpg
OK

سایت گل – رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی استاندارد لیژ شب گذشته در حساس ترین بازی این هفته لیگ بلژیک به میدان رفت. دیشب استاندارد لیژ مقابل اندرلشت رقیب همیشگی اش قرار گرفت و در نهایت در خانه حریف تن به تساوی 2-2 داد.
در این بازی قوچان نژاد در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و در گل اول تیمش نقش مستقیم داشت. در این دیدار ابتدا اندرلشت در دقیقه یک توسط لوکاس بیجلیا به گل رسید اما یاران گوچی این گل را در دقیقه 22 جبران کردند.زننده این گل باتشوایی بود که بعد از پاس خوب و جالب قوچان نژاد قوچان نژاد و کنترل و ضربه عالی این بازیکن به ثمر رسید.

در ادامه و در دقیقه 39 جووانیچ بازیکن اندرلشت از بازی اخراج شد تا استاندارد در دقیقه 52 توسط بویانس گل دوم را به ثمر برساند.
3 دقیقه بعد از این گل قوچان نژاد جای خود را به سورتیه مهاجم سیاهپوست هم تیمی اش داد اما شرایط برای تیم لیژ خوب پیش نرفت. در دقیقه 60 واینکوئرور از استاندارد هم با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شد تا کار به تعادل بکشد اما باز هم این پایان قصه نبود.
لوکاس بیجلیا بازیکنی که در دقیقه یک برای اندرلشت گل زده بود در دقیقه 80 از بازی اخراج شد تا میزبان 9 نفره شود اما در کمال ناباوری تیم 9 نفره میزبان در دقیقه 84 توسط گوئیلمان ژیله به گل مساوی رسید و این گل پایانی بود بر این بازی پر برخورد و پر گل تا در نهایت فقط یک امتیاز نصیب یاران گوچی و اندرلشت شود.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ░▒▓█ خبرهای کوتاه از تیم ملی فوتبال ایران █▓▒░

u.goal.com_142800_142861hp2.jpg
required

سایت گل- بعد از کنارهگیری سیدمهدی رحمتی از حضور در تیم ملی و البته رد دعوت دانیال داوری برای بازی با لبنان در مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا حال این سوال پیش آمده که در بازی روز چهارشنبه مقابل لبنان کدام دروازهبان حاضر در تمرینات تیم ملی شماره یک را بر تن خواهد کرد و درون دروازه میایستد؟
در حال حاضر رحمان احمدی، شهاب گردان و علیرضا حقیقی سه دروازهبان حاضر در اردو هستند و با وجود اینکه بعضا در پیشبینیها و گمانهزنی رسانهها شانس یکی دو دروازهبان برای بازی در ترکیب تیم چهارشنبه بیشتر اعلام میشود اما هنوز معلوم نیست نظر نهایی کیروش کدام گزینه خواهد بود.

شاید رحمان احمدی را بتوان باتجربهترین دروزاهبان از این جمع نامید که البته هم نمایشهای خوب زیادی در ترکیب سایپای این فصل داشته و هم گلهای بدی خورده است. رحمان علاوه بر اينكه بازی با پای خوبی دارد مثل یک لیبروي تمامعیار پشت خط دفاع تیمش را جمع میکند و از این حیث یک دروازهبان برجسته به حساب میآید.


شهاب گردان هم بعد از پشت سر گذاشتن یک نیمفصل کابوسوار در پرسپولیس حالا در سپاهان احیا شده و به روزهای اوجش نزدیک شده است. گردان بعد از دریافت یکی دو گل بد در سپاهان سه بازی متوالی دروازهاش را بسته نگه داشته و البته واکنشهای جالبی هم داشته تا دوباره به تیم ملی دعوت شود. البته گردان کمی هم خوششانس بوده که به خاطر اخراج سوشا مکانی از نفت تهران و بازی نکردن حامد لک در ترکیب صبای قم با سه بازی خوب دوباره به تیم ملی برگشته وگرنه احیانا باید راه طولانیتری را برای بازپس گرفتن پیراهن تیم ملی میپیمود.


نفر سوم هم علیرضا حقیقی است که به خاطر بازی نکردن در ترکیب روبینکازان دعوت شدنش مورد انتقاد قرار گرفته است اما حقیقی هم تقریبا در تمام اردوهای دو سه سال اخیر تیم ملی حضور داشته و انگیزه بالایی برای خودنمایی دارد. شاید هم در این شرایط او خود را جانشین اصلی مهدی رحمتی میداند اما باید دید نظر کارلوس کیروش کیست و او کدام دروازهبانش را در ترکیب اصلی به میدان میفرستد.


از طرفی نکته جالب اینجاست که چون بازی چهارشنبه در چارچوب رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آسیا انجام میشود و این اولین بازی این رقابتهاست میتوان انتظار داشت شماره پیراهنهای بازیکنان با آنچه در رقابتهای مقدماتی جام جهانی میپوشند متفاوت باشد و احتمالا دروازهبان منتخب کیروش برای حضور در ترکیب فیکس تیم ملی پیراهن شماره یک را خواهد پوشید مگر اینکه لیست بازیکنان و شمارههای آنها مدتها قبل به ای اف سی ارسال شده باشد و فدراسیوننشینها مهدی رحمتی را به عنوان شماره یک معرفی کرده باشند.
به نظر شما کدام یک از این دروازهبانها شایستگی حضور در ترکیب تیم ملی را دارند؟ نظرتان را برای ما بنویسید.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ░▒▓█ خبرهای کوتاه از تیم ملی فوتبال ایران █▓▒░

ادعای جالب یک دروازهبان در مورد رحمتی!


برای کناره گیری از مهدی رحمتی دلایل زیادی عنوان شده که جالب ترین آنها را یک دروازه بان گمنام مطرح کرد.


www.afkarnews.ir_images_docs_000190_n00190067_b.jpg



افکار- مهدی رحمتی چندی پیش و بدون اعلام دلیل قانع کننده از تیم ملی کنار رفت و کارلوس کی روش نیز تاکید کرد به تصمیم رحمتی احترام می گذارد و دیگر وی را دعوت نمی کند.

در این مدت دلایل زیادی در خصوص وقوع این اتفاق - از اختلاف وی با نکونام تا دعوت دانیال داوری به تیم ملی - مطرح شد اما یک دروازه بان گمنام ادعای جالبی در این زمینه مطرح کره است.

وی که خود را شاهین ممسنی معرفی کرده است در بخش نظرات یکی از خبرهای نامه نیوز مطلب زیر را ذکر کرده است:

«دلیل کناره گیری سید مهدی رحمتی معلومه. از اینجانب شاهین ممسنی ترسیده که در تاریخ ۱۳۹۲/۲/۲۵ ذعوت به مبارزش کردم اگر واقعاً ترسو نیست و دلیل دیگری دارد بهم ایمیل بزند و دعوت به مبارزه با اینجانب شاهین ممسنی دروازه بان گمنام را قبول کند. مسابقه خیلی ساده است ده ضربه پنالتی روی دست من و اون زده میشه تا معلوم بشه بهترین دروازه بان کیه ایمیل من ... منتظرم اگر مرد میدانی سید مهدی رحمتی دروازه بان اینده ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شاهین ممسنی»
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ░▒▓█ خبرهای کوتاه از تیم ملی فوتبال ایران █▓▒░

[h=1]پيوس: لبنان تيم درجه پنجمي آسيا هم نيست[/h]
[h=2] کارشناس فوتبال در ارتباط با بازي ايران-لبنان مقدماتي جام جهاني گفت: نبايد براي اين بازي حساسيت ايجاد کنند زيرا لبنان تيم درجه 5 آسيا هم نيست و بازي قبلي را به طور اتفاقي به اين تيم باختيم.[/h]
00943007.gif

فرشاد پيوس گفت: نبايد حساسيتي براي اين بازي ايجاد کنند، زيرا بازي خيلي سختي نيست، لبنان يک تيم درجه پنجمي آسيا هم محسوب نمي شود که در بازي قبل به طور اتفاقي به آنها باختيم و همان يکبار بود و ديگر تکرار نمي شود زيرا بچه ها هيچ آمادگي نداشتند و تيم لبنان را دست کم گرفته بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،کارشناس فوتبال کشورمان بيان کرد: لبنان تيمي نيست که بخواهيم راجع به آن بحث کنيم بازيکنان بايد يک بازي هجومي انجام دهند و از سه فوروارد استفاده شود، نبايد ما در زمين خودمان به اين تيم ببازيم.

وي اظهار داشت: اگر دقايق اول بتوانيم گل را بزنيم شرايط براي يک برد پرگل فراهم خواهد شد و راحت مي توانيم پنج- شش گل را وارد دروازه لبنان کنيم. البته وجود هواداران انگيزه بازيکنان براي گلزني را بيش تر خواهد کرد و بازي راحت تري براي تيم ملي رقم مي خورد.

پيوس در خصوص بازيکنان جديد دعوت شده گفت: يکي از کارهاي خوب کي روش دعوت بازيکنان جديد و با انگيزه است که دنبال جوياي نام هستند و مي توانند خود را براي آينده آماده کنند و در اين بازي مثمر ثمر خواهند بود.

وي در خصوص دروازه بانان جديد دعوت شده گفت: دروازه بانان جديد دعوت شده بازيکنان خوبي هستند که در باشگاه هاي خود بسيار خوب کار کرده اند اما تا به حال تجربه بازي ملي را نداشته اند و با ترس و واهمه در دروازه خواهند ايستاد، اميدوارهستم مسئولين و کفاشيان با کي روش صحبت کنند و او را به تيم ملي برگردانند زيرا رحمتي يکي از بهترين دروازه بانان آسيا است و در حال حاضر از آمادگي بيش تري نسبت به دروازه بانان تازه دعوت شده برخوردار است.

پيوس در ارتباط با شرايط فعلي پرسپوليس نيز اظهار داشت: مساوي هاي پشت سرهم چيزي از باخت کم ندارد، با اين شرايط ما جدول ليگ را از دست داده ايم و نهايتا ششم – هفتم خواهيم ماند، پرسپوليس بايد تمام فکر و ذکرش را براي جام جذفي بگذارد و بايد کادر فني و بازيکنان تلاش و فعاليت خود را زياد کنند و هماهنگي بيش تر خود را براي جام حذفي بگذارند تا بتوانند با قهرماني جام حذفي هواداران را خوشحال کنند و سهميه آسيا را کسب کنند.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ░▒▓█ خبرهای کوتاه از تیم ملی فوتبال ایران █▓▒░

[h=1]جلال طالبي: مليپوشان اجازه تجاوز لبنان را ندهند[/h]
[h=2] سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني 1998 با بيان اينکه تيم ملي ميتواند با موفقيت به عنوان تيم سوم از گروهش صعود کند، گفت: هرچند از کيروش انتظار بيشتري داشتيم اما در اين مقطع بايد اصل را بر حمايت از تيم ملي در کنار انتقادهاي سازنده و به دور از حاشيه گذاشت.[/h]
00002865.jpg

جلالي طالبي با بيان اينکه تيم ملي در بازي چهارشنبه برابر لبنان مشکل خاصي نخواهد داشت، اظهار کرد: از نظر سابقه رويارويي دو تيم و تجربه آنها اصلا نميتوان تيم ايران را از هر جهت با لبنان قياس گرفت؛ حتي در بازي اخير که منجر به شکست تيم ملي در بيروت شد، عملکرد مليپوشان بهتر بوده اما خب فوتبال است و اتفاقاتش که خيلي اوقات اين اتفاقات در نتايج بازيها تاثيرگذار است و همين اتفاقات فوتبال را جذاب کرده است.

به گزارش ايسنا ، وي افزود: فکر ميکنم تيم ما در شرايط فعلي مشکل خاصي در بازي با لبنان نخواهد داشت و اميدوارم در تهران به اين تيم اجازه ندهيم که حتي از زمينش تجاوز کند و ما باشيم که توپ و ميدان را به طور کامل در دست داشته و با اتحاد و همدلي بازيکنان، قاطعانه مقابل آنها چيره شويم.

اين کارشناس فوتبال در واکنش به اينکه عملکرد تيم ملي با هدايت کارلوس کيروش را چگونه ارزيابي کرده و آيا روند اين تيم را مطلوب ارزيابي ميکنيد، به ايسنا گفت: انتظار ما از کيروش بيش از اين بود و او نتوانست انتظارات علاقمندان و کارشناسان فوتبال ايران را برآورده کند اما از طرفي ما نسبت به شرايطي که او در تيم ملي داشته و ابزاري که در اختيار دارد شناخت کافي نداريم.

وي افزود: متاسفانه در تيم ملي به يکسري حاشيهها هم توجه بيش از حد شد هرچند باز هم ميگويم ما با مشکلات احتمالي کادر فني در تيم به طور کامل آشنايي نداريم. به عنوان يک علاقمند فوتبال ميگويم که انتظارم از تاثيرگذاري کي روش بر تيم ملي بيشتر بود. ما دوست داشتيم تغييراتي در نوع تفکر تيم ملي ايجاد شود؛ البته تغييرات محدودي ايجاد شده اما شايد هم دست کيروش در پيادهسازي آنچه ميخواهد، تا حدي بسته بوده است.

طالبي گفت: مشخص است که کيروش از وضعيت باشگاهها و روند فني آنها چندان رضايت نداشته و به همين علت به دنبال استفاده از تمامي ظرفيتهاي بازيکنان ايراني خارج از کشور است تا به نوعي ضعفهاي بازيکنان ليگ را پوشش دهد.

وي در پاسخ به اينکه سطح کيفي ليگ را چگونه ارزيابي ميکنيد، تصريح کرد: به هر حال اگر شما بازيهاي ليگ امسال را با ليگهاي سال گذشته و قبلتر از آن مقايسه کنيد، تفاوت چشمگيري با هم ندارند و تنها شايد در يکي دو مسابقه، فوتبال قابل قبولي ديده باشيم. به طور کلي مشکلات فوتبال ما از ساليان پيش تاکنون هنوز حل نشده است. نداشتن برنامهريزي صحيح يکي از عوامل مهم است. مديران، مربيان و... به دنبال اين هستند تا فقط نتيجه بازيها را بدست آورند چون ميدانند ماندگاريشان براي فصل آينده در گرو نتايج است.

اين کارشناس خاطرنشان کرد: متاسفانه ديگر شاهد فوتبال زيبايي در کشورمان نيستيم و خيلي از برجستگان و متخصصان اين فوتبال در بخشهاي مختلف به سراغ فعاليتهاي ديگري رفتهاند. سيستم گزينش در فوتبال ايران چه در سطح باشگاهي و چه فدراسيون فوتبال معيوب است. نتيجهگرا بودن باعث از دست رفتن تماشاگرانمان شدهاند. فوتبال در ذات خود بايد احساس نشاط و لذت منتقل کند اما مدتهاست فوتبال باشگاهي و ملي ما چنين احساسي را به تماشاگران منتقل نميکند و بنابراين شاهد ريزش بسيار زياد آنها در طول يک دوره بازيها هستيم. شايد اگر بازيکنان با تمام توانشان بازي کنند اما بازنده باشند طرفدارانشان خيلي ناراحت نشوند، اين حالت براي تيم ملي هم وجود دارد.

وي افزود: با اين مشکلات اقتصادي که مردم ما با آن دست به گريبان هستند، واقعا چه توقعي براي استقبال آنها از اين بازيها بايد داشت؟! تماشاگران از ديدن اين فوتبال سيراب نميشوند و اکثريت آنها انگيزهاي براي حضور در استاديومها ندارند. يکي از دلايلي که ميگويم از مشکلات احتمالي کيروش کاملا مطلع نيستيم تا حدي به همين موضوع هم برميگردد چون با روند فعلي، متاسفانه ليگ ما خروجي خوبي براي تيم ملي ندارد. با همه اين احوال دعا ميکنيم و اميدواريم تيم ملي در بازيهاي انتخابي جام جهاني موفق باشد.

طالبي با اشاره به تاثير راهيابي تيم ملي به جام جهاني در ميان مردم، توضيح داد: مردم اين روزها گرفتاريهاي معيشتي زيادي دارند که همين فوتبال براي خيليها تنها دلخوشي شاديآفرين است. بيترديد حضور تيم ايران در جام جهاني بويژه همان مدت زماني که آن بازيها برگزار ميشود ميتواند مردم را تا حد زيادي از فکر کردن به گرفتاريهايشان رها کند.

سرمربي تيم ملي ايران در جام جهاني 1998 فرانسه در پاسخ به اين سوال که چقدر به صعود تيم ملي به جام جهاني 2014 برزيل خوشبين است، به ايسنا گفت: کار تيم ايران خيلي سخت شده است. ما دو بازي مهم برابر قطر که همامتياز ماست و همچنين لبنان داريم. قطر اگر به ايران ببازد شانسش براي صعود فوقالعاده کم ميشود، بنابراين در بازي با ما که در کشور خودش هم برگزار ميشود به آساني امتياز نخواهد داد. اما از طرفي معتقدم ما به احتمال فراوان لبنان را در تهران ميبريم. بنابراين بازي با قطر تا حد زيادي ميتواند تکليف صعود ما را از اين گروه مشخص کند.

طالبي در واکنش به اينکه يعني از صعود مستقيم به جام جهاني نااميد شدهايد، اظهار کرد: ازبکستان دو بازي خانگي مقابل قطر و لبنان دارد که فکر ميکنم در هر دو بازي به پيروزي برسد. بنابراين اگر ما هم هر دو بازيمان مقابل قطر و لبنان را ببريم، اين کرهجنوبي است که نقش تعيين کنندهاي براي صعود مستقيم ازبکستان و ايران ايفا ميکند؛ اما فراموش نکنيم ازبکها الان يک امتياز بيشتر از ايران دارند و ضمنا ما بايد در سئول به ديدار کرهجنوبي برويم. اين شرايط نشان ميدهد اگر بتوانيم در دو بازي آتي پيروز باشيم، باز هم احتمال صعودمان به عنوان تيم سوم از اين گروه بيشتر است.

وي در پاسخ به اين سوال که معتقديد در اين مقطع بايد چه رويکردي نسبت به تيم ملي داشت نيز گفت: فکر ميکنم بايد اصل را بر حمايت از تيم ملي بگذاريم هرچند در کنار حمايتها بايد انتقادهاي سازنده هم وجود داشته باشد چون به روند تيم ملي کمک ميکند. فقط حمايت کردن خوب نيست چون باعث فراموش شدن مشکلات شده و همين مشکلات ممکن است در حساسترين زمان يعني بازيهاي مهم خردادماه خودش را نشان دهد. آنجاست که ديگر کاري نميتوان کرد. بنابراين حمايت بايد همراه با انتقاد سازنده و به دور از حاشيه باشد. الان شايد دل مردم به همين فوتبال خوش باشد که بهتر است با حساسيت به اين موضوع، بهترين شرايط را براي آمادهسازي تيم ملي فراهم کنيم.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ░▒▓█ خبرهای کوتاه از تیم ملی فوتبال ایران █▓▒░

[h=1]نکونام: دوباره مردم را اميدوار ميکنيم[/h]
[h=2] کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران ميگويد اکنون بهترين زمان است تا خاطره شکست برابر لبنان در بيروت از ذهن هواداران فوتبال ايران پاک شود. او همچنين اعتقاد دارد که جام ملتهاي آسيا براي ايران از چهارشنبه همين هفته آغاز خواهد شد.[/h]
00942505.jpg

جواد نکونام با اشاره به شکست ايران برابر لبنان در ديدار رفت مرحله انتخابي جام جهاني گفت: واقعا شرايط سختي در بيروت داشتيم. از زمين بگيريد تا آب و هوا همه چيز عليه ما بود. به قول کيروش زمين ورزشگاه بيروت مانند مزرعهي سيبزميني بود. اين در حالي است که آنها يک استاديوم خوب هم داشتند و ميتوانستند بازيشان برابر ايران را در آن ورزشگاه برگزار کنند اما ترجيح دادند ورزشگاهي را انتخاب کنند که شرايط را عليه ما ميکند.

وي افزود: فکر ميکنم آن بازي يکي از بهترين نمايشهاي ما در چند وقت اخير بود. لبنان تنها يک موقعيت گل داشت و آن موقعيت هم به خاطر اشتباه فردي بازيکن ما تبديل به گل شد. بر خلاف آنها ما فرصتهاي زيادي داشتيم اما نتوانستيم از آنها استفاده کنيم و قسمت طوري رقم خورد که آن بازي را ببازيم. ضمن اينکه در آن روز دروازهبان لبنان بهترين عملکردش را ارائه کرد.

نکونام با اشاره به اتلاف وقت بازيکنان لبنان گفت: به هر حال آنها هم عرب هستند و همه تيمهاي عربي وقتي برابر ايران بازي ميکنند و يک گل جلو ميافتند دست به اتلاف وقت ميزنند. در بازي با لبنان حتي سرمربي آلماني لبنان هم اين کار را انجام ميداد. حتي در يک صحنه کاري را انجام داد که دور از شأن سرمربي يک تيم ملي است. ما با اشراف به اين مسائل ميخواهيم خشمگينتر و قدرتمندتر از هميشه برابر لبنان بازي کنيم.

وي افزود: فکر ميکنم به طور کل فوتبال ايران شرايط دشواري را در منطقه دارد. تمام کشورهاي عربي و حتي تيمهاي باشگاهيشان استاد اتلاف وقت هستند چون ممکن است اين اتفاق در همه بازيها براي ما بيفتد بايد شرايط را براي همه حريفان عربي سخت کنيم.

نکونام در پاسخ به اين سوال که آيا با توجه به باخت ايران در بازي رفت ميتوان گفت که لبنانيها به فوتبال ايران نزديک شدهاند گفت: به لحاظ فوتبالي ايران و لبنان به هيچ وجه قابل قياس نيستند اما در فوتبال دنيا ديگر نميتوان به خاطر پيشينه تيمها درباره نتيجه پيشبيني کرد. شما ديديد که چند وقت پيش ژاپن در يک بازي دوستانه با يک گل برزيل را شکست داد و آن نخستين باخت برزيل به ژاپن بود. نميتوان گفت ژاپن به برزيل نزديک شده اما در فوتبال روز دنيا ثبت اين نتايج اتفاق دور از ذهن نيست. در بعضي بازيها اتفاقهاي خاصي ميافتد. ما بايد بار ديگر قدرتمان را به لبنانيها نشان دهيم. در تاريخ، ما هميشه سرتر از آنها بودهايم و براي اين بازي هم انگيزه ما دو چندان است.

وي با اشاره به اينکه با توجه به در پيش بودن بازي ايران و لبنان در انتخابي جام جهاني بازي چهارشنبه ميتواند يک ديدار دستگرمي باشد گفت: نخستين هدفمان اين است که براي انتخابي جام ملتهاي آسيا استارت محکمي بزنيم. اما بعد از آن به اين فکر ميکنيم که بايد چند ماه بعد با همين تيم در رقابتهاي انتخابي جام جهاني بازي کنيم بنابراين هم بايد از آنها زهر چشم بگيريم و هم اينکه مردم را دوباره به صعود تيم ملي به جام جهاني اميدوار کنيم. به هر حال هواداران فوتبال به خاطر باخت در بازي رفت آن هم در شرايطي که حقمان نبود ناراحت هستند بنابراين بايد کاري بکنيم تا لبنانيها در تهران بازنده از زمين خارج شوند. ميدانيم که اگر اين بازي را ببريم آنها براي بازي بعد حساب کار دستشان ميآيد.

کاپيتان تيم ملي با اشاره به لزوم حمايت از اين تيم از سوي هواداران و رسانهها به ايسنا گفت: متاسفانه وقتي مردم خيالشان از بابت وضعيت تيم ملي راحت است، به ورزشگاه نميآيند اما هر وقت ميبينند تيم ملي شرايط خطرناکي دارد، احساس وظيفه ميکنند و به استاديوم ميآيند. در حالي که فکر ميکنم اتحاد و همبستگي هميشه براي تيم ملي حياتي است. ديديد که در بازي با کره جنوبي چه اتفاقي افتاد و مردم و رسانهها چگونه حمايت کردند. اگر اين حمايت هميشه وجود داشته باشد، حريفان آسيايي ميدانند که غير از باخت سرنوشت ديگري در تهران ندارند.

نکونام افزود: من بارها با بازيکنان عربي، کرهاي و ژاپني بيرون از زمين صحبت کردهام. آنها هواداران و ورزشگاه آزادي ايران را وحشتناک ميدانند. شرايطي که ورزشگاه آزادي براي کشورهاي ديگر دارد مثل ورزشگاه تبريز است که همه تيمهاي ليگي ميدانند که در آنجا چه کار سختي برابر هواداران پرشوري تبريزي پيشرو دارند. اميدوارم همان طور که هواداران فوتبال لبنان در بازي رفت برابر ايران جو وحشتناکي عليه تيم ملي ايران به راه انداختند طرفداران تيم ملي هم روز چهارشنبه براي تيم ملي سنگ تمام بگذارند. آنها بايد بدانند که از چهارشنبه کار ايران براي حضور در جام ملتها آغاز ميشود و ما از اولين بازي تا آخرين ديدار به حمايت آنها نياز داريم.

وي در پايان گفتوگو به رسانهها اشاره کرد و گفت: هيچ وقت يادمان نميرود که تيم ملي در سال 2005 تنها با حمايت رسانهها و مردم بود که صعودي بيدغدغه به جام جهاني داشت و آن موقع همه اسم رسانهها و مردم را يار دوازدهم گذاشتند. اميدوارم از امروز تا پايان رقابتهاي انتخابي جام جهاني اين فضا بار ديگر در فوتبال ايران به وجود بيايد. تيم ملي به حمايت و همبستگي ملي نياز دارد تا بتواند به جام جهاني برود و در جام ملتها هم موفق شود.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ░▒▓█ خبرهای کوتاه از تیم ملی فوتبال ایران █▓▒░

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 با بیان اینکه تیم ملی میتواند با موفقیت به عنوان تیم سوم از گروهش صعود کند، گفت: هرچند از کیروش انتظار بیشتری داشتیم اما در این مقطع باید اصل را بر حمایت از تیم ملی در کنار انتقادهای سازنده و به دور از حاشیه گذاشت.

جلالی طالبی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران ، با بیان اینکه تیم ملی در بازی چهارشنبه برابر لبنان مشکل خاصی نخواهد داشت، اظهار کرد: از نظر سابقه رویارویی دو تیم و تجربه آنها اصلا نمیتوان تیم ایران را از هر جهت با لبنان قیاس گرفت؛ حتی در بازی اخیر که منجر به شکست تیم ملی در بیروت شد، عملکرد ملیپوشان بهتر بوده اما خب فوتبال است و اتفاقاتش که خیلی اوقات این اتفاقات در نتایج بازیها تاثیرگذار است و همین اتفاقات فوتبال را جذاب کرده است.

** ملیپوشان به لبنان اجازه ندهند از زمین خودش تجاوز کند

وی افزود: فکر میکنم تیم ما در شرایط فعلی مشکل خاصی در بازی با لبنان نخواهد داشت و امیدوارم در تهران به این تیم اجازه ندهیم که حتی از زمینش تجاوز کند و ما باشیم که توپ و میدان را به طور کامل در دست داشته و با اتحاد و همدلی بازیکنان، قاطعانه مقابل آنها چیره شویم.

این کارشناس فوتبال در واکنش به اینکه عملکرد تیم ملی با هدایت کارلوس کیروش را چگونه ارزیابی کرده و آیا روند این تیم را مطلوب ارزیابی میکنید، به ایسنا گفت: انتظار ما از کیروش بیش از این بود و او نتوانست انتظارات علاقمندان و کارشناسان فوتبال ایران را برآورده کند اما از طرفی ما نسبت به شرایطی که او در تیم ملی داشته و ابزاری که در اختیار دارد شناخت کافی نداریم.

وی افزود: متاسفانه در تیم ملی به یکسری حاشیهها هم توجه بیش از حد شد هرچند باز هم میگویم ما با مشکلات احتمالی کادر فنی در تیم به طور کامل آشنایی نداریم. به عنوان یک علاقمند فوتبال میگویم که انتظارم از تاثیرگذاری کی روش بر تیم ملی بیشتر بود. ما دوست داشتیم تغییراتی در نوع تفکر تیم ملی ایجاد شود؛ البته تغییرات محدودی ایجاد شده اما شاید هم دست کیروش در پیادهسازی آنچه میخواهد، تا حدی بسته بوده است.

طالبی گفت: مشخص است که کیروش از وضعیت باشگاهها و روند فنی آنها چندان رضایت نداشته و به همین علت به دنبال استفاده از تمامی ظرفیتهای بازیکنان ایرانی خارج از کشور است تا به نوعی ضعفهای بازیکنان لیگ را پوشش دهد.

** سیستم گزینش در فدراسیون و باشگاهها معیوب است

وی در پاسخ به اینکه سطح کیفی لیگ را چگونه ارزیابی میکنید، تصریح کرد: به هر حال اگر شما بازیهای لیگ امسال را با لیگهای سال گذشته و قبلتر از آن مقایسه کنید، تفاوت چشمگیری با هم ندارند و تنها شاید در یکی دو مسابقه، فوتبال قابل قبولی دیده باشیم. به طور کلی مشکلات فوتبال ما از سالیان پیش تاکنون هنوز حل نشده است. نداشتن برنامهریزی صحیح یکی از عوامل مهم است. مدیران، مربیان و... به دنبال این هستند تا فقط نتیجه بازیها را بدست آورند چون میدانند ماندگاریشان برای فصل آینده در گرو نتایج است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: متاسفانه دیگر شاهد فوتبال زیبایی در کشورمان نیستیم و خیلی از برجستگان و متخصصان این فوتبال در بخشهای مختلف به سراغ فعالیتهای دیگری رفتهاند. سیستم گزینش در فوتبال ایران چه در سطح باشگاهی و چه فدراسیون فوتبال معیوب است. نتیجهگرا بودن باعث از دست رفتن تماشاگرانمان شدهاند. فوتبال در ذات خود باید احساس نشاط و لذت منتقل کند اما مدتهاست فوتبال باشگاهی و ملی ما چنین احساسی را به تماشاگران منتقل نمیکند و بنابراین شاهد ریزش بسیار زیاد آنها در طول یک دوره بازیها هستیم. شاید اگر بازیکنان با تمام توانشان بازی کنند اما بازنده باشند طرفدارانشان خیلی ناراحت نشوند، این حالت برای تیم ملی هم وجود دارد.

** نمیتوان توقع حضور مردم در استادیومها را داشت!

وی افزود: با این مشکلات اقتصادی که مردم ما با آن دست به گریبان هستند، واقعا چه توقعی برای استقبال آنها از این بازیها باید داشت؟! تماشاگران از دیدن این فوتبال سیراب نمیشوند و اکثریت آنها انگیزهای برای حضور در استادیومها ندارند. یکی از دلایلی که میگویم از مشکلات احتمالی کیروش کاملا مطلع نیستیم تا حدی به همین موضوع هم برمیگردد چون با روند فعلی، متاسفانه لیگ ما خروجی خوبی برای تیم ملی ندارد. با همه این احوال دعا میکنیم و امیدواریم تیم ملی در بازیهای انتخابی جام جهانی موفق باشد.

طالبی با اشاره به تاثیر راهیابی تیم ملی به جام جهانی در میان مردم، توضیح داد: مردم این روزها گرفتاریهای معیشتی زیادی دارند که همین فوتبال برای خیلیها تنها دلخوشی شادیآفرین است. بیتردید حضور تیم ایران در جام جهانی بویژه همان مدت زمانی که آن بازیها برگزار میشود میتواند مردم را تا حد زیادی از فکر کردن به گرفتاریهایشان رها کند.

** بازی با قطر تکلیف صعود ما به جام جهانی را روشن میکند

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه در پاسخ به این سوال که چقدر به صعود تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل خوشبین است، به ایسنا گفت: کار تیم ایران خیلی سخت شده است. ما دو بازی مهم برابر قطر که همامتیاز ماست و همچنین لبنان داریم. قطر اگر به ایران ببازد شانسش برای صعود فوقالعاده کم میشود، بنابراین در بازی با ما که در کشور خودش هم برگزار میشود به آسانی امتیاز نخواهد داد. اما از طرفی معتقدم ما به احتمال فراوان لبنان را در تهران میبریم. بنابراین بازی با قطر تا حد زیادی میتواند تکلیف صعود ما را از این گروه مشخص کند.

طالبی در واکنش به اینکه یعنی از صعود مستقیم به جام جهانی ناامید شدهاید، اظهار کرد: ازبکستان دو بازی خانگی مقابل قطر و لبنان دارد که فکر میکنم در هر دو بازی به پیروزی برسد. بنابراین اگر ما هم هر دو بازیمان مقابل قطر و لبنان را ببریم، این کرهجنوبی است که نقش تعیین کنندهای برای صعود مستقیم ازبکستان و ایران ایفا میکند؛ اما فراموش نکنیم ازبکها الان یک امتیاز بیشتر از ایران دارند و ضمنا ما باید در سئول به دیدار کرهجنوبی برویم. این شرایط نشان میدهد اگر بتوانیم در دو بازی آتی پیروز باشیم، باز هم احتمال صعودمان به عنوان تیم سوم از این گروه بیشتر است.

وی در پاسخ به این سوال که معتقدید در این مقطع باید چه رویکردی نسبت به تیم ملی داشت نیز به ایسنا گفت: فکر میکنم باید اصل را بر حمایت از تیم ملی بگذاریم هرچند در کنار حمایتها باید انتقادهای سازنده هم وجود داشته باشد چون به روند تیم ملی کمک میکند. فقط حمایت کردن خوب نیست چون باعث فراموش شدن مشکلات شده و همین مشکلات ممکن است در حساسترین زمان یعنی بازیهای مهم خردادماه خودش را نشان دهد. آنجاست که دیگر کاری نمیتوان کرد. بنابراین حمایت باید همراه با انتقاد سازنده و به دور از حاشیه باشد. الان شاید دل مردم به همین فوتبال خوش باشد که بهتر است با حساسیت به این موضوع، بهترین شرایط را برای آمادهسازی تیم ملی فراهم کنیم.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ░▒▓█ خبرهای کوتاه از تیم ملی فوتبال ایران █▓▒░

[h=1]کريمي: با يک برد پر گل لبنان را بدرقه ميکنيم[/h]
[h=2] هافبک تيم ملي فوتبال ايران گفت: با يک برد پر گل لبنان را بدرقه ميکنيم.[/h]
00942828.jpg

يعقوب کريمي قبل از شروع تمرين امروز تيم ملي فوتبال ايران گفت: شرايط خوبي داريم و تمرينات مناسبي را پشت سر گذاشتيم، لبنان را به خوبي آناليز کرديم و نقاط ضعف آنها بررسي شده است.

وي افزود: وضعيت خودم بسيار خوب است، اما تصميم نهايي را کي روش ميگيرد، بازيکنان کاملا آماده هستند تا با يک برد شيرين دل مردم را شاد کنند.

کريمي در مورد باخت در مرحله مقدماتي جام جهاني مقابل لبنان اظهار داشت: در آن بازي تيم ما عملکرد يک طرفهاي را ارائه کرد و لبنانيها از تنها شانس خود به گل رسيدند. انشاالله روز چهار شنبه با يک شکست پر گل لبنان را بدرقه ميکنيم و با اين پيروزي دل مردم را شاد خواهيم کرد.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ░▒▓█ خبرهای کوتاه از تیم ملی فوتبال ایران █▓▒░

[h=1]تيم ملي بدون دژاگه تمرين کرد[/h]
[h=2] تمرين تيم ملي فوتبال ايران امروز (دوشنبه) هم با 23 بازيکن آغاز شد.[/h]
00938203.jpg

با وجود حضور اشکان دژاگه در تهران اما تيم ملي امروز با همان 23 بازيکني که در روزهاي گذشته تمرين ميکرد، عصر امروز (دوشنبه) هم کارش را آغاز کرد.

تمرينهاي مليپوشان از ساعت 15:30 در زمين شماره يک کمپ تيمهاي ملي آغاز شد و در حالي که اصحاب رسانه منتظر ديدن دژاگه بودند اما او در تمرينها حاضر نشد.

امروز سايت فدراسيون فوتبال نيز خبر داده بود که اشکان دژاگه به جمع ملي پوشان ملحق شده و از عصر امروز تمرين خواهد کرد. دژاگه بامداد روز دوشنبه از طريق فردوگاه امام خميني(ره) وارده تهران شده و بعدازظهر امروز با ملحق شدن به ملي پوشان تمرينات خود را پيگيري ميکند.

هنگامي که بازيکنان تازه به زمين آمده بودند علي کفاشيان رييس فدراسيون فوتبال به همراه سيد هادي آيتاللهي و مهدي محمدنبي به محل تمرين آمدند و بازيکنان يک به يک با کفاشيان دست دادند. در ادامه کيروش بازيکنان را جمع کرد و دقايقي را با آنها به گفتوگو پرداخت.

بعد از آن که تمرينهاي بدنسازي مليپوشان آغاز شد کيروش نيز به سراغ کفاشيان رفت و با او احوالپرسي کرد.

همچنين رضا قوچان نژاد و مسعود شجاعي امشب وارد تهران خواهند شد.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ░▒▓█ خبرهای کوتاه از تیم ملی فوتبال ایران █▓▒░

[h=1]حقيقي: تلاش ميکنم از لبنان گل نخوريم[/h]
[h=2] عليرضا حقيقي گفت: اگر درون دروازه تيم ملي باشم تمام تلاشم را ميکنم تا از لبنان گل نخوريم.[/h]
00034224.jpg

عليرضا حقيقي پيش از تمرين عصر امروز تيم ملي فوتبال ايران در جمع خبرنگاران گفت: وضعيت تيم ملي خوب است و همه بازيکنان آمادهاند و اميدواريم بتوانيم نتيجه خوبي را مقابل لبنان کسب کنيم تا شکستي که در بيروت در چارچوب بازيهاي مقدماتي جام جهاني داشتيم جبران شود.

وي در واکنش به اينکه با نبود سيد مهدي رحمتي نگرانيهايي درباره دروازه تيم ملي وجود دارد و آيا نگراني مردم در بازي چهارشنبه برطرف ميشود؟ گفت: من درباره تصميم سيد مهدي رحمتي نميتوانم حرفي بزنم، چون تصميم او شخصي بوده است اما در ليگ دروازهبانهاي بسيار خوبي داريم. خودم هم مشکلي ندارم و در تيم روبين کازان همه تلاشم را براي موفقيت ميکنم. اما شرايط آنجا سخت است. در حال حاضر در وضعيت روحي و بدني بسيار آمادهاي قرار دارم و اميدوارم بتوانم به تيم ملي خدمت کنم.

وي در واکنش به اينکه آيا شما دروازه شماره يک تيم ملي در بازي با لبنان خواهيد بود گفت: اين به نظر کيروش بستگي دارد و من از آن اطلاعي ندارم اما اگر من درون دروازه باشم تمام تلاشم را ميکنم تا دروازه تيم ملي بسته بماند.

 
بالا