█▓▒░ خبـرهای کوتـاه از تیم ملـی فوتبـال ایـران █▓▒░

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
آموزش زبان انگليسي به ليدرهاي ايران!

کميته فرهنگي فدراسيون فوتبال تمهيدات جالبي را براي ليدرها در جام جهاني در نظر گرفته است.
00027614.jpg

کميته فرهنگي فدراسيون فوتبال براي حضور ليدرهاي تيم ملي در جام جهاني 2014 برزيل طرح‌هاي جالبي در نظر گرفته و با برگزاري کارگاه‌هاي مختلف به آموزش ليدرها مشغول شده است.

به نقل از تسنيم، در اين کارگاه‌ها ليدرهاي تيم ملي در جام جهاني با شهرهايي که تيم ملي کشورمان در آن بازي دارد، بحث فرهنگي شهر‌هاي ميزبان بازي‌هاي ايران، قوانين امنيتي، تعداد ايراني‌هايي که براي تماشاي بازي‌ها به ورزشگاه مي‌آيند و ... آشنا مي‌شوند.

نکته جالب اينجاست در کارگاهاي آموزشي کميته فرهنگي، به ليدرها آموزش زبان انگليسي و حتي پرتغالي داده مي‌شود تا در برزيل دچار مشکل نشوند. از سوي کميته فرهنگي فدراسيون فوتبال به ليدرها اعلام شده 10 شعار جديد و پيشنهادي ارائه دهند تا در مسابقات جام جهاني از شعار‌هاي جديد استفاده شود.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
کي‌روش:براي ايران اين جام جهاني يعني نيجريه!

سرمربي پرتعالي کشورمان عنوان کرد اين جام جهاني براي ايران يعني نيجريه!
00943539.gif

تيم ملي فوتبال ايران در حال حاضر در کمپ تمريني يواخيم گروا که متعلق به باشگاه کورينتيانس برزيل است اردو زده و آخرين تمرينات خود را پيش از شروع رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل مرور مي‌کند. شاگردان کارلوس کي‌روش که در گروه F با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني‌و‌هرزگوين همگروه هستند در نخستين بازي مرحله گروهي در تاريخ 16 ژوئن 2014 (26 خرداد) در ورزشگاه بايکسادا شهر کوريتيبا به مصاف نيجريه مي‌روند.

به نقل از تسنيم، کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي که به اهميت بازي اول تيم ملي به منظور رسيدن به مرحله حذفي واقف است، گفت: ما به توانايي خود آگاه هستيم و سعي مي‌کنيم تمام انرژي و توجه خودمان را معطوف بازي با نيجريه کنيم. قرار نيست نيجريه‌اي‌ها طبل‌هاي آفريقايي بنوازند و ما براي‌ آنها "راک اَند رول" برقصيم، ما براي انجام يک فوتبال واقعي پا به ورزشگاه بايکسادا مي‌گذاريم. براي بازي با نيجريه استراتژي و چيدمان مناسب در زمين خواهيم داشت و با تفکر و رفتار مثبتي بازي خواهيم کرد.

سرمربي 61 ساله کشورمان با خودداري از لو دادن سيستم بازي تيمش تصريح کرد: روي جزئيات تمرکز کرده‌ايم. استراتژي بازي‌مان هم مربوط به هر بازي، به هر دقيقه و حرکات در ميدان بستگي دارد. در اين جام‌جهاني بايد از دوشنبه تا دوشنبه (تأکيد به روز بازي با نيجريه) بازي کنيم. براي ايران اين جام جهاني يعني نيجريه! بازيکنان ما کاملاً آرام هستند و خود را از لحاظ روحي و ذهني آماده رويارويي با نيجريه مي‌کنند. وقتي بازي با عقاب‌ها به پايان رسيد سپس به فکر بازي‌هاي بعدي‌مان خواهيم بود.

شيرهاي پارسي يکشنبه 18 خرداد در آخرين ديدار دوستانه خود در سائوپائولوي برزيل به مصاف ترينيداد و توباگويي مي‌روند که اخيراً در بازي دوستانه با نتيجه 3 بر صفر مغلوب آرژانتين شد.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
شجاعي:

بازي درجام‌جهاني فرصتي است که تکرارنمي‌شود

هافبک 29 ساله تيم ملي کشورمان اعتقاد دارد بازي در رقابت‌هاي جام جهاني فرصتي است که به اين سادگي تکرار نمي‌شود.
00942507.jpg

روز 21 ژوئن 2014 (31 خرداد) روز خاصي در تاريخ فوتبال ايران است، چرا که تيم ملي در دومين ديدار خود از گروه F جام جهاني 2014 برزيل در بلوهوريزونته برزيل به مصاف آرژانتين مي‌رود. البته کارلوس کي‌روش، سرمربي اين تيم تاکنون سعي کرده هرگونه اضطراب و استرس را از بازيکنانش به منظور رويارويي با آلبي‌سلسته دور کند.

به نقل از تسنيم، مسعود شجاعي، هافبک باتجربه تيم ملي کشورمان پس از تمرينات روز گذشته (پنجشنبه) با حضور در جايگاه کنفرانس خبري در گفت‌و‌گو با خبرنگاران آرژانتيني با زبان اسپانيايي سليس و روان گفت: رويارويي با ليونل مسي فرصتي نادر خواهد بود. بازي در مقابل بهترين بازيکن جهان احساس خوب و جالبي است. البته پيش از اين من اين فرصت را داشته‌ام که مقابل ليونل در مسابقات لاليگاي اسپانيا بازي کنم ولي بايد بگويم بازي در رقابت‌هاي جام جهاني فرصتي است که تکرار نمي‌شود.

مسعود شجاعي که بين سال‌هاي 2008 تا 2013 در تيم اوساسونا عضويت داشته است در فصل اخير براي تيم فوتبال لاس‌پالماس از ليگ دسته دوم اسپانيا بازي کرد.

بازيکن ديگري که روز گذشته به همراه شجاعي در جايگاه کنفرانس خبري حاضر شد عليرضا جهانبخش بود که سابقه بازي در اروپا را براي تيم اِن‌اي‌سي نايمخن هلند دارد.

جهانبخش گفت: ما مقابل يکي از بهترين تيم‌هاي جهان بازي خواهيم کرد. مسئله فقط بازي مقابل مسي نيست بلکه مسئله بازي مقابل تيم ملي آرژانتين است. به هر حال بايد تنها به شرايط خودمان فکر کنيم و بس!

تيم ملي ايران که چهارمين حضورش در رقابت‌هاي جام جهاني را تجربه مي‌کند در گروه F با تيم‌هاي آرژانتين، بوسني‌و‌هرزگوين و نيجريه ديدار خواهد کرد.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

افشارزاده:

ملي‌پوشان مانند سرباز از نام ايران دفاع کنند

مديرعامل باشگاه استقلال گفت: هواداران استقلال نه نگران امضاي قرارداد با بازيکنان جديد باشند و نه هيچ موضوع ديگري.
00940300.jpg

بهرام افشارزاده درباره اينکه چه زماني مشکل مسدود بودن حساب باشگاه استقلال برطرف مي‌شود، گفت: با توجه به تعطيلي روزهاي اخير فکر مي‌کنم تا روز دوشنبه هفته پيش رو اين مشکل برطرف خواهد شد. هواداران استقلال نه نگران امضاي قرارداد با بازيکنان جديد باشند و نه هيچ موضوع ديگري. آنها اطمينان داشته باشند که ما کارمان را با قدرت انجام مي‌دهيم.

به نقل از تسنيم، وي با تأکيد بر اينکه کار خود را در استقلال درست انجام مي‌دهد، گفت: از مدت‌ها پيش کار تجهيز کمپ استقلال را آغاز کرده و اقداماتي براي برپايي اردوي تيم ملي در ترکيه صورت داده‌ايم. بدون شک اردوي تيم براساس نظر سرمربي تيم در ترکيه برپا خواهد شد.

مديرعامل باشگاه استقلال در خصوص بازي‌هاي تيم ملي در جام جهاني 2014 برزيل تصريح کرد: برنامه‌ريزي‌هاي خوبي براي تيم ملي اعم از اردوهاي تيم ملي، تشويق و دادن روحيه به بازيکنان و ... انجام شد. ما بهترين مربي را براي تيم ملي استخدام کرده‌ايم و اکنون اين بازيکنان هستند که بايد از خود شجاعت نشان دهند و مانند سرباز از نام ايران دفاع کنند.

افشارزاده با بيان اينکه فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان براي رسيدن تيم ملي به جام جهاني کم نگذاشتند، خاطرنشان کرد: هر نتيجه‌اي که ايران در جام جهاني کسب کند نشان از توان ما دارد. اميدوارم تيم ملي مقابل حريفانش در جام جهاني بازي‌هاي خوبي به نمايش بگذارد. نه تنها من، بلکه هيچکس نمي‌تواند نتايج مسابقات فوتبال را پيش‌بيني کند اما اميدوارم تيم ملي موفق باشد.

وي در پاسخ به اين سؤال که در جام جهاني طرفدار چه تيمي است، گفت: من به غير از تيم ملي ايران طرفدار هيچ تيمي نيستم. من طرفدار هيچ تيمي خارجي نبوده و نيستم.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پروين: مسي در تيم ملي هيچي نيست!

سرمربي سابق تيم ملي به بازيکنان تيم ملي ايران در جام جهاني توصيه کرد هيچ ترس و وحشتي از رويارويي با حريفان خود نداشته باشند چرا که آخر فوتبال يا برد است يا باخت.
00946484.jpg

علي پروين درباره شرايط تيم ملي فوتبال ايران در آستانه آغاز بازي‌هاي جام جهاني گفت: آن طور که مردم فکر مي‌کنند و دل به صعود تيم ملي بسته‌اند به نظرم خيلي سخت‌تر از اين حرف‌هاست و کار سختي را پيش رو داريم. اميدوارم فقط بازيکنان تيم ملي در جام جهاني خوب بازي کنند و اگر هم باختيم خوب ببازيم.

به نقل از ايسنا، پيشکسوت فوتبال ايران درباره بازي اول مقابل نيجريه نيز گفت: بازي بسيار سختي را مقابل نيجريه در پيش داريم چرا که بازيکنان آن‌ها قدرت بدني بسيار بالايي دارند. به اعتقاد من تيم ما بايد قدرت دويدن در 150 دقيقه را داشته باشد تا بتواند مقابل اين تيم دوام بياورد. همچنين بازي با بوسني نيز بر خلاف آن که عده‌اي آن را راحت تصور مي‌کنند بسيار سخت خواهد بود چرا که اين تيم نيز از بازيکنان بسيار خوبي بهره مي‌برد.

وي گفت: در مقابل آرژانتين نيز اين طور که برخي مي‌گويند ما 5 – 6 گل مي‌خوريم نخواهد بود، به شرط اينکه بازيکنان تيم ملي بازي خود را به نمايش بگذارند. به نظر من مسي در تيم ملي آرژانتين هيچي نيست و نتوانسته مانند باشگاهش در تيم ملي مثمر ثمر باشد. حتي 6-7 بازي آخر او را که در تيم ملي ديدم بازي خوبي به نمايش نگذاشت.

وي درباره عملکرد مسعود شجاعي که مانند او شماره 7 تيم ملي را بر تن دارد، گفت: او حداقل دو تا دريبل مي‌تواند بزند و بد نيست، خوب است.

پروين در پاسخ به اين سوال آيا دوست داشتي هم‌اينک در کنار بازيکنان تيم ملي در جام جهاني حضور داشته باشي يا خير اظهار کرد: از خدا مي‌خواستم در جام جهاني دوباره بازي کنم. البته اگر قرار بود با اين تيم بازي کنم، بايد 5-6 تا تنگش مي‌زديم و بازي مي‌کرديم!

سرمربي سابق پرسپوليس درباره آخرين خط خورده‌هاي تيم ملي نيز خاطرنشان کرد: به نظر من خلعتبري بايد در تيم ملي مي‌بود. پيام صادقيان هم خيلي حيف شد. به نظر من او تنها کسي بود که مي‌توانست از بازيکنان قدرتمند حريفان در جام جهاني عبور کند.

وي درباره عملکرد کي‌روش نيز گفت: او مربي خوب و درجه يکي است. من هميشه اعتقاد دارم مربيان بزرگ و درجه يکي مانند کي‌روش بايد براي مربي‌گري به ايران بيايند.

پروين در پاسخ به اين سوال که آيا امکانات مورد نظر کي‌روش براي موفقيت در تيم ملي مهيا شد يا خير نيز اظهار کرد: ديگر او هرچه مي‌خواست انجام دادند. وقتي ليگ و جام حذفي را عقب مي‌اندازند، خب اين نشان مي‌دهد که خواسته‌هاي او انجام شد. اگر يک مربي ايراني نيز اين کارها را از فدراسيون مي‌خواست آيا آن‌ها حاضر بودند تن به اين خواسته‌ها بدهند؟

وي که با برنامه ورزش و مردم سخن مي‌گفت، خطاب به بازيکنان تيم ملي گفت: به همه بچه‌ها خسته‌نباشيد مي‌گويم و اميدوارم بازي‌هاي خوبي در جام جهاني به نمايش گذاشته و با آمادگي کامل پاي به اين رقابت‌ها بگذارند. به آن‌ها مي‌گويم هيچ ترس و وحشتي نداشته باشيد چرا که آخر فوتبال يا برد است يا باخت. اما شما سعي کنيد بازي‌هاي خوبي را به نمايش بگذاريد.

پيشکسوت باشگاه پرسپوليس در پايان درباره احترام به پيشکسوتان فوتبال در پرسپوليس گفت: الان هر کجا بگويند پرسپوليس، همه ياد علي پروين مي‌افتند. مگر من بکن‌باوئر ايران نيستم؟ متاسفانه از امثال همايون بهزادي، جاسميان و... استفاده نمي‌کنند چرا که کسي نيست که پيشکسوتان را دوست داشته باشد. وقتي ما را راه نمي‌دهند. آن وقت ما چطور مي‌توانيم رييس پرسپوليس شويم؟ در کشور ما کسي به پيشکسوتان ارزش قائل نيست و آن‌ها را نمي‌خواهد پس ما ديگر کاري نمي‌توانيم بکنيم. من 32 کاپ با تيم‌هاي مختلف در ايران دارم که اگر شما کسي را معرفي کنيد که 5 کاپ در ايران داشته باشد، من به شما جايزه مي‌دهم. 6 کاپ را فقط با پرسپوليس پشت سر هم آورده‌ام.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
از اين هفته

بيک‌زاده به تمرينات گروهي اضافه مي‌شود

مدافع - هافبک تيم ملي فوتبال کشورمان از اين هفته تمرينات گروهي را با اين تيم پيگيري مي‌کند.
00945438.jpg

هاشم بيک‌زاده که در ديدار تدارکاتي ايران - مونته‌نگرو در اردوي اتريش مصدوم شد و به همين دليل زودتر از ديگر بازيکنان به برزيل رفت، به شرايط مناسبي رسيده و از اين هفته تمرينات خود را با ساير ملي‌پوشان پيگيري خواهد کرد.

به نقل از تسنيم، مدافع - هافبک تيم ملي فوتبال کشورمان، بعد از حضور در برزيل در باشگاه کورينتيانس حضور يافت و زير نظر فيزيوتراپ و مربي بدنساز برزيلي تيم ملي به کارهاي درماني خود پرداخت که اين برنامه درماني ظاهراً باعث بهبودي وي شده است.

در حال حاضر پاي مصدوم بيک‌زاده بهبود يافته و اگر مشکل خاصي به وجود نيايد و پزشک تيم ملي تأييد کند، وي از اين هفته به تمرينات گروهي اضافه خواهد شد تا براي بازي‌هاي تيم ملي در مرحله گروهي جام جهاني 2014 برزيل آماده شود.

به گزارش تسنيم، تيم ملي فوتبال کشورمان در اولين ديدار خود در رقابت‌هاي جام جهاني برزيل 26 خردادماه به مصاف نيجريه خواهد رفت.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

آمار جام جهاني 2014برزيل

ايران دومين تيم باتجربه گروه F با کاپيتاني خاص

تيم ملي ايران از لحاظ ميانگين تعداد بازي‌هاي ملي بازيکنانش، در رده دوم تيم‌هاي گروه F قرار دارد.
00942503.jpg

با نزديک شدن به اين رقابت‌ها رسانه‌هاي مختلف جهان از دريچه‌هاي مختلف به جام جهاني نگريسته و سعي مي‌کنند زواياي پنهان مسابقات را براي مخاطبان خود پوشش داده تا هيچ نکته‌اي مرتبط به جام جهاني از پنهان نماند، البته پرداختن به مسائل آماري اين رقابت‌ها نيز همواره براي مخاطبان جذاب بوده، ضمن اينکه مي‌توان برخي نکات فني را از آن استخراج کرد.

رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل از 6 روز ديگر آغاز مي‌شود و تيم ملي کشورمان در چهارمين حضور خود در ادوار اين رقابت‌ها بايد در گروه F رقابت‌ها به مصاف تيم‌هاي نيجريه، آرژانتين و بوسني و هرزگوين برود.

بر همين اساس در مطلبي قصد داريم تيم‌هاي حاضر در گروه F رقابت‌ها را از لحاظ تجربه تيمي (ميانگين تعداد بازي ملي 23 بازيکن معرفي شده براي جام جهاني 2014) مورد ارزيابي قرار دهيم تا در نهايت مشخص شود کدام تيم‌ها از اين لحاظ باتجربه‌ و کم‌تجربه‌تر هستند.

تيم ملي ايران:

23 بازيکن تيم ملي ايران که براي حضور در جام جهاني معرفي شده‌اند در مجموع 687 بازي ملي در کارنامه خود دارند که اين تعداد بازي ملي براي تيم ملي ايران در جام جهاني 2014 برزيل، ميانگين بازي ملي 29،86 را به ثبت مي‌رساند.

در تيم ملي ايران جواد نکونام با 139 بازي ملي بيشترين بازي ملي را انجام داده و جالب اينکه در صورتي که اين بازيکن بتواند 11 بار ديگر پيراهن تيم ملي را در ديدارهاي رسمي بر تن کند، رکورد 149 بازي ملي علي دايي را شکسته و با 150 بازي ملي از اين لحاظ رکورددار فوتبال ايران خواهد شد.

پس از نکونام، سيدجلال حسيني و آندرانيک تيموريان به ترتيب با 84 و 78 بازي ملي در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

در ترکيب تيم ملي تنها چهار بازيکن تعداد بازي ملي بيشتر از 50 ديدار را در کارنامه دارند، هرچند خسرو حيدري و مسعود شجاعي نيز در مرز 50 بازي ملي قرار دارند.

از سوي ديگر دنيل داوري و بختيار رحماني با 4 بازي ملي از اين لحاظ در بين کم‌تجربه ترين بازيکنان ايران قرار دارند، ضمن اينکه هفت بازيکن تيم ملي کمتر از 10 بار تجربه پوشيدن پيراهن تيم ملي را دارند.

نکته قابل توجه اينکه 20 بازيکن تيم ملي (به جز دروازه‌بان‌ها) در مجموع 85 گل براي اين تيم به ثمر رسانده‌اند که ميانگين 4،25 براي تيم ملي ايران از اين لحاظ به ثبت رسيده است.

جواد نکونام در اين زمينه هم با 37 گل زده رکورددار بازيکنان تيم ملي در جام جهاني 2014 برزيل است و کريم انصاري‌فرد و قوچان‌نژاد با 9 گل در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

اما نکته نگران‌کننده در بين بازي‌هاي ملي شاگردان کي‌روش مي‌توان به تعداد کم بازي‌هاي ملي دروازه‌بان‌ها اشاره کرد، به طوري که هر سه دروازه‌بان ايران در مجموع 19 بار پيراهن تيم ملي را پوشيده‌اند و شايد همين مورد و عدم وجود دروازه‌بان باتجربه بتواند پاشنه آشيل تيم ملي ايران در جام جهاني 2014 برزيل شود.

بيشتر بازيکنان باتجربه تيم ملي در خط هافبک قرار دارند.

تيم ملي نيجريه:

مجموع بازي‌هاي ملي بازيکنان نيجريه 658 ديدار است که ميانگين 28،6 بازي ملي را براي اين تيم به ثبت مي‌رساند.

در تيم ملي نيجريه جوزف يوبو، مدافع اين تيم با 96 بازي رکورددار است و پس از اين بازيکن، ويسنته انياما با 90 بازي در رده بعدي قرار دارد. در بين بازيکنان نيجريه 4 بازيکن بيشتر از 50 بار و 5 بازيکن کمتر از 10 بار پيراهن تيم ملي اين کشور را بر تن کرده‌اند و جالب اينکه اغلب بازيکنان باتجربه ملي در بين مدافعان اين تيم قرار دارند.



20 بازيکن نيجريه در مجموع 54 گل ملي به ثمر رسانده‌اند که ميانگين گل‌هاي ملي بازيکنان اين تيم نيز 2،7 است.

*بوسني هرزگوين:

از لحاظ بازي‌هاي ملي بوسني بي‌تجربه‌ترين تيم گروه F به شمار مي‌رود. بازيکنان اين تيم مجموع 604 را به ثبت رسانده‌اند تا ميانگين 26،26 بازي ملي براي بوسني به ثبت برسد.

در بين بازيکنان بوسني ميسيموويچ با 82 بازي ملي بيشترين بازي ملي را در کارنامه دارد، ضمن اينکه در بين بازيکنان اين تيم چهار بازيکن بيشتر از 50 بازي ملي را در کارنامه دارند و 9 بازيکن کمتر از 10 بار پيراهن تيم ملي بوسني را بر تن کرده‌اند.

بوسنيايي‌ها در مجموع نيز 108 گل به ثمر رسانده‌اند تا از اين لحاظ ميانگين 5،4 گل براي اين کشور به ثبت برسد. ادين ژکو مهاجم زهردار اين کشور با 35 گل در رده نخست بازيکنان بوسني از لحاظ گلزني قرار دارد.

*تيم ملي آرژانتين:

تيم ملي آرژانتين يا آلبي‌سلسته از هر لحاظ در اين گروه تيمي باتجربه محسوب مي‌شود.

بازيکنان اين تيم به لطف نيز رکورد 725 بازي ملي و ميانگين 31،25 را براي خود به ثبت رسانده‌اند تا از اين حيث ياران مسي باتجربه‌ترين تيم گروه باشند.

در تيم ملي آرژانتين ماسکرانو با 97 بازي ملي پيشتاز است، ضمن اينکه در جمع آبي و سفيدها نيز 4 بازيکن بيشتر از 50 بازي ملي در کارنامه دارند و 5 بازيکن کمتر از 10 بازي. همچنين بيشتر بازيکنان باتجربه آرژانتين در خط حمله اين تيم قرار دارند.

آرژانتيني‌ها نيز در مجموع 120 گل ملي در کارنامه دارند که ميانگين گل اين تيم نيز 6 گل براي هر بازيکن به جز دروزاه‌بان‌ها به شمار مي‌رود، ضمن اينکه از اين لحاظ ليونل مسي با 37 گل ملي (درست به اندازه نکونام) پيشتاز است.

به اين ترتيب جواد نکونام در بين چهار تيم گروه F تنها بازيکني است که از لحاظ بازي ملي در باشگاه 100 تايي‌ها قرار دارد تا از اين لحاظ در بين چهار تيم فوق، کاپيتاني خاص باشد.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
معرفي بازيکنان ايران در جام جهاني از ديد رويترز

خبرگزاري رويترز در ادامه گزارش‌هاي خود درباره تيم ملي ايران به معرفي بازيکنان احتمالي ايران در جام جهاني پرداخت.
00957226.jpg

جام جهاني 2014 برزيل شش روز ديگر با ديدار برزيل و کرواسي آغاز مي‌شود و تيم ملي ايران بايد در گروه F اين رقابت‌ها با تيم هاي آرژانتين، بوسني و نيجريه ديدار کند.

به نقل از ايسنا، خبرگزاري رويترز در گزارشي به بررسي حضور کارلوس کي روش در تيم ملي ايران، جواد نکونام و بازيکنان حاضر در اردوي تيم ملي ايران پرداخته است که در زير مي‌خوانيم.

دروازه‌بانان

رحمان احمدي

سن: 33 سال

بازي ملي: 10 بازي

احمدي اولين انتخاب ايران براي حضور درون دروازه بود اما براي قرار گرفتن در اين پست تحت فشار قرار گرفته است. او در تمام دوران حرفه‌اي‌اش در فوتبال ايران بازي کرده است و اکنون در تيم سپاهان ايران بازي مي کند. هنرنمايي‌هاي زيباي او در بازي با کره‌جنوبي فوق‌العاده بود و باعث شد ايران بالاتر از اين کشور به جام جهاني راه يابد.

دانيل داوري

سن: 26 سال

بازي‌ملي: 3 بازي

دانيل داوري يکي از بازيکنان کي‌روش است که در خارج از اين کشور متولد شده. او پدري ايراني و مادري لهستاني دارد. داوري که در آلمان متولد شده در اولين بازي خود در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا و پيروزي ايران مقابل تايلند در ماه نوامبر دروازه‌اش را بسته نگه داشت. داوري فارسي صحبت نمي‌کند اما با احمدي براي قرار گرفتن درون دروازه ايران رقابت مي‌کند.

عليرضا حقيقي

سن: 26 سال

بازي‌ملي: 6 بازي

دوران حضور حقيقي در فوتبال باشگاهي ايران پس از مهار ضربه پنالتي علي دايي، اسطوره فوتبال ايران به دروازه‌بان ثابت پرسپوليس تبديل شد. حقيقي در سال 2012 به روبين کازان ملحق شد اما نتوانست جاي ثابتي در ترکيب اين تيم روسيه‌اي به دست آورد و به صورت قرضي به باشگاه سابقش پرسپوليس بازگشت و اکنون در اسپورتينگ کوويلا در ليگ دوم پرتغال بازي مي‌کند.

مدافعان

پژمان منتظري

سن: 30 سال

بازي‌ملي: 19 بازي ملي

پژمان منتظري مدافع راست تيم ملي ايران است که در تيم کي‌روش در ترکيب اصلي قرار گرفته و فرصت بازي پيدا کرده است. او در سه بازي رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني که ايران بدون دريافت يک گل به پيروزي رسيد، از يازده نفر اصلي ايران درون زمين بود. برادر اين بازيکن در تيم ملي راگبي ايران بازي مي‌کند.

مهرداد بيت‌آشور

سن: 27 سال

بازي‌ملي: 6 بازي

مدافع متولد کاليفرنيا براي بازي دوستانه مقابل مکزيک در سال 2012 به تيم ملي آمريکا دعوت شد اما تصميم گرفت در اين ديدار بازي نکند و يک سال بعد در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا مقابل تايلند براي ايران به ميدان رفت. بيت آشور که پدر و مادري ايراني دارد، در تيم ملي ايران پذيرفته شد و انتظار مي‌رود براي قرار گرفتن در ترکيب اصلي رقيب منتظري باشد.

سيدجلال حسيني

سن: 32 سال

بازي‌ملي: 80 بازي

صخره‌اي در قلب خط دفاعي ايران که با عملکرد فوق‌العاده‌اش چهارمين حضور ايران در رقابت‌هاي جام‌جهاني را رقم زد. او همچنين در ضربات ايستگاهي مي‌تواند شم گلزني بالاي خود را به نمايش بگذارد. حسيني گل اول ايران مقابل تايلند در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا را در اکتبر به ثمر رساند.

خسرو حيدري

سن: 30 سال

بازي‌ملي: 46 بازي

يک بازيکن دفاعي راست ديگر که در موفقيت ايران رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني نقش زيادي داشت. اين بازيکن باتجربه براي 6 باشگاه مختلف در ايران بازي کرده است.

مهرداد پولادي

سن: 27 سال

بازي‌ملي: 17 بازي ملي

کي‌روش فرصت اولين بازي ملي را در پيروزي يک بر صفر ايران مقابل ماداگاسکار به او تقديم کرد و او را در خط هافبک و دفاع چپ بازي داد. پولادي در سال 2012 پس از ضربه‌اي که به دليل عصبانيت از تعويض در نيمه اول يکي از بازي‌هاي ليگ ايران به در شيشه‌اي زد، روي انگشتش عمل جراحي انجام داد.

اميرحسين صادقي

سن: 32 سال

بازي‌ملي: 12 بازي ملي

يک مدافع قدرتمند ديگر که کي‌روش در سال 2013 پس از غيبتي 6 ساله به تيم ملي بازگرداند. صادقي در دو بازي مقدماتي آخر براي ايران به ميدان رفت و به نظر مي‌رسد در نظر دارد روي هماهنگي‌اش با جلال حسيني در برزيل کار کند. صادقي نشان داده روي ضربات هجومي نيز براي ايران عملکرد خوبي دارد. او روي همين تکنيک در بازي با لبنان براي ايران گلزني کرد.

هاشم بيک‌زاده

سن 30 سال

بازي‌ملي: 12 بازي

يک مدافع چپ قوي که او هم به اندازه کافي تحرک دارد تا بتواند در مرکز خط دفاعي يا در خط مياني زماني که لازم باشد، به ميدان برود. تنها گل او براي ايران گل پيروزي بخش در فينال رقابت‌هاي غرب آسيا 2007 مقابل عراق بود.

احسان حاج‌صفي

سن: 24 سال

بازي‌ملي: 56 بازي ملي

يک مدافع خوب ديگر در تيم کي‌روش که در گذشته کاپيتان تيم ملي هم بوده است. يک متخصص خطرناک در ضربات ايستگاهي با توانايي ارسال پاس‌هاي فوق‌العاده و ضربه تخصصي با پاي چپ. حاج صفي همچنين مي‌تواند پاس‌هاي بلند به درون محوطه جريمه حريف ارسال کند.

حسين ماهيني

سن:27 سال

بازي ملي: 22 بازي

يک مدافع خوب ديگر در سمت راست زمين که مانند خيلي ديگر بازيکنان تيم ملي ايران اولين حضورش را در جام جهاني تجربه مي کند. او پس از درخشش در تيم ذوب آهن توانست نظر کي روش را براي حضور در تيم ملي ايران جلب کند.

احمد‌آل نعمه

سن:31 سال

بازي ملي: 9 بازي

اين مدافع بلند قامت نيز يکي ديگر از ارکان دقاعي کارلوس کي روش براي جام جهاني محسوب مي‌شود. آل‌نعمه که از سال 2008 اولين بازي ملي خود را انجام داده است بازيکن شوتزني است و مي‌تواند روي توپ هاي هوايي نيز خطرناک باشد.

هافبک‌ها

جواد نکونام

سن: 33 سال

بازي‌ملي: 139 بازي ملي

کاپيتان و بازي‌ساز تيم ملي ايران که پس از رقابت‌هاي جام‌جهاني 2006 آلمان دومين حضورش را در اين مسابقات تجربه خواهد کرد. متخحصص ضربات ايستگاهي با حضور در اوساسونا پس از جام‌جهاني 2006 اولين ايراني نام گرفت که در لاليگاي اسپانيا به ميدان رفته است.

آندرانيک تيموريان

سن: 31 سال

بازي ملي: 76 بازي ملي

هافبک دفاعي قدرتمندي که مدت‌ها حضوري ثابت در ترکيب تيم ملي داشت و در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2006 و مسابقات آسيايي 2007 و 2011 به ميدان رفت. تيموريان پيش از بازگشت به ايران در تيم‌هاي فولام، بارنزلي و بولتون انگليس بازي کرد. او همکاري خوبي با جواد نکونام در تيم ملي ايران دارد.

اشکان دژاگه

سن: 28 سال

بازي ملي: 12 بازي

اين بازيکن در تهران متولد شد اما در سنين کودکي به آلمان مهاجرت کرد. دژاگه براي تيم‌هاي اروپايي در سطح نوجوانان بازي کرد. او از سوي کي‌روش براي رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني مقابل قطر در فوريه 2012 به ميدان رفت و در اولين بازي خود دو گل به ثمر رساند. دژاگه هافبکي باهوش است که در آگوست 2012 به فولام پيوست.

مسعود شجاعي

سن: 30 سال

بازي ملي: 49 بازي ملي

يک هافبک با استعداد و باتجربه ديگر در تيم کارلوس کي‌روش براي حضور در جام جهاني برزيل. شجاعي معمولا در ترکيب اصلي بوده و از سمت چپ در سيستم 1-3-2-4 حمله مي‌کند. او در جام‌جهاني 2006 براي ايران بازي کرد و سپس به اوساسونا پيوست تا به نکونام در اسپانيا ملحق شود اما دوران خوب وي پس از مصدوميت رو به پايان گذاشت.

عليرضا جهانبخش

سن: 20 سال

بازي ملي: 4 بازي

هافبک راست که حضور در سطح ملي را مقابل تايلند در اکتبر آغاز کرد اما هواداران به اندازه کافي در چهار بازي از او حمايت کردند تا انتظار داشته باشيم او در برزيل در ترکيب اصلي قرار بگيرد. جهانبخش همچنين مي‌تواند در ميانه ميدان بازي کند. او قدرت گلزني بالايي دارد. جهانبخش در ايران در 26 بازي هشت گل براي داماش به ثمر رساند و سپس به هلند سفر کرد.

بختيار رحماني

سن: 22 سال

بازي ملي: 3 بازي

يک هافبک جوان که از سطح نوجوانان رشد کرد تا به ترکيب تيم کي‌روش راه يابد. او در سمت راست خط مياني بازي مي‌کند اما مي‌تواند از هر دو پايش استفاده کند. بازيکني آينده دار که سال‌ها مي تواند در تيم ملي ايران به ميدان برود.

قاسم حدادي‌فر

سن: 30 سال

بازي ملي: 15 بازي

هافبک مياني که پس از يک سال غيبت در ديداري دوستانه مقابل گينه در ماه مارچ به ترکيب اصلي تيم ملي ايران بازگشت. قاسم حدادي فر در کنار برادرش عليرضا در تيم ذوب‌آهن ايران بازي مي‌کند.

رضا حقيقي

سن: 25 سال

بازي‌ملي: 8 بازي

او در تيم‌هاي پايه فوتبال ايران بازي کرده است و بازي هاي خوبش در تيم پرسپوليس باعث شده تا کي روش در سال 2012 او را به تيم ملي ايران دعوت کند و يکي از بازيکنان ايران در جام جهاني باشد.

مهاجمان

رضا قوچان‌نژاد

سن: 26 سال

بازي‌ملي: 11 بازي ملي

قوچان‌نژاد در ايران متولد شد اما در کودکي به هلند مهاجرت کرد. کي‌روش تصميم گرفت که پس از بازي او براي تيم نوجوانان و جوانان هلند قوچان‌نژاد را به تيم ملي ايران دعوت کند. قوچان‌نژاد در شروع بازي‌هاي ملي‌اش عملکردي فوق‌العاده به نمايش گذاشت و 9 گل در يازده بازي اول خود به ثمر رساند از جمله گل حساس مقابل کره‌جنوبي که باعث شد ايران به عنوان تيم نخست راهي جام جهاني برزيل شود

کريم انصاري‌فرد

سن: 24 بازي

بازي ملي: 39 بازي ملي

انصاري‌فر در سن 19 سالگي اولين بازي ملي‌ خود را انجام داد و در ديدار دوستانه مقابل ايسلند گل پيروزي بخش تيمش را به ثمر رساند. انصاري‌فر که او را در ابتدا علي دايي بعدي ايران (رکورددار گل‌هاي زده ايران و کاپيتان سابق ايران) مي‌دانستند اما زير نظر کي‌روش به يک نيمکت‌نشين تبديل شد و نتوانست به بلوغ برسد.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
منصوريان: کي‌روش تيمش را پنهان کرده است

بازيکن اسبق تيم‌ملي فوتبال کشورمان گفت: اختلاف زيادي با نيجريه و بوسني نداريم و اگر از بازي اول امتياز بگيريم کار براي آرژانتين هم سخت مي‌شود.
00015067.jpg

به نقل از فارس، عليرضا منصوريان سرمربي جديد تيم فوتبال نفت تهران با حضور در برنامه ورزش و مردم درخصوص حضورش در اين باشگاه و حضور تيم‌ملي در جام جهاني صحبت‌هايي کرد که در زير مي‌خوانيد.

منصوريان درباره حضورش در باشگاه نفت تهران گفت: به دليل اينکه تيم‌ملي در فضاي جام جهاني بود و ما دچار خلع چندماهه‌اي بوديم تصميم گرفتم که در باشگاه فعاليت کنم و باشگاه نفت هم باشگاهي نيست که بريز و بپاش کند و آنها از جمله باشگاه‌هايي هستند که تعهد پرداخت دارند و از نظر سخت‌افزاري و نرم‌افزاري از وضعيت خوبي بهره مي‌برند. همچنين از ايده مديريتي اين باشگاه خوشم آمد.

وي ادامه داد: يکسري بازيکن اين تيم هم در تيم اميد و تيم‌ملي بزرگسالان تجربه همکاري با من را دارند و حضور در ليگ قهرمانان آسيا هم براي من و بازيکنان جذابيت دارد. اميدوارم که بتوانيم پلي آف را به خوبي بگذرانيم تا راهي ليگ قهرمانان آسيا شويم و من هم قرارداد 2 ساله‌اي با اين باشگاه امضا کردم تا بتوانم در اين باشگاه فعاليت کنم.

سرمربي تيم فوتبال نفت تهران درباره عملکرد يحيي گل‌محمدي مربي سابق اين باشگاه در ليگ گذشته خاطرنشان کرد: يحيي عملکرد خوبي داشت و توانست اين تيم را به مقام سوم ليگ برساند البته او در پرسپوليس هم عملکرد خوبي داشت اما متاسفانه در استقلال و پرسپوليس قهرماني ويترين است و مردم عادت به قهرماني اين دو باشگاه دارند اما فکر مي‌کنم در پرسپوليس به اندازه کافي براي او تبليغ نشد و در نفت تهران هم اگر در بازي با سپاهان توپ بازيکنان به تير دروازه نمي‌خورد الان نفت قهرمان بود.

وي افزود: با اين همه کار کردن به جاي يحيي گل‌محمدي کار سختي است چراکه باشگاه نفت زماني به دنبال گرفتن يک امتياز از تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس بود اما اين تيم قول کشي کرد و الان هم جزو تيم‌هاي مطرح ليگ به حساب مي‌آيد اما هدف اوليه ما اين است که جايگاه سال گذشته‌مان را احفظ کنيم.

منصوريان درخصوص وضعيت قرارداد بازيکنان اين تيم به خصوص رضا نوروزي و وريا غفوري خاطرنشان کرد: زماني که اين بازيکن با نفت قرارداد دو ساله مي‌بندد سازمان ليگ اجبار داشته که قراردادها 3 ساله باشد اما من به مسئولان باشگاه گفته‌ام که اولويت ما در ليگ امسال حفظ ستاره‌ها باشد که اين موضوع شامل رضا نوروزي، احمد آل‌نعمه و وريا غفوري مي‌شود البته نوروزي نيم‌فصل با ما قرارداد دارد و ما شناخت خوبي از هم داريم اما درباره وريا غفوري بايد بگويم که ما نمي‌خواهيم به رقبايمان بازيکن بدهيم چراکه شايد همين بازيکنان در هفته‌هاي آخر حسرت نبودنشان را بخوريم. ما نمي‌توانيم بازيکن خوبمان را در اختيار رقيبمان بگذاريم.

وي در مورد دستيارانش در باشگاه نفت تهران ادامه داد: يکي دو مربي از سال‌هاي گذشته در نفت بودند که همه مربيان با آنها کار کردند و عملکرد خوبي هم داشتند و ما هم آنها را حفظ مي‌کنيم اما خرمگاه و چيني 40 ماه در تيم اميد با من بودند و درک خوبي از هم داريم و کمک خوب هم بايد مثل برادر باشد که اين دو نفر براي من اين شرايط را دارند.

منصوريان در مورد هدف باشگاه نفت در ليگ امسال تصريح کرد: ما در هر 3 جام پيش رو مي‌خواهيم مستحکم ظاهر شويم اما سند قهرماني در ليگ و آسيا براي ما در سال 96 و 97 ديده شده که اين نقشه خوبي براي تيم نفت است اما شايد اين اتفاق زودتر هم رخ بدهد اما هدف اول ما حفظ شرايط سال قبل است و در آسيا هم بايد از مرحله پلي‌آف که کار سختي است به خوبي عبور کنيم و در صورت حضور در مرحله گروهي عملکرد موفقي از خودمان به جاي بگذاريم البته مي‌دانيد که امسال جام حذفي هم به صورت رفت و برگشت انجام مي‌شود و جام حذفي راه آساني براي گرفتن سهميه است. ما امسال مي‌خواهيم با 26 جوان پخته اما زير 28 سال به مسابقات برويم و به هر 3 جام نگاه ويژه‌اي داريم.

وي در پاسخ به اين سوال که الگويش براي مربي‌گري در فوتبال چه کسي است گفت: از نظر اخلاقي مي‌خواهم مانند مرحوم دهداري باشم و افتخار مي‌کنم که يکي دو سالي هم شاگرد ايشان بودم اما از نظر مربيان اروپايي بايد بگويم که ديه‌گو سيمئونه و گوارديولا الگوهاي من در مربيگري هستند که چند ماه اختلاف سني هم بيشتر با هم نداريم.

سرمربي سابق تيم‌فوتبال اميد کشورمان در مورد همکاري‌اش با کي‌روش در زمان حضور تيم‌ملي در مرحله مقدماتي جام جهاني افزود: من 3 سال با کي‌روش بودم و او خيلي به من کمک کرد. وقتي که تيم‌ملي بعد از بازي با روسيه از من گرفته شد و به کي‌روش سپرده شد او به من پيشنهاد دستياري‌اش در تيم‌ملي و همچنين سرمربي‌گري تيم ملي اميد را داد که من سرمربي‌گري تيم اميد را پذيرفتم اما او گفت که هر زمان لازم شد بايد به تيم‌ملي کمک کني که من هم پذيرفتم. او از من پرسيد که سمت تو در تيم‌ملي برايت مهم است که من گفتم مهم اين است که تيم‌ملي به جام‌جهاني صعود کند و نام و سمت براي من مهم نيست.

وي ادامه داد: من در کشورها و سفرهاي مختلف تيم‌هاي حريف را چک مي‌کردم و آناليزشان را در اختيار کي‌روش مي‌گذاشتم تا اينکه در کره‌جنوبي به هم رسيديم و بعد از صعود تيم‌ملي به جام جهاني نياز به نيروي ما نبود چراکه صحيح نيست در جام‌جهاني من آرژانتين و يا مسي را براي کي‌روش آناليز کنم چرا که او خودش مي‌داند در جام جهاني از تيمش چه مي‌خواهد و من با يک تصميم منطقي از تيم‌ملي کنار آمدم تا قرارداد باشگاهي ببندم و فکر مي‌کنم اين موضوع براي من بهتر است چراکه جام جهاني نهايتا يک ماه شور و هيجان دارد.

منصوريان در مورد اينکه گفته مي‌شود کي‌روش رابطه خوبي با مربيان ايراني ندارد و به همين دليل وي، نمازي و مجيد صالح از تيم‌ملي کنار رفتند اظهار داشت: من از سال 2005 با اميد نمازي دوست هستم و او انسان بسيار فهميده و خوبي است. کي‌روش خودش نمازي را به تيم‌ملي آورد چراکه در نيويورک شاگردش بود اما فکر مي‌کنم حق نمازي اين نبود که اينگونه با او برخورد شود. من براي تدارکات تيم‌ملي احترام بسيار زيادي قائل هستم اما اينکه کار نمازي با کار تدارکات تيم‌ملي قياس شود اصلا کار خوبي نبود و اين موضوع به شان مربي ايراني لطمه زد و فکر مي‌کنم کار خوبي نبود و مي‌شد با يک جلسه دوستانه و بدون بازتاب در رسانه‌ها اين موضوع حل و فصل شود.

وي ادامه داد: در مورد صالح هم بايد بگويم که فکر مي‌کنم او زمان لازم را براي نزديک شدن به کادرفني تيم‌ملي نداشت و او در مصاحبه‌اي هم گفته که بعد از جام جهاني رفتنش از تيم ملي را علني مي‌کند. من 3 سال پيش به کفاشيان گفتم که مجموعه‌اي از مربيان جوان و آينده‌دار ايراني را در کنار مجموعه تمريني کي‌روش قرار دهند که از توانايي او استفاده شود. البته در قرارداد کي‌روش بحث نظارت بر آکادمي بود که از اين شرايط هم استفاده نکرديم.

بازيکن اسبق تيم‌ملي فوتبال کشورمان در پاسخ به اين سوال که تيم‌ملي در جام جهاني 1998 فرانسه بهتر بود يا تيم‌ملي 2014 در جام جهاني برزيل بيان داشت: فکر مي‌کنم اين دو تيم قابل قياس نباشند چراکه آن نسل 98 کلکسيوني از بهترين‌هاي فوتبال ايران بودند که مايلي‌کهن در يک انقلاب فوتبالي اين تيم را از سال 96 کنار هم چيد و بازيکنان همديگر را خيلي خوب مي‌شناختند. وقتي هم که ايويچ آمد حرف منطقي‌اي هم زد که بازيکنان ايراني وقتي توپ دارند بهترين بازيکنان هستند اما وقتي بدون توپ هستند بسيار ضعيف ظاهر مي‌شوند. ما در اردوي بروجرد 6 ماه بدنسازي فشرده انجام داديم و وقتي من يک روز به ايويچ گفتم چرا 35 بازيکن دعوت کردي او گفت بعد از اين اردو کساني که بايد در اردو بمانند مي‌مانند و نيازي به خط زدن کسي ندارم. ايويچ مي‌گفت بايد بميري تا از اردو خارج شوي!

وي افزود: البته الان شرايط و امکانات متفاوت است و فکر مي‌کنم به دليل فشردگي زياد ليگ دوره آماده‌سازي تيم‌ملي کمتر از زمان ما بود. البته خيلي‌ها از کم بودن بازي‌هاي دوستانه حرف مي‌زنند که شايد در نگاه عامه مردم يک نقطه منفي باشد اما من چون 3 سال با کي‌روش کار کردم مي‌دانم که او نمي‌خواهد دست‌اش رو شود. ما در جام جهاني با همان سيستمي بازي مي‌کنيم که مقابل کره‌جنوبي بازي کرديم و در بازي‌هاي دوستانه تيم‌ملي هم ديديم که راه نفوذ به دفاع را خيلي خوب مي‌بنديم. ما اگر بازي‌هاي دوستانه بزرگ انجام مي‌داديم دستمان قطعا رو مي‌شد.

سرمربي تيم‌فوتبال نفت تهران درخصوص رقباي تيم‌ملي در جام جهاني هم اظهار داشت: ما حريف آساني نداريم و فقط بايد در شروع بازي‌ها مقابل نيجريه خوب ظاهر شويم و هر کاري که قرار است براي تيم‌ملي انجام دهيم براي آن بازي رو کنيم چراکه بازي اول بسيار مهم است و اگر بتوانيم در اين بازي به امتياز برسيم شرايط حتي براي آرژانتين هم سخت مي‌شود. بازي با نيجريه کليد ما در جام جهاني است و برخلاف خيلي‌ها که مي‌گويند اين تيم قدرتي است من مي‌گويم نيجريه در عقب زمين مشکل دارد.

وي ادامه داد: نبايد سطح توقع را از تيم‌ملي بالا برد اما مردم از تيم‌ملي بازي منطقي مي‌خواهند. کي‌روش هم فعلا تيمش را قايم کرده و من فکر نمي‌کنم اختلاف زيادي با نيجريه و بوسني داشته باشيم و همانطور که گفتم اگر مقابل نيجريه امتياز بگيريم کار براي آرژانتين هم سخت خواهد شد.

پيشکسوت باشگاه استقلال در مورد علي پروين هم اظهار داشت: در تاريخ شايد به اندازه انگشتان يک دست هم حريفاني نباشند که مجبور باشي به آنها احترام بگذاري و علي پروين يکي از آنها است. او شناسنامه پرسپوليس است. عملکرد و شيرين بودن او از او يک قهرمان ساخته و به همان اندازه که هواداران پرسپوليس به او احترام مي‌گذارند هواداران استقلال هم براي پروين احترام قائل هستند. پروين دو سال پيش براي يکي از بازي‌هاي آسيايي استقلال به استاديوم آمد که دو جايگاه به احترامش ايستادند و برايش دست زدند.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
انتقاد کارشناس فوتبال روسيه از کي‌روش

کنستانتين گنيچ با انتقاد از تصميم کارلوس کي‌روش در دعوت نکردن سردار آزمون براي حضور در جام جهاني گفت: نمي‌دانم دليل دعوت نشدن آزمون چه بوده است.
00944755.jpg

کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي ايران هفته گذشته فهرست نهايي خود را براي جام جهاني 2014 اعلام کرد که در آن حذف نام سردار آزمون کمي عجيب به نظر رسيد.

به نقل از ايسنا، کنستانتين گنيچ، فوتباليست بازنشسته روسيه‌اي که در حال حاضر به عنوان کارشناس در اين کشور فعاليت مي‌کند، با انتقاد از کارلوس کي‌روش گفت: واقعا نمي‌دانم کي‌روش چگونه روي نام آزمون خط قرمز کشيد. نمي‌دانم دليل خط خوردن آزمون چه بوده است؟ او اين فصل در تيم روبين کازان عملکرد بسيار خوبي نشان داد و تيم‌هاي زيادي چون ارسنال، تاتنهام و ميلان براي به خدمت گرفتن او صف کشيده‌اند. آزمون بازيکن جوان و باانگيزه‌اي است که توانسته خودش را به خوبي در فوتبال اروپا اثبات کند.

گنيچ در ادامه درباره آينده آزمون در تيم روسيه‌اي گفت: تاکنون صحبت‌هاي زيادي درباره تيم آينده اين بازيکن شده است و در حال حاضر مشخص نيست که فصل بعد آزمون در روبين کازان بماند يا خير اما فکر مي‌کنم او فصل بعد در روبين کازان بماند.
 
بالا