✿ ✿ اخبـار ورزشی از باشگـاه بارسلونـا ✿ ✿

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ✿ ✿ اخبار ورزشی از باشگاه بارسلونا ✿ ✿

[h=1]پدرو: به مسي وابسته نيستيم[/h]
[h=2] مهاجم بارسلونا معتقد است که تيمش براي نتيجه گرفتن به ستاره آرژانتيني وابسته نيست.[/h]
00038001.jpg

صحبت درباره ليونل مسي بر کنفرانس مطبوعاتي پدرو رودريگوئز پس از جلسه تمريني روز گذشته و قبل از سفر به ميلان براي ديدار چهارشنبه شب در مرحله يکهشتم ليگ قهرمانان اروپا در سنسيرو سايه انداخته بود.

مهاجم تيم ملي اسپانيا و بارسلونا وابستگي تيمش به ستاره آرژانتيني را رد کرد و مشاجره مسي با همتيميهايش در مسابقات مختلف از جمله مشاجره با کريستين تيو در پيروزي 2 بر يک مقابل گرانادا را کماهميت خواند.

پدرو همچنين در خصوص نظراتش راجع به تهديدي که دارنده 7 عنوان قهرماني اروپا ميتواند براي اين تيم داشته باشد را عنوان کرد.

وي اظهار داشت: هميشه مجبور هستيد در زمين بحث کنيد اين فقط جاهطلبي مسي را نشان ميدهد. اين چيزها هميشه اتفاق ميافتد و بايد در زمين مسابقه باقي بمانند. اين اتفاقات همان طور که براي او رخ ميدهد براي من هم ميافتد. گاهي تصميم اشتباهي ميگيري و اين مشاجرات پيش ميآيد اما هيچ معناي خاصي را نميتوان از آنها برداشت کرد.

پدرو در پاسخ به اينکه آيا به تيم گفته شده است که براي مسي بازي کنند، نيز گفت: ما کاملا در زمين مسابقه آزاد هستيم اما البته هميشه به چند بازيکن بيش از سايرين پاس ميدهيم؛ مثل ژاوي، اينيستا، فابرگاس يا مسي.

مهاجم بارسلونا خاطر نشان کرد: تيم به مسي وابسته نيست. او به خاطر گل هايي که ميزند يک بازيکن کليدي براي ما است مسي هميشه تيم را به جلو ميکشاند اما ما تيم قدرتمندي هستيم و فکر نمي کنم به او وابسته باشيم.

پدرو با اشاره به ديدار فردا شب مقابل ميلان در دور رفت مرحله يکهشتم ليگ قهرمانان اروپا اضافه کرد: ميلان هميشه حريف سختي براي ما بوده است. آنها بازيکنان بسيار خطرناکي دارند و مثل دو فصل پيش خطرناک هستند. هر اتفاقي ممکن است در ليگ قهرمانان رخ دهد. انتخاب تيم مدعي قهرماني در مرحله حذفي ليگ قهرمانان کار سختي است.

وي افزود: براي بازي کردن مثل هميشه به ميلان ميرويم يعني در دست داشتن مالکيت توپ و حمله کردن. درست است که گلهايي بيش از آنچه که تصور ميکرديم، دريافت کردهايم اما تيم در همه زمينهها قدرتمند است. مثل هميشه با حضور تمام بازيکنان در حمله براي پيروزي به ميدان ميرويم و منتظر بازي برگشت نميمانيم. بايد در تمام مدت به شدت تمرکز داشته و در خط دفاعي مراقب باشيم.

مهاجم تيم ملي اسپانيا تأکيد کرد: همه بازيها را جدي ميگيريم زيرا همه آنها مهم هستند. ميخواهيم در همه رقابتها پيروز شويم و براي پيروزي در تمام مسابقات به ميدان ميرويم. اينگونه نيست که انرژي خود را براي بازيهاي بزرگتر ذخيره کنيم.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ✿ ✿ اخبار ورزشی از باشگاه بارسلونا ✿ ✿

به گفته منابع آگاه در ميلان
[h=1]الشراوي به بازي مقابل بارسلونا نميرسد[/h]
[h=2] مهاجم روسونري به دليل مصدوميت به بازي فردا شب تيمش مقابل بارسلونا در دور رفت مرحله يکهشتم ليگ قهرمانان اروپا را از دست خواهد داد.[/h]
00942843.jpg

به گفته منابع آگاه در باشگاه ميلان، استفان الشراوي احتمالا بازي فردا شب تيمش مقابل بارسلونا در دور رفت مرحله يکهشتم ليگ قهرمانان اروپا را از دست خواهد داد. بازيکن جوان ايتاليايي با تورم تاندونهاي زانويش دست و پنجه نرم ميکند و پيروزي 2 بر يک جمعه شب تيمش در سنسيرو مقابل پارما را نيز از دست داد.

اين در حالي است که ماريو بالوتلي، خريد جديد ميلان ( که 4 گل در 3 حضورش براي اين باشگاه به ثمر رسانده) که در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا براي منچسترسيتي به ميدان رفت، اجازه حضور در اين مسابقات با پيراهن ميلان را ندارد و همين مسئله دست ماسيميليانو آلگري را در انتخاب بازيکن بسته است.

به نظر ميرسد جيامپائولو پاتزيني يکي از محتملترين گزينهها براي حضور در ترکيب اصلي باشد اما اين سوال به قوت خود باقي است که در خط حمله چه کسي به او کمک خواهد کرد.

امبايه نيانگ به دليل عملکرد خوبش در رقابتهاي سري آ مورد تمجيد باشگاه قرار گرفته است اما تجربهاي در مسابقات اروپايي ندارد؛ اين در حالي است که احتمال حضور بويان کرکيچ به خاطر بازي خوبش در بازيهاي اخير در ترکيب اصلي تيم وجود دارد.

يکي ديگر از انتخابهاي آلگري کوين بواتنگ، بازيکن غنايي ميلان است؛ بازيکني که طعم گلزني مقابل بارسلونا را چشيده است. وي فصل گذشته در سنسيرو مقابل اين تيم گلزني کرد.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ✿ ✿ اخبار ورزشی از باشگاه بارسلونا ✿ ✿

کازورلا:
[h=1]بايرن و بارسا شانسهاي قهرماني در اروپا هستند[/h]
[h=2] هافبک اسپانيايي آرسنال پيش از ديدار با بايرن در ليگ قهرمانان اروپا، باوارياييها را يکي از شانسهاي قهرماني در فصل جاري دانست.[/h]
00943737.gif

به نقل از مارکا، آرسنال در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا امشب و از ساعت 23:15 به وقت تهران در ورزشگاه خانگي خود ميزبان بايرن مونيخ آلمان خواهد بود.

سانتي کازورلا که تابستان گذشته از مالاگا راهي آرسنال شده است در اين مورد گفت: بايرن تيم خيلي خيلي سختي است. به هر حال تنها کاري که برابر بازيکنان بزرگ اين تيم ميتوانيم انجام دهيم اين است که روي بازي خودمان تمرکز کنيم.

کازورلا از فرم بسيار خوبي که بايرن دارد آگاه است ولي ميگويد همواره تيمهاي بهتر نميتوانند در پايان بازي برنده ميدان باشند. وي با اشاره به رويارويي بايرن مونيخ و چلسي در فينال سال گذشته و شکست باوارياييها گفت: آن فينال همواره يادآور اين خواهد بود که همواره تيم بهتر و برتر ميدان نميتواند پيروز باشد. بايرن در آن ديدار عملکرد فوق العادهاي داشت ولي چلسي با توجه به نقاط قوت خود عنوان قهرماني را به دست آورد. اکنون نيز بايرن به همان روند خوب خود ادامه ميدهد. آنها را به همراه بارسلونا از شانسهاي نخست قهرماني در اين فصل ميدانم.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ✿ ✿ اخبار ورزشی از باشگاه بارسلونا ✿ ✿

[h=1]برلوسکوني: براي مهار مسي بايد يارگيري کنيم[/h]
[h=2] مالک باشگاه ميلان به سرمربي تيمش پيشنهاد داد که براي مهار ستاره آرژانتيني بارسلونا به يارگيري روي آورد.[/h]
00024267.jpg

آث ميلان چهارشنبه شب در دور رفت مرحله يک هشتم ليگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا به ميدان ميرود و سيلويو برلوسکوني راهي براي خلع سلاح کردن ليونل مسي پيشنهاد کرده است.

به گزارش فارس، مالک روسونري به ماسيميليانو آلگري پيشنهادکه براي مهار مسي به يارگيري روي آورد.

وي در اين باره اظهار داشت: بازي بسيار مشکلي خواهد بود. مسي بازيکن بزرگي است و پيشنهاد من اين است که يک بازيکن قدم به قدم با او حرکت کند.

برلوسکوني در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره غيبت ماريو بالوتلي تأييد کرد: سرمربي بايد از بين پاتزيني و روبينيو يک نفر را براي حضور در ترکيب اصلي انتخاب کند.

وي در خصوص رضايتش از عملکرد آلگري اظهار داشت: اگر رئيس باشگاه از عملکرد مربي تيمش راضي نباشد او را اخراج ميکند اما آلگري هنوز اينجاست و يک سال ديگر قرارداد دارد.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ✿ ✿ اخبار ورزشی از باشگاه بارسلونا ✿ ✿

u.goal.com_0_0hp2.jpg


[h=2]پاس اینیستا را دیدی؟/ اساماس بازی شبانه مربی با بازیکن تیمش[/h]

سايت گل- یکی از مربیان لیگ برتری با اخلاق و رفتار خاص خود همیشه سعی دارد به بازیکنان تیمش انگیزه بدهد و آنها را با ریزترین نکات فوتبال روز دنیا آشنا کند.
این مربی که از اواخر نیمفصل اول لیگ برتر هدایت این تیم را به دست گرفت تا از خطر سقوط نجاتش بدهد تاکنون نتوانسته به این هدف خود برسد. نکته جالب اینکه مربی مورد نظر با چند بازیکن تیمش که اغلب جوان هستند ارتباط بسیار خوبی برقرار کرده و مدام سعی میکند آنها را راهنمایی کند. نکته جالب توجه اما اساماس بازی این مربی با بازیکنان جوان تیمش است.


او هنگام پخش بازی بارسلونا تلفن همراهش را در دست میگیرد و به هافبک جوان تیمش اساماس میدهد. اسام اس با این مضمون: «پاس اینیستا را دیدی؟ به این میگن پاس. تو هم میتوانی، فقط باید کمی دقت کنی!» این اساماس بازیها همهروزه ادامه دارد اما نکته جالب اینکه مربی مورد نظر هنوز نتوانسته تغییری در نتایج تیم در حال سقوط به وجود بیاورد.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ✿ ✿ اخبار ورزشی از باشگاه بارسلونا ✿ ✿

u.goal.com_230300_230395hp2.jpg


[h=2]پدرو (1): ما به مسی وابسته نیستیم؛ فریادهای مسی به خاطر انگیزه بالای اوست[/h]


شاید بتوان گفت که بهترین روزهای مسی هنوز درراه هستند. امیدوارم که او بتواند بار دیگر از تمام این آماری که به نام خودش ثبت کرده پیشی گرفته و رکورد گلزنی جدیدی را به نام خودش ثبت کند


سایت گل- پدرو رودریگس، بازیکن جوان باشگاه بارسلونا بعد از برگزاری جلسه تمرینی عصر روز دوشنبه بارسلونا درکنفرانسی خبری شرکت کرد و اعلام کرد که جرو بحث هایی که در زمین مسابقه میان بازیکنان رخ می دهد، کاملا طبیعی است و همیشه این جر و بحث ها وجود داشته؛ او به علاوه هرگونه وابستگی بارسلونا به مسی را تکذیب کرد و درمورد میلان، حریف آتی تیمش که روز 4شنبه در سن سیرو میزبان بارسا خواهد بود صحبت کرد.


متن صحبت های پدرو را به گزارش آ.اس در دو قسمت برای شما آماده کرده ایم. دراینجا می توانید بخش اول صحبت های این مهاجم جوان اسپانیایی را مطالعه کنید:
* فریادهای مسی درزمین مسابقه: جرو بحث ها همیشه وجود دارند. فریادهای مسی به خاطر انگیزه های بالایی که دارد، کاملا طبیعی است .همیشه این تیپ اتفاقات رخ می دهد و البته این مسائل در داخل زمین مسابقه می ماند و ما اینها را با خودمان به داخل رختکن نمی آوریم. این چیزهایی که برای مسی رخ می دهد، برای خود من هم اتفاق می افتد.گاهی وقت ها تصمیم مناسبی نمی گیری و این جرو بحث ها پیش می آید ولی نباید به این بحث ها بهای زیادی داد


* توصیه هایی برای دادن فضای بیشتر به مسی: در داخل زمین ما آزادی تمام وکمال داریم. البته کاملا روشن است که همیشه به دنبال برخی از بازیکنان مثل چابی، اینیستا، فابرگاس یا مسی هستی تا برخی دیگر
*وابستگی به مسی: نه.این طور نیست. کاملا روشن است که مسی به خاطر عملکردش و به خاطر گلهایی که می زند،بازیکنی کلیدی برای ماست. او همیشه بار تیم را به دوش می گیرد و اگر او نباشد، غیبتش کاملا محسوس است ولی تیم ما تیم قدرتمندی است و بعید می دانم که به مسی وابسته باشیم.


*لیونل مسی: مسی بازیکنی است که انگیزه های زیادی دارد. او آمار و ارقامی را رقم زده که حتی نمی شد تصورش کرد. او آماری فوق العاده را ثبت کرده و امیدواریم که او با همین انگیزه ها به کارش ادامه دهد. مسی بازیکن سرنوشت سازی است و بهترین بازیکن دنیاست. شاید بتوان گفت که بهترین روزهای مسی هنوز در راه هستند. امیدوارم که او بتواند بار دیگر از تمام این آماری که به نام خودش ثبت کرده پیشی گرفته و رکورد گلزنی جدیدی را به نام خودش ثبت کند.
*مسی و اینیستا: همیشه متوجه می شوی که این دو کارهای تماشایی ای را انجام می دهند. این دو، دو بازیکن برتر دنیا هستند و کاملا روشن است که در سطح واقعا بالایی هستند. این مهم است که آنها برای ادامه موفقیت هایشان در همین سطح به فعالیت ادامه دهند.



*اینیستا: آندرس اینیستا زمانی که به عنوان یک بال بازی می کند، آزادی کاملی برای حرکت کردن در هر جایی که می خواهد دارد و فضاهای بیشتری خلق می کند.البته عملا او در هر پستی که بازی کند، هیچ چیزی فرق نمی کند و همیشه خیلی خوب در زمین بازی حرکت می کند. او واقعا تعادل تیم حریف را برهم می ریزد.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ✿ ✿ اخبار ورزشی از باشگاه بارسلونا ✿ ✿

u.goal.com_250400_250493hp2.jpg

[h=2]ماتراتزی: بهترین راه برای متوقف کردن بارسا دویدن است[/h]

این بازیکن ایتالیایی تجربه شکست دادن بارسا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010 را دارد


سایت گل- یک اسطوره باتجربه مثل مارکو ماتراتزی شاید گزینه مناسبی برای صحبت کردن در مورد نحوه غلبه بر بارسلونا باشد. چرا که او در نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010 همراه با مورینیو موفق به انجام این کار شد


حالا و در آستانه بازی میلان-بارسلونا در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا، مارکو ماتراتزی، با یادآوری آن روزها به روسونری راهکارهایی برای شکست دادن بارسا ارائه کرده:« در مصاف ما با بارسا در سال 2010،بارسایی ها از فاکتورهای فراوانی بهره می بردند. یک بازی خانگی و آماده سازی ای که از روز دوشنبه شروع شده بود وکلی انگیزه.»
با مروری در تاریخ به یاد می آوریم که بارسایی ها برای مواجهه با اینتر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010 مجبور شدند تا به خاطر فوران آتشفشانی در ایسلند و لغو پروازهای هوایی با اتوبوس راهی شهر میلان شوند؛ اتفاقی که به روایت ماتراتزی:« یک نشانه بود.»

آن بازی حذفی برای اینتری ها یک بازی تاریخی بود و به همین خاطر هم ماتراتزی در گفتگو با روزنامه گاتزتا دلوسپورت در مورد آن بازی صحبت کرده:« مورینیو تمرینات آماده سازی فوق العاده ای را برای آن بازی برای تیم درنظر گرفت و همه ما چه بازیکنان ثابت و چه بازیکنان ذخیره، تمام این تمرینات را تمام و کمال انجام دادیم.»


ماتراتزی درمورد بازی 4شنبه شب میلان مقابل بارسا گفت:« شکی ندارم که میلان از حمایت ورزشگاهی مملو از 80 هزار تماشاگر برخوردار خواهد بود. الشعراوی هم باید در این بازی، همان کارهایی که درچندین ماه اخیر انجام می داده را انجام دهد، این همان چیزی است که میلان را مبدل به باشگاهی خاص و ویژه نموده.»
ستاره سابق اینتر بهترین راهکار برای مهار بارسلونا را هم بدین ترتیب عنوان کرده:« بهترین راه برای متوقف کردن بارسلونا، دویدن است.»
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ✿ ✿ اخبار ورزشی از باشگاه بارسلونا ✿ ✿

u.goal.com_249400_249409hp2.jpg


[h=2]دنی آلوس: مدت هاست تلاش می کنم نیمار را به بارسا ببرم[/h]

دو ماه قبل فاش شد که باشگاه کاتالانی از دنی آلوس خواسته تا نیمار را متقاعد کند تا به این باشگاه بپیوندد و او نیز تایید کرد در حال تلاش برای رسیدن به این هدف است.
سایت گل- دنی آلوس، مدافع بارسا، اعلام کرد که مدت هاست تلاش می کند تا نیمار را به نوکمپ ببرد.
دو ماه قبل فاش شد که باشگاه کاتالانی از دنی آلوس خواسته تا نیمار را متقاعد کند تا به این باشگاه بپیوندد و او نیز تایید کرد در حال تلاش برای رسیدن به این هدف است.
آلوس در گفتگو با سایت فیفا گفت:" من سال هاست که در تلاش هستم. وقتی شایعات در مورد انتقال او به اروپا آغاز شد، من به او گفتم که باید به بارسا بیاید.


بارسا بیش از یک باشگاه است. این شعار گویای همه چیز است. آنها از شما مراقبت می کنند. کاملا هوای شما را دارند و همیشه با شما و خانواده تان رفتار مناسبی دارند.
آنها ارزش هایی دارند که سایر باشگاه ها از آن برخوردار نیستند. این مسئله آنها را یگانه کرده است. همه می گویند که نمی توانید با بارسا رقابت کنید اما وقتی به این باشگاه بروید، متوجه خواهید شد که آنها از سطوح خیلی پایین با بازیکنان کار می کنند و به همین دلیل، بازیکنان فوق العاده ای دارند.
اگر به خریدهای آنها نگاه کنید، متوجه می شوید که تنها بازیکنانی که نیاز دارند را به خدمت می گیرند. بقیه بازیکنان از سیستم جوانان باشگاه هستند. آنها به این سیستم متعهد هستند و نتایج هم همه چیز را نشان می دهد."
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ✿ ✿ اخبار ورزشی از باشگاه بارسلونا ✿ ✿

u.goal.com_229100_229182hp2.jpg


[h=2]ماسچرانو:اینجا یاد گرفتم که بزرگترها فروتن تر هستند[/h]

ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال اعلام کرده که بارسا تیم ویژه ای است و سخت است بتوان تیمی به این بزرگی را با وجهه های بزرگ انسانی یافت
سایت گل- خاویر ماسچرانو ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا از حضور در تیم کاتالان به شدت خوشحال است.او بعد از آنکه یکی از مهره های کلیدی لیورپول رافا بنیتس بود، به بارسلونا پیوست.

البته او از انتقال به تیم کاتالان به هیچ وجه پشیمان نشده است. هرچند که در تیم بارسا در پست متفاوتی بازی می کند؛ با این وجود این ستاره آرژانتینی معتقد است که در بارسا درس های زیادی آموخته:« از زمانی که به بارسلونا آمدم، همیشه این ذهنیت را در سرم دارم که باید بهترین عملکرد ممکن را به نمایش بگذارم. خودم را در اختیار تیم قرار دهم و تمام توانم را به کار بگیرم. بر این باور هستم که این موضوع واقعا به نفعم بوده و حالا ارزش هایم را به خوبی ارزیابی می کنند. هیچ وقت در گفتن اینکه بازیکنی که در پست تخصصی من بازی می کند، بهتر از من است، درنگ نمی کنم.»

طبق گزارش منتشره در روزنامه مارکا، ماسچرانو خوشحال است که در تیمی بازی می کند که هرروز در آن درس های جدیدی می آموزد:« من در بارسلونا هرروز درس های جدیدی می آموزم ولی اگر چیزی است که در اینجا دریافته باشم این است که در دنیای فوتبال، بزرگترین ها و آن هایی که به تاریخ پیوسته اند، فروتن تر از بقیه هستند؛ افرادی مثل چابی، اینیستا، پویول، والدس، پیکه و بوسکتس، بازیکنانی که نه تنها با تیم بارسلونا تمام افتخارات ممکن را کسب کرده اند، بلکه با قهرمانی در اروپا و دنیا، مبدل به چهره ها و الگوهای فوتبال اسپانیا شده اند ولی کاملا طبیعی به زندگی ادامه می دهند و این چیزی است که من در جای دیگری ندیده ام. بارسلونا تیم ویژه ای است و خیلی سخت است که تیمی در این حد و اندازه ها پیدا کنی که بعد و وجهه انسانی هم در آن باشگاه تا این حد بارز و شاخص باشد.»​
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : ✿ ✿ اخبار ورزشی از باشگاه بارسلونا ✿ ✿

u.goal.com_132400_132468hp2.jpg


[h=2]گزارش روز: اولیور کان جدید در راه بارسلونا؟[/h]

این دروازهبان 20ساله مورد توجه بارسلونا قرار دارد و شاید جانشین ویکتور والدس شود. او بیتردید میتواند جای خالی والدس را پر کند.
سایت گل – هنگامی که سقوط مستقیما به چشمان شما خیره شده، احمقانه است که بخواهید دروازهبانی تازهکار را در ترکیب قرار بدهید. آن هم بهویژه زمانی که یکی از بدترین خطوط دفاعی بوندسلیگا را دارید. اما این دقیقا همان کاری بود که لوسین فاوره در سال 2011 انجام داد. زمانی که سقوط بروسیا مونشنگلادباخ قطعی به نظر میرسید.
تیم مربی سوییسی با ظاهر جدیدش، و با حضور مارک-آندره تر اشتگن در دروازه، به هر سختیای که بود در لیگ ماند. آنها دیگر در خطر سقوط قرار نگرفتند. آنها فصل بعد چهارم شدند و در هر دو بازی رفت و برگشت بایرن مونیخ را بردند. ستون فقرات این تیم در آن فصل فوقالعاده بود: دروازهبان جوان آلمانی، مارکو روییس و دانته.
نظر کارشناس
u.goal.com_217300_217378_hp.jpg
بن هیوارد | نویسنده فوتبال اسپانیا
تصمیم ویکتور والدس برای ترک بارسلونا این باشگاه را بهتزده کرد. اما کاتالانها مدتی است که دروازهبانهای دیگر را زیر نظر دارند.
تر اشتگن اکنون در صدر لیست آنها حضور دارد. روزنامه مارکا ادعا کرده بود که او حتی با بارسلونا پیشقرارداد هم بسته، اما این شایعه همین هفته تکذیب شد ولی آندونی سوبیسارتا، مدیر ورزشی بارسا که خودش دروازهبان بزرگی بوده این دروازهبان جوان را بسیار میستاید و به نظر او، تر اشتگن در سن 20 سالگی میتواند به حضور در باشگاه کاتالان خو کند. جایی که دروازهبانها باید پاهایی به قدرت دستانشان داشته باشند.
داوید دخئا از منچستریونایتد هم مورد توجه بارسا است، اما یونایتد حاضر به از دست دادن او نیست. بیسنته گوایتا از والنسیا هم در جریان شکست والنسیا به پاری سن ژرمن دو اشتباه بد داشت و دو گل خورد. کیکو کاسیا از اسپانیول هم عالی است و بارسا او راهم زیر نظر دارد.

دو همبازی سابق تر اشتگن این تیم را به مقاصد بهتر ترک کردهاند اما او فعلا در بروسیا پارک مانده و به نمایشهایی ادامه میدهد که با آنها نمیتوان سن او را تشخیص داد. او در فصل دشواری که گلادباخ داشته صخره تیمش بوده و مایه شگفتی نیست که بارسلونا به دنبالش باشد.
هر دو تیم، و ایجنت این بازیکن 20ساله شایعات مبنی بر این که او با بارسلونا قرارداد امضا کرده را تکذیب کردهاند، اما تردیدی نیست که بارسلونا به خرید او علاقه دارد. از مارس 2012 خبرهایی مبنی بر پیوستن او به بارسا شنیده میشود و این که ویکتور والدس حاضر نشده قرارداد جدیدی با باشگاه امضا کند این علاقه را تشدید کرده است.



حقیقت این است که او وحشتناک بهتر از اینهاست! قدرت ذهنی او آشکار است. او نهتنها دو سال پیش فرصت حضور در ترکیب اصلی را به بهترین شکل دریافت و حفظ کرد، بلکه حضورش در تیم ملی هم عالی بوده و او حتی یک بار پس از اخراج ران رابرت سیلر در اولین لمس توپش پنالتی لیونل مسی را گرفت!
او کاملا بیباک به بازی میپردازد. در سپتامبر 2011 بود که او در زمین تمرین با اووه کامپس، مربی دروازهبانهای تیم درگیر شد و دو دندانش را از دست داد. اما او هفته بعد جایش را در ترکیب داشت.



او از نظر توانایی چیزی کم و کسر ندارد. تر اشتگن در محوطه جریمه کاملا حکمران است و تواناییاش در گرفتن شوتها هم بسیار به کار تیمش آمده، بهویژه در تیمی که معمولا به بازیکنان رقیب اجازه میدهد فرصتهای خوبی داشته باشند. هنگامی که گلادباخ در دسامبر در آلیانس آرهنا به تساوی یک بر یک رسید، او 26 بار ضربات بازیکنان بایرن را گرفت!
تر اشتگن در این مدت ستایشهای فراوانی دیده. سپ مایر، از قهرمانان آلمان در یورو 1972 و جام جهانی 1974 گفت: «مارک عملا در سطح مانوئل نویر است. نویر تنها زودتر از او مطرح شد. او برای بایرن بازی میکند و خود را در سطح بینالمللی متمایز کرده.
او البته تجربه نویر را در بالاترین سطح ندارد، اما انتقال به بارسلونا به او فرصت بازی در لیگ قهرمانان را میدهد؛ و فرصت این را که بازی خود را به سطح بالاتری برساند و ثابت کند بیدلیل نیست که با اولیور کان مقایسه میشود.
خود کان 11 ماه پیش گفت: «او در زمانی که گلادباخ مشکل داشت استادانه بازی کرد. این نمایشهای او طبیعی نیست، تازه با آن همه فشار. آن زمان اولین باری بود که توجهم را جلب کرد. دیدن این که چقدر ثبات دارد، آن هم با توجه به سنش واقعا جالب است. جنبههای بسیاری از دروازهبانی او همین حالا هم بسیار خوب است. مثلا واکنشهای خارقالعادهاش، سانتر گرفتنهایش، ترک محوطه شش قدم و بازیخوانیاش. هر کاری میکند با خونسردی بسیار بالایی انجام میدهد. هرگز حس نمیکنید که آشفته باشد یا نگران.»

بسیار جذاب است که ببینید او چقدر نمایشهای باثباتی دارد. آن هم در این سن. هر کاری میکند در نهایت خونسردی است.
- اولیور کان


u.goal.com_200_257_thumb.jpg

بوندسلیگا پر است از دروازهبانان عالی و نوظهور. برند لنو از بایر لورکوزن و ران-رابرت سیلر از هانوفر هم هستند. نویر هم تنها 26 سال دارد و رنه آدلر، ذخیرهاش هم به تازگی 28 ساله شده.



اما تردیدی نیست که چه کسی جانشین بلندمدت نویر خواهد شد. یواخیم لو بهشدت استعداد تر اشتگن را قبول دارد و انتقال او به نوکمپ باعث میشود از موضع قدرتمندتری برای گرفتن پیراهن شماره 1 تیم ملی رقابت کند.
اگر بارسا تر اشتگن را بخرد، آینده دروازهبانی آنها هم تضمین میشود. مانند تیم ملی آلمان.
 
بالا