بدون قبول نماز اعمال دیگه قبول نیست؟؟؟؟

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
سلام وسپاس از شما
ولی پس تکلیف این سخن خدا چی میشه که گفته عمل بنده ش رو حتی اگه به اندازه ی دانه ی خردل هم باشه نا دیده نمیگیره
چه عمل خوبش چه عمل بدش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

درسته در دین وارد شده که عمل هیچ کس نادیده گرفته نمیشه لذا خداوند متعال در قران میفرماید :
فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ ** وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ (هرکس کار خوبی داشته باشه اجرشو میبینه حتی به انداهز خردل باشه هر کس کار بدی هم داشته باشه همینطور )
عدالت خدا اقتضا میکنه که به هر عملی اجر و پاداش بده و به در حق کسی کوچکترین ظلمی نشه .لذا حتی اگر یه شخص کافر هم کار خوب انجام بده خداوند اجر و پاداش بهش میده لذا اگر کسی کار خوبی انجام داد ولی نماز نخوند خدا به پاس کارهای خوبش در همین دنیا براش جبران میکنه که طلبکاری نداشته باشه .واگر چنانچه یه انسان مومن کار بدی انجام داده باشه خدا در همین دنیا گوش مالی بهش میده که بارش سبکتر باشه .
 

رفیق امام زمان (عج)

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
:53:سلام بعله داداش مفرد درست میگن و در این مکان مقدس بنده به ذکر یک داستان از فرعون بسنده میکنم، که خود گویای مطلب هست:53:
در یکی از روایات اومده که فرعون در زمان زنده بودنش خیلی سخاوتمند و دست و دلباز بوده! و واسه همه ی کساییکه توی قصرش کار میکردن غذا و نوشیدنی و لباس و خلاصه از اینجور چیزا که نیاز آدما بود تهیه میکرد! ینی درسته پولدار بود اما خسیس نبود و به همه پول میبخشید، و خداوند به خاطر همین عمل پسندیده ی فرعون، بهش یه پاداش دنیوی داد که
حتی تا امروزم ادامه داشته این پاداش خداوند، خدا واسه اینکه به بنده هایی چون شما و بنده ی حقیر نشون بده که از کوچکترین کار خوب بنده اش غافل نبوده و نیست یه کاری کرد که وقتی فرعون از دنیا رفت بدنش به
صورت مادی باقی موند و جسمش تخریب نشد! به طور مثال همین فراعنه ی مصر که توی اهرام شگفت انگیز مصر هستن!
اگه بری و تابوت طلاشونو باز کنی میبینی که جسمشون تقریبا سالم مونده، شاید یه جورایی بشه گفت که مومیایی شدن!! و این سالم موندن جسم فرعون به اذن خدا نشان از اینه که خدا پاسخ سخاوتمندی اون رو توی دنیا بهش داده که طلبکار نباشه!!:D

 

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
:53:سلام بعله داداش مفرد درست میگن و در این مکان مقدس بنده به ذکر یک داستان از فرعون بسنده میکنم، که خود گویای مطلب هست:53:
در یکی از روایات اومده که فرعون در زمان زنده بودنش خیلی سخاوتمند و دست و دلباز بوده! و واسه همه ی کساییکه توی قصرش کار میکردن غذا و نوشیدنی و لباس و خلاصه از اینجور چیزا که نیاز آدما بود تهیه میکرد! ینی درسته پولدار بود اما خسیس نبود و به همه پول میبخشید، و خداوند به خاطر همین عمل پسندیده ی فرعون، بهش یه پاداش دنیوی داد که
حتی تا امروزم ادامه داشته این پاداش خداوند، خدا واسه اینکه به بنده هایی چون شما و بنده ی حقیر نشون بده که از کوچکترین کار خوب بنده اش غافل نبوده و نیست یه کاری کرد که وقتی فرعون از دنیا رفت بدنش به
صورت مادی باقی موند و جسمش تخریب نشد! به طور مثال همین فراعنه ی مصر که توی اهرام شگفت انگیز مصر هستن!
اگه بری و تابوت طلاشونو باز کنی میبینی که جسمشون تقریبا سالم مونده، شاید یه جورایی بشه گفت که مومیایی شدن!! و این سالم موندن جسم فرعون به اذن خدا نشان از اینه که خدا پاسخ سخاوتمندی اون رو توی دنیا بهش داده که طلبکار نباشه!!:D

سلام
ولی این سالم موندن نه هنر است و نه فضیلت برای فرعون چرا که سالم موندن این جسد به خاطر اعمال فرعون و فراعنه نیست بلکه بخاطر اثری است که مومیایی داشته و اگر نبود مومیایی کردن این اجساد هیچ وقت سالم نمیماند .
زمانی این سالم ماندن هنر و فضیلت است که بدن به خاطر صاحب بدن و بخاطر اعمال خوبش باقی بمونه مثل بدن خیلی از شهدا و بدن خیلی از اولیای الهی که بدون مومیایی شدن سالم ماندن .
 

ترنم

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
درسته در دین وارد شده که عمل هیچ کس نادیده گرفته نمیشه لذا خداوند متعال در قران میفرماید :
فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ ** وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ (هرکس کار خوبی داشته باشه اجرشو میبینه حتی به انداهز خردل باشه هر کس کار بدی هم داشته باشه همینطور )
عدالت خدا اقتضا میکنه که به هر عملی اجر و پاداش بده و به در حق کسی کوچکترین ظلمی نشه .لذا حتی اگر یه شخص کافر هم کار خوب انجام بده خداوند اجر و پاداش بهش میده لذا اگر کسی کار خوبی انجام داد ولی نماز نخوند خدا به پاس کارهای خوبش در همین دنیا براش جبران میکنه که طلبکاری نداشته باشه .واگر چنانچه یه انسان مومن کار بدی انجام داده باشه خدا در همین دنیا گوش مالی بهش میده که بارش سبکتر باشه .

یعنی فقط تو همین دنیا؟؟؟؟
ولی این قبول نیست چون توی این دنیا محدودیت وجود داره واسه پاداش و جزای واقعی
واسه همینه که آخرت بنا شده دیگه !!!!!!!!!1
 

رفیق امام زمان (عج)

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
سلام
ولی این سالم موندن نه هنر است و نه فضیلت برای فرعون چرا که سالم موندن این جسد به خاطر اعمال فرعون و فراعنه نیست بلکه بخاطر اثری است که مومیایی داشته و اگر نبود مومیایی کردن این اجساد هیچ وقت سالم نمیماند .
زمانی این سالم ماندن هنر و فضیلت است که بدن به خاطر صاحب بدن و بخاطر اعمال خوبش باقی بمونه مثل بدن خیلی از شهدا و بدن خیلی از اولیای الهی که بدون مومیایی شدن سالم ماندن .
سلام طبق معمول ما یه چیزی گفتیم و شمام مخالفت کردین!!!=))یه بار شد من یه چی بگم و یه نفرم از من حمایت کنه؟؟!!! واقعا آدم به دوستایی مث شماها غبطه میخوره ها !!!:o-]:
بله جناب مفرد هنر نیس! اما این روایتیه که یکی از حاج آقاهای تلوزیون گفته! منکه از خودم درنیاوردم!!! مگه یادتون نیس وقتی فرعون مث آهو تو گل مونده بود از خدا کمک خواست و خدا هم کمکش کرد؟؟؟الان باز میگه این هنر نیس!!/:) توی این روایت بالا هم خدا خواسته به ما بنده ها بفهمونه که عزیز من کوچکترین کارتو تو کتاب اعمالت نوشتیم و از همه اش باخبریم، حتی اگه یه کار خوبی توی دنیات انجام بدی ما به تو پاداشی دنیوی میدیم! و به فرعون هم به خاطر سخاوتش این پاداشو داد که سالم بمونه! در ضمن داداش مفرد، شهدا و یا اهل بیت عزیزمون اسمشون روش هست، شهدا و اهل بیت! اهل بیت که پاکترین آفریده های خدا هستن، و شهیدای عزیز هم کسایی هستن که برا رضای خدا کار کردن! و هر دوی این عزیزان خدا رو میشناختن و ایمانشون خیلی قوی بود! اما مهم اینجاس که خدا حتی به فرعونی که کافر بود هم کمک کرد و در ازای کار خوبش یه پاداش دنیوی بهش داد تا عبرت سایرین گردد!!!
به این نکته لطفا دقت کنین:68:
 

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
یعنی فقط تو همین دنیا؟؟؟؟
ولی این قبول نیست چون توی این دنیا محدودیت وجود داره واسه پاداش و جزای واقعی
واسه همینه که آخرت بنا شده دیگه !!!!!!!!!1
گفته شد اعمال بعضی صحیح هستند که این گونه اعمال مراتب بندگی را بالا نمیبرد بلکه فقط رفع تکلیف میکند .
بعضی عبادات صفت قبولی را دارند و این اعمال مراتب و درجه های ایمان و بندگی را بالا میبره .
بحث در قبولی و عدم قبولی نماز بود : کسی که نماز میخونه و نماز صحیح هم میخونه رفع تکلیف کرده و مطمئنا خدا اورا مواخذه نمیکنه که چرا نمازی نخواندی که مورد قبول باشه چون در درجه اول نماز صحیح از ما میخوان و اگر کسی سعی و اهتمام در نماز صحیح داشته باشه مطمئنا خدا به او کمک میکنه تا به مرور زمان شرائط قبولی را هم مد نظر داشته باشه .
اما کسی که نماز نمیخونه ولی کارهای نیک دیگری هم داره .با توجه به روایات شاه کلید قبولی همه اعمال و عبادات نماز است .و کسی که نماز ندارد در روایات هست که هیچ ندارد !پس تکلیف دیگر اعمال چی میشه ؟
خانه ای که از بیرون نمای زیبایی دارد داخل زیبایی هم دارد اما سقف ندارد این خانه واقعا خانه نیست و نمیتوان از این خانه استفاده کرد که از گرما و سرما در امان بود لذا با یک بارندگی و گرد و خاک تمام این زیبایی ها محو میشود چرا ؟چون سقف ندارد .
عاقبت همه اعمال بدون نماز اینچنین است .
برای اعمالی نیکی که انجام داده خدماتی هم بهش میده که طلبکار نباشه .
سوال کردید که دنیا محدوده و نمیشه همه پاداشها را داد .
انچه که در روایات انده بعضی از اعمال هست که خدا برای این اعمال حد و مرزی مشخص نکرده بلکه گفته پاداش این عمل فقط با خداست که یکی از این اعمال نماز است .
نمونه دیگری گریه بر امام حسین علیه السلام . خب اگر کسی بر ائمه گریه کرد و نماز نخواند چی میشه ؟ امام صادق علیه السلام فرمودند لا تنال شفاعتنا بمن استخف الصلاه (شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمره نمیرسه )
خب پس گریه بدون نماز امام صادق تکلیفش را روشن کرد .
خیلی از اعمال هم پاداش مشخص داره .و خدا اگر بخواهد برای کسی در دنیا جبران کند میتواند همانطوری که بیماری را کفاره گناهان قرار داده .
تب کردن را کفاره گناهان قرار داده .
تب کردن بچه را چون خود بچه گناهی نداره ،کفاره گناهان والدین قرار داده .
لذا کفاره قرار دادن بیماری در همین دنیای محدود صورت میگیرد )
لذا میتوان گفت که خدا با نعمتها و دفع بلا و رفع گرفتاریها و و...جبران در کارهای خوب و نی افراد کند .
مطمئنا دوستان جواب بهتری دارند لذا خواهشم میکنم بفرمایند تا اگه بنده حقیر در جایی اشتباه میکنم اصلاح کنم .
 

ترنم

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
گفته شد اعمال بعضی صحیح هستند که این گونه اعمال مراتب بندگی را بالا نمیبرد بلکه فقط رفع تکلیف میکند .
بعضی عبادات صفت قبولی را دارند و این اعمال مراتب و درجه های ایمان و بندگی را بالا میبره .
بحث در قبولی و عدم قبولی نماز بود : کسی که نماز میخونه و نماز صحیح هم میخونه رفع تکلیف کرده و مطمئنا خدا اورا مواخذه نمیکنه که چرا نمازی نخواندی که مورد قبول باشه چون در درجه اول نماز صحیح از ما میخوان و اگر کسی سعی و اهتمام در نماز صحیح داشته باشه مطمئنا خدا به او کمک میکنه تا به مرور زمان شرائط قبولی را هم مد نظر داشته باشه .
اما کسی که نماز نمیخونه ولی کارهای نیک دیگری هم داره .با توجه به روایات شاه کلید قبولی همه اعمال و عبادات نماز است .و کسی که نماز ندارد در روایات هست که هیچ ندارد !پس تکلیف دیگر اعمال چی میشه ؟
خانه ای که از بیرون نمای زیبایی دارد داخل زیبایی هم دارد اما سقف ندارد این خانه واقعا خانه نیست و نمیتوان از این خانه استفاده کرد که از گرما و سرما در امان بود لذا با یک بارندگی و گرد و خاک تمام این زیبایی ها محو میشود چرا ؟چون سقف ندارد .
عاقبت همه اعمال بدون نماز اینچنین است .
برای اعمالی نیکی که انجام داده خدماتی هم بهش میده که طلبکار نباشه .
سوال کردید که دنیا محدوده و نمیشه همه پاداشها را داد .
انچه که در روایات انده بعضی از اعمال هست که خدا برای این اعمال حد و مرزی مشخص نکرده بلکه گفته پاداش این عمل فقط با خداست که یکی از این اعمال نماز است .
نمونه دیگری گریه بر امام حسین علیه السلام . خب اگر کسی بر ائمه گریه کرد و نماز نخواند چی میشه ؟ امام صادق علیه السلام فرمودند لا تنال شفاعتنا بمن استخف الصلاه (شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمره نمیرسه )
خب پس گریه بدون نماز امام صادق تکلیفش را روشن کرد .
خیلی از اعمال هم پاداش مشخص داره .و خدا اگر بخواهد برای کسی در دنیا جبران کند میتواند همانطوری که بیماری را کفاره گناهان قرار داده .
تب کردن را کفاره گناهان قرار داده .
تب کردن بچه را چون خود بچه گناهی نداره ،کفاره گناهان والدین قرار داده .
لذا کفاره قرار دادن بیماری در همین دنیای محدود صورت میگیرد )
لذا میتوان گفت که خدا با نعمتها و دفع بلا و رفع گرفتاریها و و...جبران در کارهای خوب و نی افراد کند .
مطمئنا دوستان جواب بهتری دارند لذا خواهشم میکنم بفرمایند تا اگه بنده حقیر در جایی اشتباه میکنم اصلاح کنم .

سلام
و ممنون بابت پاسختون
ولی من قانع نمیشم این سخن یه جورایی داره آخرت رو میبره زیر سوال
خدا میگه دربرخورد باهرچیزی به عقلت رجوع کن
عقل من میگه خدا وقتی یه چیزی گفت زیرقولش نمیزنه پس این سخن درست نیست هرچند که تفسیر معتبری هم باشه
بازهم از بقیه دوستان ناظر تقاضا میکنم بیان نظر بدن
واسه این سوال باید جواب پیداشه
 

زهرا

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
سلام
و ممنون بابت پاسختون
ولی من قانع نمیشم این سخن یه جورایی داره آخرت رو میبره زیر سوال
خدا میگه دربرخورد باهرچیزی به عقلت رجوع کن
عقل من میگه خدا وقتی یه چیزی گفت زیرقولش نمیزنه پس این سخن درست نیست هرچند که تفسیر معتبری هم باشه
بازهم از بقیه دوستان ناظر تقاضا میکنم بیان نظر بدن
واسه این سوال باید جواب پیداشه
سلام ترنم عزیز
من این سئوال شما رو با این مثال توضیح میدم
اگه نماز رو ظرف فرض کنیم (چون اهمیت نماز از همه اعمال بیشتره)برا سایر اعمال نیک اگه این ظرف کثیف باشه یا ظرفی نباشه (ینی نماز مورد قبول نباشه)محتوای ظرف هیچ ارزشی نداره و مورد قبول نیست...
 

آسمان

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
من مثل کارشناسای محترمی که نظرشونو گفتن بلد نیستم کارشناسی نظر بدم.

اما معتقدم قبول شدن یا نشدن یه عبادت ،جهنم یا بهشت رفتن و امثال اینا فقط دست خداست. افرادی هستن که جای خدا میشینن و قضاوت میکنن. شرطو شروط وارد دین میکنن
:1:

هر جایی دم از عدالت خداوند بوده، از سخاوت هم بو
ده.

امیدواری به پذیرش عبادت خیلی مهمه. قبلنا از یه استادی همین سوالو پرسیدم.

ایشون گفتند درسته نماز ستون دین هست اما نخوندنش به این معنی نیست که بقیه اعمال از بین بره، این مخالف عدالت خداس.

حتی تو ایام ماه مبارک یه حاج آقایی توی تلویزیون راجع به همین صحبت میکردن و میگفتن اگر شخصی روزه بگیره و نماز نخونه، درسته از ثوابش کم میشه اما معنیش این نیست که روزش قبول نیست.

حالا منظور این نیست که نماز نخونیم، این که انقدر تاکید شده بر نماز خوندن، برای اینه که اهمیتشو نشون بده.:nervose:
 

ترنم

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
سلام
و ممنون بابت پاسختون
ولی من قانع نمیشم این سخن یه جورایی داره آخرت رو میبره زیر سوال
خدا میگه دربرخورد باهرچیزی به عقلت رجوع کن
عقل من میگه خدا وقتی یه چیزی گفت زیرقولش نمیزنه پس این سخن درست نیست هرچند که تفسیر معتبری هم باشه
بازهم از بقیه دوستان ناظر تقاضا میکنم بیان نظر بدن
واسه این سوال باید جواب پیداشه

سپاس از بقیه ی شرکت کنندگان در این بحث

خب گویا کسی به نوشته ی من توجه نکرد
بهتره توضیح بدم
تو نوشته ی من یه نقص بود که باید شما متوجهش میشدید
اینکه مسلما خیلی چیزا رو نمیشه با عقلمون درک کنیم
مثل ذات خدا و...
اما من توی نوشته م گفتم که ما باید همه چیز رو باعقلمون درک کنیم
خب این یعنی اینکه نقص در گفتار من موجب برداشت اشتباه شما میشه
پس امکانش هست که نقصی در اون سخن وجود داشته باشه که موجب برداشت اشتباه ما بشه....

منتظر حضور سبز شما هستیم:D
 
بالا