behz@d
بی وفــا
[h=3]تقیه و ضرورت[SUP](166)[/SUP][/h] از تأکید زیادی که امام صادق ـ علیه السلام ـ نسبت به پوشیدن کفش سیاه به داود رقی در روایت گذشته فرموده، نکته ای علاوه بر آنچه گفته شد، به ذهن خطور می کند و آن رعایت تقیه است. چون در آن اعصار، خفقان شدیدی در شهرهای اسلامی حاکم بود و شیعیان از سوی خلفای ستمگر وقت دچار سخت ترین فشارهای سیاسی و اقتصادی شده، گاه دستگیر و در زندان های مخوف امویان و عباسیان به انواع شکنجه ها دچار می شدند و در بسیاری از موارد نیز به شهادت می رسیدند.همین موضوع باعث می شد که پیشوایان دینی طرفداران خود را ملزم به رعایت تقیه حتی در مورد رنگ لباس ها بنمایند تا جان آنان بدون دلیل موجه در معرض آسیب های جدی واقع نگردد.
رعایت تقیه که می توان گفت استفاده بهینه از شرایط موجود در عصر اختناق با تحمل کمترین ضرر و خطر است، توسط پیشوایان و ائمه هدی ـ ـ متناسب با شرایط و شؤون رهبری رعایت می شد.
برای نمونه ـ در زمینه مورد بحث ـ می بینیم که امام صادق ـ علیه السلام ـ در جایی خویش را مجبور دیده که حتی در رنگ پوشش هم جانب تقیه را رعایت کند و از رنگ سیاه که در روش و منش اهل بیت ـ ـ ناپسند محسوب می گشته، استفاده کند.
داود رقی گوید: شیعیان به طور مکرر از امام صادق ـ علیه السلام ـ در مورد استفاده از لباس سیاه سؤال می کردند تا آن که روزی دیدند آن حضرت یکپارچه سیاه پوشیده؛ هم جبه ایشان سیاه بود و هم شب کلاه و هم کفششان.
داود در ادامه گوید: حتی دیدم که امام جایی از کفش خود را شکافت و فرمود: آگاه باشید که پنبه اش[SUP](167)[/SUP] سیاه رنگ است. سپس امام تکه ای از لایه میانی آن را بیرون آورد و به ما نشان داد و به من فرمود: قلبت را سپید و نورانی کن و هر چه می خواهی بپوش.[SUP](168)[/SUP]
شیخ صدوق پس از نقل حدیث فوق گوید: چون امام در نزد دشمنان متهم شده بود که به رنگ سیاه ـ که مورد علاقه و شعار عباسیان بود (دشمنان آن حضرت و اسلام)ـ توجهی نمی کند درصدد برآمد به نهایت درجه ممکن این اتهام را از خود بزداید. ایشان برای این منظور حتی پنبه کفششان را هم به رنگ سیاه درآورده بود.
(2 فتوا با 2 نظر)
هر چند شیخ حر عاملی بعد از حکایت سخن شیخ صدوق گوید: با توجه به جمله آخر روایت، می توان گفت که امام ـ علیه السلام ـ می خواسته جواز استفاده از رنگ سیاه را به شیعیان اعلام فرماید و درصدد تقیه نبوده است.[SUP](169)[/SUP](در جایی دیگر پیغمبر اسلام نیز میفرمایند"لباس سیاه و پوشش برای مسلمین مکروه است بجز موارد مستثنا که عذای سیدالشهدا-عذای مومن-و تقیه است)
نمونه دیگر از مواردی که در آن امام ـ علیه السلام ـ جانب تقیه را در مسأله رنگ لباس رعایت فرموده، جریان ذیل است:
حذیفة بن منصور گوید: در محضر امام صادق ـ علیه السلام ـ در حیره[SUP](170)[/SUP] بودم که پیک منصور عباسی از راه رسید و از حضرت خواست پیش خلیفه برود. امام یک بارانی که یک روی آن سیاه و روی دیگرش سفید بود، خواست. آن را پوشید و فرمود: من این بارانی را می پوشم اما می دانم لباس اهل جهنم است.[SUP](171)[/SUP]
علامه فیض کاشانی در توضیح فرموده امام گوید: حضرت با آن که می دانست سیاه، رنگ لباس جهنمیان است، اما آن را پوشید، و این برای رعایت تقیه بود. زیرا عباسیان جامه های سیاه می پوشیدند و جز آن رنگ، رنگ دیگری نظرشان را جلب نمی کرد.[SUP](172)[/SUP]
[h=3]عزاداری[/h]از جمله موارد استثنا شده از کراهت استفاده از لباس مشکی، مراسم عزاداری سید الشهدا ـ علیه السلام ـ است. شیخ عبدالله مامقانی در این زمینه گوید: کراهت پوشش سیاه، به هنگام برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا ـ علیه السلام ـ برطرف می گردد.[SUP](173)[/SUP]
مرحوم بحرانی در این باره گوید: بعید نیست که پوشش سیاه در عزاداری امام حسین ـ علیه السلام ـ از روایت هایی که استفاده از آن را نهی کرده، مستثنا باشد؛ چون در تعدادی از احادیث به اظهار غم و اندوه امر شده است.
مرحوم مجلسی در جلاء العیون روایتی در تأیید این مطلب ذکر کرده، گفته است: فرزند حضرت سجاد ـ علیه السلام ـ ؛ یعنی عمر بن زین العابدین گوید: وقتی جد مظلوم شهیدم کشته شد، زنان بنی هاشم در عزای آن حضرت لباس سیاه پوشیدند و آن را در گرما و سرما به تن داشتند و امام سجاد ـ علیه السلام ـ هم در آن ماتم برای آنان غذا تهیه می فرمود.[SUP](174)[/SUP]
البته مرحوم مامقانی و عده زیادی از فقیهان استفاده از لباس سیاه را منحصر به عزای سید الشهدا ـ علیه السلام ـ ندانسته و در مورد سایر ائمه هدی ـ ـ و حتی مؤمنان و مسلمانان هم جایز دانسته اند. شیخ عبدالله مامقانی در این باره گوید: به نظر من پوشیدن لباس سیاه در عزای اهل بیت بلکه در غم هر مؤمنی برای رعایت حرمت او از موارد استثنا شده از کراهت است.
[h=3]پوشش سیاه[/h]در روایات اسلامی در غالب موارد استفاده از پوشش های سیاه نهی شده است. در روایتی آمده است که از جمله تعالیم امام علی ـ علیه السلام ـ به یارانش این بود: لباس سیاه مپوشید چرا که پوشش فرعون بود.[SUP](147)[/SUP] در خبر دیگری آمده که رسول ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ استفاده از رنگ سیاه را در پوشش ها ناخوش داشت.[SUP](148)[/SUP]
امام صادق ـ علیه السلام ـ فرموده است: خداوند به پیامبری از انبیا وحی کرد که به مؤمنان بگو: لباس های دشمنانم را مپوشید و خوردنی های آن ها را نخورید و راه هایی را که آنان می پیمایند، طی نکنید که دشمنم می شوید، چنان که آنان هستند.
شیخ صدوق بعد از نقل این خبر می نویسد: مقصود امام از لباس های دشمنان خدا، لباس سیاه است.[SUP](149)[/SUP] زیرا شعار و رنگ لباس عباسیان سیاه بود، چنین لباسی لباس دشمنان خدا به شمار می آمده است.
در تعدادی از روایات، پوشش سیاه به این دلیل که لباس اهل جهنم و زیّ عباسیان بوده، مکروه اعلام شده است.[SUP](150)[/SUP] اما در این دوران که رنگ سیاه خصوصیت آن زمان را ندارد، چنین پوششی، لباس دشمنان خدا نیست.(لباس جهنمیان چطور؟؟)
(و اما فتوا هایی با رنگ های جهنم)
آیت الله شیرازی در این باره گوید: استفاده از لباس سیاه به این دلیل که در عصر حکومت عباسیان شعار آنان بوده، مکروه اعلام شده بود.(مطمعا هستید شما؟) اما در این زمان اگر این رنگ دیگر این ویژگی را نداشته باشد، پوشیدنش هم کراهتی نخواهد داشت(پس گفته پیغمبر رسول خدا چی میشه جناب آقای آیت الله شیرازی؟همش کشک؟) و از جمله لباس های دشمنان خدا به شمار نمی آید(بله پس نسل عباسیان منقرض شده اما وهابیت چطور؟؟لباس جهنمیان چطور؟؟؟).[SUP](151)[/SUP]
باید توجه داشت که در هر عصری، شباهت داشتن به کفار و مشرکان تفاوت می کند و چه بسا در دوره ای استفاده از رنگی خاص و یا فرمی مخصوص از مصادیق شباهت به دشمنان خدا باشد و در عصری دیگر نباشد.(اما پوشش سیاه هنوز هم لباس جهنمیان است و وهابیت از این پوشش به عنوان پوشش مبارک استقبال میکند<پوشش عباسیان>"شایدم خدا براشون لباس نو تهیه فرموده مگه نه؟")
[h=3]پوشش سفید[/h]بی شک بهترین رنگ لباس در اسلام، رنگ سفید است. امام باقر ـ علیه السلام ـ فرمود: پیامبر ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ فرموده است:
«هیچ رنگی در لباس هایتان بهتر از سفید نیست. از چنین لباسی استفاده و مردگان خویش را با پوشش سفید کفن کنید.»[SUP](143)[/SUP]
نیز نقل شده که بیشتر لباس های پیامبر ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ به رنگ سفید بود.[SUP](144)[/SUP]
پوشیدن لباس سفید در نماز استحباب دارد؛[SUP](145)[/SUP] بلکه در هر حال استفاده از چنین لباسی سنت است.[SUP](146)[/SUP] (تا به اینجا حرف های پیغمبر (ص) بود ازین پس علما نقل میکنند) البته اگر عرف جامعه استفاده از پوشش سفید را برای مثلاً بانوان و دختران در انظار عمومی نادرست بداند، بهره برداری از آن صحیح نخواهد بود.(حرف هایی با 2 رنگ)
مادرم ، خواهرم
هنوز تورا در کوچه ها با رنگ پوشش جهنمیان ، فرعون ، وهابیت و عباسیان میبینم!هنوز عباسیان زنده اند و کلاغان تو را به بند کشیده اند.در عذای منی مادر؟یا در عذای روح لطیفت؟
در این دوراهی گیر کردهام...پیغمبرم استفاده از پوشش سیاه را مکروه و نهی میکند اما امروزه نشانه اقتدارت شده!!!!در آن زمان رنگ عباسیان بوده امروزه رنگ چادرت شده!!!!در این زمان نشانه وهابیت است که رنگ نجابتت شده!!!!
میگویند تورا در چادری سفید میبینند!مگر میشود؟؟؟؟میگویند تورا در رنگ شاد میبینند مگر میشود؟؟؟؟از اعتقاد بر ضد علم حرف میزنند مگر میشود؟؟؟؟علم را مضر میدانند در صورتی که پیغمبر(ص)فرمودند:در پی علم بودن نوعی عبادت است!مگر میشود؟؟؟؟عرف جامعه تایین میکنند و فتوا میدهند!!!دم از علم میزنند و گاهی برف را نعمت خدا مینامند و گاهی بلایای طبیعی!!!باران را نشانه بی حجابی میدانند و برای باران آمدن نماز شکر بجا می آورند!
تو بگو چرا؟؟؟؟اینان همانان هستند که خود را سربازان امام زمان (ع) میدانند!!!همانان که در ناز و نعمت زیستند و سختی هایشان روزه های واجبشان است!!در خیابان گل به دست مانند کودکی کوچک گرما ندیده اند،مانند زنی بی سرپرست گدایی نکرده اند،مانند جوانانشان بی پولی نکشیده اند،اینان همانانی هستند که برای نماز خواندشان ملیون ها تومان پول به جیب میزنند و به نام سنت پیامبرشان به تعداد بی شماری(نگم بهتر هست)...و تورا امروز به پوشیدن چادر عباسیان امر میکنند و آن را پوششی نیک و زیبا برایت میدانند!!!انگاری که آنان حتی از پیامبرمان هم بیشتر آگاه هستند!!!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گاهی دلم میسوزد،ولی از من چه کاری بر می آید؟؟
یا مهدی مرا بنگر،از من حقیر چه خاکی بر سر می آید؟؟
میدانم دلیل نیامدنت چیست،اینان خودرا از تو هم بالاتر بینند!
برای نشستن در جای تو،از ته دل و عشق نقشه ها چینند!
اینان سنت یزید و فرعون دارند،پوششی به رنگ لباس جهنمی!
شاید تورا هم از خود نبینند،شاید به تو هم ماننده همه گویند اجنبی!
من جانم به فدایت،تو چه خواهی کشی در این غربت؟
من تورا میان آنان صدا خواهم زد،با دل و با نفس و با جرعت!
با انتظار تو مینشینم،به انتظار مهدی موعود فاطمه زهرا!
به نام خالق و امامش،با نام مهدی موعود و خدا!!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منابع(پایگاه اطلاع رسانی حوزه)
احادیث و فرمایشات پیامبر اسلام(ص)
فکر و تفکر به چند رنگی بودن گفتار ها!!
بنم شدم شدم..حرف حقیقت تلخ است
رعایت تقیه که می توان گفت استفاده بهینه از شرایط موجود در عصر اختناق با تحمل کمترین ضرر و خطر است، توسط پیشوایان و ائمه هدی ـ ـ متناسب با شرایط و شؤون رهبری رعایت می شد.
برای نمونه ـ در زمینه مورد بحث ـ می بینیم که امام صادق ـ علیه السلام ـ در جایی خویش را مجبور دیده که حتی در رنگ پوشش هم جانب تقیه را رعایت کند و از رنگ سیاه که در روش و منش اهل بیت ـ ـ ناپسند محسوب می گشته، استفاده کند.
داود رقی گوید: شیعیان به طور مکرر از امام صادق ـ علیه السلام ـ در مورد استفاده از لباس سیاه سؤال می کردند تا آن که روزی دیدند آن حضرت یکپارچه سیاه پوشیده؛ هم جبه ایشان سیاه بود و هم شب کلاه و هم کفششان.
داود در ادامه گوید: حتی دیدم که امام جایی از کفش خود را شکافت و فرمود: آگاه باشید که پنبه اش[SUP](167)[/SUP] سیاه رنگ است. سپس امام تکه ای از لایه میانی آن را بیرون آورد و به ما نشان داد و به من فرمود: قلبت را سپید و نورانی کن و هر چه می خواهی بپوش.[SUP](168)[/SUP]
شیخ صدوق پس از نقل حدیث فوق گوید: چون امام در نزد دشمنان متهم شده بود که به رنگ سیاه ـ که مورد علاقه و شعار عباسیان بود (دشمنان آن حضرت و اسلام)ـ توجهی نمی کند درصدد برآمد به نهایت درجه ممکن این اتهام را از خود بزداید. ایشان برای این منظور حتی پنبه کفششان را هم به رنگ سیاه درآورده بود.
(2 فتوا با 2 نظر)
هر چند شیخ حر عاملی بعد از حکایت سخن شیخ صدوق گوید: با توجه به جمله آخر روایت، می توان گفت که امام ـ علیه السلام ـ می خواسته جواز استفاده از رنگ سیاه را به شیعیان اعلام فرماید و درصدد تقیه نبوده است.[SUP](169)[/SUP](در جایی دیگر پیغمبر اسلام نیز میفرمایند"لباس سیاه و پوشش برای مسلمین مکروه است بجز موارد مستثنا که عذای سیدالشهدا-عذای مومن-و تقیه است)
نمونه دیگر از مواردی که در آن امام ـ علیه السلام ـ جانب تقیه را در مسأله رنگ لباس رعایت فرموده، جریان ذیل است:
حذیفة بن منصور گوید: در محضر امام صادق ـ علیه السلام ـ در حیره[SUP](170)[/SUP] بودم که پیک منصور عباسی از راه رسید و از حضرت خواست پیش خلیفه برود. امام یک بارانی که یک روی آن سیاه و روی دیگرش سفید بود، خواست. آن را پوشید و فرمود: من این بارانی را می پوشم اما می دانم لباس اهل جهنم است.[SUP](171)[/SUP]
علامه فیض کاشانی در توضیح فرموده امام گوید: حضرت با آن که می دانست سیاه، رنگ لباس جهنمیان است، اما آن را پوشید، و این برای رعایت تقیه بود. زیرا عباسیان جامه های سیاه می پوشیدند و جز آن رنگ، رنگ دیگری نظرشان را جلب نمی کرد.[SUP](172)[/SUP]
[h=3]عزاداری[/h]از جمله موارد استثنا شده از کراهت استفاده از لباس مشکی، مراسم عزاداری سید الشهدا ـ علیه السلام ـ است. شیخ عبدالله مامقانی در این زمینه گوید: کراهت پوشش سیاه، به هنگام برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا ـ علیه السلام ـ برطرف می گردد.[SUP](173)[/SUP]
مرحوم بحرانی در این باره گوید: بعید نیست که پوشش سیاه در عزاداری امام حسین ـ علیه السلام ـ از روایت هایی که استفاده از آن را نهی کرده، مستثنا باشد؛ چون در تعدادی از احادیث به اظهار غم و اندوه امر شده است.
مرحوم مجلسی در جلاء العیون روایتی در تأیید این مطلب ذکر کرده، گفته است: فرزند حضرت سجاد ـ علیه السلام ـ ؛ یعنی عمر بن زین العابدین گوید: وقتی جد مظلوم شهیدم کشته شد، زنان بنی هاشم در عزای آن حضرت لباس سیاه پوشیدند و آن را در گرما و سرما به تن داشتند و امام سجاد ـ علیه السلام ـ هم در آن ماتم برای آنان غذا تهیه می فرمود.[SUP](174)[/SUP]
البته مرحوم مامقانی و عده زیادی از فقیهان استفاده از لباس سیاه را منحصر به عزای سید الشهدا ـ علیه السلام ـ ندانسته و در مورد سایر ائمه هدی ـ ـ و حتی مؤمنان و مسلمانان هم جایز دانسته اند. شیخ عبدالله مامقانی در این باره گوید: به نظر من پوشیدن لباس سیاه در عزای اهل بیت بلکه در غم هر مؤمنی برای رعایت حرمت او از موارد استثنا شده از کراهت است.
[h=3]پوشش سیاه[/h]در روایات اسلامی در غالب موارد استفاده از پوشش های سیاه نهی شده است. در روایتی آمده است که از جمله تعالیم امام علی ـ علیه السلام ـ به یارانش این بود: لباس سیاه مپوشید چرا که پوشش فرعون بود.[SUP](147)[/SUP] در خبر دیگری آمده که رسول ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ استفاده از رنگ سیاه را در پوشش ها ناخوش داشت.[SUP](148)[/SUP]
امام صادق ـ علیه السلام ـ فرموده است: خداوند به پیامبری از انبیا وحی کرد که به مؤمنان بگو: لباس های دشمنانم را مپوشید و خوردنی های آن ها را نخورید و راه هایی را که آنان می پیمایند، طی نکنید که دشمنم می شوید، چنان که آنان هستند.
شیخ صدوق بعد از نقل این خبر می نویسد: مقصود امام از لباس های دشمنان خدا، لباس سیاه است.[SUP](149)[/SUP] زیرا شعار و رنگ لباس عباسیان سیاه بود، چنین لباسی لباس دشمنان خدا به شمار می آمده است.
در تعدادی از روایات، پوشش سیاه به این دلیل که لباس اهل جهنم و زیّ عباسیان بوده، مکروه اعلام شده است.[SUP](150)[/SUP] اما در این دوران که رنگ سیاه خصوصیت آن زمان را ندارد، چنین پوششی، لباس دشمنان خدا نیست.(لباس جهنمیان چطور؟؟)
(و اما فتوا هایی با رنگ های جهنم)
آیت الله شیرازی در این باره گوید: استفاده از لباس سیاه به این دلیل که در عصر حکومت عباسیان شعار آنان بوده، مکروه اعلام شده بود.(مطمعا هستید شما؟) اما در این زمان اگر این رنگ دیگر این ویژگی را نداشته باشد، پوشیدنش هم کراهتی نخواهد داشت(پس گفته پیغمبر رسول خدا چی میشه جناب آقای آیت الله شیرازی؟همش کشک؟) و از جمله لباس های دشمنان خدا به شمار نمی آید(بله پس نسل عباسیان منقرض شده اما وهابیت چطور؟؟لباس جهنمیان چطور؟؟؟).[SUP](151)[/SUP]
باید توجه داشت که در هر عصری، شباهت داشتن به کفار و مشرکان تفاوت می کند و چه بسا در دوره ای استفاده از رنگی خاص و یا فرمی مخصوص از مصادیق شباهت به دشمنان خدا باشد و در عصری دیگر نباشد.(اما پوشش سیاه هنوز هم لباس جهنمیان است و وهابیت از این پوشش به عنوان پوشش مبارک استقبال میکند<پوشش عباسیان>"شایدم خدا براشون لباس نو تهیه فرموده مگه نه؟")
[h=3]پوشش سفید[/h]بی شک بهترین رنگ لباس در اسلام، رنگ سفید است. امام باقر ـ علیه السلام ـ فرمود: پیامبر ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ فرموده است:
«هیچ رنگی در لباس هایتان بهتر از سفید نیست. از چنین لباسی استفاده و مردگان خویش را با پوشش سفید کفن کنید.»[SUP](143)[/SUP]
نیز نقل شده که بیشتر لباس های پیامبر ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ به رنگ سفید بود.[SUP](144)[/SUP]
پوشیدن لباس سفید در نماز استحباب دارد؛[SUP](145)[/SUP] بلکه در هر حال استفاده از چنین لباسی سنت است.[SUP](146)[/SUP] (تا به اینجا حرف های پیغمبر (ص) بود ازین پس علما نقل میکنند) البته اگر عرف جامعه استفاده از پوشش سفید را برای مثلاً بانوان و دختران در انظار عمومی نادرست بداند، بهره برداری از آن صحیح نخواهد بود.(حرف هایی با 2 رنگ)
مادرم ، خواهرم
هنوز تورا در کوچه ها با رنگ پوشش جهنمیان ، فرعون ، وهابیت و عباسیان میبینم!هنوز عباسیان زنده اند و کلاغان تو را به بند کشیده اند.در عذای منی مادر؟یا در عذای روح لطیفت؟
در این دوراهی گیر کردهام...پیغمبرم استفاده از پوشش سیاه را مکروه و نهی میکند اما امروزه نشانه اقتدارت شده!!!!در آن زمان رنگ عباسیان بوده امروزه رنگ چادرت شده!!!!در این زمان نشانه وهابیت است که رنگ نجابتت شده!!!!
میگویند تورا در چادری سفید میبینند!مگر میشود؟؟؟؟میگویند تورا در رنگ شاد میبینند مگر میشود؟؟؟؟از اعتقاد بر ضد علم حرف میزنند مگر میشود؟؟؟؟علم را مضر میدانند در صورتی که پیغمبر(ص)فرمودند:در پی علم بودن نوعی عبادت است!مگر میشود؟؟؟؟عرف جامعه تایین میکنند و فتوا میدهند!!!دم از علم میزنند و گاهی برف را نعمت خدا مینامند و گاهی بلایای طبیعی!!!باران را نشانه بی حجابی میدانند و برای باران آمدن نماز شکر بجا می آورند!
تو بگو چرا؟؟؟؟اینان همانان هستند که خود را سربازان امام زمان (ع) میدانند!!!همانان که در ناز و نعمت زیستند و سختی هایشان روزه های واجبشان است!!در خیابان گل به دست مانند کودکی کوچک گرما ندیده اند،مانند زنی بی سرپرست گدایی نکرده اند،مانند جوانانشان بی پولی نکشیده اند،اینان همانانی هستند که برای نماز خواندشان ملیون ها تومان پول به جیب میزنند و به نام سنت پیامبرشان به تعداد بی شماری(نگم بهتر هست)...و تورا امروز به پوشیدن چادر عباسیان امر میکنند و آن را پوششی نیک و زیبا برایت میدانند!!!انگاری که آنان حتی از پیامبرمان هم بیشتر آگاه هستند!!!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گاهی دلم میسوزد،ولی از من چه کاری بر می آید؟؟
یا مهدی مرا بنگر،از من حقیر چه خاکی بر سر می آید؟؟
میدانم دلیل نیامدنت چیست،اینان خودرا از تو هم بالاتر بینند!
برای نشستن در جای تو،از ته دل و عشق نقشه ها چینند!
اینان سنت یزید و فرعون دارند،پوششی به رنگ لباس جهنمی!
شاید تورا هم از خود نبینند،شاید به تو هم ماننده همه گویند اجنبی!
من جانم به فدایت،تو چه خواهی کشی در این غربت؟
من تورا میان آنان صدا خواهم زد،با دل و با نفس و با جرعت!
با انتظار تو مینشینم،به انتظار مهدی موعود فاطمه زهرا!
به نام خالق و امامش،با نام مهدی موعود و خدا!!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منابع(پایگاه اطلاع رسانی حوزه)
احادیث و فرمایشات پیامبر اسلام(ص)
فکر و تفکر به چند رنگی بودن گفتار ها!!
بنم شدم شدم..حرف حقیقت تلخ است