گزیده سخنان مقام معظم رهبری (مد ظله)در موضوعات مختلف

  • نویسنده موضوع Ali
  • تاریخ شروع

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
* هرگز به آمریکا و ناتو و لبخندها و وعده‏های ظاهر فریب رژیمهای جنایتکاری همچون انگلیس، فرانسه و ایتالیا اعتماد نکنید و با رد نسخه‏های بیگانه، راه حلهای مورد نیاز را از سرچشمه‏های فیاض اسلام به دست آورید.


* تفاوتها را به رسمیت بشناسید؛ اما آنها را مدیریت کنید و بدانید که تفاهم میان مذاهب اسلامی کلید نجات است و کسانی که با تکفیر این و آن، به آتش تفرقه مذهبی دامن می‏زنند، دانسته یا ندانسته مزدور و عملۀ شیطانند.


* باید هدف نهایی را امت واحدۀ اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی جدید، بر پایۀ دین و عقلانیت و علم و اخلاق، قرار دهیم.
* نسل جوان کشورهای اسلامی، ظرفیت چنین کار بزرگی را داراست و باید روح اعتماد به نفس را در او زنده کرد.


* ملّتهای انقلاب کرده خواستار نقش آفرینی آرایشان در مدیریت کشورها هستند و چون مؤمن به اسلامند، بنابراین مطلوب آنان، نظام مردم‏سالاری اسلامی است؛ یعنی نظامی که در آن حاکمان با آرای مردم برگزیده می‏شوند و ارزشها و اصول حاکم بر جامعه، مبتنی بر معرفت و شریعت اسلامی است.


* البته نظام مردم‏سالاری اسلامی به اقتضای شرایط گوناگون کشورها، می‏تواند با شیوه‏ ها و شکلهای مختلف تحقّق یابد و به هر حال باید کاملاً مراقب بود که این نظام با دمکراسی لائیک و لیبرال غربی که در مواردی ضد مذهب است، اشتباه گرفته نشود.


* افراطهای مذهبی که غالباً با خشونت کور همراه است، عامل عقب‏ماندگی و دور شدن از هدفهای والای انقلاب و بیداری اسلامی است که این مسئله نیز به نوبۀ خود مایۀ جدا شدن مردم و در نتیجه شکست انقلاب خواهد بود.


* تقوا در معنای والا و گسترده و عمیقش، سر پیچیدن از فرمانبری کافران و منافقان، و توکّل و اعتماد به خداوند، دستورالعمل کارساز پروردگار برای همیشه و به ویژه این برهۀ حساس و سرنوشت ساز امت اسلام است که عمل به آن، بیداری مبارک اسلامی به فضل الهی به سرانجام تاریخ ساز خود خواهد رساند.
 

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
ب. بیانات معظّم له در دیدار با کارگزاران حج
* باید در بُعد عمومی و بین المللی حج، همدلی و تقویت پیوندهای اسلامی بدون در نظر گرفتن ملّیتها، قومیتها و مذهبها مورد توجه جدّی قرار گیرد و از این فرصت برای نزدیک‏تر شدن دلها استفاده شود.


* حج فرصتی گرانبها برای پاکیزه شدن از آلودگیهای دنیا و مجموعه‏ای از فرائض است که باید ضمن قدر دانستن این مراسم عظیم و کم نظیر، در حفظ ذخایر معنوی به دست آمدۀ آن هم همّت کرد.
* حاجی ایرانی باید با رفتار خود در حج، ملّت، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را در چشم دنیا سربلند کند.


* یکی از این رفتارهای سبک، عطش بازارگردی است که علاوه بر اینکه ارز کشور را برای خرید کالاهای بی‏ کیفیت به هدر می‏دهد، فرصت ارزشمند عبادت و بهره‏مندی معنوی را نیز از بین می‏برد.


* برخی افراد در اقدامی پسندیده سوغات خود را قبل از سفر حج، از بازار داخل و کالاهای خوب و با کیفیت ایرانی تهیه می‏کنند تا بتوانند در ایام حج بیشترین بهره‏مندی معنوی را از این فرصت کم‏ نظیر داشته باشند.
 

Ali

مدیریت کل
پرسنل مدیریت
"مدیر کل"
* معارف دینی، قرآن، سنت و اهل‏بیت :S (31):، سرمایه‏ های معنوی ما هستند که اگر از آنها استفاده شود، زمینه پیشرفت و سعادت به وجود می ‏آید و اگر انسان خود را از این سرمایه‏ها محروم کند، قطعاً ضرر خواهد کرد.
* اگر چه مسئولان از مقابله با فساد اقتصادی استقبال کردند؛ اما اگر به این توصیه‏ها عمل می‏شد، هیچگاه دچار چنین حوادثی همچون فساد بانکی اخیر نمی‏شدیم.
* وقوع چنین مسائلی، ذهن و دل مردم را مشغول، و دل بسیاری را نیز می‏شکند و آیا این سزاوار است که به خاطر عمل نکردن مسئولان، مردم به سبب این حوادث ناراحت شوند و حتی برخی امید خود را از دست بدهند.
* از همان سالهای قبل بارها گفته شد که نباید بگذاریم فساد ریشه ‏دار شود؛ زیرا با گذشت زمان، ریشه‏کنی آن بسیار مشکل می‏شود و سرمایه‏گذار پاکدامن و صادق را نیز مأیوس می‏کند، اما متأسفانه عمل نشد.
* البته عده‏ای می‏خواهند از این ماجرا برای زیر سؤال بردن مسئولان استفاده کنند، در حالیکه مسئولان در دولت، مجلس و قوه قضائیه مشغول انجام وظیفۀ خود هستند.
* رسانه‏ها بیش از این نباید به جنجال و هیاهو دربارۀ این ماجرا ادامه دهند؛ بلکه باید به مسئولان اجازه دهند تا عاقلانه، مدبّرانه، قوی و با دقت، قضایا را پیگیری و بررسی کنند.
* ادامۀ هیاهو و جنجال، به خصوص اگر عده‏ای به دنبال استفاده‏های دیگر از این مسائل باشند، به صلاح نیست و همه باید مراقب باشند.
* مردم بدانند که مسئولان، این ماجرا را تا آخر پیگیری خواهند کرد و دستهای خائن قطع خواهد شد.
* دستگاه قضایی نباید به افراد بدکاره، خراب‏کار و مفسد ترحم کند.
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
تشکر ویژه از و خاص از علی آقا بابت ارسال این مطلب.....:53:
درسته که موضوع بندی نداره ولی خوبیش اینه تو جستجو به راحتی قرار میگیره و سخنان اقا با منبع عرضه میشه.
و اینکه در یک تاپیک این کار انجام شد... باز هم شایسته تقدیره.:53:
 

baharealam

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
agha.jpg



w535
 

baharealam

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
w535
 
بالا