به نظر شما این قدر نشناسی از دین از کجا آب می خوره؟

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
بسم رب الحسین .. .
در مباحثات میگن اگر خواستی پیروز بشی یه راهه اگر میخواید به نتیجه برسی یه راه و یه مسئله!!

این نوع مقایه فقط برای فیتیله پیچ حریف و پیروز شدن استفاده میشه نه نتیجه گیری

بینید ما میگیم کار اشتباهی هست که آدم تا دیر وقت بیدار بمونه حالا برای هر کاری
تا ساعت دو بیدار باشه که نمازش قضا بشه برای هیئت یا نود یا هرچیز دیگه ای و هر برنامه دیگری.

این کار نفسش اشتباهه و شما برای توجیه هیئت دیروقت به جای دفاع میاید میگید چون فلانی فلان برنامه رو شب نگاه میکنه پس هیئت دیروقت مورد نداره؟! چون فلانی تا نصفه شب عروسی میگیره پس هیئت نصف شب هم باید باشه!!؟

هر جفتش اشتباهه ! برنامه و کار اشتباه در یک جا توجیه و دفاعیه کار اشتباه دیگری نیست.

پ.ن : مثل این میمونه یه دزدو بگیریم بگیم چرا دزدی کردی باید مجازات بشی! اون طرف بگه خاوری هم دزدی کرد منم کردم!؟ خوب توجیهش پذیرفتس؟

خب من که موافق دیر وقت بیدار بودن نیستم میگم عرف جامعه شده فعلا
بعدش دقیقا این تاکیید شده توی اون خاطره نقل قول شده از بزرگواری که گذاشتم به خاطرشب خاصی مثل تاسوعا شده 12شب...
مشخصه به طورمعمول 12شب نمیشده
الان این ربطش به دزدی ومسائل غیرشرعی چی بود؟
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
خب من که موافق دیر وقت بیدار بودن نیستم میگم عرف جامعه شده فعلا

الان این ربطش به دزدی ومسائل غیرشرعی چی بود؟


بسم رب الحسین .. .

در مورد دزدی : فقط یک مثال بود برای توجیه آوردن ! میگم کار اشتباه رو نمیشه با کار اشتباه یک شخص و یا یک عمل اشتباه دیگه توجیه قابل قبول کرد ! چون فلانی برای فلان کار شب بیدار بوده پس برای اینکار هم باید بیدار بشه!! ؟ نه این توجیه خوبی نیست.فقط احساسی منطقی نیست.

در مورد عرف : مگه همیشه هر عرفی درسته؟!
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
بسم رب الحسین .. .

در مورد دزدی : فقط یک مثال بود برای توجیه آوردن ! میگم کار اشتباه رو نمیشه با کار اشتباه یک شخص و یا یک عمل اشتباه دیگه توجیه قابل قبول کرد ! چون فلانی برای فلان کار شب بیدار بوده پس برای اینکار هم باید بیدار بشه!! ؟ نه این توجیه خوبی نیست.فقط احساسی منطقی نیست.

در مورد عرف : مگه همیشه هر عرفی درسته؟!

خب تا اینجا درست
هر عرفی درست نیست
ولی یه سوال؟ قبلا ساعت خواب اکثر مردم 10شب بود میانگینشو میگم چون خیلیا زودتر هم میخوابیدن
خب وقتی الان با وسایل ارتباطی اکثر مردم وبه نوعی عموما تا12 بیدار هستند
اشکالی داره شبی مثل تاسوعا بعد از عزاداری بعضی هیئت ها تا این ساعت هم نه بیشتر بیدار باشن؟
وقتی همه تا دو شب بیدارن این12خیلیه؟
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
خب تا اینجا درست
هر عرفی درست نیست
ولی یه سوال؟ قبلا ساعت خواب اکثر مردم 10شب بود میانگینشو میگم چون خیلیا زودتر هم میخوابیدن
خب وقتی الان با وسایل ارتباطی اکثر مردم وبه نوعی عموما تا12 بیدار هستند
اشکالی داره شبی مثل تاسوعا بعد از عزاداری بعضی هیئت ها تا این ساعت هم نه بیشتر بیدار باشن؟
وقتی همه تا دو شب بیدارن این12خیلیه؟

بسم رب الحسین .. .

اینجا البته دو تا مطلب هست!
یکی اینکه وقتی تا دوازده تو خونه باشی بیدار فرق داره تا اینکه بیرون باشی روضه! خستگی و بیدار شدنش فرق داره.


دوم اینکه یک شب تاسوعا فرق میکنه با برخی ها که هرشب هر ماهشون شده هیئت مثلا! حرفشون هم مثلا اینه که کل یوم عاشورا!! این افراطه نه تدین.

و در آخر بنده به شخصه هیئاتی که شرکت میکنم ساعت های حدود 7.30 شروع میشه و یک زیارت عاشورا و یک روحانی برای احکام و یکی برای سخنوری و بعد هم مختصر مدح کلا میشه ساعت های 10 فوقش 11 تموم میشه. این طوری واقعا بهتر نیست؟!
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
بسم رب الحسین .. .

اینجا البته دو تا مطلب هست!
یکی اینکه وقتی تا دوازده تو خونه باشی بیدار فرق داره تا اینکه بیرون باشی روضه! خستگی و بیدار شدنش فرق داره.


دوم اینکه یک شب تاسوعا فرق میکنه با برخی ها که هرشب هر ماهشون شده هیئت مثلا! حرفشون هم مثلا اینه که کل یوم عاشورا!! این افراطه نه تدین.

و در آخر بنده به شخصه هیئاتی که شرکت میکنم ساعت های حدود 7.30 شروع میشه و یک زیارت عاشورا و یک روحانی برای احکام و یکی برای سخنوری و بعد هم مختصر مدح کلا میشه ساعت های 10 فوقش 11 تموم میشه. این طوری واقعا بهتر نیست؟!

بله خب من خودم این روش رو قبول دارم واین آقای محترم هم همینو تاکید کردن
کلا حالا بگذریم مشکلات و اوضاعی که گاهی مراسمها دارن و باعث میشه مردم خسته بشن
همین عزاداری بیش از حد و یا گریوندن بیش از حد هم جالب نیست
کلا با محتوای مراسم ومشکلاتش نیستم بحث من رو اینه چرا میتونیم رک به آیین های مذهبی نه بگیم ولی به آیین های غیر دینی نمیتونیم
خودمون رو مثال نمیزنم جامعه رو؟؟؟؟
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"

خودمون رو مثال نمیزنم جامعه رو؟؟؟؟

بسم رب الحسین .. .

یکی از بزرگترین مشکل های ما اینه که خودمون رو از جامعه جدا میدونیم!!
ما هم قسمتی از همین جامعه هستیم!
هر طوری که ما هم هستیم جامعه هم به تبع اون همینطوری خواهد بود. ما یک جز از کل هستیم و این جز تاثیر داره.

ما چطوریم؟!
چرا فکر میکنیم بقیه با ما فرق دارن؟!

پ.ن : حالا کی گفته به هنجار های دینی راحت نه میگن و به نا هنجاری های بلی! این رو قبول ندارم.
اتفاقا ما ایرانی ها خیلی راحت به خیلی چیزا نه میگیم ، یعنی دیدم که میگم ها خیلی از اون خلافا (خلاف شرعی نه قانونی) باز هم یه سری اخلاقیاتی رو رعایت میکنن که فکرش هم نمیشه کرد!

فرهنگی که داریم نمیزاره به راحتی به هنجار ها نه بگیم.
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
بسم رب الحسین .. .

یکی از بزرگترین مشکل های ما اینه که خودمون رو از جامعه جدا میدونیم!!
ما هم قسمتی از همین جامعه هستیم!
هر طوری که ما هم هستیم جامعه هم به تبع اون همینطوری خواهد بود. ما یک جز از کل هستیم و این جز تاثیر داره.

ما چطوریم؟!
چرا فکر میکنیم بقیه با ما فرق دارن؟!

پ.ن : حالا کی گفته به هنجار های دینی راحت نه میگن و به نا هنجاری های بلی! این رو قبول ندارم.
اتفاقا ما ایرانی ها خیلی راحت به خیلی چیزا نه میگیم ، یعنی دیدم که میگم ها خیلی از اون خلافا (خلاف شرعی نه قانونی) باز هم یه سری اخلاقیاتی رو رعایت میکنن که فکرش هم نمیشه کرد!

فرهنگی که داریم نمیزاره به راحتی به هنجار ها نه بگیم.

من نمیدونم چرا همش چیزی رو میگین که اصلا منظور بحث نیسست؟؟؟
منظورم اینه شاید خودمون تذکر میدیم یا مخالفیم
کل جامعه چرا برا آیین های مذهبی میتونن رک اعتراض کنن
ولی برا این مراسم ها وصدای منکر موسیقی غیرمجاز عروسیها که صداش چند کوچه اونورتر میره همه سکوت میکنن؟
اصلا ربطی به جدا بودن ما از جامعه نداشت و هیچ وقت اینو تاکیید نکردم یااشاره
موضوع بحث این نیست که چه قیافه ای قلبا متدین تره ...
 
بالا