حذف کشتی از المپیک مانند شوکی بزرگ بود و هست!!

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : حذف کشتی از المپیک مانند شوکی بزرگ بود و هست!!

ioc از اساسنامه 12 صفحهای ایران، بیش از 14 صفحه ایراد گرفت و این شائبه تشدید شد که آیا واقعاً اساسنامه اصلاح شده به لوزان فرستاده شده یا خیر؟

«اساسنامه کمیته ملی المپیک از سوی ioc تایید نشد» استارت این خبر امروز با صحبتهای حمید سجادی، معاون امور حرفهای و قهرمانی وزارت ورزش در برنامه ورزش و مردم زده شد. خبری که به شدت در ورزش ایران و حضور ورزشکاران در میادین بینالمللی و مسابقات و همچنین برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تاثیرگذار خواهد بود.

طبق صحبتهای اعضای هیئت اجرایی و مسئولان کمیته ملی المپیک هنوز مشخص نیست چه ایراداتی به این اساسنامه گرفته شده و تا زمانی که نامه ترجمه نشود ایرادها مشخص نخواهد شد، اما شایعاتی در این بین وجود دارد؛ دعوت از روسایی که فدراسیونهای جهانی آنها را به رسمیت نمیشناسند برای شرکت در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک مورد تایید ioc نبوده است و به نظر میرسد این مورد یکی از اشکالات بود. برکناری روسای برکنار شده به فدراسیونها یکی از شروطی بود که ioc برای برگزاری انتخابات کمیته به شدت روی آن تاکید داشت اما به نظر میرسد از سوی مسئولان ورزش ایران جدی گرفته نشده است و اکنون دعوت سرپرستها و روسای جدید به مجمع عمومی باعث شده است تا ioc هم واکنش نشان دهد.

* اساسنامه ارسالی به ioc همان اساسنامه مورد تایید اعضا است؟

در این بین شائبه دیگر و مهمتری هم وجود دارد که قابل تامل به نظر میرسد و آن عدم ارسال اساسنامهای است که در ایران مورد تایید و امضای اعضای هیئت اجرایی قرار گرفته است. گفته میشود اساسنامه ارسال شده به ioc همان اساسنامهای نیست که در ایران مورد تایید قرار گرفته و همین امر باعث شده تا ioc ایراداتی به آن وارد کند.



* اتفاق نظری نیست؛ اختلافنظرها به چشم میآید

عدم تایید اساسنامه کمیته ملی المپیک را کنار که بگذاریم، مسئله دیگری هم وجود دارد که بسیار آزاردهندهتر از خبر عدم تایید اساسنامه است و آن اختلافی است که در همه موارد بین مسئولان کمیته و وزارت به چشم میخورد و این روزها علنیتر شده است. به صحبتهای سجادی، افشارزاده، علیآبادی و اعضای هیئت اجرایی که نگاه کنیم تناقضها و اختلافنظرها نمود پیدا میکند و برایمان روشن میشود. یکی از برگزاری انتخابات قبل از سال جدید سخن میگوید و دیگری مطمئن است انتخابات در سال 92 برگزار میشود. یکی به این مسئله اشاره میکند که اساسنامه نیازی به اصلاح ندارد و دیگری میگوید اصلاح اساسنامه زمانبر است.

این اختلافنظرها حتی پیش از برگزاری المپیک هم در زمان برکناری چند رئیس فدراسیون و عدم حضور نمایندگان کمیته در انتخابات فدراسیونها وجود داشت. پس از المپیک هم به دلیل برگزاری انتخابات شدت گرفت.

در چند روز اخیر هم هنگام برگزاری جلسه کارگروه احتمال حذف کشتی با وجودی که افشارزاده از دعوت تلفنی سجادی برای حضور در جلسه خبر داده بود اما وی در برنامه ورزش و مردم اعلام کرد که به جلسه دعوت نشده است.

آنچه به چشم میآید اختلاف نظر است نه اتفاق نظر که دودش تنها و تنها به چشم ورزشکاران میرود. همین اختلافنظرها باعث میشود تا تهدیدات در رشتههای مختلف برای تعلیق به سوی ایران سرازیر شود، از حضور ورزشکاران در میادین رسمی و بینالمللی جلوگیری شود، انگیزه ورزشکاران برای کسب مدال پایین بیاید.

باید منتظر بود و دید توافقات بین مسئولان کمیته و وزارت باعث میشود تا اساسنامه اصلاح و انتخابات برگزار شود؟ توافقات باعث میشود تا مجمع عمومی کمیته تشکیل شود؟ توافقات باعث میشود تا تعلیق فدراسیونها برطرف شود؟

باید منتظر بود و دید...
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : حذف کشتی از المپیک مانند شوکی بزرگ بود و هست!!

IOC اساسنامه کمیته ملی المپیک را تایید نکرد

کمیته بینالمللی المپیک اساسنامه اصلاح شده کمیته ملی المپیک ایران را تایید نکرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، چهارشنبه بعد از ظهر کمیته بینالمللی المپیک در نامهای چند صفحهای به کمیته ملی المپیک ایران اعلام کرد که اساسنامه اصلاحی این کمیته دارای ایراداتی است که باید برطرف شود. بر این اساس به احتمال فراوان مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در روز دوشنبه آینده برگزار نخواهد شد چرا که اساسنامه مورد تایید ioc قرار نگرفته است.

در این نامه همچنین اشاره شده که روسای برکنار شده عضو مجمع هستند و ioc آنها را به عنوان رییس به رسمیت میشناسد، بر این اساس آنها باید در مجمع حضور پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، به دنبال ارسال این نامه کمیته ملی المپیک باید دوباره ایرادهای مدنظر کمیته بینالمللی المپیک را که گویا زیاد هم هست، در اساسنامه لحاظ کند و دوباره آن را برای ioc ارسال کند و به همین دلیل مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برای تایید اساسنامه برگزار نخواهد شد.
 

mitra*

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : حذف کشتی از المپیک مانند شوکی بزرگ بود و هست!!

نبود بنا در نتيجه کشتي فرنگي تاثيرگذار بود
[h=1]دبير: حذف کشتي از المپيک سياسي نيست[/h]
[h=2] قهرمان سابق کشتي ايران گفت: حذف کشتي از المپيک، يک موضوع سياسي نيست.[/h]
00944095.jpg

عليرضا دبير با حضور در برنامه ورزش و مردم در مورد نايب قهرماني کشتي فرنگي ايران در جام جهاني اظهار داشت: کسب اين عنوان را به فرنگيکاران کشورمان تبريک و به کادر فني هم که با شرايطي که داشتند، هدايت تيم ملي را پذيرفتند، خسته نباشيد ميگويم. به نظرم اين نايب قهرماني و شکست مقابل روسيه چند دليل داشت که مهمترين آنها نبود محمد بنا بود. سرمربي تيم ملي دو بعد دارد که يکي فني و ديگري مديريتي است. بنا هر 2 مورد را با هم داشت و اگر حضور داشت، ميتوانست کمک زيادي کند. بنا اگر ميگويد امکانات ميخواهد براي تيم ملي است نه خودش.

وي ادامه داد: اگر او بود ميتوانست يکي دو نفر از المپيکيها را هم بياورد. موضوع اصلي اين است که بايد ببينيم چرا نتوانستند بنا را حفظ کنند؟ يک نفر يک زماني از من پرسيد که چرا در کشتي نماندي و من به او گفتم سال 84 ما را از کشتي بيرون کردند. حالا هم همين اتفاق در مورد بنا افتاده است.

دبير با اشاره به غيبت المپيکيها گفت: آنها بايد خودشان تصميم بگيرند که ميخواهند کشتي بگيرند يا خير. حرفهاي اين است که اگر کسي براي مسابقات جهاني برنامه دارد بايد از فروردين آماده و تا تير و مرداد سخت تمرين کند. اگر اين کار را نکند مطمئناً نميتواند مدال بگيرد.

وي ادامه داد: در اين مسابقات کادر فني کشتيگيران جواني را انتخاب کرد که آنها اميدهاي آينده هستند. ما بايد اين مسائل را با جنبه تدارکاتي ببينيم و خود را براي رقابتهاي سال آينده آماده کنيم.

قهرمان سابق کشتي ايران و جهان در مورد حذف کشتي از المپيک عنوان کرد: ما چوب انتخابهاي بدمان را در فيلا ميخوريم. فدراسيون جهاني کشتي در سالهاي گذشته عملکرد ضعيفي داشته و به نظر من اين کارها در حذف کشتي تاثير گذار بوده است. ما بايد بيشتر صحنه بازي را مديريت کنيم. بايد بازي چند گانهاي انجام دهيم. فدراسيون جهاني 112 عضو دارد که بايد با همه آنها به صورت رو در رو در مورد اين موضوع صحبت کنيم.

دبير افزود: در المپيک بيش از 70درصد مدالهاي ايران را کشتي ميگيرد. وقتي کشتي شروع به مدالآوري ميکند، رشتههاي ديگر هم تحريک ميشوند. به نظرم اگر کشتي حذف شود ما بايد پاسخگوي نسلهاي آينده باشيم.

وي با تاکيد بر اينکه اين موضوع اصلا سياسي نيست، اظهار داشت: نميدانم چرا برخي اين موضوع را سياسي جلوه ميدهند. آمريکا، روسيه، ترکيه و ژاپن با اين اتفاق ضرر زيادي ميکنند. پس سياسي نيست.

 
بالا