(...◕✿◕◕✿◕ورزش احتمال ابتلا به پاركينسون را كاهش ميدهد

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : (...◕✿◕◕✿◕ورزش احتمال ابتلا به پاركينسون را كاهش ميدهد

forum.iransalamat.com_images_icons_icon1.gif
تولد دوباره' برای مردی که 23 سال به اشتباه در کما بود

مردی بلژیکی که پزشکان تشخیص داده بودند او به حال اغما رفته پس از 23 سال مشخص شد که بهوش بوده است.

وضعیت رام هوبرن پس از تصادفی در سال 1983 از سوی پزشکان این گونه تشخیص داده شد که به کما فرو رفته است، تا اینکه پزشکی از دانشگاه لیژ در بلژیک در سال 2006 تشخیص داد که آقای هوبرن هیچگاه در این مدت در کما نبوده است.

هفته نامه آلمانی اشپیگل نوشته است که آقای هوبرن اکنون می تواند از طریق صفحه کلید مخصوصی ارتباط برقرار کند.

بنا به گزارش اشپیگل آقای هوبرن اکنون 46 سال دارد، از وضعیت خود پس از تصادف گفته است و اینکه چگونه دیگر بدنش به چیزی واکنش نمی داده است.

او گفت: "فریاد می کشیدم، ولی کسی صدایم را نمی شنید."

او همچنین گفته است که برای پاسخ دادن به پزشکان و پرستارانی که تلاش می کردند با او صحبت کنند، کاملا ناتوان بوده، تا اینکه بالاخره از بهبود وضعیت او قطع امید کردند.
بالاخره در سال2006 در پی اسکنی که از مغز او گرفته شد مشخص شد که او فلج شده است و مغز او کاملا سالم است.
اشپیگل به نقل از او نوشته است: "هرگز روزی را که وضعیت من را تشخیص دادند را فراموش نمی کنم. انگار دوباره متولد شدم."
سرگذشت آقای هوبرن زمانی آشکار شد که استوین لورریز، از دانشگاه لیژ مقاله ای درباره او منتشر کرد.

در این مقاله آمده است که با معاینه ای دقیق تر مشخص می شود که نشانه هایی از هوشیاری در حدود 40 در صد از کسانی که ظاهرا به کما رفته اند، وجود دارد.
__________________
عضو تحریریه علمی ایران سلامت
 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : (...◕✿◕◕✿◕ورزش احتمال ابتلا به پاركينسون را كاهش ميدهد

[h=1]درمان بیماریهای مغزواعصاب با استفاده ازسلولهای بنیادی دركشورامكان پذیراس
[/h]


بیماریهای مغزواعصاب با استفاده ازسلولهای بنیادی دركشورامكان


متخصص مغزواعصاب گفت: در سال های اخیرمطالعات و تحقیقات گسترده ای در مورد درمان بیماری های مغز واعصاب با استفاده از سلول های بنیادی در كشور انجام شده است ودر آینده نزدیك پزشكان ومتخصصان می توانند از نتایج این مطالعات در درمان بیماران استفاده كنند.



دكتر ' فرامرز امیری' روز سه شنبه درحاشیه نوزدهمین كنگره نورولوژی و الكتروفیزیولوژی بالینی ایران در جمع خبرنگاران افزود: امروزه ابتلا به بیماری های مغز و اعصاب در كشور به ویژه در افراد مسن افزایش یافته است.از این رو متخصصان ایرانی در زمینه هایی همچون سلول درمانی برای درمان ام اس ، سكته مغزی ودیگر بیماری های مغز و اعصاب تحقیقات گسترده ای انجام داده اند كه یافته های این تحقیقات گام موثری در بهبود وضعیت سلامت جامعه خواهد بود .
وی افزود: در حال حاضر سلول های بنیادی برای درمان بسیاری از بیماری های مغز و اعصاب كه پیش از این سبب كاهش كاركرد مغز می شدند ، در جهان كاربرد دارند بنابراین بجاست كه در كشورمان نیز بیش از پیش به استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری ها توجه شود .
امیری گفت: جامعه در حال پیرشدن است و به واسطه مراقبت های بهداشتی و پیشگیری های درمانی ، وضعیت سلامت جوامع بهبود یافته ولی متاسفانه شیوع انواع بیماری ها مغز و اعصاب بیشتر شده است .
این متخصص مغزواعصاب یادآور شد كه نوزدهمین كنگره نورولوژی و الكتروفیزیولوژی بالینی ایران با هدف ارایه آخرین دستاوردهای پزشكی در زمینه درمان بیماری های مغز و اعصاب برگزار شده است . در این كنگره جدیدترین دستاوردهای متخصصان ایرانی در زمینه استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری های مغز و اعصاب ارایه می شود .
به گفته وی ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات میان متخصصان ایرانی با متخصصان مغز و اعصاب كشورهای خارجی از دیگر اهداف برپایی كنگره نورولوژی و الكتروفیزیولوژی است .
نوزدهمین كنگره نورولوژی و الكتروفیزیولوژی بالینی ایران با حضور بیش از 700 متخصص مغز و اعصاب كشورمان و مهمانانی از كشورهای آلمان ،فرانسه ، آمریكا و لبنان امروز - سه شنبه - در سالن همایش های صدا و سیما آغاز شده است . این كنگره تا 23 اردیبهشت ماه ادامه دارد.


 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : (...◕✿◕◕✿◕ورزش احتمال ابتلا به پاركينسون را كاهش ميدهد

میزان و نوع درد را با تهیه نقشه درد در مغز می توان دقیق تخمین زد

همشهری آنلاین:

دانشمندان با استفاده از نقشه درد در مغز در حال کار بر روی شیوه اندازه گیری میزان و موقیعت درد در بیماران هستند.

به گزار ش خبرگزاری مهر، این تحقیق که در آن از فناوری اسکن مغز استفاده میشود، در نهایت میتواند به بحثهای قدیمی در مورد اینکه آیا زنان بیش از مردان دچار درد میشوند، پایان دهد.

زنان از این موضوع شکایت دارند که مردان در مورد احساس درد مانند کمر درد اغراق میکنند تا به آنها توجه بیشتری شود و یا اینکه کارهای تعمیری منزل را خودشان انجام ندهند.

اما این بحث به زودی پایان مییابد چرا که محققان در دانشگاه کالج لندن نقشه دردی را ارائه کردهاند که آنها را به شناخت موقعیت و شدت واقعی درد در بدن قادر میسازد.

عصب شناسان برای مشاهده اینکه چگونه مغز به درد واکنش نشان میدهد و همچنین برای تهیه نقشه سیگنالهای بخشهای مختلف بدن از فناوریهای پیچیدهای استفاده میکنند.

این شیوه به آنها در اندازه گیری میزان درد ناشی از سیگنالهای مغزی کمک میکند.
 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : (...◕✿◕◕✿◕ورزش احتمال ابتلا به پاركينسون را كاهش ميدهد

شیوههای کنونی تخمین درد چندان کارآمد نیستند زیرا در شیوه کنونی از مقیاس یک تا 10 استفاده میکند که نسبتا غیر قابل اعتماد تلقی میشود.

دکتر فلاویا مانچینی دانشمند عصب شناختی در دانشگاه کالج لندن و یکی از مجریان تهیه این نقشه، میگوید بخشهای مختلف بدن وقتی دچار درد میشوند مناطق خاصی از مغز را روشن میکنند.

به گفته وی این امر میتواند به پزشکان کمک کند برای نخستین بار بتوانند کمیت درد را به طور عینی مشخص کنند.

وی افزود: شیوههایی که ما کمیت درد را با آن مشخص میکنیم در حال حاضر غیر قابل اعتماد هستند و اگر بیماری توان ارتباط برقرار کردن نداشته باشد تعیین میزان درد در او دشوار میشود.

در آینده این نقشه، شیوهای برای ردیابی درد در بیماران خواهد بود چراکه یک سیگنال در مغز وجود دارد که نشان دهنده دردی است که فرد در حال تجربه آن است.

__________________
عضو تحریریه علمی ایران سلامت
 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : (...◕✿◕◕✿◕ورزش احتمال ابتلا به پاركينسون را كاهش ميدهد

forum.iransalamat.com_images_icons_icon1.gif
درمان ازدست رفتن قدرت تکلم / شرکت در همخوانيها


شركت در همخوانيها به افرادي كه قدرت تكلم خود را از دست دادهاند كمك ميكند تا دوباره صحبت كنند.

نتايج يك مطالعه جديد نشان ميدهد شركت در همخوانيها به افرادي كه قدرت تكلم خود را از دست دادهاند كمك ميكند تا دوباره صحبت كنند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، متخصصان عصبشناسي در گذشته متوجه شده بودند افرادي كه در پي ضايعات مغزي قدرت تكلم خود را از دست ميدهند(مبتلايان به بيماري “افازي”)، ميتوانند كلماتي را كه در شرايط عادي قادر به ادا كردن آنها نيستند به صورت آواز ادا كنند.

هر چند دليل اين وضعيت به درستي شناسايي نشده اما محققان عقيده دارند آواز خواندن سرعت اداي كلمات را كاهش ميدهد و از طريق محدود كردن تعداد بخشهاي تلفظ شده از كلمات در هر ضرب، به زبان آوردن آنها را آسان ميكند كه همين امر احتمالا سبب كمك به افراد مبتلا به مشكلات تكلمي ميشود.

در گذشته محققان و پزشكان از روشهاي مختلف براي بازگرداندن قدرت تكلم به اين قبيل افراد با كمك آواز استفاده كردهاند اما نتايج اين روشها كاملا رضايت بخش نبوده است.

محققان دانشگاه “مونترال” در كانادا در مطالعهاي جديد به تعدادي از افراد مبتلا به مشكلات تكلمي ناشي از آسيبهاي مغزي، چند ترانه آشنا و ناآشنا دادند و از آنان درخواست كردند آنها را به صورت فردي و نيز به صورت جمعي بخوانند.

نتايج اين مطالعه نشان داد خواندن انفرادي ترانهها تاثيري در بازپروري قدرت تكلم فرد نداشت اما همخواني آنها صرفنظر از آشنا و يا ناآشنا بودن ترانه، به بهبود تكلم اين افراد كمك ميكند.

به گفته “ايزابل پيرتز” محقق اين دانشگاه، خواندن به تنهايي دليل بهبود تواناييهاي تكلمي افراد نيست بلكه احتمالا به اشتراكگذاري يك حس و تجربه يكسان در ميان اين همخوانان سبب بهبودي آنها ميشود.

وي عقيده دارد همخواني ميتواند به روش موثري در درمان بيماران مبتلا به مشكلات تكلمي تبديل شود.

نتايج اين مطالعه در شماره ‪ ۱۲۹‬از نشريه علمي “مغز”(‪ (Brain‬به چاپ رسيدهاست.

__________________
عضو تحریریه علمی ایران سلامت
 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : (...◕✿◕◕✿◕ورزش احتمال ابتلا به پاركينسون را كاهش ميدهد

IMAGE634823071074685214.jpg


[h=3] [/h] [h=1] سفری شگفتانگیز به مغز
3.png
[/h] [h=2] پزشکی - برای اولین بار، با ترکیب دو تکنیک میکروسکوپی، میتوان به درون مغز موش سفر کرد و جزییات آن را با وضوحی بیسابقه دید. محققین امیدوارند در آینده از این روش برای تصویربرداری مغز انسان هم استفاده شود.[/h]
[h=4]
بهنوش خرمروز: شاید در لحظه اول، تماشای این فیلم شبیه به وارد شدن به ماتریکس باشد، اما این فیلم در واقع امکان حرکت درون مغز یک موش را فراهم میآورد، آن هم با وضوحی بیسابقه.
به گزارش نیوساینتیست، این تصاویر توسط فردی به نام فرانسسکو پاوون به اتفاق گروهش در آزمایشگاه طیفبینی غیرخطی اروپا یا به اختصار ال.ایی.ان.اس در ایتالیا تهیه شده است. این نقشه سهبعدی از ترکیب دو تکنیک میکروسکوپی به وجود آمده است و بدین طریق، تار شدن تصویر (که معمولا وقتی دانشمندان سعی میکنند از نمونههای زیستی بزرگ تصویربرداری کنند رخ میدهد) در مورد این تصویر اتفاق نیافتاده است.
فیلم با حرکت در مخچه مغز موش آغاز میشود، جایی که نقطههای سبزرنگ نشاندهنده سلولهای عصبی هستند که تمام سیگنالهای الکتریکی را که از این قسمت مغز خارج میشوند، جمع میکنند. بعد از آن به سراغ سلولهای عصبی درون هیپوتالاموس مغز موش میرود، منطقهای که مسئول برخی از عملکردهای مغزی از جمله حافظه است. وقتی پای تمرکز بر قسمتهای کوچکتر به میان میآید، مانند آنچه در سایر فیلمهای اخیر دیده شده، با توجه به سرعت تصویربرداری، چنین وضوحی به دست نمیآید.
[/h]
 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : (...◕✿◕◕✿◕ورزش احتمال ابتلا به پاركينسون را كاهش ميدهد

forum.iransalamat.com_images_icons_icon1.gif
تشخيص اختلالات عصبي با مشاهده حركات چشم


تشخيص اختلالات عصبي با مشاهده حركات چشم

متخصصان مغز و اعصاب روش جديد و كم هزينهاي را طراحي كردهاند كه به كمك آن ميتوان با مشاهده حركات چشم، اختلالات عصبي خاص را شناسايي كرد.

به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، متخصصان كاليفرنياي جنوبي در اين مطالعات آشكار ساختند از آنجا كه برخي از اختلالات نورولوژيك نظير نقص توجه ناشي از بيش فعالي، اختلال طيف الكل جنيني و بيماري پاركينسون با كنترل چشمي و مشكلات تمركزي مرتبط هستند لذا ميتوان اين بيماريها را به راحتي و از طريق ارزيابي چگونگي حركات چشم بيماران در زمان تماشاي تلويزيون، تشخيص داد.

به گزارش اكسپرس، اين متخصصان تاكيد دارند كه «توجه و رفتار حركت چشمي طبيعي» مانند يك قطره از بزاق، حاوي نشانههاي بيومتريك از وضعيت عملكرد يا اختلال مغزي در هر فرد به طور اختصاصي است. به اين ترتيب ميتوان در آينده نزديك و بدون نياز به آزمايشهاي وقتگير، از وضعيت نورولوژيك هر فرد با توجه به رفتارهاي روزمره، رمزگشايي كرد.

جزئيات اين آزماياشت در مجله نورولوژي منتشر شده است.

__________________
عضو تحریریه علمی ایران سلامت


 
بالا