کنگره جهانی جریانهای افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
www.aviny.com_Article_mosahebe_93_09_didar_14.jpg

ایشان با اشاره به تصمیم اخیر کابینه‌ی رژیم صهیونیستی در اعلام یهودی بودن فلسطین اشغالی، گفتند: رژیم صهیونیستی به‌دنبال تصرف قدس و مسجدالاقصی و تضعیف هرچه بیشتر فلسطینی‌ها است. همه‌ی ملت‌های اسلامی و همچنین علما باید از دولت‌های خود مسئله فلسطین را مطالبه و پیگیری کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اقدام امام بزرگوار رحمه‌الله ، در اعلام سیاست حمایت از فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی، تأکید کردند: ما خداوند را شاکریم که در جمهوری اسلامی ایران، دولت و ملت در قضیه حمایت از فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی، هم‌زبان هستند و در ۳۵ سال گذشته از مسیری که امام ترسیم کرده، منحرف نشده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه ملت و جوانان ایران با کمال میل از مردم فلسطین حمایت می‌کنند و عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران به لطف و فضل الهی اسیر محدودیت‌ها و اختلاف‌های مذهبی نشده است و همان‌گونه که به حزب‌الله شیعه در لبنان کمک می‌کند، به حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های اهل سنت در فلسطین نیز کمک می‌کند و به این کمک‌ها ادامه خواهد داد.

ایشان تقویت برادران فلسطینی در غزه را یک نمونه از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم فلسطین برشمردند و تأکید کردند: همان‌گونه که قبلاً هم اعلام شد، کرانه‌ی باختری باید مسلح و آماده دفاع شود، و این کار قطعاً انجام خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی قدرت و وضعیت دشمنان دنیای اسلام را به مراتب ضعیف‌تر از دوران‌های گذشته ارزیابی کردند و با اشاره به مشکلات سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشورهای اروپایی و همچنین مشکلات بیشتر و بدتر آمریکا در مسائل اخلاقی و سیاسی و به‌ویژه مالی و پولی و ضعف حیثیت ابرقدرتی آمریکا گفتند: رژیم صهیونیستی نیز نسبت به گذشته به‌شدت ضعیف شده است. این رژیم، همان رژیمی است که سال‌های قبل شعار از نیل تا فرات سر می‌داد اما اکنون در جنگ ۵۰ روزه غزه همه‌ی توان خود را به کار گرفت ولی نتوانست تونل‌های زیرزمینی حماس و جهاد اسلامی را نابود کند.
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مشکلات و ناکامی‌های دشمنان اسلام در منطقه به‌ویژه در عراق، سوریه و لبنان را نیز یادآور شدند و گفتند: یک نمونه‌ی دیگر از ضعف دشمن، قضیه‌ی هسته‌ای ایران است. آمریکا و کشورهای استعمارگر اروپایی دور هم جمع شدند تا جمهوری اسلامی ایران را در قضیه‌ی هسته‌ای به زانو درآورند اما نتوانستند و در آینده نیز نخواهند توانست.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام علیزاده موسوی دبیر کنگره‌ی «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» با ارائه گزارشی از روند برگزاری و فعالیت‌های این کنگره گفت: در جریان دو روز برگزاری این کنگره، کمیته‌های تخصصی و راهبردی، تبارشناسی و ریشه‌یابی جریان‌های تکفیری، مسائل سیاسی آن‌ها و همچنین راه‌های برون‌رفت از مسئله‌ی تکفیر را مورد بحث و بررسی قرار دادند.



وی با اشاره به برگزاری پیش‌نشست‌های این کنگره در سوریه و پاکستان و ارائه بیش از ۷۰۰ مقاله به دبیرخانه‌ی کنگره افزود: در این کنگره ۳۱۵ نفر از علمای جهان اسلام حضور داشتند که ۱۴۴ مقاله انتخابی، در هشت‌جلد و به زبان‌های فارسی و عربی منتشر شده است.
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
farhangnews_103109-293533-1417024445.jpg


آیت الله مکارم شیرازی از مقام معظم رهبری برای حمایت از برگزاری همایش جهانی علیه تکفیر، قدردانی کرد.

به گزارش فرهنگ نیوز، آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم از رهبر معظم انقلاب به سبب سفارش ایشان به نهادهای مختلف برای همکاری در برگزاری همایش جهانی " جریانهای تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام " تشکر و قدردانی کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب به نهادها سفارش کردند که همکاری کنند و به واسطه همکاری این نهاد‌ها همایش با شکوه خاصی برگزار شد و بنده نیز برای ایشان پیام فرستادم و تشکر کردم.

آیت‌الله مکارم شیرازی به بیان اهمیت برگزاری همایش جهانی جریانهای تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام پرداخت و گفت: به هر میزان به برگزاری این گونه همایشها کمک کنیم به مقدار قابل ملاحظه‌ای جلوی خونریزی و جنایات گرفته می‌شود، عداوت و دشمنی ها کم و سبب اتحاد مسلمانان در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ایجاد اتحاد و کند شدن کارد دشمنان را از جمله برکات دیگر برگزاری چنین همایشهایی دانست و افزود: ما با علمای مختلف جلسات خصوصی داشتیم، مطالب را گفتیم و جواب‌ آنها را دادیم و بسیاری از مسائل روشن شد.

وی ضرورت اتحاد بین مسلملانان را یادآور شد و گفت: دشمنان این روزها تمام جنگها را به درون کشورهای اسلامی کشانده‌‌اند، اگر مسلمانان متحد شون، سرنوشت بیت المقدس و فلسطین این‌گونه نخواهد بود و کشورهای اسلامی مجبور به باج دادن نمی شوند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: از آثار اتحاد بین مسلمانان این است که دیگر مجبور نیستیم یکی دو سال برای انرژی هسته‌ای صحبت کنیم و آنها نیز بخواهند تغییرات مد نظر خود را بر ما تحمیل کنند.

وی فراموش شدن مسئله فلسطین مظلوم را هدف دشمنان در حمایت از گروههای افراطی و تکفیری در منطقه دانست و گفت: دشمن از اینها استفاده می‌کند، حتی خود رژیم صهیونیستی اعلام کرده است جلوی داعش را نگیرید و بگذارید مسلمانان یکدیگر را بکشند تا مسأله فلسطین فراموش شود.

این مرجع تقلید، مشکل گروهک تروریستی داعش را سیاسی و عقیدتی دانست و گفت: البته دشمنان از این اعتقادات انحرافی استفاده کرده به آن دامن می‌زنند، سیاست دشمن ریختن بنزین روی آتش است پس با این افراد باید برخورد سیاسی، نظامی و عقیدتی داشت و در برابر اینها ایستاد.

 
بالا