تاپیک ویژه جام جهانی 2014 بزیل(ویژه ویژه)

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
66671903745495183834.gif


در این تاپیک که به مناسبت
جام جهانی 2014 برزیل
زده شده مطالب بسیار جدید و بروزی در مورد تاریخ جام جهانی ها اعم از عکس و فیلم و رکوردها و... گفته میشه.امیدوارم خوشتون بیاد.


32149174189493695910.gif

 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
توپهای 20 دوره جامجهانی +تصاویر
فدراسیون جهانی فوتبال در هر دوره از مسابقات جامجهانی توپ مخصوصی را به کار میگیرد و این بار در جامجهانی 2014 برزیل قرار است توپ برازوکا را مورد استفاده قرار دهد. نگاهی به توپ های بیست دوره رقابت های جام جهانی پیشرفت تکنولوژی در این عرصه را به خوبی نمایش میدهد.

بیستمین دوره رقابتهای جام جهانی در حالی از خردادماه سال آینده در برزیل برگزار میشود که فیفا مثل ادوار قبل توپ مخصوص آن که "برازوکا" نام دارد را مورد بهرهبرداری قرار خواهد داد. این توپ را کمپانی آدیداس تهیه کرده که به نظر میرسد از "جابولانی" که در آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار داده بود هم کیفیت بهتری داشته باشد.
به گزارش مهر، فیفا از سال 1930 که برای نخستین بار جام جهانی در اروگوئه برگزار شد و با قهرمانی این تیم به پایان رسید در هر دوره یک توپ ویژه را مورد استفاده قرار داده است. در این بین البته جام جهانی در دهه 40 میلادی برگزار نشد اما پس از آن هر چهار سال یکبار ادامه یافت تا به بیستمین دوره خود در برزیل رسیده است.



IMG18552784.jpg

نخستین دوره جام جهانی در سال 1930 به میزبانی اروگوئه و قهرمانی این تیم همراه شد، با این توپ!

IMG18563668.jpg

ایتالیا در سال 1934 میزبان دومین دوره بود و در حالی که این توپ را به کار گرفته بود چکسلواکی را در فینال برد.

IMG18583367.jpg

تصویری از توپ جام جهانی 1938 فرانسه. در فینال این جام ایتالیا برابر مجارستان برنده شد.

IMG18584468.jpg

"دوپلو" توپ معروف فینال جام جهانی 1950 بود که برزیل در ماراکانا فینال را مقابل 200 هزار هوادارش به اروگوئه باخت

IMG18591181.jpg

توپ جام جهانی 1954 سوئیس. تیم آلمان غربی در فینال مجارستان را برد و قهرمان شد

ادامه دارد....
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"


IMG18595526.jpg

این توپ را سوئد میزبان جام جهانی 1958 به کار گرفت. میزبان در فینال 2 - 5 نتیجه را به برزیل واگذار کرد
IMG19011978.jpg

در سال 1962 شیلی میزبان جام بود و این توپ را مورد استفاده قرار داد. برزیل هم قهرمان شد
IMG19013290.jpg

این توپ جام جهانی معروف انگلیس در سال 1966 بود. میزبان فینال بحث برانگیز را از آلمان برد و قهرمان شد
IMG19014254.jpg

تصویر توپ جام جهانی 1970 مکزیک. در فینال این جام برزیل تیم ایتالیا را 4 بر یک در هم کوبید
IMG19025113.jpg

در جام جهانی 1974 آلمان غربی میزبان بود و با همین توپ در فینال برابر هلند 1 - 2 برنده شد
IMG19030074.jpg

این هم تصویری از توپ جام جهانی 1978 آرژانتین. میزبان نخستین قهرمانی خود را با شکست هلند به دست آورد
IMG19032626.jpg

"تانگو" نام توپ جام جهانی 1982 اسپانیا بود. ایتالیا این جام را با غلبه بر آلمان فتح کرد
IMG19034505.jpg

جام جهانی 1986 مکزیک و توپ معروف "آزتک". مارادونا با "دست خدا" در این جام انگلیس را کنار زد
IMG19043982.jpg

در جام جهانی 1990 ایتالیا این توپ را رونمایی کرد. پنالتی مشکوک فینال به سود آلمانها اشک مارادونا را در آورد
IMG19045097.jpg

تصویر توپ جام جهانی 1994 آمریکا. برزیل در فینال این جام روی ضربات پنالتی ایتالیا را برد

ادامه دارد...
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
IMG19052005.jpg

این هم توپ جام جهانی 1998 فرانسه. تیم ایران در این جام حضور داشت و فرانسه با غلبه بر برزیل اول شد
IMG18473374.jpg

ژاپن و کره در جام جهانی 2002 مشترکا این توپ را ارایه کردند. قهرمانی برزیل با پیروزی بر آلمان در فینال
IMG19053567.jpg

توپ جام جهانی 2006 آلمان و سومین حضور ایران. این بار ایتالیا فرانسه را در فینال با پنالتی برد
IMG19061705.jpg

"جابولانی" توپ معروف جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و قهرمانی ماتادورها در این دوره
IMG19062711.jpg

این هم توپ "برازوکا". توپی که قرار است در جام جهانی 2014 برزیل مورد استفاده قرار گیرد

پایان این قسمت
منبع: مشرق
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
تصاویر/ پیراهن رویایی تیمهای جامجهانی

یک گرافیست به نام روخیتو در سایت «یورو اسپورت» در اقدامی جالب پیراهنهای رویایی 32 تیم راهیافته به جام جهانی 2014 برزیل را طراحی کرده است. درست است تیمهای راهیافته به این تورنمنت معتبر پیراهنهایی متفاوت از این را به تن خواهند کرد ولی دیدن این پیراهنهای رویایی خالی از لطف نیست.





اکوادور

آرژانتین

آلمان

بوسنی و هرزگوین

هندوراس

ایران

فرانسه

نیجریه

پرتغال

غنا

کاستاریکا

یونان

ساحل عاج

کلمبیا

سوئیس

ایتالیا

انگلیس

ژاپن

اروگوئه

آمریکا

مکزیک

اسپانیا

هلند

شیلی

استرالیا

بلژیک

الجزایر

روسیه

کره جنوبی

برزیل

کامرون

کرواسی



 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
دانستنی های جالب درباره جام جهانی

به گزارش صبحانه دانستنیهای جالب درباره جامجهانی: از ممنوع شدن تعویض بازیکن تا مسنترین و جوانترین بازیکنان

اولین مسابقه فوتبال در جامجهانی سیزدهم جولای ۱۹۳۰ بین دو تیم فرانسه و مکزیک برگزار شد که فرانسه با نتیجه چهار بر یک در رقابتهای جامجهانی به میزبانی اروگوئه به پیروزی رسید.

* در کل ۱۳ تیم در اولین دوره رقابتهای جامجهانی حضور داشتند. به جز اروگوئه که میزبان بود، آرژانتین، بلژیک، برزیل، بولیوی، شیلی، فرانسه، مکزیک، پاراگوئه، پرو، رومانی، آمریکا و یوگسلاوی در این مسابقات شرکت داشتند.

* کشورهای آمریکای جنوبی و اروپا به ترتیب ۹ و ۱۰ بار قهرمان جامجهانی شدند. آیا میدانستید هیچ قاره دیگری نتوانسته در جام جهانی قهرمان داشته باشد؟

* قهرمانان جامجهانی به تعداد قهرمانیها:

برزیل: ۵ قهرمانی، ایتالیا: ۴ قهرمانی، آلمان (غربی): ۳ قهرمانی، اروگوئه: ۲ قهرمانی، آرژانتین: ۲ قهرمانی، انگلیس: یک قهرمانی، فرانسه: یک قهرمانی، اسپانیا: یک قهرمانی

* چه کسی میگوید تیمهای میزبان هیچ مزیتی ندارند؟ از ۱۹ دوره جامجهانی که تاکنون برگزار شده، ۶ عنوان قهرمانی به کشورهای میزبان رسیده است.

* در همه رقابتهای جامجهانی از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۲ به عنوان مربی حضور داشته اما در تیمهای مختلف: مکزیک، کاستاریکا، آمریکا، نیجریه و چین.

* ۶ تیم در یک دوره حضور خود در این مسابقات شکست نخوردهاند اما در همان دوره از رقابتها قهرمان هم نشدند. این تیمها که شکست نخوردهاند، عبارتند از: اسکاتلند در سال ۱۹۷۴ (یک پیروزی و دو تساوی)، برزیل در سال ۱۹۸۷ (چهار پیروزی و سه تساوی)، انگلیس در سال ۱۹۸۲ (سه پیروزی و دو تساوی)، کامرون در سال ۱۹۸۲ (سه تساوی)، بلژیک در سال ۱۹۸۸ (سه تساوی) و نیوزیلند در سال ۲۰۱۰ (سه تساوی).

* تنها کسی که در رقابتهای جامجهانی فوتبال مردان و جامجهانی کریکت بازی کرده است، ویو ریچاردز بود که برای آنتیگوا در جام جهانی فوتبال و برای هند غربی در کریکت به میدان رفته است. الیسه پری استرالیایی نیز در جامجهانی فوتبال زنان (۲۰۱۱) و جام جهانی کریکت (۲۰۰۹) شرکت کرده است.

* راجر میا از تیم ملی کامرون مسنترین بازیکنی است که در جامجهانی به میدان رفته است. وی ۴۲ سال و ۳۹ روز سن داشت که آخرین مسابقهاش را مقابل روسیه در جامجهانی ۱۹۹۴ انجام داد. نورمن وایت ساید از ایرلند شمالی که با سن ۱۷ سال و ۴۱ روز در در دیدار مقابل یوگسلاوی در سال ۱۹۸۲ در رقابتهای جامجهانی به میدان رفت، جوانترین بازیکن این مسابقات تاکنون است.

* تعویض پیراهن یک بار در سال ۱۹۸۶ رسما ممنوع شد و دلیل آن هم این بود که فیفا نمیخواست بازیکنان در زمین مسابقه برهنه شوند.

* بیشترین تعداد تماشاگران در دیدار بین دو تیم اروگوئه و برزیل در ورزشگاه ماراکانیا در جامجهانی ۱۹۵۰ ریودوژانیرو بود که ۱۹۹ هزار و ۸۵۴ نفر این بازی را تماشا کردند.

* در جامجهانی ۱۹۵۰ تنها یک گروه وجود داشت که برنده را مشخص میکرد و مرحله حذفی یا فینالی برگزار نشد.

* متداولترین نام خانوادگی در رقابتهای جامجهانی گونزالز یا گونزالس است و متداولترین نتیجه در این مسابقات نتیجه یک بر صفر است.

*برزیل تنها کشوری است که از سال ۱۹۳۰ تا ۲۰۱۰ در تمام دورهها به میدان رفته است و آنها به دلیل میزبانی به صورت خودکار در رقابتهای جامجهانی ۲۰۱۴ نیز حضور دارند.

* جامجهانی ۲۰۱۰ تنها دورهای بود که هیچ کشوری برای اولین بار در این مسابقات حضور نداشت؛ هرچند اسلواکی و صربستان پیش از این در قالب یک کشور واحد به جامجهانی آمده بودند.

* هیچ کشور میزبانی در دور اول حذف نشد تا زمانی که جامجهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی برگزار شد و این کشور در مرحله اول از دور مسابقات کنار رفت.

منبع: فارس
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
تنها جام جهانی بدون فینال

سایه سیاه جنگ جهانی روی دوش کره زمین سنگینی می کرد.مردم، گروه گروه طوری که گویا دیر شده باشد بدون تحقیق و سوال، پشت سر اولین ایسم، به شرط سهمیه بیشتری از نان و سیب زمینی صف می کشیدند و تکه تکه های قاره سبز در روسیاهی و رسوایی تاریخی از یکدیگر سبقت می گرفتند.
555059_221.jpg

روزگاری سیاه که جرج ارول احساساتی را از گارد امنیتی ملکه به سنگرهای بدبو اما مردمی ساراگوسا می کشاند و جاسوسان خوش چهره و چند زبانه هلندی را از میزگرد شبانه ای در رم به پای گیوتین صبحگاهی اینسبروک اتریش هدایت می کرد.
دورههای ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶ جام جهانی، به دلیل جنگ جهانی دوم برگزار نشد.

جام جهانی ۱۹۴۲ قرار بود در کشور آلمان برگزار شود. این خبر در بیست و سومین سالگرد فیفا در سال ۱۹۳۶ و در برلین اعلام شده بود. اما جنگ جهانی در سال ۱۹۳۹ آغاز و میزبانی آلمان منتفی شد. در ژوئن همان سال، قرار شد برزیل میزبان رقابتها باشد هرچند که با گسترش جنگ جهانی، برگزاری مسابقات به طور کلی منتفی شد آنهم در حالیکه حتی میزبان رقابتها هم مشخص نشده بود. بعد از پایان جنگ جهانی نیز، مسابقات سال ۱۹۴۶ بدلیل خرابیهای حاصل از جنگ، برگزار نشد.
نوبت به سال 1950 رسید، دیگر چاره ای به جز فوتبال نبود، تنها فاکتوری که می توانست مردم خسته جهان را به اشاره ای هر چند بیهوده و سطحی، به چیز دیگری جز خشم و کینه و نفرت، سرگرم کند.


جام جهانی 1950
برزیل تنها کشوری بود که درخواستی رسمی برای میزبانی این رقابتها ارائه کرد، چرا که در آن زمان، کشورها به تازگی از جنگ رها شده بودند. این رقابتها از 24 ژوئن تا 16 جولای برگزار شد و همه نگاه ها برروی عملکرد تیم میزبان متمرکز بود. 16 کشور به این رقابتها راه یافته بودند و این تورنمنت در مقایسه با تورنمنتهای کنونی در مقیاس به مراتب کوچکتری برگزار می شد.
به صورت میانگین حدود 60 هزار نفر از بازیها دیدن می کردند؛ رکوردی که تنها در جام جهانی سال 1994 به میزبانی آمریکا بهبود یافت.
این دوره از رقابتها، تنها مرحله ای بود که دیدار فینال نداشت!
چهار تیم برتر مرحله گروهی، به گروه فینال چهارتیمی راه یافتند و تیمی که در این گروه بیشترین امتیاز را کسب کرد، قهرمان لقب گرفت. بدین ترتیب بود که آخرین دیدار گروه، تعیین کننده بود.

555042_934.jpg

آبروریزی انگلیس هم در زمین هم در عرصه رسانه
انگلیس برای نخستین بار در این رقابتها حضور پیدا کرد. انگلیسیها که فوتبال را ورزشی انگلیسی میدانستند، دوست نداشتند تا در رقابت با تیمهای غیرانگلیسی شرکت کنند تا بتوانند فوتبال را انگلیسی نگه دارند اما سرانجام در سال ۱۹۴۶ بود که دعوت فیفا را پذیرفتند و در این رقابتها شرکت کردند. هر چند در نهایت آنها با شکست برابر آمریکا، از گردونه رقابتها حذف شدند و نتوانستند به فینال راه پیدا کنند. انگلیسیها آن بازی را با ۱ گل به آمریکا واگذار کرده بودند هرچند در ابتدا اخبار به اشتباه مخابره شد. بنابر اخبار، انگلیسیها بازی را ۱-۰ برده بودند و البته به علت اشتباه تایپی (شاید)، نتیجه بازی ۱۰-۰ به نفع انگلیس خوانده شده بود.

555040_745.jpg

اروگوئهای که دو دوره قبلی را تحریم کرده بود، مجددا به این بازیها آمد. کشورهای اروپای شرقی چون شوروی سابق نیز بدلایل سیاسی در مسابقات حضور نداشتند. ایتالیا، قهرمان دوره قبل نیز با وجود سقوط هواپیمای خود که باعث کشته شدن اکثر بازیکنانش شد، در این رقابتها شرکت کرد. همچنین این تنها دوره از رقابتها بود که پس از مرحله گروهی، مسابقات حذفی برگزار نشد و در این دور هم مسابقات به شکل گروهی برگزار شد. در نهایت نیز اروگوئهایها، برزیل میزبان را شکست دادند و قهرمان شدند.

نگاهی به گروه ها
در گروه اول، تیمهای برزیل، یوگسلاوی، سوئیس و مکزیک قرار داشتند. مکزیک امتیازی کسب نکرد و ده گل نیز خورد و بدین ترتیب خیلی زود رهسپار خانه شد. ولی مسابقات سه تیم دیگر با حساسیت فراوان دنبال می شد. برزیل قوی ترین تیم بود و پس از غلبه بر مکزیک و یوگسلاوی با سوئیس تن به تساوی داد.
برزیل در آن زمان ستاره ای به نام آدمیر داشت که متوقف کردن او کار بسیار سختی بود و این ستاره در نهایت با به ثمر رساندن 9 گل، رقابتها را به عنوان آقای گل به پایان برد.
قوی ترین تیم گروه دوم نیز اسپانیا بود که حداکثر امتیازات ممکن را کسب کرد. یکی از شگفتی های این رقابتها، پیروزی یک بر صفر آمریکا مقابل انگلیس بود و تیم ملی انگلیس خیلی سریع روانه منزل شد.
گروه سوم، با حضور سوئد، ایتالیا و پاراگوئه دنبال می شد و تیم هند که برای اولین بار به این رقابتها راه یافته بود، در نهایت نتوانست به برزیل سفر کند، چرا که مسئولان فیفا به تیم ملی این کشور اجازه ندادند که پا برهنه و بدون کفش در این رقابتها شرکت نمایند. سوئد به عنوان صدرنشین مرحله گروهی به مرحله فینال راه یافت.
گروه چهارم این رقابتها شامل اسکاتلند، ترکیه، اروگوئه و بولیوی بود که با عدم حضور تیمهای اسکاتلند و ترکیه، تنها یک بازی در این گروه برگزار شد که اروگوئه با پیروزی هشت بر صفر مقابل بولیوی، به آسانی به مرحله نهایی رسید.

مرحله فینال!
تیمهای برزیل، اسپانیا، سوئد و اروگوئه برای قهرمانی مبارزه می کردند. اروگوئه و برزیل مدعیان قهرمانی به نظر می رسیدند و تیم ملی برزیل در آن دوره تیمی شکست ناپذیر بود.
برزیل با نتیجه هفت بر یک از سد سوئد عبور کرد که چهار گل از گلهای برزیل را آدمیر به ثمر رساند و پس از آن نیز این تیم توانست تا با نتیجه شش بر یک از سد اسپانیا عبور کند.
آخرین دیدار مرحله گروهی فینال، بین برزیل و اروگوئه برگزار شد. بیش از 200 هزار نفر به استادیوم ماراکانا آمدند تا بازی تیم ملی کشورشان را از نزدیک تماشا کنند ولی در کمال تعجب این اروگوئه ای ها بودند که توانستند با غلبه بر تیم میزبان، جام قهرمانی را بالای سر ببرند. اروگوئه در آن دیداربانتیجه دو بر یک به پیروزی رسید.

بازیکنان بزرگ این دوره
آلسیدس گیگیا، قهرمان تیم ملی اروگوئه بود. او گل پیروزی بخش تیمش در حساسترین دیدار این رقابتها، مقابل برزیل را وارد دروازه تیم میزبان نمود و به جز ژایزینیو، بازیکن دهه 1970 برزیل ، تنها بازیکنی بود که در تمام دیدارهای رقابت جام جهانی به گل رسید. قهرمانی اروگوئه در این رقابتها، ثمره تلاشهای فراوان این بازیکن بود.

555043_755.jpg

تلمو سارا، بازیکن تیم ملی اسپانیا نیز در دیدار مقابل تیم آمریکای جنوبی بسیار خوش درخشید. او در تک تک دیدارهای مرحله گروهی تیمش گلزنی کرد ولی نتوانست تعداد گلهایش را به گلهای آدمیر برزیلی که عنوان آقای گلی رقابتهای جام جهانی را از آن خود کرد برساند.

رتبه نهایی تیم ها: 1- اروگوئه، 2- برزیل، 3- سوئد و 4- اسپانیا
آقای گل: آدمیر از برزیل با 8 گل زده

در پایان فیلمی از اتفاقات مهم جام جهانی 1930 را ببینید


دانلود
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
رکوردهای جام جهانی - قسمت اول

قسمت اول
تعداد کل دوره های برگزار شده: 19 دوره
تعداد کل تیم های حاضر در جام جهانی: 76 تیم
تعداد کل قهرمانان: 8 تیم
تعداد کل مسابقات: 772 مسابقه
تعداد گل ها: 2208 گل
تعداد بازیکنان: 6598 بازیکن
تعداد میزبانان: 16 میزبان
تعداد کل تماشاگران: بیش از 34 میلیون نفر
بیشترین بازی: 99؛ آلمان
کمترین بازی: 1؛ اندونزی
بیشترین پیروزی: 67؛ برزیل
بیشترین پیروزی در یک دوره: 7؛ برزیل (2002)
بیشترین پیروزی نایب قهرمان: 6؛ هلند (2010)
پیروزی در تمامی دیدارها بدون وقت اضافه، تکرار بازی، ضربات پنالتی در یک دوره: اروگوئه 1930 (4 بازی)، برزیل 1970 (6 بازی)، برزیل 2002 (7 بازی)
بیشترین پیروزی مقابل قهرمانان ادوار گذشته در یک دوره: 3؛ برزیل (1970)، ایتالیا (1982)، آرژانتین (1986)، آلمان (2010)
کمترین پیروزی تیم قهرمان: 3؛ اروگوئه (1950) (از 4 بازی)
بیشترین بازی بدون پیروزی: 6؛ بولیوی، السالوادور، هندوراس و نیوزلند
بیشترین بازی بدون پیروزی در یک دوره: 5؛ یوگوسلاوی (1974)، آرژانتین (1974)، آلمان غربی (1978)، بلژیک (1986)، جمهوری ایرلند (1990)، آرژانتین (1990)
بیشترین بازی بدون پیروزی تیم قهرمان: 3؛ ایتالیا (1982) (از 7 بازی)
بهترین پایان بدون پیروزی در یک دیدار: یک چهارم نهایی؛ جمهوری ایرلند (1990)
بهترین پایان با تنها یک پیروزی: چهارم؛ سوئد (1938)
بیشترین بازی تا کسب اولین پیروزی: 17؛ بلغارستان
بیشترین تساوی: 21؛ ایتالیا
بیشترین شکست: 24؛ مکزیک
بیشترین شکست در یک دوره: 3؛ (28 تیم در سه دیدار یک دوره شکست خورده اند، که مکزیک با سه دوره 1930، 1950 و 1978 رکورددار است.)
بیشترین شکست تیم قهرمان: 1؛ آلمان (1954 و 1974)، آرژانتین (1978)، اسپانیا (2010)
بیشترین بازی بدون پیروزی یا تساوی: 6؛ السالوادور
بیشترین گل زده: 210؛ برزیل
بیشترین گل زده در یک دوره: 27؛ مجارستان (1954)
بیشترین گل زده تیم قهرمان: 25؛ آلمان (1954)
کمترین گل زده در یک دوره: 0؛ کانادا، چین، اندونزی، ترینیداد و توباگو، کنگو
کمترین گل زده تیم قهرمان: 8؛ اسپانیا (2010)
کمترین گل زده تیم فینالیست: 5؛ آرژانتین (1990)
بیشترین بازی بدون گلزنی در یک دوره: 3؛ کانادا، چین، ترینیداد و توباگو، کنگو
بهترین میانگین گل زده در هر بازی: 2.72؛ مجارستان
بیشترین گل خورده: 117؛ آلمان
بیشترین گل خورده در یک دوره: 16؛ کره جنوبی (1954)
بیشترین گل خورده تیم قهرمان: 14؛ آلمان (1954)
کمترین گل خورده: 2؛ آنگولا
کمترین گل خورده در یک دوره: 0؛ سوییس (2006)
کمترین گل خورده تیم قهرمان: 2؛ فرانسه (1998)، ایتالیا (2006)، اسپانیا (2010)
بیشترین بازی با دریافت حداقل یک گل: 6؛ السالوادور، یونان
بیشترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه: 517؛ ایتالیا (1990)
بهترین میانگین گل خورده در هر بازی: 0.67؛ آنگولا (2 گل خورده در 3 بازی)
بدترین میانگین گل خورده در هر بازی: 6؛ اندونزی
بهترین میانگین گل زده و خورده در هر بازی: 6؛ اندونزی
ضعیفترین میانگین گل زده و خورده در هر بازی: 1؛ آنگولا

مشرق
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
چه کسی جامجهانی را ابداع کرد +عکس

در مورد ابداع ورزش فوتبال اختلاف نظر بسیار است، به طوریکه تمامی ملتها تقریبا به نوعی خود را مبدع فوتبال میدانند، چینیها معتقدند که در زمان سلسلسه هان نوعی بازی را با استفاده از توپ پشمی و نی بامبو انجام میدادهاند که بسیار به فوتبال امروزی شبیه بوده است، از طرفی نیز ژاپنیها معتقدند که ریشه فوتبال به بازی کماری بر میگردد که در ژاپن سالها قبل انجام میشده است، یونانیها نیز بازی اپیسکوریوس را مشابه فوتبال امروزی میدانند اگرچه این بازی بیشتر به راگبی شباهت داشته است تا فوتبال، و در نهایت ایرانیها نیز معتقدند که بازی فوتبال از مشتقات ورزش چوگان است، اما با این همه ورزش فوتبال برای نخستین بار به طور رسمی در قرن نوزدهم و در بریتانیا بازی شد واین انگلیسیها بودند که برای این ورزش قانون مدون تصویب کردند.

فارغ از این بحث و جدلها در مورد ابداع جام جهانی فوتبال هیچگونه اختلاف نظری وجود ندارد، چرا که همگان میدانند، چه کسی این مسابقات را ابداع کرده است، در واقع تفکر برگزاری جام جهانی فوتبال به سال 1929 باز میگردد، زمانی که ژول ریمه رییس وقت فیفا طرح برگزاری این مسابقات را مطرح کرد.

556182_284.jpg


ژول ریمه در سال 1873 در شهر فرانس کنه فرانسه به دنیا آمد، خانوادهی او از معتقدان به کلیسای کاتولیک بودند، از همین رو ژول ریمه نیز یک کاتولیک معتقد بود، او در دوران جوانی تصمیم گرفت که به مطالعه در رشته حقوق بپردازد، به همین دلیل راهی پاریس شد وبه تحصیل در این رشته پرداخت، پس از پایان دوران دانشجویی او مدتی به شغل وکالت پرداخت، اما دیری نپایید که درجریان جنگ جهانی اول به عنوان افسر به جبهههای جنگ اعزام شد. همین مسئله بعدها سبب شد تا وی بعدها سکان ریاست فدراسیون فوتبال فرانسه را در دست بگیرد، دو سال بعد از این واقعه ژول ریمه توانست جای دنیل بورلی را در فیفا بگیرد وبه عنوان رییس این سازمان منصوب شود.

ژول ریمه تا سال 1942 رییس فیفا بود، او در این مدت تاثیر زیادی بر فوتبال جهان گذاشت که مهمترین آن بیان طرح برگزاری جام جهانی بود، این طرح در ابتدا بامخافت کشورهای اروپایی همراه بود، چرا که آنها مجبور بودند، مسافتی طولانی را برای مسابقات جام جهانی طی کنند ودر نتیجه لیگهای داخلیشان تعطیل میشد، جام ژول ریمه بعدها به حدی در میان فوتبالدوستان طرفدار پیدا کرد که فیفا تصمیم گرفت، این جام را جام جهانی را با نامگذاری کند.

این مدیر لایق در سال 1952 برای جایزه صلح نامزد شد اما در این نهایت این عنوان به وی اعطا نشد.

سرانجام ژول ریمه پرتلاش در روز 16 اکتبر 1956 درگذشت، بعدها یادداشتها،و سایل کار و دفترچه او توسط نوهاش به موزه جام جهانی اهدا شد.

مشرق
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
4 صحنه خشن در جام جهانی +عکس

به گزارش مشرق، در بازی فوتبال صحنههای خشن تا به اندازه ای وجود دارد، اما گاه پی میآید که خشونت خطا به حدی میشود که شباهت آن به صحنهی ورزشهای رزمی بیشتر شبیه است. (جنجالیترین اخراجهای تاریخ جامجهانی +تصاویر)

4 مورد از خشنترین صحنههای جام جهانی را در زیر ببینید:


1- هارالد شوماخر (آلمان غربی – فرانسه)

هارالد شوماخر، دروازه بان تیم ملی آلمان غربی در دو جام جهانی 1982 و 198 بود. اودر بازی بین تیمهای فرانسه و آلمان خشنترین و در عین حال ناجوانمردانهترین صحنهی جام جهانی 1982 را به وجود آورد. البته در عین ناباوری حتی کارت زرد هم دریافت نکرد چرا که داور این حرکت را خطا ندانست! (گزارش کامل مشرق از وحشیانه ترین خطای تاریخ فوتبال)

558020_530.jpg


در این صحنه پلاتینی پاس زیبایی را برای مهاجم تیمش یعنی پاتریک باتیستون ارسال کرد و او را در موقعیت تک به تک قرار داد، در این شرایط باتیستون میتوانست گل سوم فرانسویها را به ثمر برساند، اما شوماخر با یک حرکت خشن سه تا از دندانهایش را شکست و تا مدتی او را به حالت کما فرو برد.

2- زین الدین زیدان (فرانسه- ایتالیا)

در ابتدا کمی باورش سخت بود که زیدان چنین ضربهی سر ناشیانه ای را به ماتراتزی بزند، اما بعدا زیدان علت این ضربه را توهین ماتراتزی به خانوادهاش اعلام کرد، این صحبتها در حالی از سوی زیدان مطرح شد که رسانههای ایتالیایی اعلام کرده بودند که ماتراتزی به زیدان لقب تروریست داده است.

558019_997.jpg


3- نایجل دی یونگ (هلند)

نایجل دی یونگ یکی از خشنترین بازیکنان حال حاضر جهان است، او در جام جهانی 2010 به دلیل دو کارته بودن باید بازی فینال جام جهانی را از دست میداد، اما اعتراض هلندیها باعث شد تا او در دیدار نهایی مقابل اسپاتیا بازی کند. وی که سابقهی مصدومیت حاتم بن ارفای فرانسوی را در کارنامه داشت در دیدار فینال نیز با یک حرکت بروس لی وار ژآبی آلونسورا به زمین زد ولی در ادامه این خطا باعث اخراج وی نشد.

558018_774.jpg
4- بنیامین ماسینگ (کامرون)


یکی از شگفتیهای تمامی ادوار جام جهانی پیروزی یک بر صفر کامرون مقابل آرژآنتین بود، اما جالب است بدانید که این پیروزی به راحتی به دست نیامد، در 10 دقیقهی پایانی کامرونیها پشت محوطه جریمه خود تجمع کرده بودند، تا اینکه کلودیو کانیگیا از سمت راست نفوذی را انجام داد، اما بنیامین ماسینگ حاضر بود برای متوقف کردن وی هر هزینه ای را پرداخت کند، در این صحنه در نهایت کانیگیا به هوا پرتاب شد و به شدت آسیب دید، این خطا در نهایت با کارت قرمز داور همراه بود و ماسینگ از بازی اخراج شد.

فیلم این حرکت خشن را در زیر ببینید

دانلود
 
بالا