نگاهی بر تاریخچه فراماسونری در جهان از آغاز تا اکنون

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"

مقاله ای فوق تخصصی درباره نمادشناسی ایلومناتی ، که به درخواست دوست عزیزمان “VC” از سایت “VigilantCitizen” برای شما ترجمه و در سایت قرار داده ایم.. این مطلب درباره نمادهای ایلومناتی مخفی که در کتابخانه مرکزی لس آنجلس گنجانده شده صحبت میکند..

نمادهای ایلومناتی در کتابخانه مرکزی لس آنجلس
در طول تاریخ کتابخانه ها مخازن نگهداری فرهنگ و دانش کشورها بوده اند. کتابخانه های مرکزی پیش از آن که ساختمانی بزرگ حاوی کتاب باشد، با معماری چشمگیر خود به نوعی اثری هنری و نمادین است. کتابخانه مرکزی لس آنجلس نیز از این قاعدع مستثنی نیست. با نگاهی عمیق به معماری خاص این کتابخانه می توان فلسفه پنهانی که در پشت آن وجود دارد فهمید.
b415b5ae643d9f5355e30508f70b69bb.jpg

این کتابخانه در سال ۱۹۲۶، در نقطه مرکزی لس آنجلس ساخته شده است. این کتابخانه یکی از بزرگترین منابع تامین اطلاعات عمومی در جهان است. بیشترین مقالات مربوط به صنعت توریست و توصیف و طراحی ساختمان های مصر باستان و معماری مدیترانه در این کتابخانه یافت می شود و به نوعی ساختمان آن نیز احیا کننده این نوع معماری است. این انتخاب صرفا مربوط به جنبه زیبا شناسی نیست و تعالیم و نمادهای رمز و رازی دوران باستان است. در واقع پس از رمز گشایی بسیاری از کتابخانه ها می توان با اطمینان گفت که این ساختمان توسط فراماسونری، که خود به شدت الهام گرفته از مصر باستان و اسرار مدیترانه است ساخته شده است.
6d141d8f3741dd122186183671a07272.jpg

اتاق مخصوص لژ ماسونری که برگرفته از معماری مصر باستان است و گواه اهمیت و استفاده از نمادهای اسرار آمیز این قوم می باشد.
نحوه موزاییک کردن هرم کتابخانه، وجود دو مجسمه ابوالهول و موزائیک-های به کار رفته در سقف به نوعی این فضای عمومی را به معبدی پنهان تبدیل کرده است. کتابخانه که بی شک به کمک نخبگان دولتی ساخته شده است، هنر را تنها به ابزاری برای مخفی کردن نمادها و توده ها تبدیل کرده است. قبل از این که بخواهیم به ویژگی های این ساختمان بپردازیم اجازه دهید نگاهی به سابقه سازندگان آن داشته باشیم!

معمار تیزهوش: Bertram Goodhue
7fd0fb187a02e82a2b36341e94aed8bf.jpg

Bertram Grosvenor Goodhue معمار با قدرت ساختمان


 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"



کتابخانه مرکزی لس آنجلس توسط Goodhue معمار برجسته و شناخته شده که توسط افراد صاحب نفوذ آمریکایی انتخاب شده بود طراحی شد. از جمله آثار او می توان ساختمان های متعدد دولتی و نظامی، کلیساها، کتابخانه ها، و خانه های خصوصی سیاستمداران را نام برد.
یکی از شناخته شده ترین کارهای Goodhue طراحی ساختمان جامعه سر گرگ، یا ساختمان راز دانشگاه Yale است. و به پاس این کار نشان سر گرگ همراه با استخوان جمجمه و کلید یکی از شبیه ترین نمادها به نمادهای فراماسونری است و نشان دهنده جامعه مخفی دانشگاه Yale بود به او اهدا شد. بهتر است کمی با احتیاط تر در مورد یکی از افرادی که تقریبا تمام سیاستمداران برجسته و وکلا و ورزشکاران طرفدار او هستند صحبت کنیم!

bd5b50073cbba4496e0e93d4b8bd8474.jpg

نشان افتخار از دانشگاه Yale جامعه سر گرگ
شاید قابل توجه ترین پروژه Goodhue طراحی chapel است که به یادبود Rockefeller در دانشگاه شیکاگو ساخته شده است و توسط یکی از سرمایه داران آمریکایی سفارش داده شد و اکنون بسیاری از جشن های مختلف مذهبی در آن برگزار می گردد. خود Rockefeller اعلام کرد که chapel یکی از ساختمان هایی است که دارای مرکزیت و غالبیت خاصی می باشد.
9af12086de8bfde5cfe96bc12007be51.jpg

ساختمان Chapel یادبود Rockefeller
Chapel با همکاری Lawrie که یک مجسمه ساز آمریکایی است طراحی شده است. این مجسمه ساز علاوه بر طراحی، در زمینه های موسیقی و آواز نیز تبحر داشته و در چندین پروژه مهم دیگر مانند کنگره لس آنجلس، ساختمان دولتی نبارسکا شرکت داشته است.

 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"


مجسمه بزرگداشت Rockefeller، توسط Lawrie که مجسمه ساز مورد علاقه Goodhue است ساخته شده!
مجسمه ساز تیزهوش: Lee Lawrie
وی در سال ۱۸۷۷ در آلمان متولد شد و از پنج سالگی به ایالات متحده آمد. پس از گذراندن دوره آکادمیک هنر جز هنرمندان برجسته آمریکایی شد. Lawrie در پروژه های مختلفی با Goodhue همکاری کرد و از آن پس جز برجسته ترین مجسمه سازان شد. سبک منحصر به فرد و به کارگیری هوشمندانه نمادهای غیبی و آثار باستانی و اصول وابسته به فراماسونری او را یکی از کاندیداهای گروه نخبگان هنرمند کرده است. برخی از این نمادها عبارتند از پانل های امداد رسانی تمثیلی در مجلس سنای کنگره ایالتی لوییزیانا، مجسمه جورج واشنگتن در کلیسای جامع ملی واشنگتن دی سی و برج هارکنس در دانشگاه Yale.
c8447a7f6b027423ddee346f7074e1bd.jpg

مجسمه جورج واشنگتن در کلیسای جامع ملی کار Lawrie. به کارگیری نمادهای میدان و قطب نمای در پشت مجسمه
مشخص ترین اثر Lawrie در مرکز راکفلر
0829ae13b39dab6bfce5e8d7f16ab6a2.jpg

مجسمه حکمت، اثر Lawrie، در ورودی اصلی مرکز نیویورک، عرفانی وابسته به فراماسون (به کارگیری نماد قطب نما)
مرکز راکفلر پر از نمادهای گمراه کننده پیچیده است که توسط جان دی راکفلر ساخته شده اند. این پرگار خاص که به اصطلاح نشانه فلسفه الهی و کسب دانش بشری است در اصل نماد لوسیفر است. این اثر نیز توسط Lawrie در مرکز راکفلر طراحی شده است.


 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"



اطلس Lawrie در مرکز راکفلر
اطلس توسط طبقه حاکم به عنوان استعاره ای از کسانی که به تولید بیشتر در جامعه مشغولند استفاده می شود. جای تعجب نیست که اطلس با برخی از مهمترین آثار از نقطه نظر نخبگان در ارتباط است!
174a42b75cc2e89599ac97d0e01812d5.jpg

اطلس شانه بالا انداخته در شهر بزرگ فریتز لانگ رندرا، دو توصیف کلاسیک از چشم انداز نخبگان جهان. در هر دو کار از ویژگی های تبلیغی اطلس برای ایجاد استعاره از حفظ جهان استفاده شده است.
کتابخانه مرکزی
69fbe50fa543f75f3953aa1f9f80f1be.jpg

نمایی از کتابخانه مرکزی لس آنجلس
این کتابخانه ابتدا در سال ۱۹۲۶ توسط Goodhue طراحی و ساخته شد. با توجه به اسناد کتابخانه، موضوع اصلی معماری استفاده از محور “نور یاد گیری” بوده است. در آتش سوزی سال ۱۹۸۶ ساختمان تحت بازسازی و توسعه گسترده ای قرار گرفت اما محور اصلی در ساخت آن هنوز مورد احترام بود. اما معنای “نور یادگیری” به “معبد نور” تغییر یافت! این محور خود سرشار از معانی سمبولیک و عرفانی و هندسه مقدس است. پس متعجب نمی شویم که کتابخانه مرکزی لس آنجلس بسیار شبیه به مرکز راکفلر ساخته شده است! چرا که Lawrie مغز متفکر و طراح هر دو ساختمان است. در هر دو ساختمان مشعل تذهیب به نمایندگی از علم الهی محور ساخت قرار گرفته است.
 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"


هرم ایلومناتی
b415b5ae643d9f5355e30508f70b69bb.jpg

مشعل تذهیب در بالای کتابخانه
مشخص ترین نماد همین مشعل است، در بالای هرم موزاییک های طلایی به عنوان دست نگهدارنده مشعل استفاده شده است که علاوه بر زیبایی و حالت تزئینی معنای واضح به کارگیری نمادهای فراماسونری می باشد.
در افسانه ها و روایات قومی، هرم به عنوان نماد نهایی اسرار در نظر گرفته شده است. این بنا نمادی از ورود مواد به جهان معنوی نیز می باشد. هرم در کف به شکل مربع است و رفته رفته تبدیل به یک نقطه می شود. (نمادی از دنیای مادی). در ریاضی وجود چهار مثلث نشان دهنده الوهیت است. به گفته محققان بسیاری از اهرام مصر باستان برای رسیدن به مقصد در ابتدا کاندیداهای راه اشراق را مورد استفاده قرار می دادند.
در هر طرف از هرم نماد خورشید که کهن ترین نماینده خدای بصری است دیده می شود.
اگرچه خورشید متداول ترین نماد پنهان الهی است اما به معنای پرستش خدا به صورت مستقیم نیست. شاید به همین دلیل است که در ساختمان کتابخانه مرکزی از این نماد به صورت های مختلف استفاده شده است.



 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"



مشعل لوسیفر
در بالای هرم طلایی، دستی نگهدارنده مشعل است که این سوال را به ذهن می رساند که چرا از این نماد به صورت شکسته استفاده شده است؟ این نماد نماینده کامل از فلسفه ساختمان بر اساس شیطان پرستی می باشد.
7a6b63e8473c70fc5032b6c9d45ff4d6.jpg

مشعل اصلی در داخل کتابخانه به معرض نمایش گذاشته شده است. می توان به راحتی جزئیات مربوط به مشعل مانند مار پیچیده شده دور دست که به معنای تسلط شیطان بر دانش پایه است مشاهده کرد.
در لاتین واژه شیطان به معنی حامل روشنایی است و نماد غیبی نور و آتش به معنای علم الهی و روشنگری است. دست نگه دارنده مشعل نشان دهنده صعود انسان به الوهیت از طریق یادگیری اسرار الهی عرفانی است. به همین دلیل است که داستان پیدایش مار به صورت مثبت در آمده است.
در تعالیم غیبی، شیطانی وجود ندارد و در واقع شیطان نشان دهنده صعود به الوهیت با استفاده از قدرت شناخت انسان از طریق کسب دانش سری است.
نویسندگان وابسته به فراماسون مانند آلبرت پایک و جی مایکی در آثار خود مانند شیطانی، انرژی شیطان با اشاره به مفهوم جستجوی نور اصطلاح شیطانی را به کار برده اند که به معنای آوردن مفهوم عملی روشنگری استفاده شده است. دانشمندان وابسته به فراماسون اغلب از پرومتئوس که آتش را از خدایان دزدید برای توصیف این مفهوم استفاده می کنند. به همین دلیل پرومتئوس رکن اصلی مرکز راکفلر است.
faeb936c14cbfdfb3dd2e1439013a094.jpg

مجسمه پرومتئوس در مرکز راکفلر، معادل یونانی شیطان! آوردن علم الهی به سمت بشر

 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"


[h=2][/h]
نمای غربی، فسفر و هسفر
9dcb15f098485054e182dc68b0ddcd48.jpg

نمای غربی کتابخانه
این نما نیز توسط Lawrie طراحی شده است و به با سر به مدارس رمز و راز اشاره دارد. دو چهره انسانی به نام ستاره صبح و هسفر در زیر درختان طراحی شده اند! ممکن است این جزئیات به ظاهر کوچک و بی اهمیت باشد اما شاید جز مهمترین نمادها باشند.
فسفر به معنای صبح است که همان کلمه لاتین برای سیاره زهره می باشد. همچنین اشاره به ستاره صبح یا بردارنده نور دارد که کسانی هستند که با شیطان مترادفند!
هسفر اشاره به زهره در هنگام غروب یا همان ستاره شب دارد.
بنابراین فسفر و هسفر دو عبارت هم مفهوم هستند که در سیر تکامل خود با معنای شیطان مترادف شده اند. همچنین فسفر نماینده ای از اسامی فلاسفه شرق مانند موسی، زرتشت و بودا است در حالی که که هسفر دارای نام متفکران غربی مانند سقراط، فرانسیس بیکن و امانوئل کانت است. این چهره های تاریخی به طور تصادفی انتخاب نشده اند. همه آن ها نقش مهمی در تعالیم رمز و راز دارندعلی الخصوص فیلسوفان غربی نام برده شده چهره های اثرگذاری در احیای Rosicrucianism و فراماسونری هستند.
در بالای دیوار متنی به زبان لاتین نوشته شده است که نقل قولی از شاعر رومی Lucretius است و ترجمه آن به معنای دوندگی برای رسیدن به مشعل زندگی است. مشعل زندگی را می توان تعبیری از اسرار نهفته، دانش پنهان، دانش منتقل شده از نسلی به نسل دیگر از طریق جوامع مخفی دانست. میان فسفر و هسفر اسبی در حال عبور است که به معنای عبور از مشعل زندگی و یا دانش منتقل شده از شرق به غرب است.
نمای غربی کتابخانه، که به عنوان ورودی اصلی آن نیز به کار میرود، قطعه ای بسیار مهم به نمایندگی وجود مدارس پایدار در آموزش رمز و راز فلسفه شیطانی می باشد. اکنون بیایید به داخل ساختمان قدم بگذاریم!

 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"



جهان ایلومناتی
4d7635d55bff675bffe662b1b849a2aa.jpg

لوستر بزرگ جهانی
این لوستر دقیقا زیر هرم بالای ساختمان نصب شده است و نمادی از جهان است! این لوستر از برنز ساخته شده و با توجه به اسناد موجود در کتابخانه یک تن وزن دارد. این لوستر توسط Goodhue با همکاری Lawrie طراحی شده است.
نماد جهان توسط یک حلقه که حاوی نشانه های زودیاک است احاطه شده و دارای ۴۸ چراغ است. زنجیرهای این حلقه به نماد خورشید ختم می شوند. همانطور که گفته شد خورشید نماینده الوهیت است. این نوع طراحی یادآور نقوش کابالائی به نمایندگی از ۷۲ نام خدا است.
5def0d26349f2e396766a22a128843ce.jpg

۷۲ نام خدا از kricher ادیپ، این نام ها دقیقا روی لوستر نماینده جهان کتابخانه حکاکی شده است. وجود خرس نمادی از سیارات و نشانه هایی از زودیاک است.

آیا چراغ های اطراف لوستر نمایانگر دایره روشن که همان پنهان کاری از حاکمان زمین برای اتصال و شناخت الوهیت است می باشند؟ آیا ۴۸ چراغ بازتاب ۴۸ اشعه خورشید و نشان اصل کیمیاگری معروف “همانطور که در بالا است در زیر باشد” است ؟

 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"



مجسمه ای از تمدن و فرهنگ
32607b2905022bb54d0561965e2f255c.jpg

در ابتدای راهروی اصلی مجسمه ای از تمدن و فرهنگ در بالای راه پله قرار گرفته است که توسط دو مجسمه ابوالهول در بر گرفته شده است. با توجه به اسناد کتابخانه، این مجسمه توسط Lawrier طراحی شده و بیانگر نماد همه چیز در کتابخانه است. در دست چپ این مجسمه مشعلی وجود دارد که نشان دهنده راه مخفیگاه و در دست راست آن کتابی است که حاوی نقل قول هایی است که به صورت کاملا اتفاقی در فراماسونری حائز اهمیت هستند.

  • به یونانی: در ابتدا کلمه وجود داشت.
  • به لاتین: دانش، گستراننده افق.
  • به فرانسوی: اصالت، انجام تعهدات است.
  • به آلمانی: حکمت همان حقیقت است.
  • و به زبان انگلیسی: حقیقت زیبایی است.
در مجسمه صفحاتی به کار رفته که در آن نمادهای تمدن های باستانی و مدرن حک شده است.
9ccc923cc00959e6ac0ef019779331b9.jpg

صفحه به کار رفته در مجسمه که به صورت لباس گشاد است.
از بالا به پایین:

  1. جای خالی برای انسان هایی با سن ناشناخته
  2. اهرام مصر
  3. کشتی ققنوس
  4. گاو بالدار بابل و قرص یهود
  5. شیر دروازه کاخ نینوس و پارنتون مینوآن در تمدن یونانی
  6. گرگ زومولوس و ریموس در رم
  7. اژدهای چین
  8. سیوای هند
  9. نتردام اروپا در مسیحیت قرون وسطی
  10. سر مار پر دار قوم مایا
  11. بوفالو، تحت پوشش واگن، بل و آزادی ایالات متحده
تمام این تمدن ها که از نظر تاریخی اهمیت دارند وابستگی به فراماسونری داشته و منتقل کننده اسرار غیبی هستند. فضای خالی در پایین ترین مکان احتمالا اشاره به آتلانتیس و تمدن از بین رفته آن دارد.
ساختمان نمایندگی هرمتیزم از قرون وسطی مسیحیت در اروپا و نوتردام در پاریس توسط کاهنان معابد نایت، در نظر گرفته شده بودند و اجداد فراماسون ها آن ها را مدرن کردند.

 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"



مجسمه های ابوالهول
8ea1a6a25e74a54ccb788d5a1fb09627.jpg

یکی از مجسمه های ابوالهول محافظ مجسمه تمدن و فرهنگ
در نمادهای غیبی، ابوالهول نگهبان اسرار و حافظ اسرار از چشمان نامحرم است.
هر کدام از این مجسمه ها کتابی را در دست دارند که شامل نقل قول هایی از اخلاق پلوتارک است. (مجسمه چپ: من هستم که همه بوده است و به هیچ می شود و آنچه انسان برداشته تا حجاب من است؛ مجسمه راست: بنابراین خواسته حقیقت است به ویژه آن که نگرانی خدایان خود حسرت پس از الوهیت است.)
نقل قول اول بدون شک در اسرار فراماسونری به عنوان تذهیب به کار می رود و استعاره از لغو حجاب از ایسیس (ایزدبانویی که از شوهر عقیمش بچه دار می شود.) می باشد. به همین دلیل فراماسون ها ایسیس را به عنوان بیوه فرزندان ترجمه می کند.
نوشته های مجسمه سمت راست به نوعی توجه تمام جوامع سری به دنبال عبادت از طریق آگاهی از اسرار را هدف گزاری کرده است.
این نماد بسیار آشکار و قدرتمند است. تمدن، نیروی پشت سر ملت ها، سیاست، فرهنگ، اقتصاد و حقوق شهروندی همگی به صورت سری در این نوشته ها به کار رفته است. در اصل مجسمه می گوید رمز و راز را از زمان های قدیم تا به امروز هدایت کرده و آن را به سرانجام خواهد رساند.

 
بالا