گزارس سئو چگونه بایست نوشته شود؟

chemistry21

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
اندازه گیری یکی از اجزای ضروری هر فعالیت بازاربابیست. نه تنها برای درک تاثیر اقتصادی فعالیت هایمان، بلکه برای ارائه گزارشات خود به مشتریان نیز نیاز به اندازه گیری داریم. گزارش دهی، تلفیق این اندازه گیری در شکلی محسوس از نمایش کارایی و نتایج فعالیت هاست، بنابراین گزارش دادن به شیوه صحیح امری بسیار ضروریست.

هر گزارش سئو نیاز به شاخص هایی دارد که به مشتری ها نشان داد. این شاخص ها تنوع زیادی مانند شاخص های اقتصادی دارند و در هر کسب و کاری متفاوتند. با این حال شاخص های اصلی وجود دارند که نشان دهنده چگونگی تاثیر سئو بر کسب و کار هستند.

علاوه بر این شاخص ها می توان از معیارهای دیگری نیز که می تواند در گزارش سئو گنجانده شوند افزود. این که مشتریانتان بتوانند این شاخص ها و معیار ها را درک کند نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر با سئو آشنا نیستید، مطلب سئو چیست را بخوانید.

در ادامه به لیستی از 10 معیار اصلی در گزارشات سئو می پردازیم و توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از آنها به طور موثری استفاده کنید.

1. ترافیک
متداول ترین منبع اطلاعات ترافیکی یک وبسایت، گوگل آنالیتیکس است. با این حال شاید شما از پلتفرم آنالیزور دیگری استفاده کنید. در این پست صرفا به گوگل آنالیتیکس ارجاع داده می شود.

کلیدی ترین عنصر گزارش ترافیک، پارامتر Session است که می تواند در بازه های زمانی مختلفی از جمله هفتگی، ماهانه و سالانه بررسی شود. بسته به خواسته مشتری می توانید فصل به فصل نیز گزارش گیری کنید.

در گزارش Session یا همان تعداد مراجعات کاربران به سایت، انتخاب های زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را در گزارش خود داخل کنید. مهم اینست که این انتخاب ها در تمام بازه های زمانی یکسان باشند.

2. رفتار کاربران

یکی از پارامترهایی که در سال اخیر بسیار نمود پیدا کرده است، رفتار کاربران در سایت می باشد. گوگل به رفتار کاربران نسبت به محتوای سایت اهمیت زیدی می دهد، از این روز از طریق پارامترهایی آن ها را بررسی کرده و در رتبه بندی سایت ها وارد می کند.

این پارامترهای کلیدی عبارتند از:

بانس ریت: درصد کاربرانی که بدون رفتن به یک صفحه دیگر و تعامل خاصی با سایت، آن را ترک می کنند.
مدت زمان هر بازدید: مدت زمان متوسطی که کاربران در سایت می مانند.
تعداد صفحات در هر بازدید: تعداد صفحات متوسط بازدید شده که هر کاربر آن ها را مشاهده می کند.
ذکر این نکته ضروریست که دو پارمتر آخر نبایست کم باشند، اما اگر خیلی زیاد هم باشند یک جای کار می لنگد. زیاد بودن بیش از حد این دو پارامتر نشان دهنده اینست که کاربران مطلب صفحه مورد نظرشان را نمی توانند بیابند.

یکی از بهترین ابزارهای یافتن این اطلاعات گوگل آنالیتیکس است که به راحتی می توانید از آن استفاده کرده و در گزارش های سئو خود به آن استناد کنید.

3. تبدیل کاربران به مشتری
هر چه قدر که ترافیک وارد سایت شود و رفتار کاربران هر چه باشد، چیزی که در نهایت مهم است، درامدزایی سایت و تبدیل کاربران به مشتریست. تبدیل کاربران به مشتری را با دو پارامتر زیر می توان مورد بررسی قرار داد:

نرخ تبدیل
تعداد تبدیل
اگر سایت شما یک وبسایت فروشگاهی باشد، تبدیل شما از نوع فروش خواهد شد و دو معیار مرتبط دیگر هم می توانند به گزارش سئو اضافه گردنند:

درامد نهایی
ارزش متوسط سفارشات
این پارامترها را می توانید در گوگل آنالیتیکس و بخش E-Commerce مشاهده نمایید. گزینه های زیادی نیز در این قسمت وجود دارند که می توان با استفاده از آنها به ارائه ریزترین گزارشات پرداخت.
 
آخرین ویرایش:
بالا