پدیکور قدم به قدم

mrs_red96

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
با پدیکور گوشت های اضافه دور ناخن های پا گرفته شده و همچنین پوسته های اضافه کف پا که باعث آزار بسیاری از خانمها می شود گرفته خواهد شد و با این کار شما از ترک زدن پاشنه پا نیز جلوگیری خواهید کرد و در نهایت پاهایی زیبا و تمیز خواهید داشت.
برای پیدا کردن سالن‌های آرایشی که کار پدیکور خوب و بهداشتی دارند می‌توان از طریق آذین رو آن‌ها را یافت
اما در ادامه ما چند روش برای پدیکور در خانه برای کسایی که وقت کافی برای سالن رفتن ندارند معرفی میکنیم.

پدیکور قدم به قدم

۱) ابتدا باید ناخن‌های پا را از هرگونه لاک و مواد شیمیایی پاک کنیم، ناخن های خود را با ناخن گیر مرتب کرده و صاف بگیرید. لبه های زبر آن را با سوهان صاف کنید.

۲)یک لگن را با یک آّب ولرم رو به داغ پر کنید، بستگی به دمای دلخواه خودتان دارد. آب را با یک فنجان نمک فرنگی اصل (سولفات دومنیزی) و چند قطره از روغن های مفید را مخلوط کنید که رزماری، اوکالیپتوس یا منتول برای خاصیت پاک کنندگی آن پیشنهاد می شود.

۳) پاهای خود را به مدت ۵ دقیقه درون محلول قرار دهید تا کامل اثر بگذارد.

۴)یک اسکراب پا به تمام سطح روی پا و همچنین ساق پا بزنید و بعد آن را با آب شستشو دهید.

۵)سوهان پا و یا سنگ پا را در آب نمناک کنید. کف زبر وسیله را به آرامی در کف پا و به ویژه نواحی سفت شده مانند پاشنه پا بکشید.

۶) پاها را دوباره آبکشی کنید تا پوست و سلول‌های مرده از سطح پوست شما جدا شود سپس با حوله به آرامی پارا خشک کنید.

۷)به پاها کرم مخصوص پا و یا مرطوب کننده قوی بزنید تا پوست نرم شود. درحالی که لوسیون را می زنید پاها را ماساژ دهید تا جریان خون در آن افزایش یابد. قسمت انگشتان پا را از لوسیون چرب پاک کنید تا لاک ناخن بهتر روی آن بشیند.


چندراه برای ماندگاری بیشتر پدیکور:

به ناخن‌هایتان، بیشتر آبرسانی کنید

روغن مخصوص کوتیکول، ناخن و پوست اطراف آنرا هیدراته می‌کند و سالم نگه می‌دارد.
قبل از رفتن به سالن یا لاک زدن در خانه از این روغن استفاده کنید. این کار را بعد از دوش آب گرم (نه داغ) انجام دهید، زیرا در آن زمان پوست، بهتر رطوبت را جذب می‌کند. برای زیباتر کردن انگشتانتان، روزانه با مقداری روغن، آنها را ماساژ دهید.

در سالن، از لاک خودتان استفاده کنید

بخشی از جذابیت انجام پدیکور در سالن، وجود لاک‌های رنگارنگ و متنوع است، شما نمیدانید که آن لاک‌ها چقدر قدیمی هستند و ممکن است زود پوسته پوسته شود.بنابراین لاک خودتان را همراه داشته باشید. بعلاوه، اگر ناخن‌تان ترک خورد یا پوسته داد، می‌توانید بسادگی آن را در خانه ترمیم کنید.

بعضی از آرایشگاه‌ها، چند قطره استون یا یک ماده‌ی روان کننده‌ی دیگر به لاک اضافه می‌کنند تا میزان رنگدانه را بیشتر کنند و بتوانند مدت بیشتری از لاک استفاده کنند که باعث پوسته دادن می‌شود.
 
بالا