فضای مجازی تهدیدی برای زندگی

قبیله منتظر

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"


«¤*یا الله☝*¤»

〬〬〬〬〬░▓█ سلام✋ █▒░_〬〬

فضای مجازی تهدیدی برای زندگی

زندگی مشترک این روزها با هوویی سر و کار دارد که اگر زن یا شوهر کمی دست دست کنند و به خود نیایند قطعا با خطر جدی مواجه می‌شوند. در سال‎های اخیر به دلیل حضور فعالانه فضای مجازی، نه زمانی می‎ماند و نه حوصله‌ای تا کنار یکدیگر بنشینند و با هم عاشقانه گفتگو کنند. با این اوصاف آیا باید دور فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی و موبایلی از قبیل تلگرام، اینستاگرام و... را خط کشید و با مبرا کردن زندگی از چنین ابزاری زندگی مشترک را گذراند.

البته که نمی‎شود از زمانه عقب ماند و از ترس معایب یک پدیده، قید استفاده از مزایای آن را هم زد. اما چون و چرایی‌هایی وجود دارد که با کمی چانه زدن می‌شود از این ابزار بهترین استفاده را کرد و هیچ مشکلی در کمین زندگی مشترک ندید. اما چگونه‌ از فضای مجازیاستفاده کنید تا از آسیب‎های آن در امان باشید:

⛔عضو هر شبکه اجتماعی نشوید

بر طبق نیازی که دارید در شبکه‌های اجتماعی عضو شوید. در حقیقت هدف خود را از عضویت در این شبکه‌ها، افزایش آگاهی و یافتن مهارت‌های لازم قرار دهید. اینگونه است که وسوسه دیگر شبکه‌ها شما را آزار نمی‌دهد. این بدان معناست تحقیق و بررسی را جایگزین پرسه زدن و گذراندن وقت کنید.

⛔مراقب انتخاب عکس پروفایل باشید

عکس پروفایل شما نشان دهنده طرز فکر و شخصیت شماست. یعنی با یک تصویر مخاطبان خود را انتخاب می‌کنید. در حقیقت هر عکسی اهل خودش را دارد. خانم متأهلی که عکس کاملا خصوصی خود را به عنوان تصویر پروفایل گذاشته نباید از هر کامنت یا هر اتفاق دیگری ناراحت شود چون خودش این اجازه را به مخاطب داده است. برای آقایان هم این نکته کاملا وجود دارد. پس تا جایی که می‌توانید در انتخاب تصاویر پروفایل خود دقت کنید.

⛔لایک بازی نکنید

هر لایک برای شما یک بار مسئولیت به همراه می‌آورد. اینکه چرا لایک می‌کنید باید بر اساس میزان ارزش مطلب یا تصویری باشد که مورد تأیید شما قرار گرفته نه از روی رفاقت یا عادت و یا حتی جذب صاحب مطلب. میزان لایک‌ شما اثر مستقیم در ذائقه سازی دارد. با توجه به نظرسنجی‎ای که از برخی کاربران انجام شده گاهی یک لایک ساده ممکن است برداشت غلطی برای دیگران به دنبال داشته باشد. لایکی که ممکن است تصور شود از روی عمد و غرض زده شده و این مسئله توقع ایجاد یک ارتباط مسموم را طلب کند. بنابراین باز هم می‌گوییم مراقب باشید چه چیزی را لایک می‌کنید.

⛔هر پستی را ایجاد نکنید

برخی پست‌ها بی‌محتوا بوده و هیچ هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند فقط با ایجاد چالش ذهنی باعث ایجاد نظرات بی‌محتواتری می‌شوند. پس باید از ایجاد پستی که باعث سوء تفاهم شده یا حتی باز‌نشر مطالب دیگران دقت کرد و با احتیاط بیشتری عمل نمود. گرفتن عکس‎های سلفی مختلف و منتشر کردن عکس‎های خصوصی خود حتی اگر قصد بدی نداشته باشید و در دایره افراد خاصی آن را به اشتراک بگذارید باز هم خطری برای شما محسوب می‎شود. آمارهای پلیس_فتا این مساله را به وضوح نشان می‎دهد.

⛔با هر کسی چت نکنید
چت کردن به مرور زمان، وابستگی، عادت و اعتیاد می‌آورد. این خاصیت چت در فضای مجازی است. البته در ابتدا کمتر کسی متوجه می‌شود کسی به این پدیده عادت کرده است.

این اتفاق برای همه بد است مخصوصا در زندگی‌های متأهلی که باعث ایجاد شک و شبهه و دلسردی بین زن و شوهر می‌شود. در اینجا باز هم شما را به این مسئله هشدار می‌دهیم.

البته مسائل دیگری هم وجود دارد که باید به آنها اهمیت داد و در دستور کار خود قرار داد. به طور مثال باید بدانید هر چقدر بیشتر باعث دلگرمی همسرتان باشید او کمتر در فضای مجازی می‌چرخد. از طرفی هر چقدر خودتان کمتر در فضای مجازی باشید وقت بیشتری برای خانواده و حتی رسیدگی به کارهای عقب افتاده خود و حتی خواندن کتاب خواهید داشت و این یعنی یک تعامل سازنده و مناسب در زندگی مشترک و رشد فکری و روحی.

بنابراین هدف و حدود خود از حضور در چنین فضایی را مشخص کنید. به دنبال افزایش لایک و گرفتن تأیید نباشید که دودی شده و در چشمتان می‌رود. البته این اصرار ما بر این باور نیست که بخواهیم هر کامنت یا لایکی را غرض‌ورزانه یا بی‌ربط تلقی کنیم در حقیقت نمی‌خواهیم چشم روی آتش عواطف و احساساتی ببندیدم که با شعله کوچکی از همین لایک و کامنت‌ها گُر گرفته و خانواده‌هایی را از هم گسیخته است.

از وسوسه‌ها و هیجانات کاذب غافل نشوید. این فضا ظرفتیش را دارد. هیجانات واقعی در زندگی شما، بودن با همسرتان است. حتی اگر این هیجان کمرنگ شده بار دیگر با تدبیر زنانه خود پر‌رنگ و خوش رنگش کند.







لــیـــســتـ ڪشــوریـ اטּتـــشـــار

✅ ☫

سربازان امام خامنه ای حفظ الله
☫ ✅

09351895116

عضویت⏫

instagram✅

@chblabnm
abolghasemba@yahoo.com
http://s-amamkhamenaie.blogfa.com

تهیه وتنظیم:✒⤵

ابوالقاسم بابامیرپور

┘◄ مےشود براے دلم

امن یجیب بخوانے ؟

┘◄ التماس دعاے فرج + شهادت
اللَّهمَّےﷺصَلِّﷺعَلَىﷺمُحمَّــــــــدٍﷺوآلﷺِمُحَمَّد
 
بالا