10 دلیل برای خوردن شکلات

armin57ghazal

کاربر فعال
"منجی دوازدهمی"
1
کاهش فشار خون
موادی به نام فلاوانول در کاکائو مانند داروهای کاهنده فشار خون با نام ACE عمل می‌کنند. فلاوانول باعث ترشح اکسید نیترو در خون شده که عروق را باز می‌کند. محققان استرالیایی دریافتند که مصرف منظم کاکائو فشار خون سیستولیک (خونی که از قلب خارج می‌شود) و دیاستولیک (خونی که وارد قلب می‌شود) را کاهش می‌دهد. به‌هرحال یک در صد از افراد به دلیل افراط در مصرف دل درد گرفتند.
2
از آسیب کبد جلوگیری می‌کند
تاثیرات مثبت کاکائو ناشی از میزان بالای فلاوانول و اکسید نیترو است که مجرای عروق خون را افزایش می‌دهد. فشار خون بالا در عروق متصل به کبد منجر‌ به آسیب‌های کبدی و بیماری‌های مزمن کبدی می‌شود. در تحقیقی که توسط محققان استرالیایی انجام گرفت، نشان داد که شکلات تلخ به گردش خون در کبد کمک می‌کند و در حال حاضر تحقیقاتی روي بررسی تاثیر شکلات برای جلوگیری از آسیب‌های کبدی در حال انجام است.
3
کلسترول خوب را افزایش می‌دهد
بنابر گفته گینوربوسل متخصص تغذیه، کاکائو شامل پلی فنول است. خوردن شکلات‌هایی با سطح پلی فنول بالا -مثل شکلات تلخ- سطح چربی ‌خوب را افزایش می‌دهد. کاکائو اساسا شامل دو نوع اسید استاریک و اسید اولئیک است. اسید استاریک نوعی چربی ‌اشباع شده است، اما بر خلاف دیگر چربی‌های اشباع شده، سطح کلسترول خون را افزایش نمی‌دهد. اسید اولئیک، چربی ‌اشباع نشده‌اي است كه نه تنها کلسترول را افزایش نمی‌دهد، بلکه در مواردی نیز آن را کاهش می‌دهد.
4
قلب را سالم نگه می‌دارد
تحقیقی در مجله بي‌ام‌جي نشان داد که تاثیرات شکلات بر سیستم گردش خون -کاهش فشار خون، باز کردن عروق و کاهش التهاب- به سلامت قلب کمک و از بروز امراض و سکته‌های قلبی ‌جلوگیری می‌کند.
بنابر مطالعات انجام شده روی 114 هزار نفر، افرادی که شکلات می‌خورند 37 درصد کمتر به بیماری‌های عروق قلبی‌ دچار می‌شوند و 29 درصد کمتر در معرض سکته‌های قلبی‌ هستند.
5
خوردن شکلات احساس خوبی‌ می‌دهد
تحقیقی در مجله سایکوفارماکولوژی نشان داد که افرادی که روزانه 42 گرم شکلات تلخ را به‌صورت مایع می‌نوشند، احساس خرسندی بیشتری نسبت به آنهایی که نمی‌نوشند، دارند. جونای سانگانی متخصص رژیم و سخنگوی انجمن رژیم درمانی در انگلیس این مسئله را چنین توضیح می‌دهد: " احساس خوبی‌که با خوردن شکلات به انسان دست می‌دهد ناشی از ترشح هورمون‌های سرتونین و آندروفین- هورمون‌های حس خوب- در مغز است.
6
قدرت مغز را افزایش می‌دهد
محققان دانشگاه آکسفورد می‌گویند، خوردن شکلات انسان را با‌هوش‌تر می‌کند. در تحقیقی رابطه بین عملکرد مغز و مصرف شکلات در افراد سنین 70 تا 74 سال در نروژ بررسی شد. در این آزمون که براي بررسی قدرت مغز انجام شده، نشان داد افرادی که شکلات خوردند عملکرد ادراکی بسیار بهتری نسبت به آنهایی که شکلات نخورده بودند، داشتند.
7
شما را لاغرتر نگه می‌دارد
بر اساس تحقیقی که روی يك هزار نفر انجام گرفت، افرادی که به‌طور منظم شکلات مصرف می‌کنند اصولا لاغرتر هستند. در این تحقیق از این افراد پرسیده شد: "‌چند بار در هفته شکلات مصرف می‌کنید؟‌" و محققان با توجه به نتایج به دست آمده دریافتند، افرادی که چند بار شکلات درطول هفته مصرف می‌کنند، به‌طور متوسط لاغرتر از افرادی هستند که تنها بعضی اوقات مصرف می‌کنند.
8
ممکن است شما را نابغه کند
در تحقیقی که در مجله پزشکی انگلیسی منتشر شد، رابطه‌ای بین میزان مصرف شکلات در افراد با تعداد برندگان جایزه نوبل کشف شد. کشور سوئیس که بیشترین میزان مصرف شکلات را دارد دارندگان نوبل بیشتری نیز داراست! بر این اساس محققان انگلیسی چنین برآورد کردند که مردمانشان باید در سال دو کیلو شکلات مصرف کنند تا تعداد برندگان نوبلشان را افزایش دهند. بنابراین شکلات بخورید که کشورتان به شما نیاز دارد.
9
رگ‌های خونی‌تان را بازسازی می‌کند
مصرف مقدار کمی‌ شکلات در روز، عروقتان را پاکسازی می‌کند. در تحقیقی که توسط فدراسیون آزمایش‌هاي زیستی در ایالت متحده انجام شد، نشان داد افرادی که روزانه 70 گرم شکلات تلخ مصرف می‌کنند، از عروق خونی سالم‌تری برخوردارند. شکلات تلخ عروق را انعطاف‌پذیرتر می‌کند و چسبندگی گلبول‌های سفید را کاهش می‌دهد که در نهایت سبب کاهش خطر گرفتگی می‌شوند.
10
از پوستتان محافظت می‌کند
عقیده عمومی ‌بر این باور است که شکلات برای رنگدانه‌های پوست خوب نیست، اما محققان دریافتند که ترکیباتی در کاکائو هست که به حفاظت پوست در برابر نور خورشید کمک می‌کند. در تحقیقی که در مجله تغذیه چاپ شد، نشان داد افرادی که روزانه 20 گرم به مدت دو هفته شکلات مصرف کردند، پوستشان تقریبا دو برابر دیرتر نسبت به دیگران در معرض پرتو مضر خورشيد قرمز شد.

مترجم: سمیه مهرعلی
منبع: http://www.daneshmandonline.ir
 

gole yakh

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
من که عاشقش هستم
بدون کاکائو هرگز:Smile::Big Grin:
 
بالا