لغو عضویت 8هزار مومن فنلاندی از کلیسا پس از به رسمیت شناختن ازدواج همجنسبازان

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا صاحب الزمان(ع)
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته


تنها چند ساعت پس از اینکه پارلمان کشور اروپائی فنلاند به ازدواج همجنسبازان و ثبت قانونی و شرعی آن در کلیسا، رای مثبت داد، هزاران نفر از مردم این کشور عضویت خود را در کلیسای لوتران (فنلاند) لغو کردند.

به گزارش فرقه نیوز، پس از اینکه پارلمان فنلاند ازدواج همجنسبازان را به رسمیت شناخت و اسقف این کشور نیز حمایت کلیسا از این قانون را اعلام کرد، به ساعت نکشیده، حدود 8 هزار نفر عضویت خود در این کلیسا را پس گرفتند.

کلیسای لوتران سرویس اینترنتی را برای تسهیل در روند ثبت نام و عضویت مومنان فنلاندی در کلیسا به راه انداخته است که تا اواخر شنبه شب (29 نوامبر) 7800 نفر از مردم فنلاند به طور آن لاین و از طریق اینترنت عضویت خود در این کلیسا را لغو کرده بودند که ساعت به ساعت نیز به حجم درخواست ها افزوده می شود.

لغو عضویت این عده از عضویت در کلیسای فنلاند علاوه بر ضربه سنگین حیثیتی برچهره کلیسا، در حقیقت ضربه ای مالی نیز محسوب می شود چرا که هر عضو به طور مرتب و ماهیانه مبلغی را بعنوان اعانه و کمک به کلیسا پرداخت می کند و امورات کلیسای لوتران نیز از همین راه می گردد.

درحالی که پارلمان فنلاند در روز جمعه با رای نزدیک 105 به 92 قانون رسمیت ازدواج همجنسبازان این کشور را تایید کرد، اسقف فنلاند نیز در پست فیسبوکی خود آن را اتفاقی مبارک خواند و به شدت از آن ابراز خوشحالی کرد. فنلاند دوازدهمین کشور اروپایی است که این نوع ازدواج را قانونی اعلام می کند.
فرقه نیوز /// http://ferghenews.com/index.php?page=viewnews&id=3909
ر.ک/ شفقنا

 
بالا