مراسم مذهبی عجیب و فوق العاده احمقانه در اسپانیا + عکس

gole yakh

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"



مراسم مذهبی عجیب و فوق العاده احمقانه در اسپانیا ،مراسم مذهبی در گوشه و کنار جهان بسته به فرهنگ و شاخه مذهبی مردم متفاوت است.برخی از این مراسم عجیب و برخی دیگر حتی احمقانه به نظر میرسند اما بسیاری از مردم در این مراسم شرکت کرده و آن را مقدس می دانند.
مراسم مذهبی پرش از روی نوزادان هر ساله در روستای کاستریلو دو مورسیای اسپانیا برگزار می‌شود. گفته میشود پرش از روی این نوزادان، روح آنها را تا ابد از شر شیاطین و ارواح حبیث حفظ می‌کند.



منبع: باشگاه خبرنگاران
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
اصلا کشور اسپانیا مملو از این رسومات و خرافه های بی سر وته هست
رسوماتی که عقلانی نیست و نمیشه به اسم فرهنگ بهش احترام گذاشت
مثل گاوبازیهاشون تاااااااااا... بقیه رو در ادامه همین تاپیک قرار میدم
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: gole yakh

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
جشن ها و فستیوال های مختلف در نقاط مختلف دنیا هرساله و به مناسبتهای مختلف برگزار می شود. معمولا این جشن ها با مراسم آتش بازی و یا اجرای موسیقی ویا نمایشهای خیابانی همراه است. اما در این میان جشن های عجیبی نیز در نقاط مختلف دنیا برگزار می شود که مطمئن هستیم از خواندن در مورد آنها تعجب خواهید کرد. در این مطلب شما را با تعدادی از این جشنها آشنا می کنیم.
جشن گوجه فرنگی

هر ساله در آخرین روز چهارشنبه از ماه آگوست در شهر " Buñol " در کشور اسپانیا مراسمی با حضور بیش از 9 هزار نفر از مردم محلی و چیزی در حدود 2 تا 4 هزار نفر توریست برگزار می شود. این افراد در این روز در کنار هم جمع می شوند و به نوعی به افتخار مریم مقدس و لویس مقدس به طرف یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب می کنند.

157661_205.jpg

این مراسم از اوایل دهه 1940 میلادی به این سو در کشور اسپانیا مرسوم شده است. البته این مراسم تا حدودی در زمان ژنرال فرانکو ، دیکتاتور اسپانیا محدود شده بود. هر ساله چیزی در حدود 100 تن گوجه فرنگی برای این مراسم مصرف می شود.در این مراسم بانوان با لباس یک دست سفید و آقایان بدون پیراهن ظاهر می شوند. کسانی که از این رسم پیروی نکنند بیش از دیگران مورد اصابت گوجه قرار می گیرند.در پایان نیز به وسیله پمپ های فشار قوی آب ، گوجه ها از روی بدن همه پاک می شود.
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
آتش بازی "سنت جان"

این جشن یکی از فستیوال های آتش بازی محبوب در کشور اسپانیا است که هر ساله از نوزدهم تا بیست و چهارم ژوئن برگزار می شود. این جشن که در اکثر نقاط روستایی کشور اسپانیا برگزار می شود شامل آتش بازی و مصرف شکلات داغ توسط اهالی است که به نظر خیلی عجیب نمی آید. اما نکته اینجاست که در این جشن کودکان شروع به دویدن در میان شعله های کوچک تر و یا پرش از روی آنها می کنند و این کار برای تمام مدت جشن انجام می شود که خالی از خطر نیست.

157664_822.jpg

 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
جشن "بز اندازی"

هر ساله در چهارمین یکشنبه در ماه ژانویه در کشور اسپانیا و در شهر " Manganeses de la Polvorosa " مراسم عجیبی برگزار می شود . در این مراسم گروهی یک بز را از بالای برج کلیسا به زمین پرتاب می کنند و مردمی که در پایین جمع شده اند از سعی می کنند تا بز را بگیرند. قدمت این مراسم به قدری قدیمی است که کسی به درستی نمی داند شروع آن ز چه زمانی بوده است. با وجودی که مسئولان محلی این مراسم را ممنوع کرده اند و گروه های حمایت از حقوق حیوانات از این جشن انتقاد کرده اند اما همچنان این مراسم توسط مردم این شهر انجام می شود.

157665_172.jpg
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
فستیوال غاز

این جشن غیر انسانی که قدمت آن به 350 سال قبل باز می گردد و در آلمان و اسپانیا برگزار می شود شامل بستن یک غاز زنده به یک طناب است و سپس عده ای با چوب آنقدر به این غاز ضربه می زنند تا این پرنده از طناب جدا شده و به زمین بیافتد که عموما به مرگ حیوان منجر می شود. با اعتراض گروه های حمایت از حقوق حیوانات در آلمان از یک غاز مرده استفاده می شود اما در کشور اسپانیا همچنان از یک غاز زنده استفاده می شود.

157660_498.jpg


منبع: مشرق نیوز
 
بالا