پوستر/ پر سودترین سرمایه گذاری دنیا

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
امام سجاد علیه السلام: دعاي مومن از سه حال خارج نيست ؛ يا برايش ذخيره مي گردد، يا در دنيا بر آورده مي شود، يا بلايي را که مي خواهد به او برسد دفع مي کند (ميزان الحکمه / ج 4/ ص 1674/ح 5690)
به گزارش گروه فرهنگی فرهنگ نیوز، جایگاه دعا در آیات قرآن و روایت بسیار فراتر از حد تصور است و همواره بنده را به درخواست از خداوند دعوت نموده اند. خداوند در قرآن کریم می فرماید:

وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ (آیه 60 سوره غافر)

و پروردگارتان فرمود: «مرا بخوانيد تا شما را اجابت كنم. در حقيقت، كسانى كه از پرستش من كبر مى‏ورزند به زودى خوار در دوزخ درمى‏آيند.»(ترجمه فولادوند)

امام صادق علیه السلام در روایتی که در کتاب شریف اصول کافی ( ج2، ص467، ح6) ذکر شده است می فرمایند: عَلَيكُم بِالدُّعاءِ ، فَإِنَّكُم لاتَقَرَّبونَ إِلَى اللّه بِمِثلِهِ ، وَلا تَترُكوا صَغيرَةً لِصِغَرِها أَن تَدعُوا بِها ، إِنَّ صاحِبَ الصِّغارِ هُوَ صاحِبُ الكِبارِ؛ شما را سفارش مى كنم به دعا كردن ، زيرا با هيچ چيز به مانند دعا به خدا نزديك نمى شويد و دعا كردن براى هيچ امر كوچكى را ، به خاطر كوچك بودنش رها نكنيد ، زيرا حاجتهاى كوچك نيز به دست همان كسى است كه حاجتهاى بزرگ به دست اوست.

همچنین امام سجاد علیه السلام می فرمایند: دعاي مومن از سه حال خارج نيست ؛ يا برايش ذخيره مي گردد، يا در دنيا بر آورده مي شود، يا بلايي را که مي خواهد به او برسد دفع مي کند. (ميزان الحکمه / ج 4/ ص 1674/ح 5690)



82796-247878-1404900394.jpg


فرهنگ
 
بالا