اعتراض به فیلم ضد اسلامی آمریکا

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : اعتراض به فیلم ضد اسلامی آمریکا




تظاهرکنندگان خشمگین پس از پایین کشیدن پرچم آمریکا پرچم سیاه رنگی که بر روی ان لا اله الا الله نوشته شده بود نصب کردند.


منبع:آسوشییتدپرس / 5151

 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : اعتراض به فیلم ضد اسلامی آمریکا

رد پای اسرائیل و آمریکا در ساخت فیلم موهن ضد اسلامی


وال استریت ژورنال گزارش داد: یک ضد اسلام اسرائیلی-امریکایی تولید کننده فیلم بحثبرانگیزی است که خشم جهان اسلام را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال، گزارش داد: "سام باسیل" کارگردان و تهیهکننده این فیلم کفرآمیز است. باسیل ۵۲ سال یک مشاور املاک است که در کالیفرنیای جنوبی زندگی میکند و دشمن قسمخورده اسلام است.

وی این فیلم را با دریافت ۵ میلیون دلار کمکهای مالی از یهودیان تولید کرده است.

در پی تظاهرات علیه این فیلم و حمله به کنسول‎گری امریکا در شهر بنغازی لیبی، یک از کارکنان این کنسول‎گری کشته و یک تن از محافظان ساختمان مجروح شدند.

این حادثه در حالی رخ داد که همزمان با لیبی، در مصر نیز تظاهرات اعتراضآمیز گسترده‎ای برای محکوم کردن این فیلم توهینآمیز به ساحت مبارک پیامبر اسلام (ص) ، برگزار شد.

هزاران معترض مصری در برابر سفارت امریکا در قاهره تجمع و خشم خود را به این فیلم اعلام کردند.

معترضان از دیوار سفارت امریکا بالا رفته و پرچم این کشور را به پایین کشیدند و همچنین، اخراج سفیر امریکا از قاهره را خواستار شدند.

آنها همچنین از دولت امریکا خواستند به خاطر پخش این فیلم از جهان اسلام عذرخواهی کند.


چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 108933

 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : اعتراض به فیلم ضد اسلامی آمریکا

بهدنبال نگرانی از گسترش تظاهرات ضدآمریکایی

سفارت آمریکا در الجزایر به اتباع آمریکایی در این کشور هشدار داد


خبرگزاری فارس: بهدنبال گسترش تظاهرات ضد آمریکایی در مصر و لیبی در واکنش مردم به فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام، سفارت آمریکا در الجزایر در قالب پیامی به اتباع آمریکایی درباره رفت و آمدهای غیر ضروری هشدار داد.




به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، بدنبال گسترش تظاهرات ضد آمریکایی در کشورهای لیبی و مصر در واکنش به انتشار فیلمی توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، سفارت آمریکا در الجزایر با صدور پیامی، به اتباع آمریکایی حاضر در الجزایر هشدار داد که از رفت و آمدهای غیر ضروری در بحبوجه فراخوان هایی که برای برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی صادر می شود، خودداری کنند.


سفارت آمریکا در الجزایر در این پیام هشدار آمیز خود به اتباع آمریکایی اعلام کرد که گروه های نامشخص در حال استفاده از شبکه های اجتماعی آنلاین برای سازمان دهی تظاهرات مقابل این سفارت خانه در روز چهارشنبه (امروز) هستند تا اعتراض خود را به طیف وسیعی از مسائل به تصویر بکشند.
این سفارت خانه همچنین هشدار داده است که اتباع آمریکایی از حضور در گردهمایی های گسترده و رفت و آمدهای غیر ضروری به داخل و همچنین اطراف سفارت و سایر ساختمان های دولتی دوری کنند.


هشدار سفارت آمریکا در الجزایر به اتباع آمریکایی درباره اجتناب از سفرهای غیر ضروری و یا حضور در گردهمایی ها در حالی گزارش می شود که بدنبال انتشار فیلمی توهین آمیز به پیامبر اسلام، مردم لیبی و مصر مقابل سفارت خانه های آمریکا تظاهرات کرده اند؛ معترضان در قاهره از دیوار سفارت خانه بالا رفتند و پرچم آمریکا با پائین آوردند و به جای آن پرچم «لا اله الا الله» و «محد رسول الله» نصب کردند.
در جریان تظاهرات شب گذشته (سه شنبه) مردم لیبی مقابل کنسولگری آمریکا در شهر «بنغازی» نیز سفیر آمریکا در لیبی به همراه 3 نفر دیگر از دیپلمات اهی آمریکایی کشته شدند.

 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : اعتراض به فیلم ضد اسلامی آمریکا

فعالان، شخصیتهای سیاسی و مذهبی مصر در گفتوگو با فارس مطرح کردند

قطع تمامی روابط دیپلماتیک با آمریکا / محاکمه هتاکان به مقدسات اسلامی


خبرگزاری فارس: در پی پخش فیلم موهن آمریکایی به ساحت پیامبر اکرم(ص) ، فعالان و شخصیتهای سیاسی و مذهبی مصر در گفتوگو با خبرنگار فارس در قاهره خواستار قطع تمامی روابط دیپلماتیک با آمریکا و محاکمه هتاکان به مقدسات اسلامی شدند.

به گزارش خبرنگار فارس در قاهره، ساخت فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص) خشم گروههای انقلابی، سیاسی و اسلامی در مصر را به دنبال داشت که برخیها از آنها شعارهایی برای قطع روابط با طرف آمریکایی را سر داده و برخیها نیز خواهان عذرخواهی رسمی و ممانعت از پخش این فیلم هستند همچنانکه تعدادی از جوانان در صفحات فیس بوک خواستار قطع کالاهای خارجی شدند.

خبرنگار فارس در قاهره مصاحبهای را با تعدادی از مصریها در خصوص تظاهرات شب گذشته مصریها در مقابل سفارت آمریکا که طی آن پرچم آمریکا را به پائین کشیدند، انجام داده که در زیر متن آن آمده است.


درخواست برگزاری راهپیماییهای میلیونی در تمامی کشورهای اسلامی


«وائل غنیم» فعال سیاسی در این باره گفت که دولت آمریکا باید خطرات این موضع را درک کرده و از تحریک احساسات مسلمانان پرهیز کند و جلوی پخش این فیلم توهینآمیز را بگیرد تا این بحران به هر شکل ممکن فیصله پیدا کند.


«احمد علی» دیگر فعال سیاسی عضو جنبش 6 آوریل از دولت مصر خواست تا سفیر آمریکا را احضار کرده و تمامی تعاملات دیپلماتیک و غیره را با طرف آمریکایی تا زمانیکه از امت اسلامی به طور رسمی عذرخواهی نکرده است، قطع کند.

وی همچنین خواستار برگزاری راهپیماییهای میلیونی در تمامی کشورهای اسلامی و سطح جهان و نیز برگزاری تظاهرات در مقابل سفارتخانههای آمریکا در تمامی کشورهای جهان شد.

«شعبان الدقی» وکیل حقوقی و عضو جماعت اخوانالمسلمون تاکید کرد که باید پخش فیلم اهانتآمیز به پیامبر اکرم(ص) متوقف شود و دولت مصر باید موضع قاطعی علیه هر گونه تجاوز علیه مسلمانان اتخاذ کند.
وی از دولت آمریکا خواست تا از پخش این فیلم ممانعت کند و به احساسات مسلمانان احترام گذاشته و از برانگیختن خشم آنها شدیدا خودداری کند.

آمریکا باید عوامل این فیلم موهن را محاکمه کند


«منتصر الزیات» وکیل حقوقی گروههای اسلامی از دولت آمریکا خواست تا دستاندرکاران ساخت این فیلم موهن را محاکمه کند و اظهار داشت که این فیلم دروغ دیگری از دروغهای کسانی است که با اسلام دشمنی دارند و این مسئله نیز پس از انقلابهای بهار عربی بیشتر شده است.
الزیات همچنین خواستار لغو تابعیت مصری از قبطیهای مصری شد که در تولید این فیلم اهانتآمیز مشارکت داشتهاند و تاکید کرد که دولت باید موضع صریحی علیه اینگونه اهانتها به مسلمانان اتخاذ کند.

دکتر«اشرف فهمی موسی» مشاور دینی مرکز آمریکایی در نیویورک نیز اظهار داشت که ساخت این فیلم بیانگر بیادبی تعدادی از افرادی است که مجری برنامههای صهیونیستها هستند و سعی دارند در مصر فتنه طائفهای بین قبطیها و مسلمانان ایجاد کنند.

وی تاکید کرد که سطح سیاسی کشور باید با این موضوع با قاطعیت برخورد کند زیرا این خشم تنها در مصر نیست بلکه همه کشورهای اسلامی از این اقدام به خشم آمدهاند.

فهمی موسی دولت آمریکا را به عذرخواهی از همه مسلمانان فراخواند زیرا آمریکا اجازه انجام چنین کار اهانتآمیزی به اسلام را در خاک این کشور داده است.
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : اعتراض به فیلم ضد اسلامی آمریکا

بدنبال اوجگیری اعتراضات به فیلم ضداسلامی، اوباما خواستار شد



تدابیر ویژه امنیتی در اطراف سفارتخانههای آمریکا در تمام جهان


خبرگزاری فارس: رئیسجمهور آمریکا ضمن تأیید کشته شدن چهار آمریکایی از جمله سفیر این کشور در لیبی، خواستار تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانههای آمریکا در کل جهان شد.





به گزارش فارس به نقل از شبکه «الجزیره»، «باراک اوباما» کشته شدن چهار آمریکایی از جمله سفیر این کشور در لیبی را تأیید کرد.


وی ضمن محکوم کردن این رخداد، خواستار تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانههای آمریکا در کل جهان شد.


یک مقام لیبیایی در شهر بنغازی نیز به خبرگزاری رویترز گفت: سفیر آمریکا و سه کارمند کنسولگری این کشور در بنغازی دیشب در حمله با راکت کشته شدند.
برخی مقامات لیبیایی در گفتوگو با شبکه خبری بی بی سی گفتند سفیر آمریکا بر اثر حمله راکتی کشته شده است.



پیش از این شبکه العربیه اعلام کرد سفیر آمریکا در حمله به کنسولگری بر اثر خفگی ناشی از آتش سوزی مُرده است.

شبکه راشاتودی نیز خبر کشته شدن وی بر اثر خفگی را تأیید کرد.

 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : اعتراض به فیلم ضد اسلامی آمریکا

در واکنش به انتشار فیلم توهین آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص)
کلینتون درباره احتمال گسترش تظاهرات ضد آمریکایی ابراز نگرانی کرد


خبرگزاری فارس: وزیر خارجه آمریکا حمله به کنسولگری این کشور در لیبی و مرگ یک دیپلمات آمریکایی را محکوم کرد و با ابراز نگرانی از گسترش تظاهرات ضد آمریکایی، مدعی شد که آمریکا توهین به باورهای مذهبی دیگران را رد می کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، بدنبال پخش فیلمی توهین آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) و تظاهرات روز گذشته (سه شنبه) مردم خشمگین لیبی و به آتش کشیدن کنسولگری آمریکا در شهر «بنغازی» در شرق لیبی که به کشته شدن یک دیپلمات آمریکایی منجر شد، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا ضمن تائید کشته شدن یک کارمند وزارت خارجه این کشور در لیبی، با صدور بیانیه ای این حمله را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کرد و از «محمد المفتی» نخست وزیر لیبی خواست تا پشتیبانی های بیشتری را برای حمایت از آمریکایی های حاضر در لیبی ترتیب بدهد.


وزیر امور خارجه آمریکا در این باره اعلام کرد که برخی ها تلاش می کنند که این رفتار نادرست را به عنوان پاسخی به مطالب تحریک آمیز منتشر شده در اینترنت توجیه کنند؛ کلینتون در ادامه مدعی شد که آمریکا هرگونه تلاش عمدی برای لکه دار کردن باورهای مذهبی دیگران را محکوم و رد میکند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود که هیچ توجیهی برای اینگونه اعمال خشونت آمیز وجود ندارد؛ کلینتون در ادامه بیانیه خود درباره گسترش تظاهرات ضد آمریکایی در سایر کشورها نیز ابراز نگرانی کرد و گفت که آمریکا با دولت های شریک خود در سراسر جهان جهت حفاظت از پرسنل، هیئتهای مامور (سفارت) و شهروندان آمریکایی همکاری میکند.

«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرده است: می توانیم تایید کنیم که نمایندگی ما در بنغازی لیبی هدف حمله یک گروه از تظاهرات کنندگان قرار گرفته است. ما با شدیدترین لحن این حمله به دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود را محکوم میکنیم.


خبرنگار شبکه تلویزیونی «الجزیره» در شهر طرابلس لیبی اعلام کرده است: حمله به کنسولگری در اعتراض به ساخت یک فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) از سوی قبطی های آمریکا روی داد و افراد مسلح ساختمان کنسولگری را بعد از حمله به آن، آتش زدند؛ وی افزود: تجمع به طور ناگهانی و غیرمنتظره بعد از رسیدن اخبار از اعتراضات روی داده در مصر و تبعات این فیلم آمریکایی صورت گرفت.

این خبرنگار گفت: گروه مسلح یاد شده وارد کنسولگری در شهر بنغازی شد و آن را به کنترل خود در آورده و پرچم آمریکا را به زیر کشید و پرچم لا اله الا الله را برافراشت.

ابراز نگرانی کلینتون درباره تشدید احساسات ضد آمریکایی در سایر کشورها در شرایطی گزارش می شود که تظاهرات ضد آمریکایی در واکنش به فیلم توهین به پیامبر اسلام تنها به لیبی محدود نشد و معترضان مصری نیز از دیوارهای سفارت آمریکا در قاهره بالا رفتند و پرچم آمریکا را پائین کشیدند.

گزارش ها نشان می دهد که این فیلم اهانتآمیز توسط تعدادی از قبطیهای مقیم آمریکا اعم از «عصمت زقلمه» رئیس موسوم به دولت قبطی و «موریس صادق» وکیل حقوقی و با همکاری «تری جونز» کشیش آمریکایی که به سوزاندن قرآن کریم و اهانت به اسلام و مسلمانان معروف است، تهیه شده است.
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : اعتراض به فیلم ضد اسلامی آمریکا

اعتراضات مسلمانان، فیلمساز موهن اسرائیلی را وادار به مخفی شدن کرد


خبرگزاری فارس: فیلمساز اسرائیلی که فیلم موهن وی موجب بروز اعتراضات گسترده مردم مصر و لیبی شده، از بیم جان خود در محلی نامعلوم مخفی شده است.




به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تظاهراتها و اعتراضات مردمی در مصر و لیبی به ساخت فیلم توهینآمیز به ساحت پیامبر اسلام، کارگردان اسرائیلی این فیلم را وادار به مخفی شدن کرده است.


«سام بسیل» کارگردان و نویسنده 56 ساله این فیلم موهن است که از دیشب و پس از اعتراضات مردمی در لیبی و مصر مخفی شده است. وی مجددا امروز ضمن تماس تلفنی از محل اختفای خود، یکبار دیگر به توهین به دین اسلام پرداخته است.


نمایش این فیلم موجب خشم مسلمانان در کشورهای مختلف شده است. تظاهراتهای مردمی روز گذشته از قاهره پایتخت مصر کلید خورد و سپس در بنغازی لیبی نیز ادامه یافت. این تظاهراتها که در برابر سفارتخانههای آمریکا برگزار شده، تاکنون به مرگ یک افسر آمریکایی منجر شده است.
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : اعتراض به فیلم ضد اسلامی آمریکا

مردم مصر: سفیر آمریکا باید از قاهره برود


خبرگزاری فارس: مصریهای تجمعکننده در برابر سفارت آمریکا در قاهره فریاد میزنند: «نترسید بگویید، سفیر باید برود».





به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مصریهای معترض تجمعکننده در برابر سفارت آمریکا در قاهره فریاد میزنند: «نترسید بگویید، سفیر باید برود».

هزاران مصری در اعتراض به پخش فیلمی توهین آمیز به ساحت «پیامبر اکرم» (ص) در برابر سفارت آمریکا در قاهره تظاهرات کردند.
بر اساس تصاویر تلویزیونی منتشر شده، تظاهرات کنندگان پرچم آمریکا را از بالای سفارت به پایین کشانده و پرچمی را که بر روی آن شهادتین «لا اله الا الله محمد رسول الله» نقش بسته بود، بر فراز سفارت آمریکا در قاهره بر افراشتند.


نیروهای امنیتی از حجم گسترده تظاهرات کنندگانی که در مقابل سفارت تجمع کردند، شگفت زده شدند.
مردم مصر در تجمع در برابر سفارت آمریکا در قاهره به ادامه اهانتها به ساحت پیامبر اسلام اعتراض کردند.


شبکه خبری العربیة نیز گزارش داد نیروهای حفاظت کننده از سفارت آمریکا در قاهره اقدام به شلیک تیر به سوی تظاهرات کنندگان کردند.
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
پاسخ : اعتراض به فیلم ضد اسلامی آمریکا

در پی توهین به ساحت ارجمند پیامبر اسلام در آمریکا،
میلاد عرفانپور از شعرای جوان کشور شعری سروده است.


او در این باره نیز نوشته است:
بی حرمتی به رسول مهربانیها، حضرت محمد(ص)، جرئت خاموشی را از من گرفت.

روی گل محمدی از اشک، تر شدهست
با ما مصیبتیست که عالم خبر شدهست

با ما مصیبتیست که ورد زبان شده
با ما مصیبتیست که خون جگر شده ست

دشمن به فتنه سنگر تصویر را گرفت
لشکر نبردهایم و نبردی دگر شده است

آن سوی خندهها، همه دندان گرگ بود
اینک زبانشان به دهان ، نیشتر شده ست

از هیچ زادهاند و پی هیچ، زیسته
شیطان ، بر این جماعت ابتر، پدر شده است

نمرود تیر بسته به زیبایی خدا
زیبایی خدا ، به خدا بیشتر شده است

عالم، هنوز در صلوات است و همچنان
این رایت نبی ست که بر بام، بَر شده است


www.ayehayeentezar.com_images_smilies_66.gif
مرگ بر امریکا
www.ayehayeentezar.com_images_smilies_66.gif

 

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : اعتراض به فیلم ضد اسلامی آمریکا

www.ayehayeentezar.com_images_smilies_66.gif
مرگ بر امریکا
www.ayehayeentezar.com_images_smilies_66.gif
 
بالا