بلا تکلیفی زوار ایرانی در حرم عسکریین و سکوت وزارت خارجه ایران

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
بلا تکلیفی زوار ایرانی در حرم عسکریین و سکوت وزارت خارجه ایران

روز 22 خرداد ماه حجت السلام و المسلمین بطحایی، همسر و فرزندش به اتفاق یک خانواده ایرانی دیگر به تصور اینکه منطقه پاکسازی شده است حرم مطهر عسکریین را به طرف کربلا ترک کردند که در راه به دست تکفیریون داعش به شهادت رسیدند.



SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :

به گزارش «شیعه نیوز»، در پی حمله وحشیانه تروریست های تکفیری موسوم به "داعش "به شهر سامرا در چند روز گذشته، جمعی از زوار ایرانی و غیر ایرانی که برای زیارت عتبات عالیات به شهر سامرا وارد شده بودند چندین روز است که در حرم مطهر محبوس شده اند .

تعدادی از این زوار در گفتگوی تلفنی با خبرنگار "شیعه نیوز" ضمن محکوم کردن اقدامات ددمنشانه تکفیری های داعش از مجامع بین المللی خواستند تا نسبت به اقدامان وحشیانه داعش نسبت به مردم غیر مسلح منطقه واکنشی عملی نشان دهند .

در این گفتگوی تلفنی یکی از زوار که خواست نامش عنوان نشود از شهادت حجت الاسلام و المسلمین سید رضا بطحایی گلپایگانی و یک خانواده ایرانی دیگر به دست جنایتکاران داعش خبر داد .

روز 22 خرداد ماه حجت السلام و المسلمین سید رضا بطحایی، همسر و فرزندش به اتفاق یک خانواده ایرانی دیگر به تصور اینکه منطقه از وجود عناصر داعش پاکسازی شده است حرم مطهر عسکریین را به طرف کربلا ترک نموده که در راه به دست تکفیریون داعش به شهادت رسیدند.

زوار ایرانی از وزارت خارجه جمهوری اسلامی و دولت نوری مالکی خواستند هر چه سریعتر نسبت به خارج نمودن آنان از سامرا اقدام نمایند .

شایان ذکر است نوری مالکی و برخی سران ارتش عراق از حرم مطهر عسکریین بازدید نموده و از نزدیک با مشکلات زوار مطلع شده ولیکن هیچ اقدامی تاکنون صورت نپذیرفه است .

منبع:شیعه نیوز
 
بالا