بشارت های نزدیک بودن ظهور/ حتما بخونید و خداروشکر کنید که دارید بهش میرسید!

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
سلام با تشکر از موضوع جالبتون، یه نکته ای اینجا هست:

ببینید،مگه همه ی شما و خیلی از بچه های منجی و خیلیای دیگه نمیگید که حضرت آقا خامنه ای جانشین امام زمان(عزیزم) هستن؟؟؟؟؟؟!!!! اگه اینطوره ؟؟پس

چرا خود حضرت آقا نمیدونستن که ظهور انقد نزدیکه؟؟؟و چرا اگه میدونستن دیگه رفتن از آیت الله بهجت پرسیدن؟؟؟آدم چیزیکه میدونه رو که نمیره باز بپرسه!

اگه حضرت واقعا جانشین امام زمان ما هستن که دیگه نیازی به سخنان حاج آقا بهجت ندارن!چون خودشون از طریق ارتباط با امام زمان همه ی این چیزا رو و فراتر از اینا رو هم میدونستن! و اگه حاج آقا بهجت از امام خامنه ای علمش بیشتره پ باید ایشون میشد رهبر مملکت!!!:Er... what?::Er... what?::Er... what?::Er... what?:

حالا باز نمیدونم چی بگم!!! یکم مشکوکه این موضوع!!!:rolleyes:

اولا ممنون از سوالتون
ببینید دوست عزیز،منظور از نایب این نیت که ایشون 24 ساعته در ارتباطند و هر مشکلی باشه میپرسند.
امام زمان(عج) با واسطه کمک میکنه.آیت الله بهجت (ره) هم از لحاظ معنوی مقامی رو داشتند که خیلی ها به ایشون اقتدا میکردند در بعضی مسائل و خود رهبر هم میدونستند که ایشون چیزهایی رو میدونه و به عنوان کمک از ایشان پرسیدند.
بعدش این به این معنا نیست که نمیدونند یا اینکه نباید بپرسه چون نایبه.نایب برای اداره کشور هست تا به صاحبش برسه.
در مورد آِت الله بهجت (ره) هم فکر نکنم صحبتی باشه چون ایشون مقاماتی داشتند که کسی منکرش نیست و رهبر هم بخاطر همین استفاده کردند
نایب بودند به این معنا نیست که همه چیز رو خبر داشتند.چه بسا اگر همه چیز رو خبر داشته باشه مشکل بوجود بیاد
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بشارت 7

%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87%20%D8%A7%D9%8A.jpg
مقام معظم رهبری (مدظله) حداقل در بیش از یک دهه قبل با پیش بینی تحولاتی عظیم برای جهان اسلام از علماء، روشنفکران و سیاستمداران سراسر جهان اسلام می خواهد تا با حفظ وحدت و یکپارچگی و دوری از اختلافات داخلی، جامعه اسلامی و جوانان بالنده این نسل را رویارویی با حوادثی بزرگ و به دوش کشیدن بار امانتی سنگین و شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلام آماده سازند :



علما و روشنفکران و سیاستمداران دنیای اسلام درس وحدت و یکپارچگی را برای ملتهای خود تکرار کنند و جوانان بالنده این نسل را برای رویارویی با حوادث بزرگ و به دوش کشیدن بار امانتی سنگین و شالوده ریزی امت متحد و یکپارچه اسلام آماده سازند. (قسمتی از پیام مقام معظم رهبری(مدظله) به مراسم حج سال 80)


و اینگونه بود که اندکی قبل از آغاز حرکت عظیم جهان اسلام ، مقام معظم رهبری در پیام حج سال 87 به جهان اسلام بشارت دادند که تمدن نوین اسلامی در راه است :

v1.jpg


كسانی كه در گذشته‌ ای نه چندان دور آيه‌ يأس ميخواندند و نه تنها اسلام و مسلمين بلكه اساس معنويت و دينداری را در برابر هجوم تمدن غرب، از دست‌رفته می‌پنداشتند، امروز سر بر افراشتن اسلام و تجديد حيات قرآن و اسلام، و متقابلاً ضعف و زوال تدريجی آن مهاجمان را به چشم می‌بينند. و با زبان و دل تصديق ميكنند.

من با اطمينان كامل ميگويم: اين هنوز آغاز كار است، و تحقق كامل وعده‌ی الهی يعنی پيروزی حق بر باطل و بازسازی امت قرآن و تمدن نوين اسلامی در راه است: «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الأَْرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِی ارْتَضي‏ لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِی لا يُشْرِكُونَ بِی شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُونَ»

آغاز بیداری اسلامی و به زیر کشیده شدن حکام مزدور چندده ساله توسط ملتهای مسلمان به وضوح نشان داد که جهان اسلام مرحله ای جدید از حیات نورانی خویش را آغاز کرده است ، مرحله ای که در آن اسلام انقلابی با محوریت ایران پرچمدار است ، در حالی بشارتهای مکرر ولی امر مسلمین و تحقق تحولات بزرگ جهان اسلام نوید در حال تحقق بودن تمدن نوین اسلامی را می داد که معظم له در پاییز سال 90 و در جمع مردم کرمانشاه به صراحت تحقق حاکمیت اسلام بر سراسر خاورمیانه در زمان کنونی را مژده دادند ، حاکمیتی که علی القاعده بنا بر روایات شریف تنها پس از ظهور امام عصر (عج) محقق می گشت :


من تردیدی ندارم که آینده متعلق به اسلام است ، آینده در قلمرو اسلام است و شما جوانها ان شاالله آنروزی را که پرچم اسلام در تمام این مناطق به اهتزار دربیاید و یک مجموعه ی متحد اسلامی مقتدر و باعزت تشکیل بشه ، اون روز رو شما خواهید دید به توفیق الهی!


javan-007.jpg



از سویی دیگر تحقق تمدن نوین اسلامی با تعابیر دیگری در پیام حج سال 90 توسط ولی امر مسلمین تکرار می شد :


در ميانه‌ى حجّ سال گذشته و حج امسال، حوادثى در دنياى اسلام پديد آمده است كه ميتواند سرنوشت امت اسلامى را دگرگون ساخته و آينده‌اى درخشان و سرشار از عزت و پيشرفت مادى و معنوى را نويد دهد.


مسلمانان براى اينكه بتوانند مسائل خود را به صورت جدّى با جهانخواران حل كنند، بايد خود را به مرز قدرت بزرگ جهانى برسانند؛ و اين جز با همكارى و همدلى و اتحاد كشورهاى‌اسلامى به دست نخواهد آمد


تا چنگ و دندان قدرتهاى خونخوار و وحشى غربى شكسته نشود، هميشه چنين خطرهائى براى كشورهاى‌ اسلامى متصور است و نجات از آن، جز با تشكيل قطب قدرتمند جهان اسلام ميسر نيست


غرب و آمريكا و صهيونيزم، امروز از هميشه ضعيف‌ترند. گرفتاريهاى اقتصادى، ناكامى‌هاى‌ پى‌درپى‌ در افغانستان و عراق، اعتراضهاى عميق مردمى در آمريكا و ديگر كشورهاى غربى - كه دامنه‌ى آن روزبه‌روز گسترده‌تر شده است - مبارزات و جانفشانى‌هاى مردم فلسطين و لبنان، قيامهاى دليرانه‌ى مردم در يمن و بحرين و برخى ديگر از كشورهاى زير نفوذ آمريكا، همه و همه حامل بشارتهاى بزرگى براى امت اسلامى و بويژه كشورهاى انقلابى جديد است. مردان و زنان مؤمن در سراسر جهان اسلام و بويژه در مصر و تونس و ليبى، از اين فرصت برای تشکیل قدرت بین الملل اسلامی ، بيشترين بهره را ببرند.



و اینک نیز ایشان در سفر خراسان شمالی بار دیگر به صراحت از تحقق تمدن متعالی، ممتاز و باشکوه اسلامی در زمان کنونی خبر می دهند:



انقلاب اسلامى تواناست. آن قدرتى و ظرفيتى و انرژى متراكمى كه در انقلاب اسلامى وجود دارد، اين توانائى را دارد كه همه‌ى اين موانعى را كه من گفتم و بسيارى‌اش را هم نگفتم، از سر راه بردارد و آن تمدن ممتازِ برجسته‌ى متعالىِ باشكوه اسلامى را جلوى چشم همه‌ى دنيا برقرار كند؛ و اين در زمان شما خواهد بود، ان‌شاءاللّه به دست شما خواهد بود، با همت شما خواهد بود. هرچه ميتوانيد، خودتان را از لحاظ علم و عمل و تزكيه و تقويت روح و تقويت جسم - همان طورى كه بارها عرض شده - آماده كنيد و ان‌شاءاللّه اين بار سنگين را به دوش بگيريد.


نمی توان فاصله زمانی دقیقی مابین ظهور و تشکیل تمدن اسلامی بدست آورد، تنها می توان گفت ظهور امام عصر (عج) نه در آغاز تشکیل تمدن نوین اسلامی است نه در پایان آن بلکه ظهور در یکی از مراحل میانی تشکیل تمدن نوین اسلامی می باشد و اوج گیری و شکوه تمدن نوین اسلامی را باید سالها بعد از ظهور و بعد از سپری شدن مدتی از حکومت امام عصر (عج) به نظاره نشست.

پس میتوان بشارت بزرگ مقام معظم رهبری (مدظله) در سفر خراسان شمالی را ناظر بر حقیقت قابل تاملی دانست :


... و اين (تمدن باشکوه اسلامی) در زمان شما خواهد بود، ان‌شاءاللّه به دست شما خواهد بود، با همت شما خواهد بود.


پس می توان به خوبی مشاهده کرد که در این بشارت بزرگ نه بشارت ظهور که بشارت تحقق شکوه تمدن اسلامی سالها بعد از ظهور مدنظر می باشد ، اما مسلم اینکه در ابتدا ظهور رخ می دهد و پس از آن است که بعد از سپری کردن جنگهای متعدد و گسترده و چالشهای بزرگ ، امام عصر (عج) با تسلط بر امور و تشکیل حکومت بزرگ خود ، تمدن باشکوه اسلامی را تشکیل خواهند داد و حتی بعد از تشکیل حکومت جهانی اسلام نیز مدتی طول خواهد کشید تا آن تمدن درخشان موعود روایات محقق گردد.

 

رفیق امام زمان (عج)

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
اولا ممنون از سوالتون
ببینید دوست عزیز،منظور از نایب این نیت که ایشون 24 ساعته در ارتباطند و هر مشکلی باشه میپرسند.
امام زمان(عج) با واسطه کمک میکنه.آیت الله بهجت (ره) هم از لحاظ معنوی مقامی رو داشتند که خیلی ها به ایشون اقتدا میکردند در بعضی مسائل و خود رهبر هم میدونستند که ایشون چیزهایی رو میدونه و به عنوان کمک از ایشان پرسیدند.
بعدش این به این معنا نیست که نمیدونند یا اینکه نباید بپرسه چون نایبه.نایب برای اداره کشور هست تا به صاحبش برسه.
در مورد آِت الله بهجت (ره) هم فکر نکنم صحبتی باشه چون ایشون مقاماتی داشتند که کسی منکرش نیست و رهبر هم بخاطر همین استفاده کردند
نایب بودند به این معنا نیست که همه چیز رو خبر داشتند.چه بسا اگر همه چیز رو خبر داشته باشه مشکل بوجود بیاد
ولی من قانع نشدم! آخه واسم عجیبه! دیگه کسی که جانشین بالاترین مقام ولایت ینی امام زمان عزیزمه مطمئنن اطلاعات و دانایی و هوش و ایناش خیلی بیشتر از بقیه است!
من حرفم اینه که خب نیازی نبود رهبر از آیت الله بهجت کمک بگیره یا این سوالو بپرسه که! خودشم میدونست ظهور نزدیکه دیگه!فقط نمیفهمم که چرا دوباره رفتن و پرسیدن!!!و در ضمن بابا من جانشین رو یه آدم گنده ای میدونم(از لحاظ اینکه خیلی از چیزاییکه امثال همه نمیدونن رو میدونه،)منم نگفتم که ایشون با آقا امام زمان باید ارتباط داشته باشن! اما کسیکه جانشینه ینی همه چی تمومه و دیگه نیاز به تایید یا کمک کسی نداره!!!
خود امام زمانمون اطلاعات لازمو به رهبر که جانشینشه میده دیگه!!! و اگه آیت الله بهجت که روحش شاد این مسائلو میدونسته و چیزای ماورائی دیگرم میدونسته خب چرا اون نشد رهبر؟؟؟
خیلی هم خوب میشد، من نماز خوندن حاج آقا بهجت عزیزو دیدم، با ناله نماز میخونه چون وقتی به نماز می ایسته( درای باغ بهشت به روش باز میشه و میره که تو باغهاش بهشت خدا قدم بزنه) و وقتی نمازش داره تموم میشه ناله میکنه چون میدونه الانه که دیگه درها بسته بشن! همچین آدمی لایق امامت نیست به نظر شما؟؟؟؟
راستی شما یا کس دیگه ای معجزه ای تو این مایه ها از رهبر عزیزمون دیده؟؟؟یا شنیده؟؟؟خیلی دوس دارم دربارشون بیشتر بدونم تا مطیعشون باشم
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"


    • بشارت 8
    • ظهور حضرت نزدیک است .

      • 49680_1.jpg
    • دقیق یادم نیست که سال ۸۲ بود یا سال ۸۳ . حضرت آیت الله ناصری حفظه الله تعالی در مدینه ی منوره در جمع برخی زائران ایرانی نقل قولی را از حضرت آیت الله العظمی بهجت رحمت الله علیه مبنی بر نزدیک بودن امر ظهور بیان فرمودند .آن زمان برایم باورش خیلی عجیب بود .شاید بار اولی بود که چنین مطلبی را آنهم به این صراحت را می شنیدم . کلامی از یک بزرگ دینی آنهم مبنی بر نزدیک بودن امر ظهور حضرت ولی الله الاعظم. مدتها گذشت . تأمل مان بیشتر شد .مطالعات مان هم کمی بیشتر .دیدیم خیلی از بزرگان از علماء در قرن حاضر وعده هایی مبنی بر نزدیک بودن ظهور داده اند. کمی اعتقادمان بر این امر استوار شد .
      DSC_0007-150x150.jpg

      چندی پیش نقل قولی را از یکی از دوستانمان شنیدم در رابطه با وعده ی فیلسوف بزرگ و علامه ی جلیل القدر ، مرحوم آیت الله محمد تقی جعفری مبنی بر نزدیک بودن ظهور .محمد توحیدلو از بچه های جنگ و از بازماندگان دفاع مقدس است. از آن دسته آدم هایی ست که وقتی او را می بینی قیافه اش تو را یاد بسیجی های دهه ی ۶۰ می اندازد . اگرچه کمی امروزی تر شده،کت و شلوار می پوشد و یکی از مدیران سیستم دولتی است اما هنوز بوی لباس خاکی منطقه را می دهد .
      در جمعی نشسته بودیم . خاطره ای را که در تلویزیون از مرحوم علامه محمد تقی جعفری در باب شوخی ایشان ( یا فلاسفه ) با میرفندرسکی شنیده بودم ؛ نقل کردم.از آن خاطره های شیرین . همه خندیدند .حاج محمد هم به نقل از یکی از دوستانش مطلبی را از علامه برایمان نقل کرد. وقتی خاطره را برایمان نقل کرد موهای بدنم راست شد . ما هم که سرمان درد میکند برای این مطالب خوب و شنیدنی . وقتی خاطره اش تمام شد ، شماره ی آن دوستش را گرفتم تا صحت و سقم مطلب را از خودش جویا شوم .
      { ظهور نزدیک است }
      به او ( هم که از جاماندگان از قافله ی شهداست ) زنگ زدم . خودم را معرفی کردم .گفتم خاطره تان با علامه ی جعفری در رابطه با امام زمان برایم تعریف کنید . کمی تامل کرد . انگار که صدای نفس کشیدنش تغییر کرد .گفت : عازم مأموریت بودم برای چین . قبل از سفرم با هماهنگی آقا زاده ی علامه ، خدمت ایشان مشرف شدم و به ایشان عرض کردم جهت فلان ماموریت عازم کشور چین هستم .آقا جان نصیحتی بفرمائید .
      حضرت علامه نگاهی به من کردند و با همان لهجه ی مخصوص و شیرین آذری خودشان فرمودند : آقاجان آماده باشید سعی کنید دروغ نگوئید. ظهور حضرت نزدیک است .
      در سفر چین بودم که خبر فوت حضرت علامه را شنیدم و بسیار متأثر شدم و با شنیدن خبر فوتشان آخرین سخن علامه در گوشم زنگ میزد که :
      ظهور نزدیک است …

      { و اما بعد }
      باید به یک نکته ی مهم توجه کنیم :اگر چه بزرگانی چون حضرت آقای بهجت ، حضرت آقای ناصری ، حضرت علامه جعفری ، حضرت اقا و خیلی دیگر از علمائی که تهذیب نفس کرده و اهل معنا بوده اند به نزدیک بودن ظهور اشاره داشته اند اما برای آن وقت خاصی را مشخص نکرده اند .این اشاره به نزدیک بودن امر ظهور ، مسلما تعیین وقت برای ظهور نیست که اگر چنین باشد تمام روایاتی که به علائم حتمی و غیر حتمی ظهور نیز اشاره دارند را باید حمل بر این تعیین وقت کرد که
      بر صاحبان خرد بس واضح و روشن است که چنین نیست .
      منبع
      ......................
      پ. ن : البته نکته ای که باید بدان اشاره داشت این است که هرچند نمی توان با روی دادن اکثر قریب به اتفاق علائم غیرحتیمه زمانی برای ظهور مشخص کرد ولی علائم حتمیه اینگونه نیستند ، در واقع می توان گفت علائم حتمیه خود ظهور هستند ، یعنی با رخ دادن اولین علامت حتیمه یعنی خروج سفیانی می توان تاریخ دقیق ظهور را مشخص کرد.
    1_babolgif-1.gif
 
آخرین ویرایش:

najva

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
ولی من قانع نشدم! آخه واسم عجیبه! دیگه کسی که جانشین بالاترین مقام ولایت ینی امام زمان عزیزمه مطمئنن اطلاعات و دانایی و هوش و ایناش خیلی بیشتر از بقیه است!
من حرفم اینه که خب نیازی نبود رهبر از آیت الله بهجت کمک بگیره یا این سوالو بپرسه که! خودشم میدونست ظهور نزدیکه دیگه!فقط نمیفهمم که چرا دوباره رفتن و پرسیدن!!!و در ضمن بابا من جانشین رو یه آدم گنده ای میدونم(از لحاظ اینکه خیلی از چیزاییکه امثال همه نمیدونن رو میدونه،)منم نگفتم که ایشون با آقا امام زمان باید ارتباط داشته باشن! اما کسیکه جانشینه ینی همه چی تمومه و دیگه نیاز به تایید یا کمک کسی نداره!!!
خود امام زمانمون اطلاعات لازمو به رهبر که جانشینشه میده دیگه!!! و اگه آیت الله بهجت که روحش شاد این مسائلو میدونسته و چیزای ماورائی دیگرم میدونسته خب چرا اون نشد رهبر؟؟؟
خیلی هم خوب میشد، من نماز خوندن حاج آقا بهجت عزیزو دیدم، با ناله نماز میخونه چون وقتی به نماز می ایسته( درای باغ بهشت به روش باز میشه و میره که تو باغهاش بهشت خدا قدم بزنه) و وقتی نمازش داره تموم میشه ناله میکنه چون میدونه الانه که دیگه درها بسته بشن! همچین آدمی لایق امامت نیست به نظر شما؟؟؟؟
راستی شما یا کس دیگه ای معجزه ای تو این مایه ها از رهبر عزیزمون دیده؟؟؟یا شنیده؟؟؟خیلی دوس دارم دربارشون بیشتر بدونم تا مطیعشون باشم
سلام
خیلی خوبه که کنجکاو هستی و سوالاتتو میپرسی
بهت پیشنهاد میکنم یکم مطالعه کنی
مطالعه ی عمقی و ریشه ای
اول برو ببین اصلا ولی فقیه کیه و چیکارست و اصلا چرا باید باشه و خلاصه بعد کم کم گسترشش بده
به جواب سوالت میرسی
سوالت رو اگر کسی هم بخواد جواب بده یک بحث بشدت بزرگه که باید خیلی از جنبه های مختلف رو بگه تا خوبه خوب متوجهت کنه
پس برو پیش دوست خوبمون کتااااب عزیزم
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"

    • [/QUOTE]
      ولی من قانع نشدم! آخه واسم عجیبه! دیگه کسی که جانشین بالاترین مقام ولایت ینی امام زمان عزیزمه مطمئنن اطلاعات و دانایی و هوش و ایناش خیلی بیشتر از بقیه است!
      من حرفم اینه که خب نیازی نبود رهبر از آیت الله بهجت کمک بگیره یا این سوالو بپرسه که! خودشم میدونست ظهور نزدیکه دیگه!فقط نمیفهمم که چرا دوباره رفتن و پرسیدن!!!و در ضمن بابا من جانشین رو یه آدم گنده ای میدونم(از لحاظ اینکه خیلی از چیزاییکه امثال همه نمیدونن رو میدونه،)منم نگفتم که ایشون با آقا امام زمان باید ارتباط داشته باشن! اما کسیکه جانشینه ینی همه چی تمومه و دیگه نیاز به تایید یا کمک کسی نداره!!!
      خود امام زمانمون اطلاعات لازمو به رهبر که جانشینشه میده دیگه!!! و اگه آیت الله بهجت که روحش شاد این مسائلو میدونسته و چیزای ماورائی دیگرم میدونسته خب چرا اون نشد رهبر؟؟؟
      خیلی هم خوب میشد، من نماز خوندن حاج آقا بهجت عزیزو دیدم، با ناله نماز میخونه چون وقتی به نماز می ایسته( درای باغ بهشت به روش باز میشه و میره که تو باغهاش بهشت خدا قدم بزنه) و وقتی نمازش داره تموم میشه ناله میکنه چون میدونه الانه که دیگه درها بسته بشن! همچین آدمی لایق امامت نیست به نظر شما؟؟؟؟
      راستی شما یا کس دیگه ای معجزه ای تو این مایه ها از رهبر عزیزمون دیده؟؟؟یا شنیده؟؟؟خیلی دوس دارم دربارشون بیشتر بدونم تا مطیعشون باشم

      شما میتونید به کتاب اوج سجود که در مورد رهبر است مراجعه کنید
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بشارت 10

ظهور بسیار نزدیک است و ما بسیار خوشحالیم...
750373_611.jpg

خطیب موقت نمازجمعه تهران با ذکر روایتی از امام حسین (ع) یادآور شد: ظهور امام زمان (عج) زمانی رخ می دهد که در جامعه برخی نسبت به برخی دیگر برائت می جویند، اظهار تنفر می کنند، برخی به برخی دیگر آب دهان پرتاب می کنند، بعضی می گویند بعضی دیگر دین ندارند، مسلمان نیستند، بعضی نیز تعدادی دیگر را لعنت می کنند.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) در این روایت فرمودند این زمان بهترین زمان برای ظهور امام زمان (عج) و ظهور بسیار نزدیک است. در این زمان نیز ما از اوضاع جامعه ناراحت هستیم ولی از فرمایش امام حسین (ع) مبنی بر ظهور امام زمان (عج) بسیار خوشحالیم.

(نماز جمعه تهران – 88/3/22)

1_babolgif-1.gif
 
آخرین ویرایش:

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بشارت 11
هر کس هر کاری میخواهد در دوران ظهور انجام دهد الان شروع کند.
hasanzaadeh.jpg

پرودگار متعال قواعد عالم ملکوت را نظیر وشبیه قواعد عالم ملک قرار داده و عالم تکوین را منطبق با عالم تشریع خلق کرده تا بشر با پی بردن به اسرار و قواعد عالم ملک و تکوین، پی به اسرارملکوت و تشریع ببرد و از این هماهنگی و شباهت حکمتهایی استفاده کند، یکیاز این قواعد مسلم و عمومی طبیعت، تدریجی بودن تحولات میباشد؛ فی المثل حرکت وضعی زمین و در پی آن طلوع و غروب خورشید یک فرایند تدریجی است. اگرخورشید به یک باره در آسمان زندگی مادی و طبیعی طلوع یا غروب کند در روند حیات اختلال ایجاد میشود و هیچ موجود زنده ای قادر به تطبیق خود با تغییروضعیت نور در میدان حیات نخواهد بود و نظم زندگی به هم میریزد.

خورشید باید به تدریج غروب و طلوع کند تاموجوداتِ تحت تاثیر خورشید بتوانند خود را با تغییرِ رخ داده تطبیق کرده وحیات به چرخه ی نظم خود ادامه دهد. نظیر همین اتفاق نیز در حیات معنوی و ملکوتی بشر، در حال، اتفاق افتاده است.

علامه بزرگوار در توضیح این مطلب فرمودند((امام معصوم، خورشید آسمان حیات معنوی بشر است و طلوع و غروب ایشان درصحنه حیات بشر تابع قواعدی شبیه قواعد طبیعی خورشید است اگر مقوله غیبت وظهور حضرت (که به مثابه طلوع و غروب خورشید است) بطور دفعی و بدون هیچزمینه ای واقع شود، مسلما جوامع بشری تاب این تحول شدید را نخواهد داشت.

بدین علت حکمت الهی مقتضی تدریجی بودناین اتفاق عظیم است؛ با بررسی تاریخ حیات با برکت حضرت در میابیم که ایناتفاق (تدریجی بودن) درمورد غیبت حضرت واقع شده است.

غیبت حضرت به دو مرحله غیبت صغری و کبریتقسیم میشود، مرحله غیبت صغری به مثابه آماده کردن مردم برای غیبت اصلی وطولانی حضرت بوده است.

همین حکمت در دوران ظهور حضرت هم رعایت خواهد شد؛ بشری که در طول صدها سال در دل ظلمت زندگیِ بدون حاکمیت فرهنگتوحیدی-ولایی نشو و نما پیدا کرده، ظرفیت تحمل ناگهانی نور وجودی که بهتعبیر قرآن زمین را اشراق میکند "اشرقت الارض بنور ربها..." را ندارد؛ لذاباید واسطه در این بین وجود داشته باشد؛ بدین معنا که مجالی برای تجلی نورایشان در وسعت های محدود بوجود آید، که مردم بتوانند خود را برای حضور آنمقام رفیع آماده کنند.

قرائن و شواهد نشان میدهد انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران «ظهور صغرایحضرت بقیه الله الاعظم» و بین الطلوعین حکومت جهانی امام زمان ارواحنا فداهمیباشد.

مثلا این مراسمات عبادی ومعنوی را ببینید؛ روزی در همین شهر قم، اگر چند طلبه بصورت انفرادی و باهزینه شخصی چند روزی اعتکاف میکردند، میگفتیم الحمد الله معنویت در حوزه پیشرفت کرده ولی اکنون میبینیم چند هفته قبل از ایام اعتکاف شاهد جوانانی هستیم که چندین شبانه روز و در سخت ترین شرایط و با کم ترین امکانات در مساجد و حرمها معتکف میشوند و عمده هدف خود را خود سازی برای آمادگی ظهوراعلام میکنند ، مگر در ایام رژیم گذشته عموم مردم از معارف اهل بیت و ادعیه ایشان اینقدر اطلاع داشتند!؟

در روز عرفه در غیر صحرای عرفه شاید خواصی پیدا میشدند که دعای عرفه سید الشهدا را با آن مضامین بلند و عرشی را قرائت میکردند؛ اما اکنون چه؟ از ظهر تا عصر عرفه، مساجد ، حرمها و خیابان های اطراف و رسانه ها بسیج میشوند تا میلیونها انسان اعم از نوجوان و جوان وپیر و زن و مرد و عامی و عالم در کنار هم نشسته و با ناله و تضرع، این دعایبه این حجم را قرائت میکنند! اینها فرج امام زمان نیست، پس چیست؟

زمانی براین ملت گذشت که حتی در میان خواص کمتر کسی پیدا میشد که بتواند قرآن رااز روی مصحف، به درستی قرائت کند؛ تا چه رسد به درک معانی و معارف قرآن. اما اکنون میبینیم که درسراسر کشور دهها هزار حافظ و قاری قرآن تربیت شدهاند که بدنبال درک حقائق قرآن و عمل به آنها هستند آیا اینها جلوه های ظهورنیست؟

نماز جمعه ها، راهپیمایی ها، جهادها و شهادت ها، احیاء مهدیه ها وجمکران، اقبال مردم به دعای ندبه و... همه و همه نشان از یک خیزش عظیم وتحولی بی سابقه در تاریخ تشیع و همه جلوه هایی از ظهور صغری است ، انقلاب اسلامی ایران، ظهور برنامه ای، شخصیتی و حقوقی حضرت مهدی موعود(عج) بوده وظهور جهانی و اصلی حضرت، ظهور شخصی و حقیقی ایشان میباشد؛

هر کس هر کاری میخواهد در دوران ظهور انجام دهد الان شروع کند چون وقتش فرا رسیده و زمینه اش از هر جهت آماده است.

راوی : حجت الاسلام حسین نژاد
 
آخرین ویرایش:

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بشارت 12

اين انقلاب متصل به ظهور امام زمان(عج) خواهد شد

images

از پایگاه آیت الله ناصری: در آذربایجان غربی خدمت علما و ائمه جمعه بودم، یکی از علمای سلماس اومد پیش من و گفت:اول انقلاب علامه طباطبایی را در مرکز قم (میدان شهدا) دیدم که داشت به سمت منزل امام خمینی می رفت، به علامه گفتم: این انقلاب را چگونه می بینید؟

حضرت علامه طباطبایی فرمود: این انقلاب متصل می شود به انقلاب جهانی امام زمان علیه السلام.

روزهای اول انقلاب که امام به قم آمده بودند و چند روزی از آمدن ایشان نمیگذشت، ایشان(علامه طباطبایی) را در خواب دیدم ، در آنحال به ایشان در خواب گفتم که استنباط من این است که ظهور امام زمان نزدیک است؛ ایشان به شدت گریه کردند و سرشان را به علامت تایید مطلب من تکان دادند. (نقل قول از حجت الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز )


1_babolgif-1.gif
 

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بشارت 13

قواعد ظهور محقق شده است، برای یاری امام مقتدر آماده شویم.

images

استاد پناهیان در سومین شب عزاداری در حسینیه امام خمینی/ محرم ۱۴۳۴ در محضر مقام معظم رهبری:

عاشورائیان! اگر همینجوری روند جلو بره-که مانعی هم براش نیست، امکانات هم بیشتر شده برای اینکه رشد حرکت اسلام ناب تصاعدی باشه- چند سال دیگه ظهور خواهد بود؟
محاسبه عقلانی بکن. اینکه پیشگویی و غیبگویی نیست، قواعد ظهور رو نگاه کن. چند سال دیگه کار تمام خواهد شد؟ یه محاسبه بکن...حالا من نمیگم وقت دقیق رو اعلام کنی، روز و تاریخ و سال رو.... تازه این روایت رو از اباعبدالله الحسین علیه السلام هم اگه نشنیدی من به شما بگم، الان شما نگاه کنی خدا شاهده ظهور قابل پیش بینیه. برید روایات قواعد ظهور رو بخوانید، من به حوادث ظهور کاری ندارم... یعنی می فرماید وقتی ظهور رخ میده که غربال بشن همه، وقتی ظهور رخ میده که خلاء تئوریک در عالم پدید میاد، وقتی ظهور رخ میده که ظلم فراوان شده باشه، وقتی ظهور رخ میده که قومی زمینه ساز بشن، کدومش محقق نشده؟ محاسبه کنیم.

دیگه از دعا گذشته، البته دعا هم هنوز موثره. در «کمال الدین» شیخ صدوق سخنی از اباعبدالله الحسین علیه السلام درمورد ظهور آمده که میفرماید:«یُصلحُ اللهَ تبارک و تعالی امرَهُ فی لیلةٍ واحدة» خدا مقدمات ظهور رو یه شبه فراهم میکنه...بله من دارم حس نزدیک بودن ظهور رو تقویت میکنم. براساس محاسبه عقلانی. نصرت خدا چرا باید قطع بشه؟ ما که داریم تکلیفمونو انجام میدیم. حرکت کلان جامعه خوب بودنش محرزه دیگه. اشکالاتی هست، اشکالات رو باید برطرف بکنیم.

ما الان کجا ایستادیم تو تاریخ. ما وضع مدرسه هامون باید عوض بشه. از دین صحبت میشه دین در آستانه ظهور باید تعلیم داده بشه. آخرین وظائف منتظران باید به منتظران گوشزد بشه، نه به طور کلی از وظائف منتظران سخن بگوییم. منتظر دیگه الان باید از نظر روحی آماده بشه پای رکاب امام مقتدر کار بکنه. بعضی از شیعیان هنوز ذهنیت امام مظلوم تو ذهنشون هست و آماده نیستند برای امام مقتدر. چون ائمه هدی همه مظلوم بودن و این تا بوده امامی رو شناخته از مظلومیتش گریه کرده و حق هم هست برای مظلومیت ائمه هدی آدم گریه بکنه، یک دفعه اینجوری نشه که حضرت تشریف فرما بشن تو آمادگی نداری با امام مقتدر برخورد کنی برگردی بگی این آقا چرا اینقدر میزنه؟ تو روایت نوشته بعضی ها این رو میگن! حالا آقا هم که معلومه کیارو میزنه. معلوم فقط کسانی رو که حجت تمام شده غاصبین حقوق همه انسانها هستن میزنه. ولی بعضی ها نیست عادت ندارند. عادت دارند امام ها همه مظلوم باشن؛ آمادگی ندارند. تعلیمات رو باید جهتی ببریم که آماده فرج بشن. اصلا ظرفیت نصرت الهی باشه ، یه شرایط دیگه ای در پیشه ...."

اصلاً روضه‌خوانی برای امام حسین این سالها باید یک‌جور دیگر بشود، گریه‌ها باید بیشتر بشود، شیون‌ها باید بیشتر بشود، این دسته‌های عزا باید مارش نظامی بردارند بیایند در خیابان همان‌جوری که حضرت امام فرمودند دسته‌ها به قوّت خودشان باقی بمانند، طبل‌ها را به صدا در بیاورند، مردم بگویند: آقا! اینها مگر دارند می‌روند جنگ؟بگوییم آره اینها هزار و چهارصد سال دیر رسیدند می‌خواهند خودشان را به کربلا برسانند، اینها دسته‌های نظامی حسین هستند، اینها پیروزی بر دشمن را که می‌بینند اشک‌شان بیشتر می‌شود، خجالت زدۀ حرم حسین هستند، اینها آمدند وفاداری کنند...


دانلود فایل صوتی سخنرانی استاد پناهیان از سایت رسمی مقام معظم رهبری:

http://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=21611
 
بالا