پیشنمایش آئودی a3 کلاب اسپرت

behz@d

بی وفــا
کمپانی آئودی طی رویداد Wörthersee امسال در ریفنیتس اتریش در تاریخ 28 الی 30 ماه می امسال اتومبیل A3 کلاب اسپرت کوآترو را ارائه مینماید. همانند اتومبیل آئودی سدان S3 این اتومبیل هم مجهز به موتور TFSI پنج سیلندر توربوشارژ با حجم 2.5 لیتر و با قدرت تولیدی معادل 518 اسب بخار و گشتاوری معادل با 600 نیوتن متر بین دور موتور 2300 الی 6000 دور در دقیقه میباشد.
Audi A3 clubsport quattro concept


وزن این اتومبیل شیک و استایلیش برابر با 1527 کیلوگرم است و از اینرو نسبت قدرت به وزن تولیدی آن معادل با 2.9 کیلوگرم بر اسب بخار میباشد و این موضوع بدین معناست که این اتومبیل قابلیتی همانند اتومبیلهای سوپر کار دارد و همانگونه که میدانید اتومبیلهای دستهی سوپر کار قابلیتهای سرعتی فوقالعادهای دارند, از این جهت شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این اتومبیل تنها 3.6 ثانیه زمان میبرد و در نهایتاً اتومبیل سرعتی معادل با 310 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. Audi A3 clubsport quattro concept


برای تولید قدرتی معادل با 518 اسب بخار, موتور این اتومبیل مجهز به سیستم توربوشارژر عظیم و قدرتمندی بوده که دارای قابلیت افزایش نسبی فشار تا 1.5 برابر و اینترکولر بخصوص و اصلاح شده ای میباشد. به گفتهی کمپانی آئودی موتور این اتومبیل به صورت کاملاً تقویت شده بوده و سیستم اگزوز آن به صورتی طراحی شده که حداکثر میزان بازده و خروجی را داشته باشد, همچنین پوشش موتور این اتومبیل از جنس الیافهای پلیمری کربن (CFRP) تقویت شده است. گیربکس این اتومبیل از نوع اس ترونیک (S Tronic) هفت مرحلهای میباشد که قدرت تولیدی موتور را به هر چهار چرخ اتومبیل انتقال میدهد (استفاده از سیستم Quattro AWD). Audi A3 clubsport quattro concept


از نظر طراحی آئودی A3 کلاب اسپرت کوآترو بهتر از سدان S3 به نظر میرسد. این اتومبیل دارای بدنهای با ارتفاع 10 میلیمتر کمتر و چرخهای 20 اینچی با عرض لاستیک 275/25 میباشد. هواکش موتور به شکل لانه زنبوری با قابی آلومینیومی مات در بر گرفته شده و کاملاً براق و زیبا میباشد. چهار حلقهی مربوط به لوگوی کمپانی آئودی بر روی کاپوت اتومبیل قرار گرفته و تیغههای شکیل و زیبایی از فیبر کربن در قسمت پایین سپر و جلوپنجرهی این اتومبیل قرار گرفتهاند.



در بخشهای کناری این اتومبیل گلگیرها و بالههایی به سبک آئودی کواتروی کلاسیک و RS4 آوانت امروزی قرار دارد. پو سته آینههای جانبی و درپوش باک سوخت نیز از روی مدلهای مسابقهای آئودی برداشته شدهاند. در انتهای خودرو هم یک دیفیوزر بزرگ به چشم میخورد.



از نظر طراحی داخلی این اتومبیل مجهز به صندلیهای اسپرت مسابقهای به رنگ سیاه نشانگرهای با زمینه مشکی و اعداد سفید و نشانگرهای قرمز میباشد که طراحی و ظاهر بسیار منحصربهفرد و شیکی را به این اتومبیل بخشیده است. همچنین دو دکمهی مجزا بر روی فرمان اسپرت این اتومبیل تعبیه شده است که قابلیت انتخاب حالت بخصوص آئودی درایو و همچنین خاموش-روشن کردن موتور را برای راننده به وجود میآورد. ترجمه از: امین رضائیان
 
بالا