سبك زندگي شهيدان

  • نویسنده موضوع vadie
  • تاریخ شروع

vadie

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
وقتی در تاریخ به دنبال بهترین سبک های زندگی می گردیم یکی از بهترین گزینه ها را در زندگی شهدا پیدا میکنیم. شهدایی که در زمانی نزدیک به زمان ما زیسته اند و در شرایطی مشابه با شرایط زندگی ما زیستن به سبک اسلامی را تجربه کرده اند.
مي خواهم در اين پست هر هفته برايتان يك خاطره از سبك زندگي شهدا قرار دهم
دوستان هم هر جا مطلبي در اين باره پيدا كردند با ذكر منبع بياورند.
 

vadie

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
فقط لباس
زمـان مـا هـم مثـل همیشـه، رسـم و رسـوم ازدواج زیاد بـود. ریخـت و پاش هم بـی داد میکـرد. ولـی مـا از همان اول سـاده شـروع کردیم؛ خریدمـان یک بلوز و دامـن بـرای مـن بود و یک کت و شـلوار بـرای مرتضی. چیز دیگـری را لازم نمی دانسـتیم. به حرف و حدیثها و رسـم و رسـوم هم کاری نداشتیم؛ خودمان بـرای زندگی مـان تصمیـم می گرفتیـم. همین هـا بـود کـه زندگی مـان را زیباتـر می کـرد.


همسر شهید سید مرتضی آوینی


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

vadie

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
مصاحبه و نماز
شیرودی در کنار هلی کوپتر جنگی ایستاده بود و خبرنگاران هر کدام به نوبت از او سوال می کردند ، خبرنگار ژاپنی پرسید : شما تا چه هنگام حاضرید بجنگید ؟ شیرودی خندید و گفت : ما برای خاک نمی جنگیم ما برای اسلام می جنگیم تا هر زمان که اسلام در خطر باشد این را گفت و به راه افتاد . خبرنگاران حیران ایستادند . شیرودی استین هایش را بالا زد . چند نفر به زبانهای مختلف از هم می پرسیدند کجا ؟ خلبان شیرودی کجا می رود ؟ هنوز مصاحبه تمام نشده . شیرودی همان طور که می رفت برگشت لبخندی زد و بلند گفت : نماز ! صدای اذان می اید وقت نماز است .

خلبان شهید علی اکبر شیرودی
http://store.mataf.ir/public/media/product/101/others/mehrab_nemoone.pdf
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

vadie

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
بدون هیچ وجهی
بنای ازدواجم با مصطفی عشـق او به ولایت بود، دوسـت داشـتم دسـتم را بگیرد و از ایـن ظلمـات و روزمرگـی بیـرون بیـاورد. همین مبانـی بود که مهریـه ام را با بقیـه هـاید مهریه ها متفـاوت کـرده بـود. مهریه ام قـرآن کریم بـود و تعهـد از داماد کـه مـرا در راه تکامـل و اهل بیت و اسلام هدایت کند. اولین عقد در شـهر صور(لبنـان) بـود کـه عروس چنین مهریه ای داشـت؛ یعنـی در واقع هیچ وجهی در مهریه اش نداشـت.

راوی : همسر شهید مصطفی چمران
http://store.mataf.ir/fa/Products/view?pid=77
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
ان شالله که ادامه دهنده راه شهیدان باشیم و شافع ما باشند
 
بالا