منصوريان از تيم ملي زير 22 سال کناره گيري کرد

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

[h=1]منصوريان از تيم ملي زير 22 سال کناره گيري کرد[/h]
[h=2] سرمربي تيم فوتبال زير 22 سال کشورمان در مسابقات قهرماني آسيا که در عمان برگزار خواهد شد اين تيم را همراهي نخواهد کرد.[/h]
00946287.jpg

عليرضا منصوريان از سرمربيگري تيم ملي زير 22 سال کشورمان کنارهگيري کرد.

به گزارش فارس، البته منصوريان تاکيد کرده که او استعفا نداده و بلکه از سمتش کنارهگيري کرده چرا که فعلا با اين شرايط نمي تواند به کارش در اين تيم ادامه دهد.

گفتني است قرار شده هومن افاضلي فعلا تيم ملي را تمرين دهد تا علي کفاشيان براي کناره گيري منصوريان تصميم گيري کند.




ورزش3
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]منصوريان: نمي توانم دست به معجزه بزنم[/h]
[h=2] سرمربي تيم ملي فوتبال زير 22 سال با کنارهگيري از سرمربيگري اين تيم در بازيهاي عمان گفت: کار را به هومن افاضلي سپردم هرچند اگر او هم بپذيرد ريسک بزرگي انجام داده است.[/h]
00016172.jpg

پس از جلسهي صبح امروز سرمربي تيم ملي فوتبال زير 22 سال با مسوولان فدراسيون که از ساعت 10:30 آغاز و تا 14:15 به طول انجاميد، منصوريان با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اين جلسه هم مانند جلسهي ديشب طولاني شد و ما امروز بيش از سه ساعت صحبت کرديم. ابتدا صحبت دربارهي کليت فوتبال ايران و اولويتهايش بود. به هر حال اولويت اول فوتبال ما و همينطور فدراسيون در تيم ملي بزرگسالان و اجراي درست برنامههايش بوده که براي محقق شدن اين برنامهها مسابقات ليگ نميتواند به تعويق بيفتد. از طرفي باشگاهها هم با توجه به مسابقات حساسي که دارند نميتوانند از بازيکنان اصلي و کليديشان چشمپوشي کنند. بنابراين من با تغييراتي که به اجبار در ليست بازيکنان زير 22 سال براي بازيهاي عمان صورت ميگيرد تنها ميتوانستم با يک سوم يا يک چهارم بازيکنان مدنظرم در اين رقابتها شرکت کنم.

به گزارش ايسنا، وي در بيان نتيجهي دوم اين جلسه گفت: پس از بازي اول با تيم کره جنوبي تمام بازيکنان به باشگاههايشان عودت داده شدند و نهايتاً تصميم گرفته شد دومين بازي تيم ملي زير 22 سال با تيم کره جنوبي لغو شود و از آنجا که ما به کرهايها قول بازي تدارکاتي در 13 ديماه را داده بوديم که قرار شد تيم گهر دورود که يک هفته استراحت دارد به جاي تيم ما برابر کره جنوبي بازي کند. هماهنگيهاي لازم با سرمربي کره هم انجام شد و او پذيرفت. قرار بود بازي دوم چندان سنگين نباشد و دو تيم اجازه داشته باشند همهي بازيکنانشان را تعويض کنند. به همين دليل کرهايها مخالفتي نکردند.

منصوريان در بيان سومين تصميم حاصل شده از جلسهي امروز به خبرنگاران گفت: پس از صحبتهايي که ديشب با کفاشيان، تاج و نبي داشتم و همينطور حضور هومن افاضلي در جلسهي امروز بنده گفتم اشکالي ندارد که تمام اولويتها امسال در راستاي منافع کارلوس کيروش و تيم ملي بزرگسالان باشد. من نسبت به اين موضوع انعطاف به خرج ميدهم اما در عين حال من خروجي فدراسيون محسوب ميشوم و نبايد آسيب ببينم. از طرفي نميتوانم دست به معجزه بزنم. بايد تيمي را به بازيهاي عمان ميبردم که سه چهارم از بازيکنان آن در ترکيب من حضور نداشتند. تيم زير 22 سال بايد با مجموعهاي کوچک وارد عمان شود. بنابراين من خواهش ميکنم که همراه اين تيم نباشم؛ چون به لحاظ فني و روحي آمادگياش را ندارم.

وي افزود: بحث ضعف من نيست. به مسوولان گفتم من جزو داشتههاي فدراسيون هستم. پس هر تصميمي که ميگيريد داشتههايتان را خراب نکنيد. تيم ايران با تيمهاي قدرتمندي چون استراليا و ژاپن بايد بازي کند و من نميتوانم براي هر بازي ترکيب متفاوتي داشته باشم. از طرفي هم نميخواهم مربيان و باشگاه ها آسيب ببينند. بنابراين ترجيح ميدهم در اين مقطع هدايت تيم زير 22 سال را در بازيهاي عمان بر عهده نداشته باشم و کار را به هومن افاضلي بسپارم.

منصوريان هم چنين گفت: تا فردا ساعت 3 بعدازظهر هم براي رجيستر شدن نهايي اعضاي تيم ايران فرصت باقي است. من هر کاري براي بسته شدن ترکيب نفرات اين تيم حاضر باشد انجام ميدهم و به افاضلي کمک ميکنم. البته نميدانم افاضلي اين مسووليت را قبول کرده يا نه اما اگر قبول کند ريسک بزرگي کرده است؛ چون تيم اميد ايران نيست که به بازيهاي عمان ميرود بلکه منتخبي از ليست 45 نفرهي رجيستر شده در AFC است که پاي به اين رقابتها ميگذارد. من آدمي هستم که با علم و منطقم حرکت ميکنم نه با احساساتم. شايد آدمهاي عجيب و غريبي وجود داشته باشند که بگويند ميتوانند ظرف دو روز ترکيبي از بازيکنان را جمع کنند و تيم آمادهاي بسازند اما اين کار از من برنميآيد. تيم ملي زير 22 سال در حال حاضر در کف اولويتها قرار دارد. همهي مردم و مسوولان فوتبال منتظر نتيجهي تيم ملي بزرگسالان در جام جهاني 2014 هستند و ميخواهند در راه آمادهسازي اين تيم بهانهاي به دست کارلوس کيروش نداده باشند. بنابراين من هم نميخواهم اگر خداي نکرده تيم بزرگسالان در جام جهاني نتيجه نگرفت بهانهاي براي توجيه کادر فني باشم. از طرفي علاقه ندارم در مسير قهرماني تيم علي دايي يا تيمهاي ديگر و همينطور تيمهاي پايين جدول دخيل باشم.

وي بار ديگر با تاکيد بر اينکه از فدراسيون خواسته با وجود عقبنشيني که انجام داده اما وضعيت او را در نظر بگيرند، گفت: اگر قرار بود اين تعداد از بازيکناني که الان فکر ميکنيد ميتوانند در عمان بازي کنند را به عنوان ترکيب اصلي تيم زير 22 سال در نظر بگيريم، بايد زودتر از اينها تکليف اين موضوع مشخص ميشد تا آنها بتوانند در اردوهاي مختلف کنار هم تمرين کنند؛ چون ايران در گروه بسيار سختي قرار دارد. همين الان تيم ملي کره جنوبي با چهار بازيکن لژيونر و هشت بازيکن از تيمي که سال گذشته در المپيک 2012 لندن استفاده کرده بود به ميدان آمد. متاسفانه تيم زير 22 سال ايران در سال بدي وارد بازيهاي عمان ميشود. بازيکنان 22 سال به لحاظ فيزيکي در وضع کاملي قرار دارند و معمولا بازيکنان بسيار آمادهاي هستند. من حتي نظرم اين بود که اگر ميشود تيم ملي جوانان وارد بازيهاي عمان شود اما نميدانم در بحث رجيستر شدن بازيکنان چقدر امکان اين موضوع وجود داشت.

منصوريان با بيان اينکه موضوع کنارهگيري تيم ملي زير 22 سال ايران از مسابقات عمان هم مورد بررسي قرار گرفت، در اينباره خاطرنشان کرد: اين صحبت را هم مطرح کرديم که اگر امکانش باشد در اين بازيها شرکت نکنيم اما ظاهراً در اين صورت ممکن است تنبيهاتي را براي تيم ايران در نظر بگيرند که مهمترين آنها محروم کردنش از حضور در بازيهاي انتخابي المپيک 2016 ريودوژانيرو باشد. بنابراين اين تصميم منطقي نبود.

وي از اعلام نام 23 بازيکن به هومن افاضلي براي ادامهي تمرينات تيم ملي زير 22 سال خبر داد و به خبرنگاران گفت: من ليستي اين بازيکنان را به افاضلي دادم تا او هم بتواند تصميمش را بگيرد. از فدراسيون هم عذرخواهي کردم و بار ديگر به آنها گفتم وسط اين چرخ دندههاي درشت، من را حفظ کنيد. از کفاشيان خواستم تيم تحويل افاضلي داده شود و نهايتا قرار است ايشان تا فردا صبح تصميم نهايياش را در اينباره بگيرد.

منصوريان در پاسخ به اينکه اگر خواستههايتان برآورده شود دوباره به تيم زير 22 سال برميگرديد؟ گفت: خواستههاي من به هيچ وجه برآورده نميشود. مسابقات ليگ را ظاهرا حتي يک روز هم نميتوان عقب انداخت. بنابراين خواستههاي من عملياتي نيست و تمام مربيان ليگ آسيب ميبينند. من گفتم اگر قرار باشد عليرضا منصوريان در اين سيستم نباشد اما تيم بزرگسالان بتواند به خوبي براي بازيهاي جام جهاني آماده شود و نتايج موفقيتآميزي را در برزيل بگيرد، دوست دارم من هم در شادي مردم کشورم سهيم باشم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: صحبت من دربارهي کنارهگيري از مسووليت تيم ملي زير 22 سال به هيچ وجه به منزلهي استعفا دادن نيست و از اين واژه استفاده نميکنم بلکه براي اين مسابقات با توجه به شرايط موجود احساس ميکنم آمادگي پذيرفتن مسووليت تيم ملي ايران را ندارم. تيم ما با يک بازي خوب توانست کره جنوبي را شکست بدهد و طبيعتا اين را هم ميدانم اگر ما در اين بازي تدارکاتي باخته بوديم حوزهي کاري شما رسانهها ايجاب ميکرد که اکنون از من انتقاد کنيد.



ورزش3
 
بالا