راهکار برای کاهش فشار خون بالا + توصیه های طب سنتی

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
30 راهکار برای کاهش فشار خون بالا + توصیه های طب سنتی


. مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم، منیزیم و کلسیم در بهبود فشار خون بسیار موثر است و مصرف کم مواد غذایی حاوی سدیم و چربی های اشباع موجب کاهش فشار خون خواهد شد. پس باید مصرف نمک را محدود کنید و مواد غذایی حاوی پتاسیم،منزیم و کلسیم دریافت کنید.
مواد دارای مقادیرزیاد سدیم شامل:

سوسیس، کالباس، ماهی دودی یا کنسرو شده، کنسرو ماهی تن، برگرها، سُس ها، سوپ ها، قرص های گوشت، کنسرو لوبیا، غذاهای آماده، سبزی های کنسرو شده در آب نمک، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور

مواد دارای مقادیر بالای پتاسیم (روزانه حداقل 4700 میلی گرم در روز) میوه هایی مانند(موز، زردآلو، پرتقال، انجیر، گریپ فروت، هلو، انگور و آلو)

bananas.gif
s11873.gif
s3303.gif
naranja-pelandose.gif

و سبزی ها(سیب زمینی، سیر، کلم بروکلی، کدو سبز، قارچ، گوجه فرنگی و...)





 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"

fruit_081.gif
mushroom.gif
s8134.gif
s11879.gif


خوردن چندعدد مویزصبح ناشتا ومیل کردن یک قاشق شیره انگورصبح وشب درافزایش پتاسیم بدن خیلی موثراست وخون رارقیق میکند.
منابع غذایی غنی از منیزیم مانند غلات سبوس دار، برنج قهوه ای، آجیل، اسفناج و شیر جوانه گندم برشته ، بادام زمینی، سیب زمینی، اسفناج، شیر، نان سبوس دار
legume_020.gif

منابع غذایی کلسیم شامل شیر و لبنیات و ماهی است.
1-دانه كنجد و سبزیهای برگ سب
ز
، منابع كم سدیم و تامین كننده كلسیم هستند.



 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
2. شیر را فراموش نکنید.

sw40.gif

منابع غنی کلسیم مانند شیر سبب کاهش فشار خون می شوند. روزانه باید 1000 تا 1200 میلی گرم کلسیم دریافت نمود، مقداری که در 2 تا 3 لیوان شیر وجود دارد. سایر منابع خوب کلسیم عبارت هستند از: ماست، پنیر، توفو و خانواده کلم.
 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
3. انار مؤثرترين كاهنده فشار خون



فوايد دارويي انار توسط پزشكان مورد تاييد قرار گرفته و در طب سنتي از آن به عنوان داروي ضد انگل، ضد اسهال، تقويت كننده قلب، جمع كننده پوست و براي درمان زخمهاي دهان، خونريزي لثه، بواسير خوني و زخم معده استفاده ميشود. به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، اخيرا پزشكان عصارههاي گوناگوني از قسمتهاي مختلف درخت انار تهيه كرده و تحت آزمايشات فارماكولوژي قرار دادهاند تا بتوانند ماده موثري را كه فشار خون را پايين ميآورد جدا كنند. اين ميوه داراي حداكثر توان پايين آورندگي فشار خون در بدن و ضد اسپاسم است.
 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"


4. هندوانه بفرمایید!
fruit_054.gif



حاوی یک نوع اسید آمینه است که عملکرد شریان ها را تقویت می کند و می تواند به کاهش فشار خون آئورت کمک کند.
 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
5. اب پرتقال بنوشید!
fruit_025.gif

نوشیدن دو لیوان آب پرتقال در روز می تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی پایین بیاورد و متعاقب آن، خطر بروز بیماری های قلبی را کاهش دهد.
 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"





6. از سیب زمینی غافل نشوید!

این سبزی نشاسته ای علاوه بر پتاسیم دارای یک ترکیب کاهنده ی فشار خون به نام کوکوآمین است(ترکیبی که در گذشته تصور می شد فقط در داروهای سنتی طب چینی وجود دارد)



7. از گیاه استویا استفاده کنید.
در چندین مطالعه مشخص شده است که این گیاه دارای اثرات کاهندگی فشار خون می باشد. از این گیاه در آسیای شرقی به عنوان جوشانده، در آمریکا به عنوان مکمل غذایی در برخی کشورها به عنوان شیرین کننده ی مصنوعی در محصولات دیابتی استفاده می شود.




8. گیا ه انگشتانه مکانیسمی موثر دربرابر فشارخون محققین دانشگاه میشیگان دریافتند که دیگوکسین، عنصر موثر موجود در دیژیتال یا گیاه انگشتانه میتواند مکانیسم حفاظتی بدن را در برابر فشار خون و نارسایی قلبی بالا ببرد.
9. کرفس و روغن زیتون میل کنید



. در کرفس ترکیبی به نام "فتالید" وجود دارد که عضلات دیواره عروق را شل می کند، یعنی عروق را گشاد کرده و فشار خون را کاهش می دهد.. روغن زیتون فشار خون را پایین می آورد


 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
10. مصرف ماهی را فراموش نکنید.


gif.php
0005.gif



ماهی های آب های سرد مانند سالمون، تون، آزاد و قزل آلا، منابع غنی امگا – 3 هستند که می توانند باعث کاهش فشار خون شوند. ماهیهای حاوی اسیدهای چرب مفید از قبیل حلوا، قزلآلا و قباد چندین بار در هفته توصیه میشوند. میتوان ماهی را با برگبو، شوید، فلفل قرمز و سیاه، ادویهها، مركبات، سسهای خانگی بدون نمك و سایر سبزیها معطر كرد. اگر اهل ماهی نیستید، حداقل از تخم مرغ های غنی شده با امگا – 3 بهره ببرید.

در غیر این صورت با پزشک خود مشورت کنید که مکمل امگا – 3 برای شما تجویز کند. توجه داشته باشید ماهی دودی یا كنسروشده و تن ماهی سرشار از سدیم هستندو موجب افزایش فشارخون میشوند.

 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"

11. مصرف گوشت قرمز راکاهش دهید.


گوشت قرمزفشارخون رابالا میبرد. پس بجای گوشت قرمز از گوشت سفید استفاده کنید. 12. از گردو لذت ببرید .



fruit_051.gif
گردو هم منبع خوب امگا – 3 است. در صورت عدم دسترسی به گردو از توفو، بذر کتان، سویا و روغن کانولا(کلزا) استفاده کنید.


13. ادویه ها را فراموش نکنید:
drink12.gif



استفاده از ادویه ها نه تنها مزه غذاهای کم نمک را بهتر می کند، بلکه برخی از آن ها سبب کاهش فشارخون می شوند. زعفران، فلفل سیاه، پونه، ریحان و ترخون نمونه هایی از آن ها هستند.
 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"


14. مصرف روزانه سیر فراموش نشود:


legume_048.gif


مطالعات 50 سال اخیر نشان داده اند که مکمل سیر می تواند به اندازه داروهای کاهنده خون در کاهش فشار خون موثر باشد. 600 تا 900 میلی گرم از دوز پودر سیر حاوی 4/5 – 6/3 میلی گرم آلیسین(ماده موثر موجود در سیر) و یک بوته سیر حاوی 5 تا 9 میلی گرم آلیسین است. عصاره لیموترش باسیرنیزموثرمی باشد


limones4.gif
fruit_080.gif



5عددلیموبا20حب سیردر2لیوان اب جوشانده میشه تا به یک لیوان برسد قبل غذایک قاشق استفاده میشه .
 
بالا