اثبات وجود حضرت مهدی (عج)

  • نویسنده موضوع green
  • تاریخ شروع

green

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
اینگه میگین شفاف گفته نشده خیلی جای بحث داره...و کلی سوال پیش میاره...کتابی که برای راهنمایی بشریت نازل شده و قراره هدایت کنه چرا شفاف نیس؟
نظر من همینطور که قبلا هم گفتم بر این هست که اگر خداوند میخواستند آيین زندگی رو شفاف و کامل بیان کنند نیاز به ۱۰۰۰ جلد قرآن بود و باز هم سوالات متفاوتی پیش میومد. (مثل داستان گاو بنی اسرائیل). پس خداوند اعتدال رو رعایت کردن و در مختصر ترین حالت و در نهایت تکامل ممکن کتاب قرآن رو نازل کردند.


اما اینکه میگین علمای دین...این علمای دین اینایی که میگن از کجا میگن؟

قسمتی رو از درک شون از آیات قرآن و تحلیل و تفسیر اون. که من مشکلی با این ندارم. و قسمتی هم از روایات و احادیث که با خیلی از این تفاسیر مشکل دارم.


در مورد مسائل اعتقادی که میفرمائید ذهنمون رو درگیر کنیم میشه یه نمونه بگید؟

همین که من الان واسه روشن شدن حقیقت برای خودم با شما دارم گفتگو میکنم . وگرنه میتونستم مثل خیلیای دیگه به اعقاید پدرم اعتماد کنم و اونها رو دنبال کنم.


در مورد روش : هر چیزی که خودتون فکر میکنید بهتر به نتیجه میرسیم .


تشکر فراوان.
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
اینگه میگین شفاف گفته نشده خیلی جای بحث داره...و کلی سوال پیش میاره...کتابی که برای راهنمایی بشریت نازل شده و قراره هدایت کنه چرا شفاف نیس؟
نظر من همینطور که قبلا هم گفتم بر این هست که اگر خداوند میخواستند آيین زندگی رو شفاف و کامل بیان کنند نیاز به ۱۰۰۰ جلد قرآن بود و باز هم سوالات متفاوتی پیش میومد. (مثل داستان گاو بنی اسرائیل). پس خداوند اعتدال رو رعایت کردن و در مختصر ترین حالت و در نهایت تکامل ممکن کتاب قرآن رو نازل کردند.
پس قبول دارین که قرآن مختصر ترین در مختصر ترین حالت تکامل رو بیان کرده.....خب دوست عزیز این ایاتی که مختصر بیان شده رو باید کسی روشن و واضح کنه در اینکه شکی نیست که باید کسی روشنش کنه.
اما جدای از این قسمت نظر ما شیعیان اینه که حدود 300 ایه دلالت بر ولایت امیرالمومنین(علیه السلام)و جانشینی ایشان و اولاد معصومش بعد از پیامبرس0صلی الله علیه) داره...و همچنین شما گفتین پیامبر رو هم قبول دارین. روایات پیامبر (صلی الله علیه و آله) هم توضیح و تفسیر قرآن رو داره و همچنین این روایات پیامبر بر امام بودن علی و اولاد علی تصریح داره....همه اینهایی که براتون گفتم روم میتونم با سندهای روائی براتون بیارم.
نمونه ای از ایات رو ببینین:

«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ في شَيْ ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَي اللَّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ ذلِكَ خَيْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْويلاً؛ ي كساني كه ايمان آورده ايد! اطاعت كنيد خدا را! و اطاعت كنيد رسولش را و اولو الأمر را ! و هر گاه در چيزي نزاع داشتيد، آن را به خدا و پيامبر بازگردانيد (و از آنها داوري بطلبيد) اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان داريد! اين(كار) بري شما بهتر، و عاقبت و پايانش نيكوتر است.» (النساء: 59)
طبق اين آيات اوّلاً ولايت نبي اکرم(ص) هم رديف ولايت خداست لذا اطاعت از او همانند اطاعت از خداست. ثانياً ولايت اولي الامر نيز مثل ولايت رسول الله است. لذا در عبارت «أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» اطيعوا را تکرار نکرد؛ چون اطاعت از هر دو يکي است. و نيز در ادامه نفرمود: هنگام اختلاف، آن را به خدا و رسول و اولوالامر برگردانيد؛ بلکه تنها خدا و رسول را مطرح ساخت که شاهد است بر يکي بودن حکم رسول و اولوالامر. ثالثاً در اين آيه، خدا خواسته که مسلمين هنگام نزاع به کلام خدا و پيامبر رجوع کنند نه به نظر مردم. ولي مسلمين صدر اسلام که در مساله امامت اختلاف کردند به جاي رجوع به قرآن و حديث غدير و حديث ثقلين و حديث منزلت و امثال آن، كه حكم پيامبر بود، به نظر گروه اندكي از مردم رجوع نمودند.
حال که معلوم شد ولايت امام بايد هم رديف ولايت خدا و رسول باشد، بايد ديد خداوند و رسول، ولايت چه کسي را تأييد نموده است..برگرفته از کتب تفسیری.

اما اینکه میگین علمای دین...این علمای دین اینایی که میگن از کجا میگن؟
قسمتی رو از درک شون از آیات قرآن و تحلیل و تفسیر اون. که من مشکلی با این ندارم. و قسمتی هم از روایات و احادیث که با خیلی از این تفاسیر مشکل دارم.
اگر هر چیزی رو عالم بگه و از درک خودش بگه قبول کنیم که واویلا میشه.....عالم اسمش روشه..دارای علمه...وقتی بخوان عالم دین باشن و تفسیر قران بگن باید از قرآن بگن..و کسایی میتونن درک درستی از قرآن داشته باشند که همه یات رو مسلط باشن و بشناسن و ملاکها رو بدونن ...یکی از روشهای تفسیر قران استفاده از روایاتی هست که معصومین(:S (31):) ذیل ایات قرآن بیان کرده اند.
برای اینگه بنده بدونم تا چه اندازه با روایاتی که مطرح میشه مشکل دارین خواهشمندم سوالاتتون رو در مورد ائمه بیان کنین...ایا به اصل وجودشون شک دارین..یا با اصل امامت و جانشین پیامبر بودنشون یا ......
این قسمت رو اگر ممکنه بیشتر برامون بگید تا بتونیم از اون قسمتهایی که شما میگین ادامه بدیم.

در مورد مسائل اعتقادی که میفرمائید ذهنمون رو درگیر کنیم میشه یه نمونه بگید؟
همین که من الان واسه روشن شدن حقیقت برای خودم با شما دارم گفتگو میکنم . وگرنه میتونستم مثل خیلیای دیگه به اعقاید پدرم اعتماد کنم و اونها رو دنبال کنم.
مسائل اعتقادی درسته در اعتقاد ادمهاس ولی نیاز به تحقیق داره و باید در موردش تحقیق بشه.....
اونچیزی که قراره دل منو محکم کنه باید واقعا محکم کنه
اگر اعتقاد داریم که چاقو برندگی داره و میبره برا اینه که یا تجربه برش داشتیم با چاقو، یا دیدیم و برامون یقین شده....
در مسائلی که میگیم اعتقادی وقتی در مورد اعتقاد دینی میگیم...نمیشه گفت بابام..مادرم ..خونوادم..اونایی هم که دینشون رو به برکت حضور تو جمع خونواده مسلمون دارن وقتی فهمیدن که باید بفهمن باید دنبال کنن و الا خودشون ضرر کردند.
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"

صحبت ها تون رو در اکثر موارد قبول دارم
اما فکر میکنم کمی از موضوع اصلی فاصله گرفتیم.
تشکر فراوان.

من فکر میکنم اگر اینجوری پیش بریم میرسیم به اونی که شما دنبالشین
ولی اگر باز هم میفرمایید فاصلس توضیحی بدین تا از مطلبی که میفرمایید شروع کنیم
ولی بهر حال باید شما مطالبی رو بگین
:53::53::53::53::53::53::53:
 

green

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
سلام دوباره


آقای منتظر در صورت امکان اسم شریفتون رو هم بگید من بدونم.


ببینید من با روایات گفته شده مشکل دارم
در بقیه زمینه ها ما با هم هیچ اختلافی نداریم.


خب اولین مشکل من بر میگرده به ائمه (ع) من امامان معصوم رو قبول ندارم.


چطور خداوند حرفی در مورد معصومیت برترین بنده اش محمد (ص) نزدند اما ما ۱۲ امام معصوم داریم ؟
چرا ۱۲ امام ما به صورت پادشاهی فرزندانشون رو جانشین میکردند ؟ قرآن جانیشنی را رد میکند ؟
چرا ما با اصحاب پیغمبر (ص) مخالف شدیم ؟
چرا علی سکوت کرد
چرا حسن بیعت کرد
چرا
چرا ...


و چراهایی که قرآن اتمام حجت خداوند به اونها نپرداخته است.


و چرا ما دستورات زیبای قرآن رو عمل نمیکنیم و تمام تفکر ما روایات و تفاسیر شده.
خداوند در قرآن میفرماید دین اسلام / پیامبر محمد
دستوارات نماز و حج و .....


اسمی از امامان و معصومین و امام زمان و انتظارو ......




اول با هم سر این بحث به توافق برسیم من کاملا بدون تعصبم و امیدوارم شما هم اینگونه باشید.
منبع مشترک من و شما در این بحث قرآن و عدلیست که نشان انسان های آزاده ست.


در هر صورت چه به نتیجه برسیم چه نرسیم
کمال تشکر رو از پاسخگویی هاتون دارم.
اجرتون با خدا.
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
سلام دوباره
آقای منتظر در صورت امکان اسم شریفتون رو هم بگید من بدونم.
ببینید من با روایات گفته شده مشکل دارم
در بقیه زمینه ها ما با هم هیچ اختلافی نداریم.
خب اولین مشکل من بر میگرده به ائمه (ع) من امامان معصوم رو قبول ندارم.
چطور خداوند حرفی در مورد معصومیت برترین بنده اش محمد (ص) نزدند اما ما ۱۲ امام معصوم داریم ؟
سلام بر شما:53:
داداش شما همین منتظر بگین خوبه.:53:
داداش من سعی میکنم از ایات قرآن براتون بگم...
در مورد قبول نداشتنتون اگر دنبال حقیقت باشین و دنبال این باشین که براتون اثبات بشه بنده تا جایی که بتونم در خدمتتون هستم.
اینکه شما میفرمائید خداوند حرفی از عصمت پیامبر (صلی الله علیه و آله)نزده درست نیست.....توجه کنید لطفا....
ss%20%286%29.gif

اول باید بدونیم معنی عصمت چیه:

واژه عصمت ـ از ماده «عَصَمَ» ـ در لغت به معنای «منع» و «حفظ» و نگهداشتن و مانع شدن و پیش گیری از ناملایمات است. و در اصطلاح، به نیرویی در وجود انسان گفته می شود كه دارنده آن را با قدرت داشتن بر انجام آن از گناه، خطا و اشتباه باز می دارد.(برگرفته ازلغت نامه دهخدا، واژه ی (عصمه) و سایر كتاب های لغت)

اول چند جمله ای در قالب دلایل عقلی:
  • وقتی پیامبری از طرف خداوند به رسالت مبعوث میشه و وظیفه هدایت انسانها رو برعهده میگیره در حقیقت اون پیامبر نماینده خدا برای مخلوقات میشه و نماینده خدا در بین بشریت مأموریت داره دین خدا را رو نشر بده.حالا اگر اون پیامبر خودش به دستورات دین و پیام رسالتش عمل نکنه و لعزش و گناه داشته باشه مردم چجوری اعتماد کنند؟؟پیامبر هم از نظر عمل و هم از نظر علم باید از خطا و اشتباه محفوظ باشه...بنابر این خداوند خواسته پیامبرش که تبلیع دینش رو میکنه و وظیفه هدایت مردم بر عهده اونه از اشتباه و خطا در امان باشه و به عبارت فنی مصون از خطا و اشتباه باشه و حتی فراموشی هم در اونها راه نداره.


نمونه هایی هم در قران هست که نشون میده پیامبر وهر کس از جانب هدا مبعث میشه باید معصوم باشه چونکه:

  • پیامبران جدای از آموزش و ابلاغ اخکام خداوند مسئول پروش و تربیت مردم هم هستند دیگه......خدا در قرآن سوره آل عمران آیه164 فرموده:
(لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ یتْلُوا عَلَیهِمْ آیاتِهِ وَ یزَكِّیهِمْ وَ یعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَهَ)
به درستی كه خداوند بر مؤمنانی منت گذاشت كه فرستاده ای از جنس خودشان بر آنها مبعوث كرد تا آیات او را بر آنان تلاوت كند و آنها را تزكیّه نموده و كتاب و حكمت بیاموزند.
تزکیه ای که گفته شده در صورتی میتونه تحقق پیدا کنه که مربّی ای که تربیت کننده است خود ساخته فو هدایت شده و صالخ و از هر کونه معصیت و نقصی پاک و منزه باشه.
  • اگر پیامبر معصوم نباشه و عصمت نداشته باشه و کناه انجام بده چند مشکل جدی پیش میاد:

  1. چون معصیت موجب فسق میشه و شخصی که فاسق باشه شهادتش قبول نیست..و اگر پیامبر حرفش مورد قبول نباشه پس با هدف پیامبریش منافات داره.
  2. اگر پیامبر گناه کنه سزاوار عذابه ...و عذاب نفرین خداست در خالی که هیچ پیامبری به حکم قرآن سزاوار عذاب و نفرین نیست.
  3. خدا رد قران میفرماید:لا ینالُ عَهْدِی الظّالِمِینَ:عهد من به ظالمین نمیرسه..پس این ساله که عهد خداست باید به کسی برسه که عصمت داشته باشه.چرا که حتی اگر در طول عمرش یک خطا هم بکند پس یکبار ظلم کرده ولو فقط به خودش .....ولی پیامبر و کسی هدایگره باید در ظول عمرش خطا نکرده باشه که با صفت عصمت این مورد هم .....

  • پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)معجره ای از طرف خدا آورده به نام قران،وقتی مسئولیت نشر این قرآن بر عهده اش هست باید حتما داری حالتی باشه که خطا و اشتباه در او راه نداشته باشه..این مورد بحث طولانی داره که خواهشمندم مراجعه کنید خودتون و پیداش کنید...ارتباط به علم حصولی و حضوری و بحثهای .....
  • در قرآن پیامبر را خدا اینچنین معرفی میکند که ای قوم پیامبر پیامبر شما:
وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ-إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ"پیامبر هرگز از روی هوی و هوس حرف نمی زده و همه سخنانشان وحی بوده است..لازمه دریافت کلام خدا عصمت هست....

ببینید داداش در قرآن درسته عصمت پیامبر را به طور صریح بیان نکرده ولی در ایات محتلف که بعضیش رو آوردم اشاراتی شده..و ایات دیگری هم هست....

إِنَّما یُرِیدُ اللّهُ لِیُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَكُمْ تَطْهِیراً..
...این ایه رو عنایت کنید در موردش تحقیق کنید....از روایات هم استفاده نکنید..خیلی حرفها در این ایات زده شده...همه رو بررسی کنید....
 

green

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
با سلام و سپاس

نوشته هاتون رو کاملا قبول دارم
اما نظر من این هست که خداوند در همه آیات تاکید کردند که : فرستاده ای از جنس خودشان بر آنها مبعوث كرد
یا اینکه محمد بنده خدا و ...

من عصمت پیامبران رو از دیدگاه شما قبول دارم اما از اینکه بفرمایید این صفت رو خداوند به پیامبر خود داده باشند نه
میدونید اگر پیامبران خدا رو دارای صفت عصمت از طرف خداوند بدونیم پس اونها با انسانها متفاوت خواهند شد. و دیگه از جنس ما نیستند
یعنی پیامبران نیتونند گناه کنند نه اینکه میتونند و نمیکنند . خیلی متفاوته این.

شما یه فردی رو در نظر بگیرید در بازار کار میکنه و صبح تا شب با اقشار متفاوت برخورد داره اگه این فرد گناه نکنه با اینکه میتونه ایا مساوی هست با فردی که
میخواد گناه کنه اما تویه زندان گیر افتاده ؟


خب من فکر میکنم در این موضوع هم اختلافی با هم نداشته باشیم.
کاش بر روی اثبات وجود امامان (ع) و مهمتر از اون امام زمان (ع) با توجه به آیات قرآن تمرکز میکردیم .


امیدوارم بحث مون نتیجه بخش بشه و حقیقت شفاف.
اجرتون با خدا.

سپاس فروان.


 

ایرانی اسلامی

کاربر حرفه ای
"کاربر *ویژه*"
همچنین اون حدیثی که پیامبر برای جابر عبدالله انصاری نقل میکنه و تموم دوازده امام رو نام می بره اثبات میکنه که امام زمان(ع) وجود دارند و در بین مردمند
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
با سلام و سپاس
نوشته هاتون رو کاملا قبول دارم
اما نظر من این هست که خداوند در همه آیات تاکید کردند که : فرستاده ای از جنس خودشان بر آنها مبعوث كرد
یا اینکه محمد بنده خدا و ...
من عصمت پیامبران رو از دیدگاه شما قبول دارم اما از اینکه بفرمایید این صفت رو خداوند به پیامبر خود داده باشند نه
میدونید اگر پیامبران خدا رو دارای صفت عصمت از طرف خداوند بدونیم پس اونها با انسانها متفاوت خواهند شد. و دیگه از جنس ما نیستند
یعنی پیامبران نیتونند گناه کنند نه اینکه میتونند و نمیکنند . خیلی متفاوته این.
شما یه فردی رو در نظر بگیرید در بازار کار میکنه و صبح تا شب با اقشار متفاوت برخورد داره اگه این فرد گناه نکنه با اینکه میتونه ایا مساوی هست با فردی که
میخواد گناه کنه اما تویه زندان گیر افتاده ؟
علیک السلام
خدا قوت
خواهشمندم پست قبلی بنده رو یکبار دیگه مطالعه بفرمایید.چرا که در معنایی که برای عصمت آورده شده دقت نکردین.
و البته با امکانات فعلی که در اختیار منو شما قرار داده شده میتونیم هر چیری رو به راحتی در موردش تحقیق کنیم.تعریفی که از عصمت بنده اوردم یکی از تعارف موجود بود.
در مورد عصمت که میفرمائید قبول ندارم که خدا داده باشه. پیشنهاد میکنم به کسانی که در این مسیر وقت صرف کردند و ریشه این مسائل رو از قرآن و کتب لغت درآوردند که اونها رو علامه و فقیه و دانشمند معرفی کردند مثل علامه حلّی به نظرات اونها و کتابهاشون و تحقیقاتشون نظر داشته باشید که برای مثال میفرمایند:

  1. عصمت، ملكهاى است نفسانى منشأ الهى دارد و لطفى از جانب خداوند و به هر كسى كه بخواهد اعطا خواهد كرد؛
  2. كسى كه معصوم است، مجبور به انجام ندادن گناه نيست؛ بلكه در عين حال، قدرت بر انجام گناه را دارد؛ اما به لطف و توفيق خداوند از انجام آن خوددارى مىكند. همانند ما كه از برخى گناهان؛ مثل برهنه رفتن به خيابان و... معصوم هستيم، با اين كه مىتوانيم و قدرت بر انجام را داريم.


پس لطف و توفیقی که خدا به پیامبر میده پیامبر رو معصوم میکنه و حکمتی که بر این عصمت هست که باید پست قبلی بنده رو ببنید که دلایل عقلی و آیات قرآن رو باید مد نظر قرار داد.
اما اینکه میفرمایید پیامبر انسان بوده.....بله انسان بودن مطرح میشه و منافاتی با معصوم بودن نداره....به دلایلی که گفته شد
1_69.gif

برای عصمت دلایل مختلف عقلی و نقلی وجود داره که پیامبر(صلی الله علیه و آله) عصمتش با اون دلایل عقلی و نقلی اثبات میشه.


خب من فکر میکنم در این موضوع هم اختلافی با هم نداشته باشیم.
کاش بر روی اثبات وجود امامان (ع) و مهمتر از اون امام زمان (ع) با توجه به آیات قرآن تمرکز میکردیم .
اینکه میگین با هم اختلافی نداریم....پس شما عصمت پیامبر(صلی الله علیه و آله) رو قبول دارید.....حالا با این اختلاف که شما میگین این عصمت رو خود پیامبر(صلی الله علیه و آله) کسب کرده و خدا به او نداده..بهر حال عصمت رو قبول دارید و میشه پیش رفت

خب دوست عزیزم اگر عصمت پیامبر(صلی الله علیه و آله) رو قبول داشته باشید پس قبول دارید که پیامبر(صلی الله علیه و آله) اشتباه نمیکنه چه در رفتار و چه گفتار......
روایات پیامبر( که گفتار او محسوب میشه اینها رو میشه انگار کرد؟
وقتی پیامبری که از طرف خدا برای هدایت مردم اومده آیا میشه گفت گفتارش برای ما قابل قبول نیست؟

در پست قبل اشاره کردم که قرآن میفرماید:
مَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ-إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ"پیامبر هرگز از روی هوی و هوس حرف نمی زده و همه سخنانشان وحی بوده است..لازمه دریافت کلام خدا عصمت هست....
اگر توجه داشته باشید قران گفتار پیامبر را وحی میداند.پس روایات پیامبر(صلی الله علیه وآله) رو ........
*سوالی که در مورد آیه آخر پست قبل بنده رو هم اگر تأملی بفرمایید و جوابی بدید ممنون میشم.
*ضمن اینکه برا ادامه بجث بفرمایید روایات پیامبر (صلی الله علیه و آله)اینها رو چطور باهاشون برخورد میکنید؟


 

green

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
سلام

ببینید من همنطور هم که قبلا اشاره کردم قرآن رو به عنوان یک منبع تحریف نشده میپذریم
و به روایات اعتنا نمیکنم چون به نظرم اگه تمام روایات صحیح بودند در حال حاضر اتحاد جامعه اسلامی اینگونه نبود.
کتاب های پیشین خداوند توسط بشر دچار تغییر شدند چه برسد به پیام و روایات پیامبران. گرچه بحث قرآن از تمامی اینها جداست.

در مورد آیه ای که معرفی کردید نمیدونم چی بگم
خداوند با من در قرآن با زبان خودم صحبت کرده به سادگی
خداوند به من میگه نیکی کن راستگو باش لبخند بزن و من پاداشش رو به تو میدم و .....

حالا نمیدنم چرا باید اسم ۵ تن معصومین (ع) به صورت رمزی در این آیات نهفته بشه. چرا ؟ چرا خدایی که همه چیز و به سادگی گفته ....

تفسیر این ایه رو به کلی رد میکنم.

در مورد سوال دومتون هم که همینطور که قبلا عرض کردم منبع ما قرآنی هست که خداوند بر مواطبت بر اون در آیات صحبت کردند.

۱ موضوع دیگه

دوستانی که این تاپیک رو دنبال میکنن فقط محض اطلاع عرض میکنم
بنده هیچ گونه تعلیماتی در مکان و مکتب های دینی ندیدم و تحقیقاتی هم در ایم مورد نداشیتم.
فقط در جامعه اسلامی به دنیا اومدم و تا کارشناسی کتب دینی مربوط به مدرسه و دانشگاه رو مطالعه کردم.

پس به بنده به عنوان یک فرد عام در این زمینه نگاه کنید.
شاید اگر علمم در این زمینه ها بیشتر بود عقایدم متفاوت بود
خلاصه اینکه شاید تاکید میکنم شاید این افکار من سر چشمه از عدم آگاهی من داشته باشه.


سپاس فراوان
 
بالا