افزايش قيمت تخم مرغ طبيعي است

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران يدالله صادقي رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به افزايش 40 درصدي قيمت تخم مرغ در تهران گفت: افزايش قيمت تخممرغ به خاطر نوسنات در ميزان عرضه و تقاضاي بازار طبيعي است و البته مقطعي است.

وي گفت: البته افزايش 40 درصدي قيمت تخم مرغ را قبول ندارم و نرخ تخممرغ تنها 7 الي 8 درصد افزايش يافته است.


وي با اشاره به اينکه دامنه قيمت تخم مرغ در حال حاضر بين 6700 تا 7000 هزار تومان براي هر شانه ميباشد اظهار داشت: با تامين به موقع نهاده ها قيمت مرغ و تخم مرغ کاملا منطقي و واقعي ميشود .


رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران که به مناسبت گرامي داشت روز ملي صنعت، معدن و تجارت سخن مي گفت تصريح کرد: استان تهران در سال 91، 3 ميليارد و 138 ميليون دلار صادرات غيرنفتي داشته نسبت به سال 90 47 درصد رشد نشان ميدهد.


وي افزود: عمده کالاهاي صادر شده از استان تهران شامل محصولات کشاورزي با 17 درصد رشد وبرق و مکانيک با 46 درصد رشد پتروشيمي با 33 درصد رشد صنايع غذايي با 6/50 رشد ميباشد.


وي ادامه داد: همچنين از ديگر کالاهاي صادر شده از استان تهران فرش دست بافت و محصولات معدني ميباشد که اين کالاها نسبت به سال 90 به ترتيب 15 و 30 درصد با کاهش روبرو بوده است.


صادقي با اشاره به اينکه 16 هزار و 700 واحد صنعتي و معدني در استان تهران فعال ميباشد اظهار داشت: در سالي که گذشت 10 هزار ميليارد ريال سرمايهگذاري قطعي در بخش صنعت و معدن صورت گرفته که اين روند نسبت به سرمايهگذاريهاي انجام شده در کل کشور رقم مناسبي است وي همچنين در خصوص ايجاد فرصتهاي شغلي در استان تهران گفت: سال گذشته 20 هزار نفر در واحدهاي معدني و صنعتي استان تهران مشغول به کار شدند و به طور کلي 95 هزار فرصت شغلي در بخش صنعتي و معدني از طريق صدور پروانه بهرهوري و پروانه کسب در اين استان ايجاد شده است.


رئيس سازمان صنعت و معدن و تجارت گفت : با بيان اينکه 350 پروانه بهرهبرداري در استان تهران ددر سال گذشته صادر شده اظهار داشت: اين رقم نسبت به سال 90 30 درصد کاهش داشته است همچنين ميزان اشتغالزايي در استان تهران در سال 91 نسبت به سال قبل از آن 20 درصد کمتر شده است وي با تاکيد بر اينکه ميزان سرمايهگذاري در واحدهاي توليدي و معدني در استان تهران روند افزايشي دارد تصريح کرد: در سال 91 213 فقره جواز تاسيس صادر شده که براساس اسناد خود اظهاري حدود 20 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري براي تاسيس واحدهاي صنعتي و معدني در استان تهران انجام شده است.


يدالله صادقي همچنين در خصوص کمبود کره در بازار گفت: 55 هزار تن ميزان مصرف کره در کشور ميباشد که 22 هزار تن ان از طريق واحدهاي توليدي داخلي توليد ميشود وي افزود: در طي چند روز گذشته 5 هزار تن کره خام که با عرض مرجع وارد شده از گمرکات کشور ترخيص شده که قرار است اين ميزان کره تا اواخر هفته جاري و اواسط هفته آينده با فرآوريو بستهبندي در کارخانجات داخلي وارد بازار کشور شود.


وي ادامه داد: با ورود اين ميزان کره کمبود اين کالاي خوراکي در بازار کاملا از بين خواهد رفت.

انتهاي پيام/
 
بالا