دومين شکست آبرومندانه براي ايران

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

ليگ جهاني واليبال 2013
[h=1]دومين شکست آبرومندانه براي ايران[/h]
[h=2] تيم ملي واليبال ايران در دومين مسابقه خود در ليگ جهاني برابر روسيه نتيجه را واگذار کرد.[/h]
00944869.jpg

تيم ملي واليبال ايران که در نخستين بازي خود در ليگ جهاني برابر روسيه با نتيجه 3 بر صفر بازنده شده بود از ساعت 19 و 30 دقيقه امروز بازهم برابر اين تيم قرار گرفت و بازهم نتيجه را با حساب 3 بر يک (25-23، 25-22، 17-25 و 25-18) واگذار کرد.

به گزارش فارس، دومين رويارويي اين دو تيم در ليگ جهاني بازهم در سالن يانتارني با گنجايش 7 هزار نفر تماشاگر برگزار شد و شاگردان ولاسکو نتوانستند برابر قهرمان المپيک کاري از پيش ببرند.

جعفر علي از بحرين و ناصر شعبان از مصر قضاوت اين مسابقه را برعهده داشتند.

سعيد معروف، حمزه زريني، امير غفور، محمد موسوي عراقي، آرمين تشکري، فرهاد ظريف و فرهاد قائمي نفرات اصلي آغاز کننده تيم ملي ايران در دومين ديدار در ليگ جهاني مقابل روسيه بودند.

* گيم اول؛ 25 بر 23 به سود روسيه

بازي را روسها آغاز کردند و در نخستين حرکت سرويس را از دست دادند و بازي يک بر صفر به سود ايران شد. امتياز سوم براي ايران با حرکت سرعتي محمد موسوي به دست آمد. در ادامه روسها سومين سرويس خود را از دست دادند و نتبجه بازي 6 بر 3 به سود ايران شد و بعد از ان بازهم روسها سرويس خراب کردند تا نتيجه بازي 7 بر 4 شود، اما شاگردان ولاسکو نتوانستند اين اختلاف را حفظ کنند و روسها با برنامهتر بازي کردند و نتيجه بازي به 8 بر 7 به سود تيم ميزبان تغيير کرد تا تيمها روانه وقت استراحت فني اول شوند.

در آغاز مجدد بازي تيم ايران بازي را بازهم بهتر شروع کرد و توانست نتيجه را 10 بر 9 به سود خود تغيير دهد. در ادامه حملات دو تيم و از دست دادن سرويس توسط بازيکنان ايران نتيجه را 13 بر 13 کرد. روسها تا امتياز 15 به سود ايران 9 بار توپهاي سرويس را از دست دادند. امتياز 16 را روسها کسب کردند و ايران در امتياز 15 ماند تا تيمها به وقت استراحت فني دوم بروند. بازهم در آغاز مجدد بازي ايران بهتر بود و توانست نتيجه بازي 17 بر 16 به سود خود کند.

وقتي روسها 20 بر 19 از ايران پيش افتادند ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد، در ادامه مليپوشان ايران توانستند بازي را به تساوي بکشانند. اسپک حمزه زريني به بيرون زمين رفت تا روسها به امتياز 22 برسند و اين حرکت موجب شد تا ولاسکو کشاورزي را جايگزين زريني کند. در ادامه روسها با زدن يک سرويس پرشي و هدفمند توپ را در زمين ايران جا دادند تا به امتياز 23 برسند و اين امتياز ولاسکو را مجبور کرد بازهم با درخواست وقت استراحت، وقفهاي در بازي ايجاد کند. هرچند که روسها توانستند 3 امتياز اختلاف ايجاد کنند، اما تيم ايران اختلاف را کم کردند و نتيجه بازي 24 بر 23 به سود روسيه شد و آندري ورنکوف درخواست وقت استراحت فني کرد و با شروع بازي معروف سرويسش را به تور زد تا اين گيم 25 بر 23 به سود روسها خاتمه پيدا کند.

* گيم دوم؛ 25 بر 22 به سود روسيه

گيم دوم را روسها بهتر شروع کردند و نتيجه بازي 2 بر صفر شد؛ اشتباهات متعدد در تيم ايران باعث شد تا نتيجه 4 بر يک به سود روسها شود تا چهره ولاسکو کمي درهم شود و درخواست وقت استراحت فني کرد.

روسها در ست دوم خيلي راحتتر بازي ميکردندو نتيجه بازي 6 بر 2 به سود آنها پيشميرفت، اما شاگردان ولاسکو انگيزه خود را از دست ندادند.

اشتباه بين بازيکنان ايران بسيار زياد شد تا اينکه روسها به رسيدن به امتياز 8 بر 4 تيمها را به وقت استراحت فني اول فرستادند. تيم ايران در گيم دوم در دريافت و دفاع و حمله عملکرد خوبي نداشت و همين عوامل دست به دست هم داد تا اختلافي 4 امتيازي بين تيمها حاکم شود.

دريافت اول روسها برخلاف گيم و بازي گذشته بسيار خوب بود و تقريبا تمام توپها را جمع ميکردند، اما در طرف مقابل تيم ايران بسيار ضعيف ظاهر شد و نتيجه 10 بر 4 به سود روسيه ولاسکو را مجبور کرد تا درخواست وقت استراحت کند و وقفهاي در بازي ايجاد کند. خيال روسها به قدري راحت شده بود که ديگر از سرويسهاي ساده استفاده ميکردند، اما بازيکنان ايران در دريافت همين توپها هم مشکل داشتند. تيزهوشي روسها و بازي با تفکر بازيکنان اين تيم نتيجه را 13 بر 8 به سود آنها کرد. روسها اختلاف خود را حفظ کردند و با رسيدن به امتياز 16 بر 11 بازهم تيمها را به وقت استراحت فني بردند. ولاسکو در اين وقت استراحت به بازيکنان گفت که توانايي برگشت به بازي را دارند.

سرويسهاي موجي و هدفدار سعيد معروف و در ادامه دفاع و حملات خوب غفور موجب شد تا اختلاف کم شود نتيجه بازي به 18 بر 15 تغيير پيدا کند.

سرويس عالي از فياضي و دريافت بد روسها موجب توپ وارد زمين ايران شود، اما غفور اجازه خودنمايي به حريف نداد و بلافاصله با يک اسپک تماشايي امتياز 17 را براي ايران به ارمغان آورد تا اختلاف امتياز به يک برسد. شاگردان ولاسکو به خوبي توانستند اختلاف امتياز را کم کنند تا آندري ورنکوف مجبور شود در بازي وقفه ايجاد کند. بعد از اينکه بازي بار ديگر به جريفان افتاد روسها نتيجه بازي 21 بر 19 کردند. نيکولاي پاوولف، بازيکن شماره 7 روسها در اين بازي بسيار خوب بازي کرد و توانست امتياز روسها را به 23 برسانند. دريافت بينقص روسها از سرويس عالي قائمي و حمله خوب آنها موجب شد نتيجه بازي 24 بر 21 شود؛ اين گيم در پايان با حساب 25 بر 22 به سود قهرمان المپيک خاتمه پيدا کرد.

* گيم سوم؛ 25 بر 17 به سود ايران

اين را بازهم مانند هميشه ايران خوب شروع کرد و توانست نتيجه بازي را 6 بر 2 کند تا سرمربي روسها درخواست وقت استراحت فني کند. مليپوشان ايران پس از وقت استراحت هم توانستند امتيازگيري کنند و نتيجه بازي 7 بر 2 شد. سرويسهاي بي نقص از قائمي و عملکرد خوب در دفاع و حمله توسط مليپوشان ايران موجب شد تا نتيجه بازي 8 بر 2 به سود ايران شود و تيمها به وقت استراحت فني اول بروند.

روسها کمي دستپاچه بازي را آغاز کردند و همين موضوع موجب شد تا اختلاف تيمها به 7 امتياز برسد؛ تيم ايران 9 بر 2 از قهرمان المپيک پيش افتاد. دهمين امتياز ايران هم با دفاع بينقص مليپوشان به ارمغان آمد و ولاسکو هم از اين دفاع بسيار خوشحال شد. گويي روسها در اين گيم حرفي براي گفتن نداشتند و اسپک تماشايي غفور امتياز 11 را براي ايران کسب کرد؛ روسها امتياز سوم خود را به وسيله از دست دادن سرويس توسط قائمي کسب کردند. زدن سرويسهاي عالي توسط مليپوشان و به خصوص پوريا فياضي تيم ايران را به امتياز 16 رساند و با نتيجه 16 بر 5 به سود ايران تيمها روانه وقت استراحت فني دوم شدند؛ اين نتيجه براي علاقمندان به واليبال دور از انتظار بود، اما ولاسکو بازهم نکات کليدي را به بازيکنانش گوشزد کرد تا بازي را رها نکنند. حرکت خوب فياضي و حرکت وي از پشت خط و اسپکي که زد موجب شد تا نتيجه بازي 17 بر 6 شود. سرمربي روسها در اين گيم به بازيکنان اصلي خود استراحت داد، اما ذخيرههاي روسيه هم بسيار خوب بازي کردند و توانستند نتيجه بازي به 19 بر 11 تغيير دهند تا ولاسکو درخواست وقت استراحت فني کند، چراکه روسها در حال امتيازگيري بودند و اختلاف را کم کرده بودند. روسها با وجود اينکه شانس کمي براي پيروزي در اين گيم داشتند، اما بازي را رها نکردند و نتيجه را 21 بر 14 کردند. تيزهوشي غفور . اسپکي که زد امتيازات ايران را به 23 رساند و دفاع خوب مليپوشان امتياز 24 را براي ايران همراه داشت. عادل غلامي تير خلاص را به روسها زد و امتياز 25 را با يک حرکت سرعتي براي ايران کسب کرد تا اين گيم 25 بر 17 به سود ايران خاتمه پيدا کرد تا قهرمان المپيک برابر شاگردان ولاسکو زانو بزند.

* گيم چهارم؛

گيم چهارم را دو تيم پاياپايي آغاز کردند؛ موزيريسکي، بلند فدترين بازيکن ليگ جهاني در آغاز اين گيم بازهم وارد ميدان شد و بيشتر توپها به اين بازيکن ختم ميشد. اشتباه در زدن سرويس براي دو تيم موجب شد بازي 5 بر 4 به سود روسيه شود. دفاع خود عادل غلامي و استفاده از توپ برگشتي توسط همين بازيکن امتيازهاي 6 و 7 را براي ايران به ارمغان آورد، اما روسها دست از تلاش برنداشتند و با حملات بينقص خود توانستند نتيجه بازي را 8 بر 7 به سود خود کنند و تيمها را به وقت استراحت فني اول فرستادند.

پس از يک کش و قوس دفاع خوب محمد موسوي به همراه فرهاد قائمي امتياز 10 را براي ايران کسب کرد، اما از دست دادن سرويس توسط غلامي و در ادامه حمله خوب توسط روسها نتيجه بازي را 11 بر 10 به سود آنها کرد. زدن سرويسها محکم و پرشي در دستور کار روسها قرار گرفت و همين موضوع موجب شد تا نتيجه بازي 14 بر 10 به سود روسيه شود و ولاسکو درخواست وقت استراحت فني کرد، اما پاوولوف در خط سرويس حضور داشت و کسي نميتوانست وي را مهار کند تا اينکه نتيجه بازي 16 بر 10 به سود روسيه شد و تيمها به وقت استراحت فني دوم رفتند.

در امتياز 17 بر 12 مهدوي وارد زمين شد تا شايد بتواند کمکي به تيم کند، اما روسها فقط براي پيروزي آمده بودند از هر توپي امتياز ميگرفتند. نتيجه 21 بر 15 به نفع روسيه موجب شد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت فني کند و مانع امتيازگيري روسها شود. اگر بازيکنان ايران کمي دقت ميکردند شايد شرايط تغيير پيدا ميکرد، اما اشتباهات بازيکنان به قدري بود که ولاسکو هم متعجب شده بود تا اينکه اين گيم هم 25 بر 18 به سود قهرمان المپيک خاتمه پيدا کرد.

* صربستان حريف بعدي شاگردان ولاسکو

کاروان واليبال ايران ساعت 11 صبح فردا کالينگراد را به مقصد مسکو و سپس تهران ترک خواهد کرد و ساعت 23 فردا يکشنبه 19 خرداد از طريق فرودگاه بينالمللي امام خميني (ره) وارد تهران خواهد شد.

بر اساس برنامه آمادهسازي تيم، دو روز استراحت در برنامه کاري مليپوشان است و از روز 22 خرداد تيم ملي با 22 بازيکن که اسامي آنها قبلاً به فدراسيون جهاني اعلام شده در دو گروه الف و ب در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي تمرينات خود را زير نظر کادر فني بار ديگر پيگيري خواهند کرد تا بتوانند خود را براي رويارويي با تيم ملي صربستان در روز هاي 31 خرداد و 1 تير آماده کنند.

در حال حاضر اردوي تيم ملي ب ايران با حضور بقيه بازيکنان دعوت شده به اردو، زير نظر معدني و کادر فني تيم ب در حال پيگيري است و پس از رسيدن تيم الف تمرينات در دو گروه الف و ب ادامه پيدا خواهد کرد.



ورزش3
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]شهنازي:پيشرفت در تيم واليبال محسوس بود[/h]
[h=2] کارشناس واليبال معتقد است تيم ملي ايران با کسب پيروزي در ست سوم برابر روسيه نشان داد نسبت به بازي نخستش در ليگ جهاني پيشرفت کرده است.[/h]
00944869.jpg

ناصر شهنازي درباره عملکرد تيم ملي ايران در دومين ديدار برابر روسيه اظهار کرد:ابتدا بايد اين واقعيت را قبول کنيم که برابر روسيه قهرمان المپيک بازي ميکرديم. روسها سابقه چند دوره ققهرماني جهان و المپيک را دارند و به عنوان تيمي بزرگ در واليبال جهان شناخته ميشوند. اگر اين موضوع را قبول کنيم هضم اين دو شکست براي واليبال دوستان آسانتر ميشود. از طرف مقابل ايران نخستين تجربه ليگ جهاني را پشت سر ميگذارد.

به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: نبايد توقعها از تيم ملي بيدليل بالا برد. همين که ما پيشرفتي محسوس در واليبالمان را ميبينيم خود يک مسئله ارزشمند است. وقتي مقابل تيمي بزرگ چون روسيه با تفکر بازي ميکنيم ثابت ميشود که در واليبال ما کار شده است. خيلي پيشرفت داشتيم که به نظر من مهمترين عامل شادابي بازيکنان در ميدان بود. واليباليستها از نبرد با روسيه لذت ميبردند و اين همان تفکري است که ولاسکو به تيم ملي تزريق کرده است.

کارشناس واليبال ادامه داد: به نظر من مليپوشان عملکرد منطقي برابر روسيه داشتند. ما با اختلافهاي اندک برابر حريف شکست ميخورديم که نشان ميداد واليبال ايران قدرتمند است و به همين دليل بايد به آينده خوشبين بود.

شهنازي در پاسخ به اين سوال که آيا اشتباهات فردي بازيکنان زياد نبود بيان کرد: مسئله اشتباه فردي نيست. نبرد برابر تيمي چون روسيه استرس ايجاد ميکند. اشتباههاي بازيکنان دليل ضعف ايران نيست بلکه دليلش قدرت بيش از حد روسيه است. بازيکنان ما در حد توان خود زحمت کشيدند و عملکردي خوب داشتند. ما نسبت به بازي اول پييشرفت داشتيم. همين که در يک ست به پيروزي رسيديم نشان ميدهد يک گام رو به جلو برداشتهايم به نظر من ايران در آيندهاي نزديک به تيمي بزرگ در واليبال جهان تبديل خواهد شد.

او درباره ديدارهاي خانگي ايران برابر صربستان نيز گفت: صربها تيمي قوي دارند. در بازي نخست کوبا را سه بر يک شکست دادند. در کل ايران در گروهي قرار دارد که همه حريفانش از بزرگان جهان محسوب ميشود که اين مسئله انگيزه واليبال ايران را افزايش ميدهد. ما در اولين بازي ليگ جهاني برابر روسيه عملکردي منطقي داشتيم. حالا در دومين گام ميزبان صربستان هستيم. صربها از روسيه ضعيفتر هستند و ما ميزبان مسابقه هستيم. مطمئنا ميتوانيم نتيجهاي خوب بگيريم به شخصه به بازي برابر صربستان خوشبين هستم.

شهنازي در پايان به ايسنا گفت: به نظر من بيش از هر چيز بايد ليگ جهاني را به عنوان ميداني براي کسب تجربه در نظر بگيريم. تجربهاي بزرگ که به آينده واليبال ايران کمک ميکند.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

ليگ جهاني واليبال 2013
[h=1]عطايي:بازياول جنگنده بوديم و بازيدوم منطقي[/h]
[h=2] سرمربي تيم واليبال کاله گفت: به عقيده من تيم ايران در بازي اول برابر روسيه جنگنده بازي کرد و در بازي دوم منطقي.[/h]
00944069.jpg

بهروز عطايي در خصوص شکست 3 بر يک ايران برابر روسيه در دومين مسابقه در چارچوب ليگ جهاني واليبال اظهار داشت: بازي خوبي بود و ميتوان آن را به دو بخش تقسيم کرد؛ بخش اولي که شامل ستهاي اول و دوم و چهارم ميشود و بخش دومي که شامل ست سوم ميشود.

به گزارش فارس، وي افزود: در بخش اول ايران بد بازي کرد و سرويسهاي کم خطري را ميزد و از طرفي نظم دفاعي مليپوشان هم خوب نبود. تيم ايران در بازي دوم برخلاف بازي اول در توپگيريها عملکرد مناسبي نداشت و تمام اين عوامل موجب شد تا 3 گيم را به حريف واگذار کنيم. البته در استفاده از توپهاي مرده که سرعتيهاي ايران از کار ميافتادند هم تيم ايران خوب کار نکرد که غفور رفته رفته توانست اين مشکل را برطرف کند.

عطايي خاطرنشان کرد: در گيم سوم بازيکنان ايران سرويسهاي بسيار خوبي زدند و در دفاع هم عالي کار کردند، اما در مجموع معتقدم بازي پرخطايي براي ايران بود؛ اگر ست سوم را هم پيروز شديم به اين دليل بود که کم خطا ظاهر شديم.

سرمربي تيم واليبال کاله آمل عنوان کرد: بازي برابر قهرمان المپيک و پيروزي در يک گيم برابر اين تيم بسيار خوب است، اما معتقدم که مليپوشان ايران هنوز ظرفيتهاي واقعي خود را نمايش ندادهاند، چراکه تيم ما هنوز در امتيازها و لحظات حساس اشتباه ميکند و امتياز از دست ميدهد.

عطايي گفت: هنوز بازيکنان ايران تمرکز کافي ندارند و در توپهاي حساس دچار استرس ميشوند. مليپوشان بايد استقامت ذهني خود را بالا ببرند. به اعتقاد من تيم ايران در بازي اول جنگنده بازي کرد و در بازي دوم منطقي.

وي با بيان اينکه تيم ايران امروز فوقالعاده بازي نکرد، افزود: روسها هم چند بازيکن اصلي خود را در اختيار نداشتند و ايران ميتوانست در بازي اول يک گيم از حريف بگيرد و در بازي دوم در ست پنجم بازنده باشد. فکر ميکنم اگر روسها بخواهند با همين روش ادامه دهند قطعا برابر تيمهاي قدرتمندتر به مشکل ميخورند.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"

ليگ جهاني واليبال 2013
[h=1]آمار تحليلي از عملکرد واليبال ايران برابر روسيه[/h]
[h=2] آمار تحليلي از عملکرد مليپوشان واليبال ايران برابر روسيه منتشر شد.[/h]
00944849.jpg

تيمهاي ملي واليبال ايران و روسيه نخستين ديدار خود در ليگ جهاني را در سالن يانتارني با گنجايش 7 هزار نفر تماشاگر برگزار کردند.

به گزارش فارس، اين بازي در پايان با نتيجه 3 بر 1 به سود روسيه، قهرمان المپيک 2012 لندن خاتمه پيدا کرد.

* آمار عملکرد مليپوشان ايران در بخشهاي حمله، دفاع و سرويس به اين شرح است:

در بخش حمله امير غفور از مجموع 30 حمله، توانست 14 امتياز براي ايران به ارمغان بياورد. پس از غفور، پوريا فياضي از 12 حمله خود موفق شد 5 امتياز کسب کند. عادل غلامي، ديگر بازيکن جديد تيم ايران در اين بازي 5 حمله انجام داد و موفق به کسب 4 امتياز براي ايران در بخش هجومي شد.

13920318000852_PhotoL.jpg


در دفاع محمد موسوي عراقي در تيم ايران از مجموع 18 دفاع خود توانست 5 امتياز کسب کند و پس از وي پوريا فياضي 5 دفاع انجام داد که وي موفق به کسب 2 امتياز شد. امير غفور هم 7 دفاع انجام داد و توانست تنها يک امتياز براي ايران به ارمغان بياورد.

در بخش سرويس هم پوريا فياضي 11 بار پشت خط سرويس قرار گرفت و تنها توانست يک امتياز مستقيم سرويس کسب کند. آرمين تشکري هم از 14 باري که پشت خط سرويس قرار گرفت تنها يک امتياز کسب کرد.

 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
[h=1]پاوولف امتيازآورترين بازيکن ديدار ايران و روسيه شد[/h]
[h=2] بازيکن تيم ملي واليبال روسيه توانست عنوان امتيازآورترين بازيکن ديدار تيمش برابر ايران را به خود اختصاص دهد.[/h]
00944870.jpg

دومين ديدار تيمهاي ملي واليبال ايران و روسيه در چارچوب ليگ جهاني از ساعت 19:30 برگزار شد و روسها موفق شدند با نتيجه 3 بر يک از سد تيم ايران عبور کنند.

به گزارش فارس، در پايان اين مسابقه نيکولاي پاوولف، بازيکن شماره 7 روسها توانست 21 امتياز براي تيمش کسب کند و عنوان امتيازآورترين بازيکن اين مسابقه را به خود اختصاص دهد.

در تيم ايران هم امير غفور 15 امتياز کسب کرد و پرامتيازترين بازيکن تيمش لقب گرفت.

 
بالا