راه های درمان گلودرد................حمید-سام

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
اگر چند روزی است گلویتان درد میکند و هنوز راه چارهای برای آن پیدا نکردهاید میتوانید از روشهای درمان خانگی ما استفاده کنید. این روشها از نظر متخصصین بهداشت و درمان هم تایید شده است.


galoodard.jpg

 

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
1) مصرف مایعات را دو برابر معمول کنید. مایعات باعث رقیقشدن خلط و تسریع خروج آن میشود.

2) از عسل و لیمو ترش استفاده کنید. یک قاشق عسل و آب یک عدد لیمو ترش را در یک لیوان آب داغ حل کنید و بگذارید در دمای اتاق سرد شود و سپس آنرا جرعه جرعه بنوشید. عسل درد گلو را تسکین داده و لیمو به کاهش خلط کمک میکند

3) آب نمک ولرم غرغره کنید. نصف قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب ولرم حل، آن را غرغره کرده وسپس آب دهانتان را تف کنید. این کار هم باعث تسکین گلودرد و هم خروج آسان تر ترشحات میشود.



4) آبنبات بمکید. این کاربه خودی خود آرام بخش نیست، اما با تحریک بزاق موجب شست و شو و تمیزشدن حلق میشود.
 

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
5) هوای منزل را مرطوب نگه دارید. این کار از خشکشدن غشای مخاط راه تنفسی جلوگیری کرده و سوزش آن را کم میکند تا بتوانید راحتتر بخوابید. آب دستگاه بخور را هر روز عوض کنید و حداقل هر 3 روز یک بار آن را بشویید تا از تجمع قارچها و باکتریهای مضر در آن جلوگیری شود.


6) سیگار نکشید. دود سیگار گلو را تحریک میکند. حداقل وقتی شما یا کودکتان بیمار هستید، سیگار نکشید و از تمام گازهایی که بر اثر پاک کنندههای خانگی (مثل سفیدکننده یا جرمگیر) یا بوی رنگ متصاعد میشود، دوری کنید.

7) اگر گلودرد موجب تغییر صدای شما شده، به این معنی است که تارهای صوتی شما بر اثر التهاب آسیب دیدهاند؛ بنابراین صحبتکردن برای شما خوب نیست و ممکن است باعث لارنژیت و قطع صدای شما شود.



8) اگر بیمار هستید، مرخصی گرفته و یکی دو روز در منزل استراحت کنید. خستگی در زمان بیماری نه تنها موجب تشدید بیماری خواهد شد، بلکه رفتن شما به محل کار ممکن است موجب بیمارشدن همکاران شما هم بشود.



9) آسانترین و بهترین راه پیشگیری از بیماری، شستن مرتب و دقیق دستها با آب وصابون است؛ به طوری که مالیدن دستها به همدیگر حداقل 15 ثانیه ( به اندازه خواندن شعر یه توپ دارم قلقلیه) طول بکشد. اگر آب و صابون در دسترس نبود، میتوانید از ژلهای ضدعفونی کننده و میکروبکش استفاده کنید.



10) هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بگیرید و سپس آن را در سطل آشغال بیندازید. درضمن یادتان نرود که از لیوان و حوله دیگران استفاده نکرده و از تماس دهان خود با گوشیهای تلفن و شیر آب سردکنها خودداری کنید.
 
بالا