فلسطین از منظر مقام معظم رهبری

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
[h=2]فلسطین از منظر مقام معظم رهبری[/h]
بسم الله الرحمن الرحیم





حضرت آيت ‏الله العظمي خامنه‏اي (مدظله العالی) می فرمایند:


«من صريحا اعلام مي‏کنم هر جوان فلسطيني که به خاک و خون‏کشيده مي‏شود و هر خانواده فلسطيني که بي‏سرپرست و متلاشي مي‏شود،رئيس جمهور و دولت امريکا به طور مستقيم در اين جرم شريک وسهيم هستند.»
 

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
حضرت آيه الله العظمي خامنه‏اي (مدظله العالی) طي نطقي درتاريخ دهم خرداد ماه سال‏1369 ه.ش خاطر نشان فرموده‏اند:


«.. سکوت و سازش خيانت آلود بسياري از دولت‏هاي عربي و حتي‏تظاهر بعضي از آنان به بي‏تفاوتي و عدم حساسيت‏به سرنوشت فلسطين‏کار را به جايي رسانده است که دولت غاصب صهيونيست پس از سال‏هاکتمان و حتي انکار، اکنون دوباره داعيه اسرائيل بزرگ را علنابر زبان مي‏آورد و با بي‏شرمي و وقاجت نيت پليد غصب سرزمين‏هاي‏جديدي از ميهن راتکرار مي‏کند...»
 

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
جانشين برحق امام خميني و تداوم بخش راه آن روح قدسي، يعني‏حضرت آيت ‏الله العظمي سيدعلي خامنه‏اي (مدظله العالی) نيز مهمترين مسأله جهان‏اسلام را ضايعه اشغال فلسطين به دست صهيونيست‏ها مطرح نمودند وفرمودند:


«مسأله فلسطين يک راه حل بيشتر ندارد و آن تشکيل دولت‏فلسطيني در تمام سرزمين فلسطين است‏» .





مقام معظم رهبری در بخشي از پيامي که در آستانه فرارسيدن‏امام حج‏سال 1411ه. ق خطاب به حجاچ بيت الله الحرام ارسال‏نمودند، فرمودند:


«مهمترين مسأله امروز مساله فلسطين است که در نيم قرن اخيرهمواره مهمترين مساله جهان اسلام و شايد مهمترين مساله بشريت‏بوده است، اينجا سخن از محنت و آوارگي و مظلوميت‏يک ملت است،سخن از غصب يک کشور است، سخن از ايجاد غده‏اي سرطاني در قلب‏کشورهاي اسلامي... است، سخن از ظلم مستمري است که اکنون دو نسل‏پي درپي از ملت فلسطين را فراگرفته است‏» .
 

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
علامه محمد حسين فضل الله، روحاني برجسته لبناني در کنگره بين‏المللي فلسطين که در تهران برپاشد اين واقعيت انکارناپذير رامطرح کرد که:


«جمهوري اسلامي ايران تنها دولت جهان اسلام است که بطور رسمي‏مخالف وجود اسرائيل در هر شکل و هر صورت است زيرا بر مبناي‏رهنمودهاي امام خميني اسرائيل را غده سرطاني مي‏داند که بايد ازجسم امت اسلامي زدوده شود و لذا استراتژي اسلامي جمهوري اسلامي‏مبتني بر تلاش همه جانبه براي حمايت از فلسطين در زمينه‏هاي‏سياسي، نظامي، امنيتي و اقتصادي است و اين موضعي است که بايدتمام نيروهاي آزادي بخش مسلمان و عرب، جنبشي‏ها، احزاب وشخصيت‏هاي سياسي تحت لواي رهبري، رهبر بزرگ دنياي اسلام، حضرت‏آيه‏الله خامنه‏اي که در خط امام خميني حرکت مي‏کند با آن همراه‏شوند» .
 

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
حضرت‏آيت ‏الله العظمی خامنه‏اي(حفظه الله) مي‏فرمايند:


«امروز بحمدالله عنصر ايمان و جهاد اسلامي در مبارزات ملت‏فلسطين در داخل وطن مغصوب زنده شده و به همين جهت معادله قدرت‏در فلسطين به سود فلسطينيان نسبت‏به گذشته تغيير کرده است.
محافل سياسي اعتراف دارند که اين جوشش از مسجد شروع شده و هرخانه را به يک مسجد تبديل کرده است. يکي از نشريات صهيونيستي‏در نوزدهم بهمن سال‏1369 اين قيام را الهامي از انقلاب اسلامي‏ايران ذکر کرده است‏» .






مقام معظم رهبری در تاريخ‏27شهريور 1372 طي‏بياناتي امضاي سند ننگين سازش با رژيم غاصب صهيونيستي را شديدامحکوم کرده و در فرازي از سخنان گهربار خويش فرمودند:


«در قضيه فلسطين نماينده فلسطين آن امضاء کننده حقير، بدنام‏روسياه و علي الظاهر فلسطيني(علي الباطنش را خدا مي‏داند)نبوده‏که برود و يک چيزي را بفروشد، مگر فلسطين عرفات است، عرفات‏چکاره است که برود فلسطين را با غاصبين آن معامله کند» .
 

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
آمريكا و حذف فلسطين



رهبر معظم انقلاب اسلامى، حضرت آيت‏اللّه‏ خامنه‏اى، با بينش عميق خود در مورد مسأله فلسطين، درباره تلاش‏هاى مقامات آمريكايى و غاصبان و مزدوران آنها براى پاك‏كردن صورت مسأله فلسطين، چنين فرمودند:

«دستگاه‏هاى آمريكا و رئيس‏جمهور آمريكا، تلاش خودشان را گذاشته‏اند كه مسأله فلسطين را از صورت مسايل دنياى اسلام و خاورميانه به كلى حذف كنند و اصلاً مسأله‏اى به نام فلسطين و آرمان فلسطين و نهضت فلسطين ديگر باقى نماند. اين يكى از اهداف بسيار مهم آنهاست. هرجا كه مبارزه‏اى با صهيونيست‏ها و اشغالگران و آدم‏كشان هست، مى‏خواهند آن را حذف كنند. حالا چنانچه آن را از روى كاغذ حذف كنند، مگر ممكن است انگيزه دفاع از كشور فلسطين و هويت فلسطينى از دل فلسطينى‏ها برود؟... مگر تا حالا كه جوانان مسلمان در انتفاضه فلسطين يا در كشور لبنان به خاطر خدا، به خاطر مسئوليت الهى دفاع از سرزمين اسلامى، جان خودشان را به خطر مى‏انداختند، به خاطر منشور فلسطين اين كارها را مى‏كرده‏اند كه حالا اگر شما منشور به اصطلاح ملى فلسطين را دستكارى كرديد، آنها دست بردارند؟»
 

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
پيام روز قدس

روز قدس، روز فرياد جوانان غيور امت اسلام بر ضد استكبار و غاصبان سرزمين اسلامى است.
پيام روز قدس، محو اسرائيل از منطقه است. پيام روز قدس اين است كه مسلمانان تا نابودى اسرائيل دست از مبارزه و جهاد بر نمى‏دارند و آماده هر نوع قربانى هستند.


بر همين اساس است كه مقام معظم رهبرى، بر ضرورت مبارزه با رژيم اشغالگر قدس تأكيد كرده، چنين فرمودند:

«هريك وجب از خاك فلسطين ،يك وجب از خانه مسلمين است. هر حاكميتى غير از حاكميت فلسطين و حاكميت مسلمين بر كشور فلسطين، حاكميت غاصب است. حرف، همانى است كه امام راحل عظيم الشأن فرمود: اسرائيل بايستى محو بشود. ... بحث، بحث يهودى ستيزى نيست ؛ مسأله، مسأله غصب خانه مسلمين است».





حضرت آيت‏الله خامنه‏اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، مي‏فرمايند:


«هر يک وجب از خاک فلسطين، يک وجب از خانه مسلمين است . هر حاکميتي غير از حاکميت فلسطين و حاکميت مسلمين بر کشور فلسطين، حاکميت غاصب است . حرف، هماني است که امام راحل عظيم الشان فرمود: اسرائيل بايستي محو بشود ... . بحث، بحث‏يهودي ستيزي نيست . مساله، مساله غصب خانه مسلمين است .»
 

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
منابع:
1 . ماه نامه پاسدار اسلام شماره 223، سیری درتاریخ سیاسی فلسطین و چگونگی غصب آن.
2. ماه نامه گلبرگ شماره 56، جمعه آخر(روز جهانی قدس).
 
بالا