دستگيري مهندس قلابي در خراسان شمالي

مجنون الحسین

کاربر فعال
"بازنشسته"
دستگيري مهندس قلابي در خراسان شمالي

رئيس پليس آگاهي خراسان شمالي از دستگيري کلاهبردار حرفه اي و سابقه داري در شهرستان بجنورد خبر داد.


به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس، سرهنگ"قاسمعلي يوسفخاني" با اعلام اين خبر افزود: در پي ارائه شکوائيه اي به اين پليس مبني بر سرقت يکدستگاه لپ تاپ و گوشي تلفن همراه ، بلافاصله ماموران دايره عمليات ويژه پليس آگاهي وارد عمل شدند.
وي تصريح کرد: ماموران با اقدامات اطلاعاتي و فني دقيق موفق به شناسايي کلاهبردار شده که با تحقيقات به عمل آمده مشخص شد متهم مورد نظر با کلاهبرداري و سرقت مدارک هويتي فردي با مشخصات م.الف اقدام به گرفتن کارت ملي ، گذرنامه جعلي و بيش از 20 سيم کارت به نام وي کرده است.
اين مقام انتظامي در ادامه بيان داشت: با شناسايي متهم تحقيقات در اين زمينه آغاز و اقدامات اطلاعاتي و فني وسيعي با همکاري اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداري انجام که هويت واقعي وي به هويت س.م مشخص شد.
رئيس پليس آگاهي خراسان شمالي همچنين خاطرنشان کرد: در نهايت متهم در منزل عمويش واقع در کلاته محمدعلي پهلوان دستگير و در بازرسي از منزل تعداد 3 دستگاه لپ تاپ ، 2 دستگاه گوشي تلفن همراه ، يکدستگاه هارد اکسترنال کونفلون ، موس ، يکدستگاه ساعت گلوريا مچي ، يکدستگاه پوز بيسيم بهمراه سيم کارت ايرانسل ، يک عدد کيف نوت بوک کشف شد.
سرهنگ"يوسفخاني" اضافه کرد: متهم در بازجويي بعمل آمده اذعان داشته داراي يک فقره سابقه جعل عنوان و جعل اسناد در استان سمنان بوده که مدت سه سال قبل با استفاده از کارت ملي جعلي چند شرکت مصالح ساختماني و دام و طيور و ادوات کشاورزي در استان هاي همجوار تاسيس نموده و تعداد 20 عدد سيم کارت به نام م.الف خريداري کرده است.
وي تصريح کرد: متهم اظهار داشته از طريق سايت همسريابي با خانمهاي جوان آشنا شده و با عناوين جعلي خودم را معرفي و اقدام به کلاهبرداري مي کردم به اين صورت که با آنها قرار گذاشته و خودم را مهندس معرفي کرده و مي گفتم براي نمايندگي فروش کتاب به يک نفر نياز دارم که لب تاب داشته باشد سپس به بهانه نصب نرم افزار ، لپ تاپ ها را سرقت مي کردم.
گفتني است متهم در ادامه اعترافاتش به سرقت چندين دستگاه لپ تاپ در استان هاي گلستان و مازندران به همين شيوه اعتراف کرده است.
 
بالا