> بیوگرافی بازیکنان بارسلونا <

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پدریتو
PEDRO RODRÌGUEZ

56767061089601554040.jpg


نام کامل : پدرو الیه زر رودریگز لدسما
تارخ تولد : 28 جولای 1987
محل تولد : سانتاکروز- تنریف – جزایر قناری – اسپانیا
قد : 170 سانتی متر
پست : فوروارد
تیم فعلی : بارسلونا

16809883230853155239.jpg


معمولا با نام پدرو یا پدریتو شناخته می شود. پدرو توانایی بسیار بالایی در بازی در جناحین زمین دارد. او در 17 سالگی به تیم جوانان بارسلونا پیوست.پدرو یک بازیکن کلیدی در ترکیب تیم دوم بارسلونا بود. در 12 ژانویه 2008 او برای اولین بار به مدت یک دقیقه برای تیم اول بارسا در نیوکمپ به میدان رفت.
پدرو یکی از بازیکنان اصلی تیم پیش فصل بارسا در فصل 2009-2008 بود. او نخست خود را با گلزنی در برابر هیبرناین و نیویورک رد بولز نشان داد . در 11 اگوست او جایگزین یایا توره در لیگ قهرمانان اروپا در برابر پولیش شد. اولین بازی پدرو در دور گروهی این رقابت ها در 16 سپتامبر و در برابر اسپورتینگ کلاب پرتغال بود که جایگزین تیری آنری شد.

86884410757755616964.jpg


در فصل 2009-2008 که بارسلونا هر سه جام معتبر را کسب کرد پدرو 14 بازی انجام داد. او در لالیگا در برابر تیم های ختافه ، والنسیا ، رئال وایادولید و اوساسونا 365 دقیقه بازی کرد و در جام کوپا دل ری در برابر بنیدروم و اتلتیکو مادرید بازی کرد. در فینال جام قهرمانان اروپا نیز در آخرین دقیقه ی بازی به جای اینیستا وارد زمین شد.
در فصل 2010-2009 سرمربی تیم جوزپ گواردیولا تصمیم گرفت که پدرو را به تیم اصلی بیاورد
و پدرو نیز پاسخ اعتماد او را با گلزنی در 6 تورنومنت مختلف در یک فصل داد .

30466201086471820208.jpg


در 16 آگوست او نخستین گل خود را برای تیم اول بارسلونا در سوپر کاپ اسپانیا در برابر اتلتیک بیلبائو به ثمر رساند که یک هفته پس از آن رسما قراردادی با بارسلونا تا سال 2014 ثبت کرد. در سوپر کاپ اروپای 2009 او در دقیقه ی 80 به جای زلاتان ابراهیموویچ وارد میدان شد و گل برتری تیمش را در برابر شاختار دونتسک به ثمر رساند.
در 28 سپتامبر پدرو در لیگ قهرمانان اروپا پس از ورود به زمین در ابتدای نیمه ی دوم گلزنی کرد. درخشش پدرو ادامه داشت و او توانست اولین گل خود در لالیگا را در برابر آلمریا بزند که در آن بازی ضربه ی فوق العاده ی او باعث پیروزی تیمش شد.یک ماه بعد در 28 اکتبر در دور رفت اسپانیش کاپ موفق به گلزنی شد همچنین در دور برگشت نیز گلزنی کرد.
پدرو خود را بیشتر و بیشتر در ترکیب بارسا جا انداخت . او باز هم موفق به گلزنی در لالیگا شد. و همچنین گلزنی اش در لیگ قهرمانان اروپا را نیز ادامه داد .در 16 دسامبر پدرو در نیمه نهایی جام باشگاه های جهان در برابر آتلانت نیز گل زد و اینگونه پدرو و مسی تنها بازیکنانی در تاریخ باشگاه بارسلونا هستند که در 6 تورنومنت مختلف در یک سال گل زده اند.

74259411711410178166.jpg


در 10 آپریل او دومین گل تیمش را در برابر رئال مادرید به ثمر رساند و این اولین حضور او در ال کلاسیکو بود. در 14 آپریل در بازی با دپورتیوو لا کرونیا ، دانیل آرانزوبیا ، دروازه بان این تیم توپ را به خارج از محوطه ی جریمه فرستاد اما توپ به پدرو رسید و او از فاصله ی 40 یاردی توپ را با پای چپ وارد دروازه کرد.
در سه هفته ی پایانی لیگ برتر ، پدرو در برابر تیم های تنریف ، سویا و وایادولید گلزنی کرد تا با کاتالان ها قهرمان لیگ شود.
در فصل 2010-2009 او در 53 بازی به میدان رفت و 23 گل به ثمر رساند.در 9 جولای 2010 او قراداد جدید 5 ساله ای با بارسلونا ثبت کرد.پدرو فصل 2011-2010 را با محکم کردن جای پایش در بارسلونا آغاز کرد. در 22 نوامبر 2010 گل دوم تیمش را در پیروزی 5-0 بارسا در برابر رئال مادرید به ثمر رساند و به صدر جدول صعود کردند.

97596316631624126942.jpg


ماه بعد دو گل در دربی شهر بارسلونا به اسپانیول زد. در دور برگشت نیمه نهایی جام قهرمانان اروپا در برابر رئال مادرید تک گل تیمش را زد . پدرو در 5 جولای 2011 قرارداد جدیدی تا سال 2016 به مبلغ 150 میلیون یورو ثبت کرد.

در 5 می 2011 پدرو توسط وینسنت دل بوسکه به تیم ملی اسپانیا برای جام جهانی 2010 دعوت شد. و در بیست و نهم همان ماه اولین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر عربستان سعودی انجام داد.

86358973400351713070.jpg


در 8 جولای 2010 پدرو اولین گل ملی خود را در دیداری دوستانه برابر لهستان به ثمر رساند و یک پاس گل نیز برای تورس ارسال کرد. در جام جهانی او در 5 بازی شرکت داشت که در سه تای آن ها بازیکن تعویضی بود.
در 7 جولای درمرحله ی نیمه نهایی جام جهانی در برابر آلمان به جای تورس به میدان آمد. او همچنین برای فینال رقابت ها انتخاب شد که آن بازی را اسپانیا با گل اینیستا 1-0 برنده شد و قهرمان جهان نام گرفت.
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
79236988781591646520.jpg



خاویر الخاندرو ماسکرانو در تاریخ ۸ ژوئن ۱۹۸۴ در شهر سن لورنزوی آرژانتین دیده به جهان گشود . او فوتبال خودش را از تیم نوجوانان ریورپلیت آغاز کرد و در سال ۲۰۰۳ به تیم بزرگسالان این باشگاه ملحق شد.اولین موفقیت او با قهرمانی ریور در کلاسورا ۰۴-۲۰۰۳ رقم خورد و درهمان فصل موفق شد همراه با تیمش به نیمه نهایی کوپالیبرتادورس صعود کند اما در ان مرحله از رقیب دیرینه خود یعنی بوکاجونیورز شکست خوردند. در آن زمان تیمهای اروپایی زیادی از جمله رئال مادرید و دپورتیوو لاکرونیا به دنبال جذب وی بودند ولی ریور با همه این پیشنهادها مخالفت کرد و منتظر پیشنهادهای مالی مناسبتری بود . فصل ۰۵-۲۰۰۴ چندان برای ریورپلیت موفقی به همراه نداشت . آهنا در این فصل در آپرتورا سوم شدند و در کلاسورا رتبه دهم را کسب کردند و یکبار دیگر در نیمه نهایی کوپالیبرتادورس نتیجه را واگذار کردند اما اینبار به سائوپائولو از برزیل . ماسکرانو همراه با تیم ملی بزرگسالان آرژانتین در جام کنفدراسیونها (۲۰۰۵ - آلمان ) شرکت کرد و عملکرد خوبی ارائه داد . پس از آن بازیها کورینتیانس برزیل موفق شد با مبلغ ۱۵ میلیون یورو این بازیکن را به خدمت بگیرد .
سری آ برزیل از آپریل شروع میشد بنابراین ماسکرانو از نیم فصل کار خود را با کورینیتیانس آغاز کرد و در سپتامبر ۲۰۰۵ پس از انجام فقط ۹ بازی برای تیم جدید خود دچار مصدومیت شد و پایان فصل را از دست داد و برای درمان به آرژانتین بازگشت . به هر حال کورینتیانس در آن فصل قهرمان سری آ برزیل شد و این قهرمانی با درخشش کاپیتان آرژانتینی این تیم یعنی کارلوس ته وز بدست آمد . ماسکرانو کلا ۶ ماه دور از میادین بود و کورینتیانس کوپالیبرتادورس ۲۰۰۶ را بدون او اغاز کرد ولی ماسکرانو پس از مدتها اماده بازی شد و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل تیم سابقش ریورپلیت به میدان رفت که البته آن بازی به سود ریورپلیت خاتمه یافت . جام قهرمانی سری آ برزیل در سال ۲۰۰۶ هم به کورینتیانس رسید و یکبار دیگر ماسکرانو توجه باشگاههای اروپایی را به خود جلب کرده بود. در طول تابستان ۲۰۰۶ در حالی که بارها خبرهایی از توافق ماسکرانو با رئال مادرید و بارسلونا به گوش میرسیددر آخرین ساعات قبل از بسته شدن بازار نقل و انتقالات او به همراه کارلوس ته وز به وستهام یونایتد انگلیس پیوستند . این انتقال یک نوع سورپرایز بود چونکه در طول فصل نقل و انتقالات باشگاههای بزرگ اروپایی برای جذب او رقابت میکردند ولی یک سری مسائل مالی و پشت پرده که مربوط به مدیر برنامه ایرانی ماسکرانو یعنی کیا جورابچیان میشد باعث شد او و کارلوس ته وز هر دو به عضویت وستهام دربیایند ( که بعدها کیا جورابچیان و باشگاه وستهام به خاطر این قرارداد تحت بازجویی قرار گرفتند و متخلف شناخته شده و سنگینترین جریمه تاریخ از سوی فیفا را متحمل شدند مبلغی در حدود ۹ میلیون دلار) . قبل از رسیدن ماسکرانو وستهام سه بازی در لیگ ۰۷-۲۰۰۶ انجام داده بود و یک پیروزی یک شکست و یک تساوی کسب کرده بود . پس از آن وستهام در ۹ بازی بعدی خودش ۸ باخت و یک تساوی کسب کرد و طی آن مدت مساکرانو واقعا افت شدیدی کرده بود و دیگر از آن جنگندگی خبری نبود . اغلب بازیها یار تعویضی بود و از نظر روحی دوران سختی را داشت . آلفیو باسیله سرمربی وقت آرژانتین در مصاحبه ای در ماه اکتبر گفت که ماسکرانو برای حضور در تیم ملی باید در سریع ترین وقت ممکن وستهام را ترک کند و گفت که خدا کند او راهی یوونتوس شود . ژانویه سال ۲۰۰۷ باشگاه لیورپول از فیفا درخواست کرد که چاره ای برای انتقال قرضی ماسکرانو به لیورپول بیندیشد . در حالی که قانون فیفا میگوید که هیچ بازیکنی نمیتواند در مدت زمانی بین ۱ جولای و ۳۰ ژزوئن در بیش از دو باشگاه بازی کند ولی ماسکرانو در این مدت هم برای کورینتیانس به میدان رفته بود و هم برای وستهام . فیفا در تاریخ ۳۱ ژانویه با این انتقال موافقت کرد . اگرچه لیورپول در آخرین دقایق از بسته شدن بازار نقل و انتقالات مدارک قرارداد را به اتاحدیه فوتبال انگلستان ارسال کرد ولی این اتحادیه بلافاصله اجازه بازی برای ماسکرانو صادر نکرد و اعلام کرد که به زمان بیشتری برای بررسی این قرارداد نیاز دارد .
در تاریخ فوریه در حالی که ماسکرانو هنوز اجازه بازی در لیگ جزیره را نداشت باشگاه لیورپول اسم او را در لیست خود برای لیگ قهرمانان اروپا وارد کرد و شماره ۲۰ را برای او اتنخاب کرد . ۱۰ روز بعد اتحادیه فوتبال انگلیس اجازه بازی به ماسکرانو را داد و این به معنای تولدی دوباره برای ماسکرانو در آنفیلد بود . ۲۰ فوریه ۲۰۰۷ او اولین بازی خود برای لیورپول را انجام داد و در آن بازی که با نتیجه ۴ بر صفر مقابل شفیلدیونایتد پیروز شدند با عملکرد خود رضایت مربی و هم تیمی هایش را جلب کرد . بعد از بازی مقابل آرسنال در ۳۰ مارچ بنیتز او را یک اعجوبه خواند و همچنین همتیمی اش ژابی آلونسو درباره او گفت که : ماسکرانو در عین خونسردی اش بسیار جنب و جوش بالایی در زمین دارد و برای هر لحظه از بازی تفکر هوشمندانه ای دارد . او در اولین بازی اروپایی خود سوم آوریل در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آیندهوون به میدان رفت . در آن فصل لیورپول به فینال رقابتها رسید و ۲-۱ مغلوب میلان شد . در آن بازی ماسکرانو عملکرد خوبی در مقابل بهترین بازیکن جهان در آن سال یعنی کاکا و ستاره هایی همچون پیرلو و سیدورف داشت به عنوان بهترین بازیکن تیمش انتخاب شد . پس از پایان مهلت قرارداد قرضی او با باشگاه لیورپولیها که به هیچ وجه حاضر به از دست دادن این بازیکن نبودند پس از هفته ها تلاش موفق به تمدید قرارداد چهار ساله این بازیکن با مبلغ ۱۹ میلیون یورو شدند . ماسکرانو اولین گل خود در لیگ برتر را در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۰۸ و از فاصله ۲۰ یاردی به ریدینگ زد . در حال حاضر همچنان تیمهایی مثل رئال مادرید و بارسلونا خواهان جذب وی هستند ولی لیورپول روی او قیمت ۵۰ میلیون دلار گذاشته . ماسکرانو در بین هواداران لیورپول به یک ستاره محبوب تبدیل شده طوری که هوادارن برای او یک ترانه سروده اند .
اولین تجربه بین المللی ماسکرانو در سپتامبر ۲۰۰۱ بود که او به همراه تیم ملی زیر ۱۷ سال آرژانتین مقام چهارم جهان را کسب کردند . در سال ۲۰۰۳ ماسکرانو برای شرکت در جام جهانی جوانان به تیم ملی دعوت شد و باز هم آرژانتین مقام چهارم را در آن رقابتها کسب کرد . ژاویه ۲۰۰۴ مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۰۴ آتن در شیلی برگزار میشد و ماسکرانو به همراه تیم ملی امید آرژانتین در آن بازیها اول شدند و چندماه بعد یعنی آگوست ۲۰۰۴ موفق به کسب مقام قهرمانی رقابتهای المپیک ۲۰۰۴ و مدال طلا شدند . در سال ۲۰۰۴ ماسکرانو همراه تیم بزرگسالان آرژانتین در کوپاامریکا که در پرو برگزار میشد حضور یافت و در فینال بازیها مقابل برزیل در ضربات پنالتی مغلوب شدند ولی درخشش ماسکرانو در آن بازیها باعث شد به عنوان بهترین بازیکن تیمش انتخاب شود . در سال ۲۰۰۵ و جام کنفدراسیونها او عضو تیم ملی بود و باز هم در فینال رقابتها مقابل برزیل شکست خوردند . در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان ماسکرانو در همه بازیها و همه دقایق برای آرژانتین بازی کرد ولی علیرغم شایستگی در یک چهارمنهایی با شکست مقابل تیم میزبان در ضربات پنالتی حذف شدند. در کوپاامه ریکا ۲۰۰۷ که در ونزوئلا برگزار شد ماسکرانو اولین گل ملی خود را به ثمر رساند . در آن بازیها بازهم در فینال آرژانتین مغلوب برزیل شد ولی عملکرد ماسکرانو به حدی خوب بود که در میان تیم پرستاره آرژانتین در آن رقابتها بهترین بازیکن آرژانتینی لقب گرفت . سال ۲۰۰۸ اولین کارت قرمز ماسکرانو در بازی مقابل آمریکا در هشتم ژوئن اتفاق افتاد . در همان سال با دعوت از ماسکرانو برای حضور در تیم المپیک به عنوان یکی از سه بازیکن بزرگسال او چنان ذوق زده و با انگیزه شد که در مصاحبه ای چنین گفت : برای هر ورزشکاری بسیار مهم است که بتواند از مدال طلای خود دفاع کند . ممکنه من اولین شخص آرژانتینی باشم که اینکار را انجام میدهم و در تاریخ کشورم جاودانه میشوم . آرژانتین قهرمان المپیک ۲۰۰۸ شد و ماسکرانو در کنار خوان نلسون بازیکن واترپولو آرژانتین تنها ورزشکارانی هستند که دو طلای المپیک برای آرژانتین به ارمغان آورده اند . پس از انتخاب مارادونا به عنوان سرمربی آرژانتین در سال ۲۰۰۸ او ماسکرانو را به عنوان کاپیتان تیم ملی انتخاب کرد و گفت : من میخواهم ماسکرانو کاپیتان تیمم باشد به این خاطر که باور دارم که او نزدیکترین شرایط رابه اعتقداتی که من به پیراهن تیم ملی آرژانتین دارم داراست . او برای پیراهن تیم ملی عرق میریزه فداکاری میکنه و به هم تیمیهایش نزدیکه . من متقاعدش میکنم که کاپیتان تیم من باشد . در حضور خاویر زانتی ماسکرانو در ابتدا قبول نکرد ولی بالاخره در تاریخ ۱۰ نوامبر اولین بار کاپیتان البیسلسته شد .

کارنامه ماسکرانو

۰۵-۲۰۰۳ ریورپلیت ۴۶ بازی ۰ گل زده
۰۶-۲۰۰۵ کورینتیانس ۱۷ بازی ۰ گل زده
۰۷-۲۰۰۶ وستهام یونایتد ۷ بازی ۰گل زده
...-۲۰۰۷ لیورپول ۷۶ بازی ۲ گل زده


۲۰۰۳ جوانان آرژانتین زیر ۲۰ سال ۲۲ بازی یک گل زده
۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ تیم امید آرژانتین ۱۸ بازی ۰ گل زده
...-۲۰۰۳ بزرگسالان آرژانتین ۵۵ بازی ۲ گل زده


 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
نام:سرجیو بوسکتس

پست:هافبک

تاریخ تولد:16/07/1988

محل بازی:سابادل(بارسلونا)

قد:189 سانتی متر

وزن:73 کیلو گرم

اولین بازی برای بارسا:اف سی بارسلونا 1-1 راسینگ سانتاندر (لیگ در تاریخ 13/09/2008





سرجیو بوسکتسمتولد سابا دل در سال 2005 از تیم جاباک به تیم جوانان بارسلونا پیوست در فصلی که او در جوونیل a بازی می کرد او همراه بویان,جفرن ,جیووانی و مارک کروسر توانست سه جام را بدست اورد

کارلوس او به پیشرفت خود در فصل 07-2006 ادامه داد و به یکی از بازیکنان کلیدی جوونیل a با مربیگری الکس گارسیا بدل شد او در سال سوم حضور خود در ان تیم با انکه یک هافبک تدافعی است 7 گل در 26 بازی به ثمر رساند

در فصل بعد او به بارسا b با مربیگری جوزپ گواردیولا نقل مکان کرد و 12 بازی طول کشید تا او بتواند در ترکیب تیم حضور یابد در ابتدای حضور خود در ترکیب اصلی تیم نمایش خیره کننده ایی از خود به نمایش می گذارد که بعد از این بازی توانست 23 بار دیگر در میادین حضور یابد او 2 گل زد و نقش مهمی در راه یافتن تیم به دست دوم داشت.

او در فصل 08-2007 و 09-2008 در کوپا کاتالونیا برای تیم اول بارسا به میدان رفت و در 13 سپتامبر2008 برابر راسینگ سانتاندر در لیگ برای باولین بار برای تیم اول بارسا بازی کرد. او از همان ابتدا در ترکیب تیم حضور داشت و 90 دقیقه در میدان ماند

بوسکتس رفته رفته شانس بیشتری برای بازی پیدا می کرد و در قهرمانی معروف سه گانه نقش مهمی ایفا می کند. او در فینال کوپا دل ری و لیگ قهرمانان بازی کرد تا پایان خوشی در این فصل داشته باشد او 12 ماه باور نکردنی را از دسته سوم تا قهرمانی اروپا را تجربه کرد.



در فصل10-2009 با بازیهای درخشانش خود را به عنوان یکی از با استعداد ترین هافبک های مرکزی دنیا معرفی کرد.او با وجود رقابت سختی که با یحیی توره داشت توانست در 33 بار در لیگ 10 بار در لیگ قهرمانان و4 بار هم در جام حذفی بازی کند.

بازی های درخشان او در بارسلونا باعث شد تا به تیم ملی اسپانیا دعوت شود او اولین بازی خود را برای تیم ملی در 1 اوریل 2009 در ورزشگاه علی سامی ین برابر ترکیه انجام داد او همچنین در بازیهای جام کنفدراسیون ها در همین سال در افریقای جنوبی حضور داشت.

او در جام جهانی 2010 جزو مهره های ثابت ویسنته دل بوسکه در تیم ملی اسپانیا بود که موفق به کسب عنوان قهرمانی جام جهانی شد.

سرجیو بوسکتس پسر کارلوس بوسکتس است که در دهه ی 90 دروازه بان تیم بارسلونا بود.



خصوصیات

سرجیو بوسکتس هافبک بسیار کاملی است که به خاطر هوش زیاد مشهور است.این بازیکن متولد سابادل بسیار خوب جایگیری میکند او به تیم امنیت اضافه می کند چرا که به ندرت توپ را از دست می دهد.او همچنین در وضایف دفاعی بسیار با قدرت عمل می کند.

او یک بازیکن همه کاره است که می تواند در موقعیت های گل زنی هم خوب ظاهر شود هوشیاری تاکتیکی و قد بلند او (190) سانتی متر بدین معنا است که او می تواند با وجود استعداد ذاتی اش در میانه ی میدان در دفاع مرکزی یا هافبک تهاجمی هم نقش ایفا کند.


 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
نام: اندرو فونتاس پرات

پست:دفاع

محل تولد: بانیلوس (جیرونا)

تاریخ تولد: 14/11/1989

قد :186 سانتی متر

وزن :89 کیلو گرم

اولین بازی : بارسلونا -اسپورتینگ خیخون (لیگ در تاریخ 31/8/2009 )



اندرو فونتاس در 16 مارس 2011 در 21 سالگی به تیم اول اضافه شد.او به جای اریک ابیدال که به خاطر بیماری که داشت وارد ترکیب تیم اول شد.

اندره فونتاس متولد 14/11/1989 در بانیلوس قبل از سال 2011 اولین بازی خود را برای تیم اول بارسا به میدان رفت وی در دقایق پایانی برد 3-0 مقابل اسپورتینگ در کمپ نو در 31اوت 2009 به جای جرارد پیکه وارد زمین شد.

فونتاس در اواسط مارس 2011 به تیم اول اضافه شد و در 5 بازی لیگ و لیگ قهرمانان و جام حذفی به میدان رفت, و در لیگ قهرمانان در برابر روبین کازان اولین گل خود را برای این تیم به ثمر رساند(2-0).

فونتاس در سال 2007 از تیم جیرونا** 4 به تیم جوانان بارسا پیوست وی قبل از پیوستن به بارسا از سال 1996 برای بانیلوس باشگاه شهر زادگاهش به میدان می رفت<او برای یک سال بخشی از تیم جوانان بود و سپس به بارسا b نقل مکان کرد و 2 نیم سال در انجا بازی کردکه حاصل ان ارتقا تیم به دسته بالاتر تحت مربیگری لوئیس انریکه بود<او زمانی به تیم اول اضافه شد که اریک ابیدال تحت عمل جراحی کبد قرار گرفته بود.


خصوصیات


فونتاس یک مدافع مرکزی چپ پا است او با قدرت و توانایی که دارد در پست دفاع مرکزی جا افتاده است.او در اصل یک هافبک است که چندین فصل به عنوان دفاع مرکزی بازی کرده و در وسط زمین امنیت بر قرار می کند.


 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
نام:ادریانو کوریوا کلاو

پست:مدافع

محل تولد:کوریتیبا (برزیل)

تاریخ تولد:26/10/1984

قد:172 سانتی متر

وزن:67 کیلو گرم

اولین بازی برای بارسا: اف سی بارسلونا 3-1 سویا (سوپر کاپ اسپانیا 14/8/2010

ادریانو کوریا کلاو

ادریانو در تاریخ17 ژوئیه 2010 در سن 25 سالگی بعد از شش فصل حضور در سویا به بارسا پیوست,این برزیلی دومین خرید تابستانی بارسا بعد از قرار داد باداوید ویا در ماه ژوئن بود.

ادریانو کویا کلاو متولد 26 اکتبر 1984 در کورتیبا است,او با یک قرارداد چهار ساله که امکان تمدید ان برای یک سال دیگر هم وجود دارد,به تیم بارسلونا پیوست,مبلغ هزینه فسخ قرارداد 90 میلیون یورو تعیین شده است,او زمانی که یک فوتسالیست بود توسط تیم سویا خریداری شد,در 18 سالگی با این باشگاه برای شش فصل 2004-2010 قرار دادبست,این برزیلی در تیم سویا عناوین زیادی را بدست اورد«چهار عنوان در شش فصل حضور در سویا» اخرین ان بر می گردد به قهرمان در جام حذفی اسپانیا در سال 2010 در کمپ نو که با شکست اتلتیک بیلبائو بدست امد,او در مجموع 157 بازی برای سویا انجام داد و 11 گل هم برای این تیم در طی این مدت به ثمر رساند.

در فصل اول حضور خود در بارسا او در 31 بازی حضور داشت و با مصدومیت چند بازیکن دفاعی این تیم تبدیل به انتخاب اول گواردیولا در سمت چپ دفاع شد,تا اینکه در انتهای فصل دچار مصدومیت شد و نتوانست در بازیهای مهم اخر فصل حضور داشته باشد.

ادریامو همچنین عضو تیم زیر 20ساله های برزیل بود که در جام جهانی2003 امارات متحده عربی توانست قهرمان جهان شود,او همچنین کوپا امریکا را یک سال بعد همرا با تیم بزرگسالان برزیل توانست بدست اورد.


خصوصیات


یکی از نقاط قوت ادریانو توانایی بازی در پست های مختلف است,مهارت او در حرکت به جلو هنگامی که در سمت چپ یا راست بازی می کند بسیار سودمند است و با تلاشی که از خود در زمین نشان می دهد به راحتی می تواند در هر کجای زمین نقش ایفا کند.


 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
نام من لیونل آندرس مسی است و در تاریخ 24 ژوئن 1987 ( چهارشنبه سوم تیرماه 1366 ) در جنوب شهر روزاریو واقع در استان سانتافه آرژانتین متولد شدم .


من به عنوان مهاجم راست برای تیم اف سی بارسلونا و همچنین تیم ملی آرژانتین بازی می کنم .

تابعیت دوگانه آرژانتینی و اسپانیایی دارم ، در آرژانتین من را لیو ( Lio ) صدا می زنند و در اسپانیا بیشتر به من لئو ( Leo ) می گویند که هر دو لقب را دوست دارم .

خانواده ام به من گفته اند که وقتی خیلی کوچک بودم و تازه شروع به


نام من لیونل آندرس مسی است و در تاریخ 24 ژوئن 1987 ( چهارشنبه سوم تیرماه 1366 ) در جنوب شهر روزاریو واقع در استان سانتافه آرژانتین متولد شدم .

من به عنوان مهاجم راست برای تیم اف سی بارسلونا و همچنین تیم ملی آرژانتین بازی می کنم .

تابعیت دوگانه آرژانتینی و اسپانیایی دارم ، در آرژانتین من را لیو ( Lio ) صدا می زنند و در اسپانیا بیشتر به من لئو ( Leo ) می گویند که هر دو لقب را دوست دارم .

خانواده ام به من گفته اند که وقتی خیلی کوچک بودم و تازه شروع به راه رفتن کرده بودم اشتیاق زیادی به توپ داشته ام ، همانطور که خیلی از شماها می دانید وقتی که حدود 8 سالم بود به علت رشد نامناسب تحت درمان های خاصی قرار گرفته ام و باید هر شب درد تزریق دارو را در ساق پاهایم تحمل میکردم که برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست ارزشش را داشت ، ولی مشکل اینجا بود که داروهای من بسیار گران بود و خانواده ام برای تهیه آن مشکل مالی داشتند ، ولی پدر و مادرم تمام سعی خود را برای درمان من میکردند که همیشه من سپاسگزار آنها هستم .

برخی از بستگانمان در لریدا اسپانیا ( Lerida ) زندگی میکردند که در آن زمان برای پدرم پشنهاد کار در اسپانیا شده بود و بنظر می رسید بهترین راه حل برای ادامه درمانم و همچنین شانس یک مصاحبه در باشگاه بارسلونا برای من بود ، که خوشبختانه آن مصاحبه به خوبی پیش رفت و توانستم فرصت بازی در تیم بارسلونا را بدست بیاورم .

به یاد دارم در آن زمان خانواده ام مجبور بودند بخاطر من با اتخاذ یک تصمیم بسیار سخت ترک وطن کنند و به اسپانیا بروند تا من شانس حضور در باشگاه بارسلونا را از دست ندهم ، یک روز پدرم از من پرسید : لیو چه کار کنم ؟ و من با اعتقاد و امید به تحقق آرزویم به پدرم جواب دادم من هرگز کاری نخواهم کرد که شما را پشیمان کنم و هرگز خانواده ام من را از حمایت بی قید و شرط خودشان دریغ نکردند .

( ترجمه شده بیوگرافی از وبسایت شخصی لیونل مسی )


 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
سسک فابرگاس در 4 مِی سال 1987 میلادی در آرنا دِمار ایالت کاتالونیای اسپانیا متولد شد.فوتبال حرفه ایش را از تیم ب بارسلونا شروع کرد.وی با تیم زیر 17 سال اسپانیا قهرمان جام جهانی زیر 17 ساله های جهان شده است.او در این جام به عنوان بهترین بازیکن و بهترین گلزن انتخاب شد.
Cesc-Fabregas-5.jpg



هنگامیکه او تنها 16 سال بیشتر نداشت با مبلغ قرارداد 2.25 میلیون یورو به انگلیس رفت تا فوتبال حرفه ایش را در آرسنال دنبال کند.او در حالیکه 16 سال و 177 روز داشت به عنوان جوانترین هافبک تاریخ باشگاه آرسنال به میدان رفت.او در اولین بازی اش که در تاریخ 23 اکتبر سال 2003 بود برای آرسنال خوش یمن بود و آرسنال در آن روز بعد از تساوی 1-1 موفق شد در ضربات پنالتی در جام حذفی انگلیس به پیروزی برسد.نبوغ بعدی وی هنگامیکه بود که پای وی در برد 5-1 آرسنال مقابل ولورهمپتون به گل باز شد.وی نگاه ها را هنگامیکه که در جام خیریه انگلیس در برابر منچستر یونایتد به میدان رفت به خود اختصاص داد.آرسنال در آن بازی 3 بر 1 پیروز شد.هنگامی او در لیگ برتر به میدان رفت تا جای خالی پاتریک ویرا را پر کند.در آن بازی آرسنال در خارج از خانه اورتون را 4 بر 1 در هم کوبید.سس به عنوان بازیکن فیکس در بازی بعد و بعد تر به میدان رفت.اولین گل لیگ برتری وی در مقابل بلک برن بود که آرسنال با نتیجه 3 بر صفر بازی را به سود خود به پایان رساند.متاسفانه پاتریک ویرا از بند مصدومیت رها شده به ترکیب اصلی بازگشت و جای سس جوان را گرفت و وی به نیمکت ذخیره ها روانه شد.اما چند بازی بعد وی در کنار پاتریک ویرا به میدان رفت.چند بازی بعد در حالیکه پاتریک ویرا غایب بود وی در جام باشگاه های اروپا در مقابل پاناتینایکوس به میدان رفت و آن باری با حساب 2-2 به پایان رسید و اولین بازی وی در جام باشگاه های اروپا انجام شد.وی در آن سال اولین جام قهرمانی خود به همراه آرسنال را در جام حذفی انگلیس کسب کرد.تابستان سال بعد پاتریک ویرا به یوونتوس پیوست و راه را برای این جوان اسپانیایی کاملاً باز گذاشت.وی با درخشش در بازی مقابل یوونتوس در جام باشگاه های اروپا که با گلزنی و گل سازی او برای آنری همراه بود، آرسنال را با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رساند و نگاه مردم و رسانه های جهان رو به خود جلب کرد.آرسنال در آن سال با بازی های او نائب قهرمان جام باشگاه های اروپا شد.وی به تیم ملی اسپانیا دعوت شد و اولین بازی اش را مقابل لیختنشتاین که با حساب 4 بر صفر به نفع اسپانیا به پایان رسید را انجام داد.

بعد از جدا شدن از ارسنال سسک به بارسلونا پیوست و از همان ابتدا تاثیر مثبت خود را بر بازی تیم بارسلونا نمایان کرد
با توجه به سن ژاوی و جوانی سسک بدون شک او هافبک اول و اینده دار بارسلونا در ادامه کار خواهد بود
و هیچ کسی از اینده درخشان او در تیم بارسلونا و تیم ملی اسپانیا شکی نخواهد داشت.
 
بالا