كوثر قرآن

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=4]
A0850204.jpg
[/h][h=4]
آخرین سخنان فاطمه علیهاالسلام
[/h]

حضرت زهرا علیهاالسلام در حال احتضار فرمود: سلام بر جبرئیل، سلام بر رسول خدا، خداوندا! مرا با پیامبرت قرار ده. خداوندا! مرا در رضوان و همسایگی و خانه ات که دارالسلام و ایمنی مطلق است قرار ده. سپس فرمود: آیا می بینید آنچه من می بینم؟ عرض شد چه می بینید؟ فرمود: این جمعیت های آسمان ها و این جبرئیل و این رسول خداست که می گوید: ای دختر عزیزم! بیا. آنچه در پیش روی توست، برایت بهتر است.[h=4]
هاتف آسمانی
[/h]
به راستی سخت ترین لحظات عمر امام علی علیه السلام وداع با فاطمه علیهاالسلام بود. آن حضرت آخرین دقایق را این گونه توصیف می کند: هنگامی که فاطمه را غسل دادم و کفن کردم، صدا زدم: ای ام کلثوم! ای زینب! ای فضّه! ای حسن! ای حسین! بیایید و با مادرتان وداع کنید که این زمان، زمان جدایی است و دیگر بار در بهشت با او ملاقات خواهید کرد. پس حسن و حسین علیهماالسلام آمدند، در حالی که می گفتند: «وای! ناراحتی ما به خاطر فقدان جدّمان محمد مصطفی و مادرمان فاطمه زهرا علیهاالسلام ، هیچ گاه از بین نخواهد رفت. ای مادر! هنگامی که با جدمان ملاقات کردی، سلام ما را به او برسان و بگو ما بعد از تو در دنیا یتیم شدیم». امیرمؤمنان علیه السلام می گوید: خدا را گواه می گیرم که فاطمه علیهاالسلام دست هایش را دراز کرد و آن دو را به آرامی به سینه چسباند و گریست و ناله کرد، ولی ناگهان هاتفی از آسمان سرداد: «این دو را از روی فاطمه بردار. به خدا سوگند ملائکه آسمان ها را به گریه درآوردند...».
 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=4]
images
[/h][h=4]علی علیه السلام در سوگ زهرا علیهاالسلام[/h]
امام کاظم علیه السلام از پدران بزرگوارش نقل می کند: هنگامی که حضرت زهرا علیهاالسلام وفات کرد، علی بن ابن طالب علیه السلام در رثای او چنین سرود: «سرانجام هر دوستی، جدایی است، این جدایی ها در مقابل مرگ، ناچیز است. از اینکه من هر روز یاری را از دست می دهم، می توان فهمید که هیچ دوستی پایدار نخواهد بود. به زودی از یاد من رویگردان می شوی و دوستی ام را فراموش می کنی و دوست دیگری جایگزین من می شود».[h=4]
بوستان بهشتی
[/h]
درباره محل قبر حضرت زهرا علیهاالسلام سه دیدگاه وجود دارد: 1. قبرستان بقیع؛ 2. خانه آن حضرت؛ و میان قبر و منبر رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم . امام صادق علیه السلام می فرماید: «پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: «میان قبر و منبر من، باغی از باغ های بهشت است و منبر من بر دریچه ای از دریچه های بهشت قرار دارد». امام صادق علیه السلام در ادامه می افزاید: «زیرا قبر فاطمه علیهاالسلام میان قبر و منبر اوست و قبر او بوستانی از بوستان های بهشت است و دریچه ای از دریچه های بهشت به سوی آن باز می شود».
 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=4]
images
[/h][h=4]محل قبر[/h]

یکی از بزرگان درباره محل قبر حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام می گوید: «حق این است که قبر حضرت فاطمه دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم در بُقْعه رسول الله و در جوار آن حضرت (میان قبر و منبر) است، و آن محلی که در بقیع به نام فاطمه علیهاالسلام شهرت دارد، قبر فاطمه بنت اسد مادر امیرمؤمنان علی علیه السلام است». سید بن طاووس در کتاب خود می نویسد: یکی از یاران امام هادی علیه السلام در نامه ای به آن حضرت چنین نوشت: اگر صلاح می دانی، مرا از محل قبر مادرت فاطمه علیهاالسلام با خبر ساز؛ آیا در طیبه (کنار قبر پیامبر) است یا همان طور که مردم می گویند در بقیع؟ حضرت در پاسخ نوشت: «او در کنار جدم رسول خداست». همچنین امیرمؤمنان علیه السلام هنگام خاکسپاری حضرت فاطمه علیهاالسلام به صورت خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم چنین فرمود: «سلام بر تو ای رسول خدا صلی الله علیه و آله ! سلام از من و از دخترت که در کنارت آرام گرفته است». این کلام امام علی علیه السلام ، بر محل قبر حضرت فاطمه علیهاالسلام اشاره دارد.
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
نظر رهبری در مورد تاریخ شهادت حضرت زهرا(س)


در فاطمیه سال گذشته حجت الاسلام ادیب یزدی در یکی از سخنرانی های خود در خصوص نظر رهبر انقلاب درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا اظهاراتی کرد.این واعظ مشهور تهران درباره فاطمیه و زمان عزاداری برای حضرت زهرا به بیان خاطره و نقل قولی از رهبر معظم انقلاب پرداخته و گفته بود: یادم می آید یک روز در محضر رهبر عالی قدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد:درباره شهادت حضرت فاطمه(س) بالاخره ۷۵ روز بعد از رحلت صحیح است یا ۹۵؟ رهبر عالی قدر پاسخ واقعا حکیمانه ای دادند و فرمودند: برای شما چه فرقی می کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند.


ایشان افزوده بود: دقیقا همین نکته ای که حضرت آقا فرمودند مد نظر است.ایام فاطمیه نسبتا طولانی است به جهت این که فضائل حضرت زهرا(س) هم بی حد و حصر و بی اندازه است. فاطمه زهرا(س) ریشه، اصل و اساس ولایت و عصمت و حقیقت امامت است. هر قدر فضائل ایشان گفته شود اولا تمام شدنی نیست و ثانیا برکات بسیاری بر بیان فضائل فاطمی آمده است به عنوان نمونه بیان فضائل فاطمه(س) نفاق را از انسان می برد، ایمان انسان را زیاد می کند، موجب بصیرت عمیق انسان نسبت به حوادث و وقایع تاریخی می شود، انسان را با حقایق و بطن این عالم آشنا می کند، انسان را پیش خدا و حضرات معصومین(ع) خصوصا حضرت بقیة الله(عج) محبوب می نماید و زمینه کسب تقوا و فضیلت را در انسان زیاد می کند و بسیاری از فضایل دیگر. لذا جامعه شیعی ما به ذکر فضائل فاطمی بسیار نیازمند است و بحمد الله فرصت خوبی هم در ایام فاطمیه فراهم شده که توسط هیئتی ها، متدینین، نمازگزاران و مسجدی ها در مراسم هایی مختلف این فضائل گفته شود.


ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــ

منبع: خبرآنلاین
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
[h=3]
جملاتی کوتاه در شان حضرت زهرا (سلام الله علیها)
[/h]
1-در یک روایت، جابر از امام صادق علیه السلام سئوال می کند که : چرا فاطمه ، زهرا نامیده شده است ؟
حضرت فرمودند :لأنّ الله عزوجل خلقها من نور عظمته
فاطمه را از آن جهت زهرا گویند که خدای متعال او را از نور عظمت خود آفرید.


2. پیامبر گرامی اسلام ، پس از ازدواج علی و حضرت زهرا ، روزی از حضرت علی پرسید: همسرت زهرا را چگونه یافتی ؟
حضرت علی فرمود :نعم العون علی طاعةالله
خوب یاوری در اطاعت کردن و بندگی خدا



3. فاطمه قلب و روح من است (پیامبر اکرم)
4. امام حسن (ع) مى‏فرماید: «مادرم فاطمه را دیدم که شب جمعه در محرابش به عبادت ایستاده بود. او پیوسته در حال رکوع و سجود بود تا سپیدى صبح پدیدار گشت. مى‏شنیدم که براى مردان و زنان مؤمن با ذکر نامشان دعا مى‏نمود، اما براى خودش دعایى نمى‏کرد و از خداوند چیزى نمى‏خواست.»


5.فاطمیه؛بلندترین فریاد و عمیق ترین سکوت است.



6.فاطمیه؛خروجی برعلیه ظلم و جهل وشروعی بر مظلومیت شیعه.


7. مقام معظم رهبری : واقعا دختر پیامبر معمای ناگشوده ذهن بشر و معارف بشری است .


8. مرحوم شیخ عباس قمی روایت می کند که محب حضرت علی از دنیا نمی رود مگر این که در همین دنیا به دست مولا از آب کوثر می آشامدو پس از پاک شدن جان می دهد . آب کوثر همان محبت زهرا است .

9. حاج اسماعیل دولابی : نور فاطمه مشکل گشای اهل زمین و آسمان ، حتی ملائک و شوهرش امیرالمومنین و پدرش پیغمبر خداست .

10. امام صادق (ع) می فرماید : گرچه مصیبت جدمان بزرگترین بلا بوده اما مصیبت جدمان علی و مادرمان زهرا (س)« اضحی و أمر» بود؛یعنی تلختر و وحشتناک تر .


9. آیت الله مصباح : فاطمه مظهر کل اسماء الهی است . فاطمه آینه دار تمام صفات ربوبی است . فاطمه مظهر رحمت و عطوفت خداست . فاطمه تجلی علم و حکمت خداست فاطمه مظهر صبر و حلم خداست ، فاطمه تجلی عظمت و قدرت خداست . او مظهر جمال خداست . وتجلی جلال خداست


10. آیت الله مصباح : فاطمه شیدائی ترین پروانه شمع امامت بود ، پروانه عاشقی که با سوختن و فداسازی خویش به همگان آموخت ، که امام بر حق چونان کعبه است . کعبه ای که مردم بایستی بر گردش طواف کنند ؛نه او بر گرد مردم . این فاطمه بود که عاشقانه ترین پاسداشت را از حریم امامت روا داشت .



11. آیت الله کشمیری : اگر پاکی و طهارت و عفت در چشم و گوش و زبان و قلب می خواهیم باید به مرکز و محور عصمت الهی حضرت زهرا پناهنده شویم.


12. آیت الله سعادت پرور: فاطمه یگانه خانمی است که خداوند اسمی از اسماء خودش را به وی عنایت کرد و فاطمه اش نامید و از آنجا که دوستانش را یاری خواهد کرد در آسمان «منصوره» نام گرفت و نیز از آنجا که شیعیانش را از آتش نجات خواهد داد، در زمین فاطمه نام گرفت .


13. آیت الله سعادت پرور: فاطمه معصومه ای است که اگر چه منصب نبوت و وصایت را نداشت ، ولی در مقام عصمت، نه تنها در ردیف انبیای گذشته و بلکه بالاتر بود ، با پدر و شوهرش و اولادش از نظر عصمت یکتا و بی همتا بود .
14. آیت الله سعادت پرور: بدون ولایت فاطمه، ولایت ما به رسول اکرم و علی«ع» پاکیزه و کامل نمی گردد.


15. آیت الله شاه آبادی: این محبت حضرت زهراست که انسان را به راهی که باید برود، هدایت می کند و اگر نباشد اصلا سیری وجود نخواهد داشت . سالک الی الله در صورتی می تواند به جائی برسد که در ضمن سیر ، اول اتکاء به حضرت صدیقه داشته باشد .


16. آیت الله شاه آبادی : محال است ، سالک سیر و سلوک کند و به جائی برسد مگر از طریق خانم حضرت زهرا «س». البته منظور از اینکه به جائی برسد ، نه این اموری است که مثلا افکار را بخواند یا هر چیزی می خواهد ، برای او مهیا باشد ، نه آنها اصلا ارزش ندارد . آن چیزی که ارزش دارد ،مقام قرب پروردگار است و این مقام قرب محقق نمی شود مگر از طریق حضرت زهراء «س».


17. آیت الله شاه آبادی : شما اگر توفیق پیدا کردید و بیدار شدید ، صلوات حضرت صدیقه را بفرستید و با ایشان مأنوس باشید؛ در نوافل شب به مقام شامخ حضرت زهرا توجه کنید و بدانید که استمداد گرفتن از ایشان موجب قرب و ترقی معنوی می شود و خداشناسی انسان را زیاد می کند.





 
بالا