مقاله و مطالب در مورد پوست و مو

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : مقاله و مطالب در مورد پوست و مو

چرا ابروهای آقایان تا میانسالی وحتی سالمندی هم ابروهای خانم ها پرپشت تر است ؟
به دلیل اینکه مردها در طول زندگی خود ازموچین وسایر وسایلی که باعث کندن و مرتب کردن ابروها می شوند، استفاده نمی کنند .شما شک نکنید که اگر خانم ها هم مانند آقایان به ابروهای خود دست نزنند به طور حتم در دوران سالمندی هم از ابروهایی پرپشت برخوردار خواهند بود !
 

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : مقاله و مطالب در مورد پوست و مو

چند راهکار برای پرپشت کردن ابروها

ابروها نقش بسزایی در زیبایی صورت و بهخصوص چشمهای ما دارند، یک ابرو زیبا میتواند حالت چشمان را کاملا متفاوت نشان دهد، متاسفانه گاهی پیش میآید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست میدهند و بعضی قسمتهایشان خالی میشوند و به همین دلیل دیگر نمیتوان آنگونه که زیباست آنها را حالت داد. اما راههایی وجود دارد که میتوان رشد موهای ابرو را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت. معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول میکشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش میآید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریعتر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راهحلهای طبیعی شاید مطمئنترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این راهحلها مطمئن باشیم که کم شدن موها بهدلیل بیماری و مشکل خاصی نیست.
 

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : مقاله و مطالب در مورد پوست و مو

چگونه ابروها را ماساژ دهید؟
بهطور کلی ماساژ دادن هم برای پوست صورت مفید است و هم برای موها. برای ماساژ دادن ابروها بهترین کار این است که با یک برس کوچک مخصوص، ابروها را در جهت رویش موها شانه کنید، علاوه بر این میتوانید با نوک انگشتها با حرکاتی دوار به سمت گوشههای صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام ماساژ دهید، میتوانید این کار را ۲ بار در روز انجام دهید. بهتر است اجازه دهید روغن بادام حداقل ۱۵ دقیقه روی ابروها باقی بماند و بعد صورت را بشویید. روغن بادام سرشار از ویتامین e، کلسیم، ویتامین d و منیزیم است که همه این مواد میتوانند به رشد ابروها کمک کنند.
 

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : مقاله و مطالب در مورد پوست و مو

ابروها را ضخیم کنید
شاید جالب باشد بدانید وازلین ماده دیگری است که میتواند در رشد ابروها موثر باشد. استفاده از وازلین نیز تقریبا همانند روغن زیتون است با این تفاوت که شاید مجبور باشید ۲بار در روز از آن استفاده کنید. البته روغن زیتون رشد ابروها را سریعتر میکند ولی وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آنها را ضخیمتر میکند و در نتیجه ابروها پرتر بهنظر خواهند رسید. وازلین بیشتر برای کسانی مناسب است که ابروهای باریک را ترجیح میدهند ولی دوست دارند ابروهایشان پر و یکدست بهنظر برسد.
 

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : مقاله و مطالب در مورد پوست و مو

چرا موی ابروها میریزد؟
وقتی موی ابروها شروع به ریختن میکند برای خیلی از خانمها میتواند نگرانکننده باشد؟ اما ما به شما میگوییم نگران نباشید چون افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند، البته نباید هم این مشکل را نادیده گرفت و باید بهدنبال راهی برای درمان آن بود. ممکن است موی ابروها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که میتواند منجربه ریزش موها شود نوعی خاصی از بیماری آلوپشیاست؛ در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکولهای مو را بهعنوان باکتری میشناسد و در نتیجه رشد موها کند میشود و درآمدن دوباره موها میتواند بسیار مشکل باشد. علاوه بر این استرس خیلی زیاد هم میتواند موجب ریزش موی ابروها شود.
 

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : مقاله و مطالب در مورد پوست و مو

روغنی که در همه خانهها پیدا میشود
احتمالا تا به حال زیاد درباره فواید روغن زیتون شنیدهاید ولی شاید ندانید این روغن میتواند در رشد ابروهای شما نیز تاثیر داشته باشد. کافی است یک شیشه روغن زیتون بخرید. طریقه استفاده از آن نیز خیلی راحت است؛ مقدار بسیار کمی از آن را روی ریشههای قسمتی که میخواهید رشد کند بمالید، البته حواستان باشد که فقط روی قسمتهای خالی و جاهایی که میخواهید مو رشد کند روغن بگذارید، استفاده از یک گوش پاککن میتواند بسیار کمک کنند. بعد موهای ابرو را با یک مسواک مخصوص شانه کنید. توصیه میشود هر شب این کار را انجام دهید و صبح روغنها را بشویید.
 

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : مقاله و مطالب در مورد پوست و مو

آیا مکملها تاثیری در رشد ابروها دارند؟

اگر دوست دارید ابروهایتان سریعتر رشد کنند باید ویتامینهای بیشتری به بدنتان برسانید. مولتی ویتامینهایی وجود دارند که میتوانند رشد موهای بدن را افزایش دهند و سطح هورمونهای بدن را در حد نرمال نگه دارند، مثلا خوردن روزانه کپسول ویتامین e میتواند کمک فراوانی بکند. البته ویتامینهای ۳b، a و c هم میتوانند بسیار موثر باشند. علاوه بر اینها ویتامین ۶b هم میتواند در تقویت موها، پوست و ناخنها تاثیر بسزایی داشته باشد، مصرف روزانه ویتامین بکمپلکس که حاوی ۱۰۰ میلیگرم ۶b باشد میتواند بسیار موثر باشد.
 

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : مقاله و مطالب در مورد پوست و مو

بیماریهایی که موجب ریزش ابروها میشوند

اگر ابروهایتان بهشدت میریزد بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از او بخواهید با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را چک کند، چون مثلا کم شدن تیروئید میتواند باعث نازک شدن و ریزش موی ابروها شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلولها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد موها کمک میکند، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرصهای آهن میتواند بسیار کمککننده باشد.
 

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : مقاله و مطالب در مورد پوست و مو

طریقه استفاده صحیح از مداد ابرو

اگر میخواهید برای بهتر مدل دادن ابروهایتان از مداد استفاده کنید اول از همه باید مطمئن شوید که رنگ مداد با ابروهای شما هماهنگی کافی دارد و بهخوبی با رنگ موهای شما ترکیب میشود درغیر اینصورت ابروهای شما را مصنوعی نشان میدهد، علاوه بر اینها حواستان باشد، مداد نوک مناسبی داشته باشد. اول از همه از ضخیمترین جای ابرو، کنار بینی شروع کنید؛ با زدن ضربههای مختصر با مداد روی قسمتهای خالی؛ ابرویتان را پر کنید، بعد با نوک انگشت آرام از ضخیمترین جای ابرو روی ضربههای مداد بکشید تا رنگ آن را پخش کرده و حالتی طبیعی به ابروها بدهید.
ابروها نقش بسزایی در زیبایی صورت و بهخصوص چشمهای ما دارند، یک ابرو زیبا میتواند حالت چشمان را کاملا متفاوت نشان دهد، متاسفانه گاهی پیش میآید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست میدهند و بعضی قسمتهایشان خالی میشوند و به همین دلیل دیگر نمیتوان آنگونه که زیباست آنها را حالت داد. اما راههایی وجود دارد که میتوان رشد موهای ابرو را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت.

معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول میکشد که ابروها مجدد شروع به رشد کنند اما بسیار پیش میآید که دوست داریم ابروها زودتر پر شوند و موهای آن سریعتر رشد کنند، در این مواقع استفاده از راهحلهای طبیعی شاید مطمئنترین کار باشد. البته باید قبل از استفاده از این راهحلها مطمئن باشیم که کم شدن موها بهدلیل بیماری و مشکل خاصی نیست.
 

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : مقاله و مطالب در مورد پوست و مو

آیا ماینوکسیدیل هم موثر است؟ شما میتوانید برای رشد موی ابروها، روزانه از محلول ۵ درصد ماینوکسیدیل استفاده کنید؛ به این روش که با احتیاط زیاد روزی یکبار مقداری از این ماده را روی خط ابرو بمالید، در داروخانهها ماینوکسیدیل بدون نسخه در اختیار همه قرار میگیرد و میتواند برای رشد موی سر و ابروها موثر باشد. پیشنهاد میشود ماینوکسیدیل را با گوش پاککن به ابروها بزنید که مبادا روی قسمتهای دیگر پوست سرایت کند. البته حواستان باشد که قطع یکباره این ماده میتواند موجب ریزش بیشتر ابروها شود. البته این روزها مواد تقویتی بسیاری برای ابرو در داروخانهها موجود است که استفاده از بعضی از آنها تاثیر زیادی دارد.
 
بالا