** تقدس زدایی ** (( چرا و چگونه؟؟؟؟؟ ))

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : ** تقدس زدایی ** (( چرا و چگونه؟؟؟؟؟ ))


برخی فيلمهاي توهين آميز نسبت به پيامبران الهی


در فیلمهای ساخت آمریکا، ایتالیا و آلمان، زندگی و تاریخ پیامبران بیشتر از آنکه جنبهای واقعی داشته باشند بر محور تحریفات انجیل و یا تحریفات آگاهانه جهان سیاست ساخته شده و ویژگیهای شخصیتی و تاریخی پیامبران به وضوح دگرگون میگردند.
این فیلمها معمولاً دچار تحریفات و ویژگیهایی چون عدم برنامه تبلیغی پیامبران، سادهلوحی و عرفی بودن آنان و شبهه افکنی در نظام دینی آنان است. شخصیت پیامبرانی چون حضرت موسی، حضرت ابراهیم، حضرت ارمیای نبی و حضرت نوح دچار نوعی شکاکیت دکارتی و تردید دینی است. اگرچه مسأله زنان و ماجرای عشقهای زمینی نیز در این آثار خود بحث جداگانه و مفصلی را میطلبد؛ لکن آنچه در این فیلم ها به نظر مهم و انحرافی جلوه می کند، وجود نگاه تقدس زدا، شریعت زدا و غیرالهی معرفی کردن رسولان الهی است.
شخصیت پیامبران الهی در فیلمهای ساخت هالیوود و دنیای غرب کاملاً منطبق با دیدگاه اومانیستی امروز است و در آثار آمریکائی از حدّ و اندازه یک انسان معمولی فراتر نمیرود.

فیلم ده فرمان: (1956)
فیلم ده فرمان با دو نسخه متفاوت ساخته شده است اما هردو اثر با کارگردانی مشترک یک فیلمساز و هدفی مشخص تولید شده است،
در فیلم ده فرمان ساخته "سیسیل بی دمیل" موسی يك انسان است پس بايد تمام آرزوها و كنشهاي فردي يك انسان آن هم از نوع غربي را دارا باشد؛ موسای هاليوود در برابر فرعون تعظيم ميكند و بر دست او بوسه ميزند، او گرفتار عشق خواهرزاده فرعون شده، همچون ديگر انسانها مجذوب زيبايي او ميگردد و بعدها دلباختة دختر بزرگ حضرت شعيب ميشود؛ او از دختران شعيب روي نميگرداند و حياي ديني ندارد چون يك انسان است و در حوزة مدركات، احساسات، جوشش عشق و تمنيات با ديگران تفاوتي ندارد، در واقع چرا خوشگذراني نكند در حالي كه قلب و جسمش به اين كار رضايت ميدهند و مسلّماً بر طبق تفكر غربي حيا و ايمان مفاهيمي انتزاعياند و موسي هم هنوز گرفتار شكاكيت خويش است.
212611_667.jpg

نمایی از فیلم ده فرمان
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : ** تقدس زدایی ** (( چرا و چگونه؟؟؟؟؟ ))

فیلم کتاب آفرینش: (1966)

فيلم كتاب آفرينش نيز اثري مطرح ساخته "جان هيوستون" درباره پيامبران است كه زندگي حضرت آدم، حضرت حوا، حضرت نوح، حضرت لوط، حضرت ابراهيم، حضرت اسماعيل و حضرت اسحاق (عليهم السلام) را با قرائت"هاليوودي توراتي"نشان مي دهد.
حضرت آدم در كتاب آفرينش تنها اين ويژگي را دارد كه اولين انسان است، اما در اينكه او پيامبر نيز هست كاملاً ترديد است. او مردي ساده و منفعل است كه با اولين وسوسه شيطان، سيب را از دست حوّا گرفته و ميخورد و پس از تنزّل به سطح زمين، كشاورزي ساده ميگردد. آدم با ديدن كشته شدن قابيل حتي واكنش احساسي يك انسان را نيز از خود بروز نميدهد. آدم در اين فيلم مظهر علم ربوبي نيست و چيزي بر تر از فرشتگان ندارد. او چهرة كشاورزي ساده و بيسواد را دارد كه در جهل و بيخبري به سر برده و تا حدي همچون اقوام اوليه «بربر» است. فيلمساز با اين چهره پردازي و پرداخت شخصيتي غلط براي آدم با همان پيش فرضهاي قبلي شخصيت حضرت نوح را نيز ميكاود.

در واقع به عقيدة فيلمساز ميان حضرت نوح و يك پير مرد كشتيساز فرقي نيست و چيزي فراتر در شخصيت او يافت نميشود، نوح يك پيامبر است، اما سؤال اينجاست كه او چگونه پيامبري است كه هيچگونه مؤمني به دين خويش ندارد و حتي همسر و فرزندانش نيز با ديده ترديد به او مينگرند و گاه اعمال او را انكار ميكنند؛ در این فیلم حضرت نوح، روزي از خانه بيرون ميآيد و صدايي ميشنود كه براي خودت و حيوانات يك كشتي نجات بساز اما از كجا معلوم كه شنيدن اين نوا نوعي توهّم نبوده است؛ در فیلم کتاب آفرینش، نوح در برابر قوم خود هيچگونه نقش و تبشير يا انذاري برعهده ندارد.
212617_352.jpg
فیلم کتاب آفرینش

در این فيلم همچنین تحقير عمدي حضرت اسماعيل جد بزرگ پيامبر اکرم (ص) پيداست، پس از تولد حضرت اسحاق که جد بنی اسرائیل محسوب می شود، جشن هاي مفصلي كه نوع به تصوير كشيدن
آن متناسب با شان حضرت ابراهيم نیست برگزار مي شود و در مقابل حضرت هاجر و حضرت اسماعيل علیهما السلام تبعيد شدگاني نمايش داده مي شوند كه به دليل اختلاف افكني به صحراي حجاز تبعيد شده اند.
 

!!SaeeD!!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : ** تقدس زدایی ** (( چرا و چگونه؟؟؟؟؟ ))


قرآن میگوید چطور با این استهزاء کنندگان برخورد کنیم:


1- ترک همنشینی با آنها ( انعام 68)


(همنشینی فقط نشستن در مجلس با افراد نیست،

نشستن پای فیلم یا برنامه های تلویزیون و ماهواره یا کتاب و مقاله و خواندن وارسال اس ام اس و ... هم هست.)


2- ترک دوستی با آنها ( مائده 57)
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : ** تقدس زدایی ** (( چرا و چگونه؟؟؟؟؟ ))

فیلم ارمیای نبی: (Jeremiah (1998

ارمياي نبي ساخته "هري وينو" نيز با همين ديدگاه ساخته ميشود، فيلم با اين سؤال تقديري آغاز ميشود كه آيا ارميا، انساني برتر است؟ در واقع اين فيلم به نحوي نمايان در تضاد با تمام مفاهيمي است كه در اديان بزرگ الهي راجع به پيامبران آمده است؛ ارميا انساني ساده و معمولي است كه در بيابان سحر و جادو ميكند و حرفهايي غير عادي ميزند. در واقع فيلم ميخواهد بگويد او در سن پيامبري است و در حال پذيرش و القاي وحي است اما پس از كاشت اين اطلاعات، فيلمساز روي شخصيت ارميا متمرکز می شود و مخاطب درمييابد كه او مردي ساده و شیفته پیامبری است نه پیامبر!!!
212613_545.jpg

فیلم ارمیای نبی

در ادامه درمی یابیم که ارميا نه تنها يك الگو و قهرمان توحيدی نيست، بلكه بشري است ترسو، فقير و ساده تر از حدّ معمول كه وحي بر او نازل مي شود، ولي او با شنيدن نواي الهي پا به فرار مي گذارد و از پذيرش كلام وحياني سر باز مي زند...!

 

!!SaeeD!!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : ** تقدس زدایی ** (( چرا و چگونه؟؟؟؟؟ ))


استهزاء در فقه:

استهزای یک مسلمان به خدا و ، پیامبر و مقام رسالت ، موجب ارتداد میشود.

استهزاء به ائمه :S (31): اگر به استهزای به خداوند یا پیامبر و یا رسالت برگردد، حکم پیشین را دارد .

استهزای توام با دشنام به آن بزرگواران موجب ثبوت حد قتل است. و موجب کفر میشود.

استهزای به دین و آنچه که نزد مسلمانان ضروری دین است، موجب ارتداد و کفر است.

مسخرن کردن مومن حرام و از گناهان کبیره ست.

اگر کافر به استهزاء شهادتین بگوید، حکم به اسلام او نمی شود.

اگر کسی از روی تمسخر سلام کند، جواب سلام او واجب نیست.

 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : ** تقدس زدایی ** (( چرا و چگونه؟؟؟؟؟ ))

غرب و هالیوود به پیامبر مسیحیت هم رحم نمی کند

هالیوود و سینمای غرب، به دنبال نسخه ضد دینی و ترویج نگاه اومانیستی خود حتی شخصیت پیامبر مسیحیت را در حد یک انسان فرومایه زمینی تنزل می دهد و ذهن مخاطب را با نکات انحرافی نوازش داده و جهت دهی می کند.

فیلم آخرین وسوسه های مسیح: (The Last Temptation of Christ (1988
این فیلم که به کارگردانی "مارتین اسکورسیزی" ساخته شده است، شخصیت مسیح را به صورت شخصیتی دوگانه و معلق میان دنیا و آخرت به تصویر می کشد و ابعاد زمینی بودن و هوس ران بودن مسیح را بیش از بعد معنوی او نشان می دهد. نام فیلم از آنجا اقتباس شده است مسیح فریب شیطان را می خورد و با زن بدکاره ای همبستر می شود. صحنه های زننده ای که بدون هیچگونه محدودیتی برای مخاطبان تهیه شده است.

212616_885.jpg
نمایی از فیلم آخرین وسوسه های مسیح

مسیح اسکورسیزی دارای دوگانگی خاصی است و این دوگانگی هم در محتوا و هم در فرم فیلم نمایش داده میشود. در این فیلم شاهد فردی هستیم که در عین دلبستن به خشونت یا رابطه جنسی با یک زن، تلاش میکنند برای ایجاد عدالت یا رستگاری زندگی کند و فدا شود(!) این فیلم حس دوگانهای در بیننده میآفرینند.
مسیح در آخرین وسوسه مسیح بین انسان و یا خدا بودن خود متلاطم است و از طرفی مکاشفات رحمانی او را به سوی فداء و تصلیب میکشاند و از طرفی وسوسههای شیطانی و زمینی او را به سوی قدرت و زن و دنیا میکشاند.

 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : ** تقدس زدایی ** (( چرا و چگونه؟؟؟؟؟ ))

212618_408.jpg
هالیوود صدای اعتراض مومنان مسیحی آمریکا را نیز درآورد.
تابلوهای "فریب ندهید" و "مسخره نکنید" در اعتراض به فیلم آخرین وسوسه های مسیح

212609_519.jpg

هالیوود در محاصره!
عکسی از تجمع اعتراضی مسیحیان علیه هالیوود: صحنه های جنسی را حذف کنید

شخصیت مسیح در این فیلم کاملاً زمینی شده و بدون تقدس به نمایش درآمده است. انگار تقدسزدایی خود به یک بت جدید در هالیوود بدل گشته که حتی به مسیح هم رحم نمیشود؛ عیسای مجعول اسکورسیزی تمام تلاش خود را میکند تا خدا، مسئولیت پیامبری و فدا شدن را از دوشش بردارد و او راحت شود و به صلیب کشیده نشود ولی بالاخره میپذیرد و به تبشیر میپردازد ولی دینی صرفاً عشقی را تبلیغ میکند و نه دینی به همراه مبارزهای علیه ظلم و ستم رومیان و یهودیان؛ امّا شیطان حتی بر روی صلیب هم مسیح را رها نمیکند و به شکل فرشته نجات او ظاهر میشود و وی را از صلیب پایین آورده و با فریب میگوید: تو در امتحانت پیروز شدی و اکنون میتوانی با زن مورد علاقهات مریم مجدلیه (فاحشة توبه کرده) ازدواج کنی، مسیح نیز اسیر حیله ابلیس شده، و با معشوقهاش ازدواج میکند و بچهدار میشود.

بعد از پیر شدن در هنگام مرگ، یهودا بر بالینش حاضر شده و به او گلایه میکند که: من به خود قبولاندم که تو را لو دهم تا تو به صلیب کشیده شوی (و مسیحیان به رستگاری برسند)، ولی تو اسیر شیطان شدی و زندگی معمولی و ازدواج را برگزیدی. در اینجا مسیح متوجه فریب شیطان شده و از خدا میخواهد که او را بر روی صلیب برگرداند تا فدای گناهان بشر شود و چنین میشود و مسیح بر روی صلیب فریاد میزند: "مأموریت من انجام شد"

212614_614.jpg

اعتراض مسیحیان به آیین گشایش فیلم آخرین وسوسه های مسیح در سان فرانسیسکو
محتوای دست نوشته معترضان: غول های رسانه ای (یهودیان) از مسیح متنفر هستند
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : ** تقدس زدایی ** (( چرا و چگونه؟؟؟؟؟ ))

فیلم کد داوینچی: (2006) The Da Vinci Code


این فیلم به کارگردانی"ران هاوارد"، داستان دختری است که بنابر داستان فیلم، از نوادگان و نتیجه ارتباط میان مسیح ادعا شده هالیوود با مریم مجدلیه است که توسط محافظان معبد صهیون تا آن زمان پنهان نگه داشته شده است.


در این فیلم ادعا می شود کلیسا قصد داشته تصویری مقدس و روحانی از مسیح ارائه دهد و برای همین از افشای وجود این دختر در هراس بوده است. دختری که اثبات کننده دین زمینی و زندگی شهوانی پیامبر خداست.

ماجرای داستان حول یک تئوری خاص در مورد تاریخ مسیحیت میگردد که پیش از این نیز در موردش صحبت شده است و تاریخدانانی با آن موافقند. کتاب"خون مقدس، جام مقدس" منبع اصلی برای این تئوریها بوده است. طبق این تئوری عیسی مسیح با مریم مجدلیه ازدواج کرده است و صاحب فرزند شده است و کلیسای کاتولیک و واتیکان با اطلاع از این قضایا قصد در پنهان کردن آنها داشتهاند. در ضمن "جام مقدس" نه یک شیئی بلکه خود مریم مجدلیه است.


آنچه در این فیلم زیر سؤال می رود، اعتراف فیلم به عمل اشتباه حضرت مسیح علیه السلام بر اساس تحریفات تاریخی است و بدتر آنکه ادعا می شود کلیسا برای اینکه اشتباه مسیح فاش نشود، تمامی بچه های تازه متولد شده را کشته تا این مسئله عیان نشود.
 

!!SaeeD!!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : ** تقدس زدایی ** (( چرا و چگونه؟؟؟؟؟ ))


برای پیشینه ی تمسخر و توهین به پیامبر اسلام و پیامبر ان الهی دیگر در قرآن نمونه های بسیاری وجود دارد که به آیات آن اشاره میکنیم:


مَا يَأْتِيهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ كَانُوا بِهِ
يَسْتَهْزِؤُون (سوره یس ایه30)1

1- تهمت ساحر بودن پیامبران:



سوره طه آیات 61و62و71
سوره قلم آیه 51
سوره یونس آیات 2 و 76
سوره نمل آیه 13
سوره زخرف آیه 30
سوره اعراف آیه 109
سوره شعراء آیات 153 و 185
سوره فرقان آیه 8
سوره ص آیه 4


2- تهمت سحر به پیام های پیامبران:


سوره صافات آیه 13
سوره مائده آیه 110
سوره سباء ایه 43
سوره شعراء آیه 34
سوره زخرف یه 29
سوره انعام آیه 7
سوره یونس آیه 76


3-مسخره کرن پیامبر و محتوای پیام آنها:


سوره توبه آیه 65
سوره حجر آیه 10
سوره انعام آیه 10
سوره یس ایه 30
سورا انبیاء آیه 41
سوره نساء آیه 140
سورا اعرلف آیه 51


4-نسبت دروغگویی به پیامبران و محتوای پیام آنها:


سوره انعام آیات 105 و 34
سوره نساء آیه 150
سوره عنکبوت آیات 18 و 37
سوره فاطر آیات 4 و 25
سوره اعراف آیات 64 و 66
سوره شعراء آیات 105 و 123 و 141 و 189
سوره حج آیه 42
سوره ص آیه 4

5- دیوانه و مجنون خواندن پیامبران الهی:


سوره حجر آیه 6
سوره قلم آیه 51
سوره یونس آیه 2
سوره مومنون آیات 66 تا 70
سوره شعراء آیه 27
سوره صافات آیه 36


6-شاعر خواندن پیامبر و شعر خواندن قرآن:


سوره یس آیه 69
سوره شعراء آیه 224
سوره صافات آیه 36

7- تهمت جن زده بودن پیامبران:

سوره دخان آیه 13 و 41

8- بر انبیاء تهمت زدند که به خدا افترا زده اند:


سوره هود آیه 35

تهمت و تمسخر انبیاء الهی سابقه ی طولانی دارد.

امروزه هم همین کار را میکنند، به انبیاء و اولیاء تهمت میزنند و آنها را تمسخر میکنند.

با کاریکاتور، آواز خواندن ( مانند شاهین نجفی ملعون)،

با جوک، اس ام اس، فیلم و ...

 

shaden

داره دوست میشه
"منجی دوازدهمی"
پاسخ : ** تقدس زدایی ** (( چرا و چگونه؟؟؟؟؟ ))

تاپیک واقعا جالبیه بهتون خسته نباشید میگم:53:
من سرعتم پایینه نتونستم همه صفحات رو بخونم
ولی سعی می کنم بخونم بعد انشالله تو بحث شرکت می کنم:53:
 
بالا