شما عاشق چه غذاهايي هستید؟ ... شاید مریض باشید!

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : شما عاشق چه غذاهايي هستید؟ ... شاید مریض باشید!

اگر عاشق شیرینی هستید
بیماریهای احتمالی : مشكلات روحی، حساسیت غذایی و مشكلات گوارشی
تحلیل علاقه غیرطبیعی به مصرف شكر نسبت به دیگر مواد غذایی كمی پیچیدهتر است، زیرا عوامل زیادی در بروز این حالت نقش دارند. زمانی كه شما شكر مصرف میكنید، انسولین در جریان خون منتشر شده و با اسیدهای آمینو تركیب میشود. تركیب حاصل به سرعت جذب عضلات شده و به سمت مغز حركت میكند. در این زمان مغز به ترشح هورمون سروتونین تحریك شده و حس خوشایندی در شما بهوجود میآید.

مطالعات محققان دانشگاه میشیگان هم نشان داده در زمانی كه استرس در بدن بهوجود میآید علاقه به خوردن شكر سه برابر میشود و حالتی مشابه با اعتیاد به موادمخدر در بدن ظاهر میشود. همه این عوامل نشان میدهد افرادی كه زیاد شكر میخورند ممكن است از لحاظ روانی دچار مشكل باشند. علاوه بر آن اشتیاق به مصرف شكر میتواند یكی از علائم به هم خوردن تعادل هورمونی در بدن باشد.

این ماده خوراكی نقش مهمی در تولید هورمون اندورفین در مغز دارد كه در كاهش درد موثر است. در دوران قاعدگی هم میزان ماده اندورفین به كمترین حد خود میرسد كه باعث میشود زنان هنگام صبح چای خود را شیرینتر از حد معمول میل كنند. علاقهمندان به مصرف شكر باید نگران ابتلا به مشكلات گوارشی هم باشند. زمانی كه تعادل باكتریهای مفید در بدن به هم میخورد، میزان قارچها و مخمرها در بدن رشد میكنند كه هر دو نیاز زیادی به شكر دارند. حساسیتهای غذایی هم تعادل خون را به هم زده و مصرف شكر را افزایش میدهند.
 

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : شما عاشق چه غذاهايي هستید؟ ... شاید مریض باشید!

اگر عاشق سیر هستید
بیماری احتمالی : كمبود ویتامین و مواد معدنی
ظاهر شدن اشتیاق ناگهانی به خوردن سیر یكی از علائم مهم كمبود بعضی از مواد مغذی و مهم در بدن به شمار میآید. سیر سرشار از ویتامین c، كلسیم و آهن است. بدن از ویتامین c برای كمك به عملكرد سیستم ایمنی، ساخت كلاژن و مبارزه با رادیكالهای آزاد استفاده میكند.

از سوی دیگر كلسیم نقش مهمی برای رشد و حفاظت از دندانها و استخوانهای بدن داشته و سلامت ماهیچهها و سیستم عصبی را تضمین میكند. آهن هم از مواد مورد نیاز برای ساخت سلولهای قرمز است و مصرف آن خصوصا برای زنان بالغ اهمیت زیادی دارد.

كمبود هر كدام از مواد اشاره شده در بالا میتواند خود را به شكل علاقه ناگهانی به خوردن سیر نشان دهد.
 

mitra*

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : شما عاشق چه غذاهايي هستید؟ ... شاید مریض باشید!

الان که بیشتر دقت میکنم میبینم من همه مریضارو دارم:))
 
بالا