گل واژه های امام رضا(علیه السلام)

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بدانید که تسلیم اوامر الهی بودن در راس طاعت و بندگی حق تعالی قرار دارد خواه انسان فلسفه و دلیل امر و دستور حق تعالی را بفهمد و به عمقش پی ببرد و خواه از آن چیزی نفهمد و از درکش عاجز باشد.[/FONT]

بحارالانوار جلد 17 صفحه 209
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ابوصلت هروی گوید شنیدم که امام (ع) میفرمود : (( خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده می سازد )) پرسیدم امر شما چگونه زنده میشود ؟ فرمود علوم و احادیث و معارف ما را فرا گرفته و به دیگران بیاموزد زیرا مردم اگر با زیبایی های سخنان ما آشنا گردند از ما پیروی خواهند کرد.[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بحارالانوار جلد 2 صفحه 30 [/FONT]
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]هرگاه مردم گناهان تازه ای را که سابقه نداشته و مرتکب آن نمی شده اند انجام دهند خداوند هم بلاهای نو به نو و جدیدی را که سابقه نداشته برای ایشان ایجاد میکند. [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اصول کافی جلد 3 صفحه 250 [/FONT]
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]مردی از اهل بلخ می گوید : در سفری که علی بن موسی الرضا (ع) به خراسان می رفت من با آن حضرت بودم. روزی در کنار سفره خود تمام نوکرها و غلامان سیاه و سفید را برای صرف غذا جمع کرد. عرض کردم بهتر بود برای غلامان و نوکرها سفره جداگانه ای می گستردند ، حضرت فرمود : ساکت باش ، خدای همه یکی است ، مادر و پدر همه یکی است ، پاداش و کیفر هرکس بسته به طرز عمل اوست. [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]الحدیث جلد 1 ص 67[/FONT]
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]علم گنجينههاي كمال است و كليدهاي آن گنجينهها پرسش كردن است. [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]الحديث جلد 2 صفحه 12[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]

[/FONT]
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]یاسر خادم گوید : از حضرت رضا (ع) شنیدم که می فرمود : وحشت بارترین مواقع برای این مردم ، سه مورد است : روز ولادت که از شکم مادر خارج می شود و دنیا را می بیند . روزی که می میرد و عالم بعد از مرگ و اهل آنرا مشاهده می کنند ، و روزی که دوباره زنده می شوند ، به صحنه قیامت قدم می گذارند و احکامی را مشاهده می کنند که در دنیا ندیده اند . و خداوند سلامت حضرت یحیی را در این سه روز اخبار نموده و حضرت مسیح در این سه روز (مرحله ) برای خویشتن سلامت خواسته .[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]الحدیث جلد 2 صفحه 406[/FONT]
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]هر كس هنگاميكه از خانه اش بيرون مى رود ده بار سوره قل هو اللّه احد بخواند پيوسته در حفظ خداوند و نگهدارى او است تا به خانه اش برگردد. [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اصول كافى جلد 4 صفحه 320[/FONT]
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]از پدرش از جدش امام صادق (ع) حدیث کرده است که فرموده : اگر خداوند برای جلوگیری از رنجش و آزار پدر و مادر کلمه ای را کوتاه تر از (( اُف )) می دانست آنرا در قرآن شریف می آورد . قرآن سوره اسرا آیه 23 : حکم پروردگار تو این است که مردم جز خدای یگانه هیچکس و هیچ چیز را نپرستند , و نسبت به والدین خود نیکوکار و محسن باشند , و اگرهر دو یا یکی از آنان پیر و سالخورده شدند از زحمت نگهداری و حمایتشان شانه خالی نکنند و کلمه (اُف) که کوچکترین کلمه تلخ و ملال آور است به آنان نگویند و آزارشان ننمایند مراقب باشند که همواره با آنان مودب سخن بگویند و گفتارشان آمیخته با تکریم و احترام باشد . [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]الحدیث جلد 3 صفحه 337 [/FONT]
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]از پدرت اطاعت کن و نسبت به او مراتب نیکی و تواضع و خضوع و بزرگداشت و تکریم را معمول دار حضرت به سخنان خود ادامه داد تا آنجا که فرمود : خداوند در قرآن شریف حق پدر و مادر را قرین حق خود قرار داد و فرموده است : شکر گذار من و شکر گذار پدر و مادرت باش که برگشت همه به سوی من است .[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] الحدیث جلد 3 صفحه 338[/FONT]
 

!Erf@n!

کاربر با تجربه
"بازنشسته"
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]محمد بن سنان نامه ای به حضرت رضا (ع) نوشت و در آن پرسش کرده بود درباره ی اینکه بعضی از مسلمین گمان می کنند که حلال و حرام در اسلام علتی جز تعبد و اطاعت ندارد . حضرت در جواب نوشت : کسی که چنین تصور می کند سخت به گمراهی و ضلالت افتاده است , آن گاه درباره ی تحریم محرمات فرموده است : گناهان نه تنها در زندگی بشر مورد احتیاج و ضرورت نیست بلکه مایه فساد و باعث فنا و هلاکت است و به این جهت خداوند گناهان را ممنوع کرده است. [/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]الحدیث جلد 3 صفحه 120[/FONT]
 
بالا