[FONT=&]به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری در ادامه سلسله جلسات اخلاقی خود با اشاره به مسایل معاد و جهان آخرت اظهارداشت:
نعمتهاي درون بهشت يا نقمتهاي درون جهنّم صورت اعمال نيک يا زشت انسان بوده ودر حقيقت خود فرد سازندۀ بهشت يا جهنّم خود در آخرت است.[/FONT] [FONT=&]ایشان با اشاره به آیات قرآن به بیان واقعیاتی از هنگام مرگ پرداخته و افزودند: هنگام مرگ، عالم، عالم ديگري است و چشم انسانها بصيرت پيدا ميکند؛ لذا ميبيند که وضعش بد است، ميبيند که آتش جهنّم در مقابل او است و در مییابد که توشۀ راه را خود تهيه کرده است.[/FONT] [FONT=&]معظم له گفتند: البته کسي که به راستي متّقي بوده و براي آخرتش کار کرده است، هنگام مرگ، خيلي خوش و خرم است و مثل اينکه گلي را بو کند، از دنيا ميرود و اگر لايق باشد،چهارده معصوم«سلاماللهعليهم» نزد او ميآيند و او را با خود ميبرند.[/FONT] [FONT=&]متن کامل بیانات این مرجع تقلید در ادامه میآید:[/FONT] [FONT=&]يکي از مسائل مهم در معاد که موجب کنترل انسان در زندگي و مانعي براي سقوط او به شمار ميآيد، بحث تجسّم عمل است.[/FONT] [FONT=&]تجسّم عمل در قرآن كريم به چندگونه، تصوير شده است كه يك نوع آن، بيشتر مربوط به دنياست و شكل ديگر آن مربوط به آخرت و نوع سوّم آن، هم در دنيا و هم در آخرت وجود خواهد داشت.[/FONT]
نعمتهاي درون بهشت يا نقمتهاي درون جهنّم صورت اعمال نيک يا زشت انسان بوده ودر حقيقت خود فرد سازندۀ بهشت يا جهنّم خود در آخرت است.[/FONT] [FONT=&]ایشان با اشاره به آیات قرآن به بیان واقعیاتی از هنگام مرگ پرداخته و افزودند: هنگام مرگ، عالم، عالم ديگري است و چشم انسانها بصيرت پيدا ميکند؛ لذا ميبيند که وضعش بد است، ميبيند که آتش جهنّم در مقابل او است و در مییابد که توشۀ راه را خود تهيه کرده است.[/FONT] [FONT=&]معظم له گفتند: البته کسي که به راستي متّقي بوده و براي آخرتش کار کرده است، هنگام مرگ، خيلي خوش و خرم است و مثل اينکه گلي را بو کند، از دنيا ميرود و اگر لايق باشد،چهارده معصوم«سلاماللهعليهم» نزد او ميآيند و او را با خود ميبرند.[/FONT] [FONT=&]متن کامل بیانات این مرجع تقلید در ادامه میآید:[/FONT] [FONT=&]يکي از مسائل مهم در معاد که موجب کنترل انسان در زندگي و مانعي براي سقوط او به شمار ميآيد، بحث تجسّم عمل است.[/FONT] [FONT=&]تجسّم عمل در قرآن كريم به چندگونه، تصوير شده است كه يك نوع آن، بيشتر مربوط به دنياست و شكل ديگر آن مربوط به آخرت و نوع سوّم آن، هم در دنيا و هم در آخرت وجود خواهد داشت.[/FONT]