***طب اسلامی***

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
خواص نیشکر:

امام موسی کاظم فرمودند:

نیشکر انسدادها را می گشاید و هیچ بیماری و عارضه ای در آن نیست.
 

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
در مسواک زدن 12 فایده است:

1. سنت رسول خدا (ص) می باشد
2. دهان را پاکیزه می کند
3. چشم را جلا می دهد و روشن می کند
4. سبب رضایت خداوند است.
5. بلغم را از بین می برد
6. حافظه را تقویت می کند
7. دندان ها را سفید می کند
8. حسنات را افزایش می دهد
9. حفره های دهان را پر می کند
10. لثه ها را تقویت می کند
11. اشتها به غذا را زیاد می کند
12. فرشته ها از این کار خوشنود می شوند.
 

reza1414

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
بسم الله الرّحمن الرّحیم
وصلی الله علی محمّد وآله الطاهرین ولعنه الله علی اعدایهم اجمعین



توصیه های آیت الله بهجت درباره غذا خوردن
یکی از توصیه های مرحوم آیت الله العظمی بهجت برای تندرستی این است که در غذا، اعتدال داشته باشیم و از افراط و تفریط بپرهیزیم. ایشان در این باره می گویند:


«اعتدال در غذا برای سلامتی مزاج خیلی مفید است. اگر انسان همیشه به نان خوردن عادت داشته باشد، بهتر است گاهی برنج بخورد؛ و اگر همیشه برنج می خورد، بهتر است گاهی نان و یا آش بخورد و تنوع در غذا داشته باشد.
شخصی دندانش درد می کرد، نزد طبیب رفت که آن را بکشد؛ طبیب گفت: «اگر سر درد گرفتی، سرت را هم می کشی؟! اعتدال معده، دندان درد را هم برطرف می کند.» و بالاخره آن آقا دندانش را نکشید.»(1)


www.hawzah.net_images_Articles2_91_05_bahjat.jpg
 

reza1414

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
آیت الله العظمی بهجت در این باره می فرمایند:
«مرحوم مجلسی در یکی از مؤلَّفاتش نوشته است: «اگر انسان به طبّ مأثور از ائمّه اطهار :S (31): عمل کند، به بیماری مبتلا نمی شود؛ زیرا آن ها عالِم به خواصّ مأکولات و سبزی ها و چیزهای دیگر هستند.» بنده هم فی الجمله دیده ام شخصی به طبّ مأثور عمل کرد، حدود هشتاد سال داشت و مریض نشده بود. زمانی که ما در نجف بودیم و وبا زیاد شیوع داشت، ایشان به عیادت بیماران می رفت، با این حال به بیماری دچار نشد و فقط در اواخر عمر مرضش این بود که به نماز جماعت نمی آمد و به استراحت می پرداخت. البته برای کارهای دیگر بیرون می آمد و نمی دانم که آیا در وقت وفات مریض شد و یا خیر.»
 

reza1414

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
و درجایی دیگر می فرمایند:
«انسان می تواند با رعایت آداب شرعی و دستورهای دینی، از اطبّاء مستغنی شود. آقایی به فرزندانش تذکّر می داد: سفارش در فلان دفتر نوشته ام و آن این است که هر روز صبح، یک عدد سیب میل کنید، و کاری به دکترها نداشته باشید. آقایی که نود الی صد سال سن داشت، می گفت: هر صبح یک سیب رنده می کنند و من می خورم و می توانم از جا بلند شوم و در طول سال، در خانه سیب نگه می داریم.»
 

reza1414

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
تا گرسنه نشدید نخورید، پیش از سیر شدن، از غذا دست برداریدآیت الله العظمی بهجت رحمة الله علیه:
«یکی از مصری ها نوشته است: یَجِبُ أنْ یَتَجَنّبَ المریضُ الدواءَ، کَما یَتَجَنّبُ مِن السّمّ ... در روایات ما آمده است: تا گرسنه نشدید نخورید، و پیش از آن که سیر شوید از غذا دست بردارید.شیخ الرئیس هم کلمه ای دارد که خیلی عجیب است. می گوید: الطّبُّ مجموعٌ فی هذه الکلمة: اجْعَلْ طعامَکَ کلَّ یومٍ مرّةً وَ احْذَرْ طعاما قبلَ هضمِ طعامٍ[در هر روز، یک وعده غذا بخور و پیش از این که غذای اولی هضم شود، از خوردن غذا بپرهیز.]یعنی: گرسنگی کشیدن بیشتر موجب صحّت است تا پرخوری و سیری....گویا معروف است که اگر کسی چهل ساله بشود و دوای صحّت خود را نیابد، [خیری در او نیست].نقل شده است: وقتی مار چشمش نابینا می شود، از محلّی که زندگی می کرد به محلّی دیگر می رود و بینا می شود.انسان اگر داء و دوای خود را تشخیص دهد، هیچ ضرری به او نمی رسد، و لا اقلّ من الاحتیاط »
 

reza1414

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
رعایت نظم در غذا خوردن و خوابیدناز توصیه هایی که از معصومین و بزرگان به ما رسیده است، حفظ نظم در همه کارها و از جمله در خواب و خوراک است. شاید مشغله های روزانه، خیلی از وقت ها باعث بی نظمی در این امور شود.
آیت الله العظمی بهجت می فرمایند:
«اخلال در نظم خوردن غذاو هضم آن، و نیز اخلال در نظم خواب و دیگر کارها، موجب تأخیر تأثیر در آن ها است؛ لذا درباره رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، آمده است: «کانَ إدامُهُ الْجوعَ» (13)؛ جوع و گرسنگی، خوراک و غذای ایشان بود. ...آری قرآن و عترت –:S (31):- دنیای ما را نیز تأمین کرده اند.»
 

reza1414

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
خرما، علاج سرطانآیت الله العظمی بهجت گفته اند:
«تعجب است که با این همه پیشرفت های علمی و طبّی هنوز نتوانسته اند سرطان را علاج و یا از آن جلوگیری کنند و یا این که بفهمند از چه حاصل می شود. می گویند: عراق و مناطقی که نخلستان دارد و خرماخیز است، مبتلایان به سرطان خیلی کم و نادر هستند. یکی از اطبّاء مدّعی بود که دارویی کشف کرده است که می تواند سرطان را درمان کند و گفته است که آن را از «قانون» شیخ ابن سینا برگرفته و عمده ی اجزای آن شیره خرماست.»
 

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
15951718170536474788.jpg
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ندا66

مسافر

کاربر ویژه
"بازنشسته"
برجستگی بیش از حد چشم ها...

این نشانه رطوبت بالا در چشم است یا همان بلغم.
این همان عاملی است که باعث پف چشم میشود. برای درمان موارد زیر را رعایت کنید:

الف)روغن مالی ملاج سر هر شب با روغن سیاه دانه(۴۰ شب)

ب)کاهش جدی سردیها مخصوصا شبانگاه

ج)شب موقع خواب یک ق غ عسل بخورید.

د)پسته شبی ۱۴ عدد دانه دانه میل شود.

::::-------------------------------------::::


1515431_642.jpg
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ندا66
بالا