درمان با ارتودنسی چگونه است؟

fdiba

خودمونی
"منجی دوازدهمی"



%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%B3%DB%8C-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F-300x200.jpg


یکی از مشکلاتی ممکن است افراد در دهان و دندان های خود داشته باشند این است که، ممکن است دندان های آن ها کج و روی هم رفته باشد و شکل و ظاهر نامرتبی داشته باشد.

این افراد برای درمان این مشکل بایستی به متخصص ارتودنسی در غرب تهران یا هر جای دیگر مراجعه کنند و با انجام ارتودنسی دندان های خود را مرتب کنند.

این امر نه تنها باعث ایجاد ظاهری مناسب تر و زیبا تر می شود بلکه به سلامت دندان ها نیز کمک می کند. در ادامه چگونگی این درمان را برای شما شرح می دهیم.

یکی از تخصص های رشته ی دندانپزشکی، ارتودنسی است که برای مرتب کردن و ردیف کردن دندان ها و همین طور هماهنگ کردن فک های بالا و پایین استفاده می شود.

وظایف اصلی ارتودنسی دندان تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های دهان و دندان است. عمل ارتودنسی چندین روش دارد.



روش های انجام ارتودنسی می تواند به وسیله درمان های ثابت یا متحرک باشد، یا می تواد توسط ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان (سرامیکی) (کامپوزیتی)، یا می تواند به وسیله ارتودنسی نامرئی توسط سیستم لینگوال، این ارتودنسی به این صورت است که در پشت دندان ها قرار میگیرد، عمل ارتودنسی می تواند نامرئی با پلاک شفاف (Invisalign)نیز باشد و … .

توجه داشته باشید که همه ی این روش ها بایستی توسط متخصص ارتودنسی در غرب تهران، و یا کلینیک متخصص ارتودنسی در ولنجک یا سایر نقاط کشور انجام شود.

انجام عمل ارتودنسی ثابت نیز می تواند به صورت های Straight ،Edgewise ،Roth یا دیمون و … انجام شود. همین طور در انجام عمل ارتودنسی می توان از تنکنیک ها و روش های جدید و نوین مثل مینی اسکرو Mini Screw استفاده کرد که در درمان ناهنجاری ها بسیار کمک می کند. توجه داشته باشید میتوانید به دکتر متخصص ارتودنسی در پاسداران مراجعه کنید.



همه ی این روش های جدید نیز بایستی توسط برترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران یا دیگر نقاط کشور صورت گیرد. زیرا دندانپزشکانی که تخصص ارتودنسی ندارد نمی تواند این عمل را به خوبی انجام دهند.

شما می توانید برای اینکه تشخیص دهید که نیاز به ارتودنسی دارید یا نه به دندانپزشکان مراجعه کنید اما برای ان کار نیز به متخصصان ارتودنسی مراجعه شود بهتر است.

برای برخی سوال پیش می آید که آیا ارتودنسی فقط برای زیبایی است؟ یا انجام ارتودنسی برای همه افرادی که از دندان های نامرتب برخوردارند، اجباری است؟

در پاسخ به این سوال ها باید بگویم که انجام ارتودنسی تنها برای زیبایی نیست و دندان های کج و روی هم رفته سلامت دندان ها را نیز به خطر می اندازند.

همین طور این کار اجباری نیست ولی اگر سلامت دندان هایتان برایتان مهم است و نمی خواهید که آنها پوسیده شوند، اگر به ارتودنسی نیاز دارید حتما به کلینیک دندانپزشکی متخصص ارتودنسی در ونک یا دیگر نقاط کشور مراجعه کنید و این درمان را انجام دهید.



دو گروه درمان های ارتودنسی
برای درمان ارتودنسی دو گروه وجود دارد. گروه اول از درمان توسط ارتودنسی برای قرار دادن دندان ها در جای درست خود و مرتب کردن آنها می باشد، گروه دوم از درمان های ارتودنسی برای رفع مشکلات و ناهنجاری های دندان و فک می باشد.

این گروه از درمان ارتودنسی نیاز به دستگاه های مخصوص دارد. در حالتی که بیمار دارای ناهنجاری های دندانی و فکی باشد و به موقع به متخصص ارتودنسی در غرب تهران، متخصص ارتودنسی در آریاشهر یا هر جای دیگر مراجعه کند و همین طور به خوبی با متخصص ارتودنسی در عین انجام کار همکاری کند این امکان را دارد به راحتی این مشکل را با درمان ارتودنسی رفع کند. بهتر است مطلب درمان های مختلف ارتودنسی چه مزیت هایی نسبت به یکدیگر دارند؟ را نیز مطالعه کنید.

ولی در صورتی که بیمار به موقع به متخصص ارتودنسی مراجعه نکند و در عین انجام کار همکاری نکند مشکلات آنها حل نمی شود و اگر شدت ناهنجاری دندان ها زیاد باشد بیمار به ارتودنسی به همراه جراحی احتیاج دارد. منبع : الو متخصص
 
بالا