در این پست می خواهم انواع کابل گوشی از نوع usb را به شما آموزش دهم

niloofarmajdi

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
در این پست می خواهم انواع کابل گوشی از نوع usb را به شما آموزش دهم :

USBها از آغاز عرضه تا به‌حال در سه نسل 1، 2 و 3 تولید شد‌ه‌اند که هر نسل بسته به نیاز و تشخیص سازندگان در سه دسته A و B و C و در شکل‌های مختلف استاندارد، مینی، میکرو تولید شده‌‌اند.

1- کابل USB استاندارد: ساده‌ترین و پرکاربرد‌ترین نوعی است که در اکثر وسایل دیجیتال، حداقل یک درگاه برای آن وجود دارد و به آن USB نوع A گفته می‌شود.

2- کابل MiniUSB: این نوع اتصال قبل از طراحی کابل MicroUSB، استاندارد اتصال گوشی‌های موبایل بود. همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد، کابل MiniUSB کوچکتر از کابل USB معمولی و بزرگتر از کابل MicroUSB است و هنوز در برخی دوربین‌هایی که دارای اتصالات غیراستاندارد هستند، استفاده می‌شود.

3- کابل MicroUSB: در حال حاضر استاندارد فراگیر برای دستگاه‌های قابل حمل و موبایل است و تقریبا هر سازنده‌ای به‌جز اپل در محصولاتش از آن استفاده می‌کند. هر شخصی که گوشی یا تبلت اندروید داشته باشد، قطعا یک کابل کابل MicroUSB نیز در منزل خود دارد.

USB-cable-types.jpg


4- کابل USB-C: یک استاندارد جدید و در حال گسترش است که گفته‌شده به تمام نیازهای کاربران پاسخ خواهد داد. کابل USB-C کوچک‌تر از مدل‌های قبلیست و دوطرفه و متقارن است، سرعت بیشتری دارد و می‌تواند قدرت بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی USB دریافت و فراهم کند. جالب است بدانید که اپل در سال 2015 برای نخستین بار در یکی از محصولاتش (مک‌بوک) یک پورت USB-C به‌کار برده است.
 
بالا