نقد و بررسی سریال مردگان متحرک The Walking Dead فصل 9 قسمت 2

sadeghi-m

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
نقد و بررسی سریال مردگان متحرک The Walking Dead فصل 9 قسمت 2

1-1024x5761.jpg



قسمت 2 فصل 9 سریال مردگان متحرک ( The Walking Dead ) به نام پل ( The Bridge ) منتشر شد، همانطور که از اسم این قسمت مشخص می باشد در رابطه با پلی است که تمام جامعه را به هم متصل می کند و در قسمت اول خراب شد. صحبت های ایزیکل با هنری در مورد پل این را نشان می دهد که ساختن این پل چقدر مهم هست تا جامعه ها بتوانند تبادل کالا داشته باشند.

این قسمت با صحبت های ریک و نیگان در مورد اتفاقات امروز در رابطه با کمپ ساخت پل شروع می شود. 35 روز از قسمت اول گذشته و هیل تاپ، اوشن ساید، پناهگاه و الکساندریا با هم همکاری می کنند تا پل را بسازند. هم چنان که در قسمت اول دیدیم، در حال ساخت و ساز و تلاش برای برقراری صلح و آینده بهتر هستند اما هنوز هم مشکلاتی وجود دارد.

کمپ را می بینیم که برای ساخت پل دایر شده و تابلوهای HQ، الکساندریا، هیل تاپ، اوشن ساید و Toledo را نشان می دهد، که ما از Toledo خبری نداریم و نمیدانیم کجا می باشد، البته بعضی از طرفداران معتقد هستند که Toledo می تواند به اجتماع بزرگ و مدرن 50000 نفری در اوهایو که در آخرین کامیک معرفی شد اشاره داشته باشد. فرماندار این مکان ممکن است جورجی باشد که در فصل قبل با آن ملاقات داشتیم و او دفترچه کلید آینده را به مگی داد. در ادامه این دفترچه را روی میز HQ کمپ می بینیم که ریک او را بر میگرداند. با توجه به نامه ی تایپ شده ای که داخل اتاق مگی می بینیم متوجه می شویم که هنوز با هم در ارتباط هستند.


2.jpg




در ابتدای قسمت متوجه می شویم که در یک ماه 6 نفر از نجات دهنده ها (savior) از کمپ فرار کرده اند. آلدن متوجه می شود نجات دهنده هایی (savior) که از کمپ فرار کردند و حتی بعضی از آنها خانواده دارند، هنوز به پناهگاه برنگشتند. همچنین در پایان که جاستین توسط یک نفر که آشنا به نظر می رسد کشته می شود، مشخص می کند که با توجه به این که نجات دهنده ها (savior) اسلحه ندارند و نمی توانند از خود مراقبت کنند تمام آنها توسط یک یا چند نفر کشته شده اند یا خواهند شد.

از ابتدای قسمت که یوجین انگشت های قطع شده یک نفر را میبیند، تا آنجایی که خانمی در غذاخوری برای بقیه غذا میریزد که دستش قطع است و با توجه به گفت و گوی بین دریل و آرون راجع به پدر شدن آرون، سریال میخواهد ما را برای اتفاقی که برای آرون می افتد آماده کند. نقشه پرت کردن حواس یک دسته زامبی درست انجام نمی شود و مشکل از نفر دومی است که صدا را خاموش نکرده و زامبی ها دقیقا به سمت کسانی می روند که الوار جمع می کنند. در این حین یکی از الوارها روی دست آرون می افتد و دریل آن را به درمانگاه میبرد. ایند تحت نظر صدیق آموزش پزشکی می بیند اما در حال حاضر صدیق مجبور به ترک کمپ شده است و ایند باید به تنهایی در مورد دست آرون تصمیم بگیرد که در نهایت تصمیم به قطع دست او میگیرد. در حمله زامبی ها ریک با ریختن الوار توانست تعداد زیادی از آنها را بکشد و این حمله خاتمه پیدا میکند. چون هزینه CGI و نشان دادن دست قطع شده آرون زیاد است به احتمال زیاد آرون باید مرده فرض شود، بنابراین حرفی که ریک به آرون زد:” هزینه سازندگی پل دست تو بود” درست نیست بلکه به احتمال خیلی زیاد باید شاهد حذف شدن آرون باشیم.


جهت مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.


 
بالا