فرش در دکوراسیون

fazifatemi

بی وفــا
1025042686711001B



در بحث دکوراسیون داخلی و طراحی فرش هم مانند دیگر عناصر نقش مهم و بسزایی دارد. قالی که به نام فرش کوشک هم خوانده می شود همان انداره که زیر پا نرم و لطیف است ، از انجا که یک عایق صدایی خوب ایجاد میکند و از کوران هوا هم جلوگیری میکندو مناطقی از کف را که در وضعیت مناسبی نیستند را میپوشاند و بسیار سودمند است.در انتخاب فرش برای دکوراسیون داخلی گستره ی بسیار وسیعی از فرش ها با قیمت ها ، رنگ ها و بافت های متنوع وجود دارد.بیشتر فرش های جدید ،پشمی یا کرکی هستند.اگر چه یک فرش پشمی برای داشتن عمر طولانی شهرت دارد ،ولی یک فرش کرکی با کیفیت در همه جای خانه به خوبی کار خواهد کرد و بسیار ارزان تر است.برای چشم انداز مناسب و کاربری خوب در دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی جنبه های اصلی که باید در هر دو نوع به آن دقت کنید تراکم و انداره ی پرزهای آن هستند.

تراکم

تراکم یک فرش با تعدا گره ها در هر سانتی متر یا اینچ اندازه گیری میشود ، و مهم ترین جنبه از ساختار یک فرش است که باید به ان توجه کرد.یک فرش پشمی یا کرکی بسیار متراکم ( ارتفاع پرزها هرچقدر که بخواهد باشد) دوام چندین ساله را تضمین خواهد نمود.

ارتفاع پرز

عبارت پرز به الیاف و حلقه های روی سطح پشمی یک فرش اشاره دارد .این پرز ها سطح یک فرش را تشکیل می دهند.با وجود اینکه بیشتر مردم فکر میکنند که فرش با پرز های بلند ، گران تر به نظر خواهد رسید ،ضروتاٌ این گونه نیست .در واقع ، پرزهای بلند روی یک فرش اغلب بدین معنی است که فرش نسبتا بافت محکمی ندارد و این که پرز ها ، هنگامی کهخ روی آنها راه بروند به سادگی مسطح می شود.

بافت های فرش

شکل نهایی سطح یک فرش ، تا حد بسیار زیادی به نوع پرزی که فرش دارد بسته است .در اینجا تعدادی از رایج ترین انواع آن اورده شده است .پرز مخملی یا متراکم : یک سطح کوتاه ، متراکم و شدیدا هموار .در این نوع پرز ، همه ی حلقه های تشکیل شده در فرایند تولید،تا ارتفاع معینی کوتاه می شوند . برخی از افراد آن را دوست ندارند زیرا که می تواند جای پا را نشان دهد.در حالی که گروه دیگر آن را به خاطر حس نور و سایه ی آن دوست دارند.از آن جایی که حلقه ها بریده هستند ،حالت مخمل انعطاف پذیری در برابر ناپاکی را که یک فرش پشمی متراکم تر دارد نخواهد داشت.به هر حال این نوع به ویژه شکوه مند به نظر می رسد و بنابراین برای اتاق های نشیمن رسمی و اتاق هایی که رفت و آمد زیادی در آن وجود ندارد،پیشنهاد می شود.

پرز پیچ

این نوع، سطحی محکم و مقاوم ر برابر سایش است این نع قابلیت بسیار مهمتری از مخمل های لطیف لوکس تر ،برای سایه اندازی و رنگ آمیزی دارد.از ان جایی که خشن است ،برای راه و پله ها و سایر محل های پر رفت و امد و مناسب است.منبع:طراحی داخلی
 
آخرین ویرایش:
بالا