به کمک این مقاله می توانید با حل و فصل کردن رنجش های خود ، از انباشته شدن آنها جلوگیری کنید .
روش هایی که در این مقاله عرضه می شود ، سالهاست که به کثیری از مردم کمک کرده است تا رنجش های خود را در همان لحظه که آنها را احساس می کنند ابراز نمایند .
جالب این جاست که رعایت این شیوه ها برای خیلی ها دشوار است . اشخاص اغلب حتی متوجه نیستند که "آزرده خاطر" هستند .
به کمک مهارت های کلامی می توانید به شکلی باز و غیر تدافعی با دفاع های خود برخورد کنید . سعی کنید با احاطه بر این عبارت ها از آنها به طور طبیعی استفاده نمایید :
ببخشید ! نفهمیدم چه گفتید ، ممکن است تکرار کنید
عبارت بسیار قدرتمندی است که شما را در موقعیت کنترل قرار می دهد . این عبارت ، خواه حرف مخاطب خود را درک کرده یا نکرده باشید به شما امکان می دهد درک و استنباط خود را کنترل کنید . ممکن است مخاطب شما نداند که چه گفته است . ممکن است تحت تأثیر ذهنیت به خصوصی این حرف را زده باشد . توجه داشته باشید که دیگران نیز احساسات منفی انباشت شده دارند .
وقتی می گویید :« لطفا تکرار کنید ، متوجه حرفتان نشدم » ، چشم انداز جدیدی برای مخاطب خود می گشایید .در این صورت به او فرصت می دهید تا در سخنش بازنگری کند . وقتی سخنش را توضیح می دهد به تغییراتی که در گفته اش داده ، دقیقا توجه کنید . احتمالا عبارت یا لحن تحقیرآمیز از آن حذف شده است . عبارت اصلاح شده ی او را بپذیرید و از خود نشانه ی مثبتی بروز دهید . حالا شما در موضع قدرت قرار گرفته اید ، مهربان و فهیم می شوید و مخاطب شما از این طرز برخورد شما ممنون و سپاس گزار می شود .
اگر او عبارت خود را تکرار کرد و یا احساس کردید که همچنان به شما توهین شده است ، سکوت کنید یا از یکی از روش های دیگر استفاده نمایید . اگر مخاطب شما حاضر به تکرار عبارت خود نشد ، حرفتان را تکرار کنید و بگویید که متوجه حرف او نشده اید اما این را هم بدانید که او در برابر افشای احساس خود مقاومت می کند . می توانید حرفتان را تکرار کنید یا از آن صرف نظر نمایید اما حالا می دانید با چه چیزی رو به رو هستید .
روش هایی که در این مقاله عرضه می شود ، سالهاست که به کثیری از مردم کمک کرده است تا رنجش های خود را در همان لحظه که آنها را احساس می کنند ابراز نمایند .
جالب این جاست که رعایت این شیوه ها برای خیلی ها دشوار است . اشخاص اغلب حتی متوجه نیستند که "آزرده خاطر" هستند .
به کمک مهارت های کلامی می توانید به شکلی باز و غیر تدافعی با دفاع های خود برخورد کنید . سعی کنید با احاطه بر این عبارت ها از آنها به طور طبیعی استفاده نمایید :
ببخشید ! نفهمیدم چه گفتید ، ممکن است تکرار کنید
عبارت بسیار قدرتمندی است که شما را در موقعیت کنترل قرار می دهد . این عبارت ، خواه حرف مخاطب خود را درک کرده یا نکرده باشید به شما امکان می دهد درک و استنباط خود را کنترل کنید . ممکن است مخاطب شما نداند که چه گفته است . ممکن است تحت تأثیر ذهنیت به خصوصی این حرف را زده باشد . توجه داشته باشید که دیگران نیز احساسات منفی انباشت شده دارند .
وقتی می گویید :« لطفا تکرار کنید ، متوجه حرفتان نشدم » ، چشم انداز جدیدی برای مخاطب خود می گشایید .در این صورت به او فرصت می دهید تا در سخنش بازنگری کند . وقتی سخنش را توضیح می دهد به تغییراتی که در گفته اش داده ، دقیقا توجه کنید . احتمالا عبارت یا لحن تحقیرآمیز از آن حذف شده است . عبارت اصلاح شده ی او را بپذیرید و از خود نشانه ی مثبتی بروز دهید . حالا شما در موضع قدرت قرار گرفته اید ، مهربان و فهیم می شوید و مخاطب شما از این طرز برخورد شما ممنون و سپاس گزار می شود .
اگر او عبارت خود را تکرار کرد و یا احساس کردید که همچنان به شما توهین شده است ، سکوت کنید یا از یکی از روش های دیگر استفاده نمایید . اگر مخاطب شما حاضر به تکرار عبارت خود نشد ، حرفتان را تکرار کنید و بگویید که متوجه حرف او نشده اید اما این را هم بدانید که او در برابر افشای احساس خود مقاومت می کند . می توانید حرفتان را تکرار کنید یا از آن صرف نظر نمایید اما حالا می دانید با چه چیزی رو به رو هستید .