^^^^^عرضه باتری موبایلی که در 30 ثانیه شارژ می شود در سال 2016 ^^^^

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"








منتظر عرضه باتری موبایلی که در 30 ثانیه شارژ می شود در سال 2016 باشید.
این روزها یکی از مسائلی که توجه سازندگان گوشی های هوشمند را به خود جلب کرده، طول عمر باتری و زمانی ست که برای شارژ کردن آن لازم است. البته فناوری هایی همچون شارژ سرعتی 2.0 متعلق به کوآلکام (شارژر سریع سامسونگ و شارژر توربو موتورولا نیز از این قابلیت سود می برند.) اما این مورد هنوز کمکی به شارژ گوشی هوشمندمان در کمتر از یک ساعت نکرده است. خوشبختانه، شرکت ها و دانشمندان در سرتاسر جهان در حال فعالیت برای بهتر کردن این قابلیت هستند.
ماه گذشته، محققان دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور امیدوار بودند باتری گوشی هوشمندی تولید کنند که در دو دقیقه تا بالای 70 در صد شارژ کند. به تازگی خیر رسیده است که شرکتی متعلق به فلسطین اشغالی با نام استور دات روشی برای شارژ باتری در کمتر از 30 ثانیه اختراع کرده است.
براساس خبر های رسیده از رویترز، این شرکت چنین محصولی را تولید کرده است. با این حال، هنوز اندازه آن مناسب گوشی همراه نیست. این شرکت امیدوار است محصول خود را تا سال 2016 عرضه کند و در آن زمان گوشی همراه ما می تواند قدرت کافی برای یک روز را در سی ثانیه به دست آورد.
شرکت استوردات، برای ساخت این باتری جدید از فناوری نانو بهره برده است. به شکل دقیقتر، برای این هدف از "نانوداتز" (nanodots) استفاده کرده است که مولکول های پپتید آلی زیستی می باشند و باتری را قادر می سازند تا سریعا قدرت را به دست آورد و حفظ کنند.
جالب است که طبق اظهارات رویترز، استوردات با یک سازنده برجسته و گمنام گوشی های هوشمند و همچنین میلیاردر روسی "رومان آبراموویچ" (همانطور که همه میدانیم او مالک باشگاه ورزشی چلسی در لندن است) بازگشته است.


saramad.ir
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: BARAN
بالا