حضرت ادریس علیه السلام چه شکلی بود؟!

یار آقا

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
www_askquran_ir_picture_php_5b7c45bf554835501ea8ef5ce828be61._.gif
اول سلام به مهدی فاطمه بعد سلام به شما دوستان
ابو عبد اللَّه محمّد بن شاذان بن احمد بن عثمان پرواذى مى‏گويد: ابو على محمّد بن محمّد بن حرث بن سفيان حافظ سمرقندى از صالح بن سعيد ترمذى از عبد المنعم بن ادريس از پدرش، از وهب بن منبه نقل نموده كه حضرت ادريس عليه السّلام مردى بلند قامت بوده كه شكمش درشت وسينه‏اش فراخ و جسدش كم مو ولى سرش موى انبوه داشت، يكى از دو گوشش بزرگتر از ديگرى و سينه‏ اش نازك و صدايش ظريف و قدم‏هايش در وقت راه رفتن كوچك و نزديك هم بود. «1» و سرّ ناميدنش به ادريس اين بود كه بسيار حكمت‏هاى الهى و سنن و احكام دينى و اسلامى را تدريس نمود.
او بارزترين و شاخص‏ترين افراد طائفه‏ اش محسوب مى‏ شود، وى در عظمت خداى عزّ و جلّ انديشيد و سپس فرمود: اين آسمان‏ها و زمين‏ها و مخلوقات بزرگ و خورشيد و ماه و ستارگان و ابر و باران و اين همه اشياء ديگر كه موجود مى‏باشند پروردگارى داشته كه تدبير آنها به دست با كفايت او بوده و با قدرتش آنها را اصلاح مى‏فرمايد، پس مرا با او چه كار و چطور حقّ عبادتش را ادا كنم؟

______________________________
(1)- چنين به نظر مى‏رسد كه روايت مذكور ضعيف باشد زيرا به اعتقاد ما انبياء نبايد عيب خلقى و جسمى داشته باشند و به نظر مى‏رسد كه خصوصيت مزبور عيب محسوب شود و همين معنا موجب وهن در روايت و عدم اعتماد بر آن مى‏گردد.
 
بالا