توافق جدید فلسطین و رژیم صهیونیستی

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"

طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی در قاهره روز سه شنبه دور جدیدی از مذاکرات غیرمستقیم را پایان داده و توافق کردند که آتش بس در غزه تثبیت شود.
صراط: طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی در قاهره روز سه شنبه دور جدیدی از مذاکرات غیرمستقیم را پایان داده و توافق کردند که آتش بس در غزه تثبیت شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه مصر اعلام کرد: طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی بر پایبندی خود به برقراری آتش بس تاکید کردند و پیشنهادهای خود را در خصوص دستور کاری برای بررسی مسائل حل نشده ارائه دادند تا اینکه این مذاکرات در نیمه دوم اکتبر آتی در قاهره تکمیل شود.

در همین راستا، عزام الاحمد، رئیس هیات فلسطینی و از رهبران جنبش فتح تاکید کرد: بر سر بندهای این جدول کاری توافق شد که این بندها در خصوص تثبیت آتش بس و ادامه اقدامات جهت پایان محاصره‌ نوار غزه و فراهم کردن ملزومات بازسازی آن است.

همزمان عزت الرشق، از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: توافق شد که مذاکرات در آخرین هفته اکتبر آتی از سر گرفته شود.

وی افزود: در مورد تدابیری جهت تثبیت آتش بس و برقراری آتش بس دائم، بازسازی و راه اندازی فرودگاه و بندر و همچنین توقف تمام اقدامات خصمانه‌ اسرائیل در کرانه باختری پس از 12 ژوئن گذشته مذاکره خواهد شد.

در اعتراض به شهادت مروان القواسمی و عامر ابوعیشة که رژیم صهیونیستی آن‌ها را به ربودن و کشتن سه شهرک نشین در ژوئن گذشته متهم کرده بود هیات فلسطینی تصمیم گرفت مذاکرات را به صورت موقت به حالت تعلیق درآورد.

الرشق عنوان داشت: هیات فلسطینی مذاکرات را به مدت سه ساعت در اعتراض به جنایت اسرائیل در ترور این دو شهید فلسطینی به حالت تعلیق درآورد.

جنگ اخیر رژیم صهیونیستی به شهادت 2157 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 11 هزار تن دیگر و تخریب هزاران واحد و ساختمان مسکونی انجامید.
 
بالا