عربستان را ضدشیعه معرفی نکنید !

قبیله منتظر

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
a%20(13).gif










d%20(4).gif




هاشمی رفسنجانی
عربستان را ضدشیعه معرفی نکنید !
ms10.jpg

سایت اطلاع رسانی حجة الاسلام هاشمی رفسنجانی در حرکتی معنا دار، همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام سخنرانی از حجة الاسلام هاشمی منتشر کرده است که در آن ایشان به صراحت از حاکمیت سرکوبگر عربستان دفاع می کنند...

به گزارش حزب الله سایبر، سایت اطلاع رسانی حجة الاسلام هاشمی رفسنجانی در حرکتی معنا دار، همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام سخنرانی از حجة الاسلام هاشمی منتشر کرده است که در آن ایشان به صراحت از حاکمیت سرکوبگر عربستان دفاع می کنند.
در بخشی از این سخنرانی آمده است : من در همین سفر عربستان معلوم است، شما همه می ‏دانید دنیا اینجور تصور دارد که آنجا فرقه وهابیت برای مبارزه با تشیع و اهل بیت(ع)، مرکز هستند. یعنی الان تصور این است. در ذهن خیلی ‏ها آنجا جز کانون اختلاف نیست. من در خطبه ‏های نمازجمعه هم گفتم. در خیبر که رفتم، وضع را این‏طور ندیدم. در خیلی از جاهای عربستان که رفتم، وضع را این‏طور ندیدم. زمینه خیلی روبه خوبی است. خیلی رو به تفاهم می ‏رود.
در شهر خیبر، در مراسم رسمی استقبال از هیأت ما، رئیس شهر یا شهردار یا مسئول دیگری یا استاندار -نمی‏دانم که بود- در سخنرانی خیرمقدم، محور سخنانش فضائل علی ‏‏ابن‏ ابیطالب(ع) بود. وقتی که ما می ‏بینیم آنجا که تصور ما این است که بین ما و آنها تضاد است، می‏توانند بر محوری مثل علی ‏ابن ‏ابیطالب(ع) تکیه بکنند، جای امیدواری است. داستان فتح خیبر را گفت و حدیث معروف «لاتی انّ لایترقدّ رجلاً یحب الله و یحبهُ و یحب الله و رسوله و یحبهُالله و رسوله، کراراً و فراراً» را خواند.
آنجا جمع رسمی سران کشور عربستان بود. قضات بودند، نظامی ها بودند. حرس ‏الوطنی ‏ها بودند. روسای کشوری بودند، صداوسیمای آنها بود. فیلم می‏ گرفتند. از روی کاغذ می‏ خواند. چیزی نبود که بگوییم تصادفی بود یا بگوییم احساساتی شد و چیزی گفت. حتی توضیح داد و گفت آن روز چشم علی ‏بن‏ ابیطالب(ع) مریض بود و هیچ کس فکر نمی‏ کرد که مصداق این وعده پیغمبر(ص)، علی(ع) باشد. شب وقتی که اصحاب پیغمبر(ص) چندبار رفتند و شکست خوردند و برگشتند، پیغمبر(ص) فرمودند: فردا پرچم را به کسی می ‏دهم که دیگر برنمی‏ گردد و فتح می‏ کند. چون چشم علی(ع) آسیب دیده بود، همه فکر می‏کردند سردار دیگری این افتخار را خواهد داشت. پیغمبر(ص)، علی(ع) را احضار کرد. همه چشم ها ناظر بود که چه کسی می‏ آید؟. علی (ع) آمد و رفت و آن پیروزی را برای مسلمانان محقق کرد و قلعه خیبر را گشود.

نکته قابل توجه اینجاست که ملاک شیعه دوستی (!) رژیم عربستان نقل یک روایت از دلاوری حضرت امیر (ع) در یک جلسه خصوصی که ایشان حضور داشتند بوده است! نمی دانیم آیا حضرت آیت الله چنین فکر می کنند که رژیم سرکوبگر و جنایت کار عربستان ابدا و اصلا در خون های ریخته شده ی شیعیان همان کشور (حالا نمی گوییم کشور های دیگر مسلمان) دستی ندارند؟

در ادامه ایشان می افزایند: ببینید در مرکز جایی که ما فکر می‏ کنیم حکومت متعصب وهابی است، در یک جلسه رسمی اینگونه علی ‏ابی ابیطالب(ع) به استناد روایت تمجید می‏شود. مقام علی(ع) را مشخص می‏ کند. معلوم است که می‏توانیم سر مسائل مهم تاریخی و فرهنگی و عقیدتی بنشینیم و با هم بحث بکنیم. بحث اینکه خلیفه اول چه کسی بود؟ چه کسی می ‏بایست باشد؟ برای ما کارساز نیست.

امیدواریم در طول این چند سال نظر جناب هاشمی تغییر کرده باشد زیرا سوای همه دخالت های اطلاعاتی، تروریستی، امنیتی عربستان در کشور های مختلف و سوای تقویت گروه های تکفیری (که نه تنها به شیعه که حتی به اهل سنت نیز رحم نمی کنند) به هیچ وجه می توان سرکوب شیعیان معترض را در چند سال گذشته در این کشور ندیده گرفت.

این حرکت معنا دار سایت رسمی اطلاع رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) جای تامل دارد. همان روزی که رهبر معظم انقلاب از ناکامی دشمنان در سرکوب بیداری اسلامی می گوید ...​
 
بالا