سرمربی جدید برزیل معرفی شد

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
سرمربی پیشین تیم ملی برزیل بار دیگر هدایت این تیم را برای 4 سال بر عهده گرفت.
662488_921.jpg



به گزارش مشرق،
تیم ملی فوتبال برزیل با شکست سنگین 7 بر یک برابر آلمان و سپس 3 بر صفر در دیدار ردهبندی مقام چهارم جام جهانی را به دست آورد تا لوئیس فلیپه اسکولاری از سمت خود برکنار شود.

پس از این اتفاق مسئولان فدراسیون فوتبال برزیل امروز (سهشنبه) کارلوس دونگا را به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کردند. این مربی 50 ساله پیش از این سابقه هدایت سلسائو را در کارنامه خود داشت اما شکست برابر هلند در جام جهانی 2010 و حذف برزیل از جام جهانی آفریقای جنوبی باعث اخراج او شد.

کارلوس دونگا پس از انتخاب به عنوان سرمربی برزیل گفت: اول از همه باید قبول کنیم که بهترین تیم جهان نیستیم. من میخواهم پروژهای را در تیم ملی برزیل آغاز کنم که در آن به کمک همه نیازمندم. ما همه دوست داریم که برزیل به روزهای اوجش بازگردد. ما دیگر بهترین بازیکنان جهان را در اختیار نداریم بلکه باید با یک برنامهریزی منسجم بار دیگر برزیل را به قدرت نخست جهان تبدیل کنیم.

دونگا ادامه داد: من با جو فوتبال برزیل بیگانه نیستم. دومین بار است که هدایت برزیل را به عهده گرفتهام. هدف اولم حضور در کوپا آمریکا 2015 است و سپس میخواهم تیم را برای جام جهانی روسیه آماده کنم. هدفم این است که بتوانم کیفیت بازی برزیل را بهبود ببخشم و بار دیگر برزیل را به قدرت نخست جهان تبدیل کنم.

کارلوس دونگا در جام جهانی 1994 کاپیتان تیم برزیل بود و در سال 2006 جانشین کارلوس آلبرتو پریرا در تیم ملی این کشور شد.
اسکولاری در سال 2002 موفق شد برزیل را به عنوان قهرمانی در جام جهانی برساند اما در جام جهانی 2014 بدترین نتایج فوتبال این کشور از سال 1975 تا به حال را رقم زد و در نهایت استعفایش را به رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل تقدیم کرد.
 
بالا